Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Zo zie ik het:
1) Groningen en Man City hebben een akkoord over het transferbedrag
2) Rusnak is medisch goed gekeurd
3) Groningen en Rusnak zijn akkoord over de contractuele voorwaarden
4) Groningen brengt naar buiten dat ze akkoord zijn met speler en club
5) Rusnak is ook nog in gesprek met Heerenveen
6) Zaakwaarnemer stelt dat er nog geen definitieve deal is tussen Rusnak en Groningen.

De casus Alves wordt dan ook terecht aangehaald. We zijn nog in de race en ik blijf zeggen dat het voor Rusnak beter is om hier te spelen. Uiteraard ben ik hierin niet geheel objectief, maar vind ik dat zijn manier van spelen goed past in ons positiespel/speelwijze.

Verder zijn er meerdere mogelijke scenario's mogelijk zoals
- Door de case Rusnak open te houden voer je druk uit op de club van Ahmedi (en de speler zelf) danwel een speler/club die we nog niet kennen.
- Een huur-verkoop constructie Sinkgraven (overigens zou dit voor Sinkgraven allesbehalve goed zijn)
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

@SanderBerends1: Net contact gehad met zaakwaarnemer Albert Rusnak. "Hij heeft bij geen enkele club getekend. Ook niet bij FC Groningen. Hij is nog gewoon eigendom van Manchester City. Op vraag of hij naar club X gaat in buitenland. Kreeg immers een tip. "Dat is goed mogelijk."

Aldus de eindredacteur van voetbalbond 11.


Die knijpt er straks tussenuit naar Paok ofzo.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2443
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Leuk, eindelijk weer eens een klein soapje :)
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Zaakwaarnemer Rúsnak: 'We hebben een mondelinge overeenkomst'

Aidy Ward, zaakwaarnemer van Albert Rusnák, zegt dat er een mondelinge overeenkomst is met FC Groningen. 'Er is nog een kleine stap te zetten', vertelt de Engelsman.

'Een mondelinge overeenkomst'
'En dan heb ik het over contacten met FC Groningen', verduidelijkt hij de transferonderhandelingen. 'Het is nog niet rond, omdat er niet is getekend. Maar er is een mondelinge overeenkomst.'

Rusnáks handtekening volgt als beide partijen er tot in de details uit zijn. In de voetbalwereld betekent dit volgens hem in de meeste gevallen een 'done deal'.

'In 99 procent van de gevallen wel. Als er volledige overeenkomst er is, wordt er getekend. Op dat punt zijn we.'

'Ik regel de onderhandelingen'
Ward spreekt van 'goede personen bij FC Groningen' en denkt dat er snel definitief duidelijkheid komt over de toekomst van Rusnák.

'Albert wil alleen maar voetballen. Ik regel de onderhandelingen en die zullen hem niet afleiden van het voetbal'.

Nog geen overschrijving
De KNVB laat weten dat er nog geen overschrijving van Rusnák is gemeld bij de bond. Omdat de transfermarkt pas op 5 januari weer opengaat, maakt het niet uit of de transfer nu al wordt gemeld of pas bij het openen van de markt. In beide gevallen zijn spelers pas vanaf 5 januari speelgerechtigd.
Bron:RTV Noord
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Mooi, dat is helder (zoals verwacht). Next, en dat ietsje rapper Vonk. Die Ahmehdi schijnt ook nog niet rond te zijn.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

wordt vervolgd
Gerard Bos ‏@GerardBos 7 min.7 minuten geleden
Alles overwegende qua achtergrondinfo die ik nu heb, denk ik toch dat #scHeerenveen idd nog alle kans op Rusnák #Cambuur maakt.
Spijt heb je morgen maar!
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

En vergeet niet Hans Nijland liegt wel vaker

arjen de boer ‏@arjendeboer12 2m2 minutes ago
Albert Rusnak is vandaag niet beschikbaar voor de pers. Pas na de wedstrijd van morgen. Iets zegt me dat hij alsnog naar heerenveen gaat.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

een soap van de bovenste plank. ik laat me dolgraag verrassen :wink:
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Komop mensen dat bericht hierboven van die zaakwaarnemer is toch duidelijk genoeg? Die gaat echt niet naar Heerenveen

Leuk dat Arjen de boer dit twittert maar dan heeft hij vast niet dit bovenstaande bericht van de zaakwaarnemer gelezen...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ThiagoAlcantara schreef:Komop mensen dat bericht hierboven van die zaakwaarnemer is toch duidelijk genoeg?
Datzelfde management heeft verschillende opties geopperd, zelfs een transfer naar een buitenlandse club. Noem dat maar duidelijk :wink:.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zo ging het ook bj Dalgaard: de zaakwaarnemer wil meer geld uit het verhaal halen door op het laatste moment moeilijk te doen. Dat kost tijd en ergernis maar meestal komt het dan toch wel in orde. Laten we het er maar op houden dat hij naar Groningen gaat.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Dat het bij Dalgaard ook zo is gegaan weet ik niet. Ik weet alleen dat die Slowaak of Tsjech van de zomer vlak voor het verstrijken van de transferdeadline niet meer kwam omdat Heerenveen niet wilde voldoen aan de plotseling bijkomende eisen. Was het niet Holubek?
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

NorwayFoot ‏@NorwayFoot.8 minuten geleden

Magnus Wolff Eikrem is no longer a Cardiff player. He has agreed with the club to end his contract
Die is daar dus geflopt net als zijn favoriete trainer.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Heel snel terughalen Eikrem.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Zeer goede voetballer, maar waarschijnlijk schier onbetaalbaar. Hij was toen al niet te betalen. zo heb ik begrepen. Met het huidige salarisplafond al helemaal niet vrees ik.

Maar misschien is er iemand die Hans weer wakker wil maken? Het 06-nummer van Eikrem zal toch nog wel in de telefoon van een van de oud collega's staan?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Aub geen Eikrem. Deed alles in 1 tempo. En die lag niet hoog......
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Kans lijkt me groot dat Eikrem, net als zijn maatje Forren, weer naar Molde gaat. Maar als je Eikrem kunt halen, is dat natuurlijk wel een buitenkansje.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Gearard schreef:Kans lijkt me groot dat Eikrem, net als zijn maatje Forren, weer naar Molde gaat. Maar als je Eikrem kunt halen, is dat natuurlijk wel een buitenkansje.
Klopt, staat ook in de belangstelling van Molde FK kind van de club,opgegroeid in Molde, ook Malmö FF word genoemd trouwens.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Gerard Bos ‏@GerardBos 7 min.7 minuten geleden
Slotsom nu wb #Rusnák: 99% Groningen is geen 100, Heerenveen blijft rustig+overtuigd, Cambuur geen partij; denkt vooral aan PEC #latermeer
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

SC Heerenveen: 'Wij wachten rustig af'
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014 13:16

SC Heerenveen wil niet ingaan op de aangekondigde transfer van Albert Rusnák naar FC Groningen.

Hans Vonk, technisch manager bij de Friese club, heeft geen behoefte om te reageren op de uitspraken van Hans Nijland, de directeur van FC Groningen.

'Alsnog halen'
'Wij wachten rustig af. Ik ga niet reageren op wat FC Groningen zegt. Als wij bericht krijgen dat we die jongen alsnog naar ons toe kunnen halen, zullen wij dat zeker doen.'

Vonk zegt verder dat hij de onrust, die de onduidelijkheid over de transfer van Rusnák met zich meebrengt, zoveel mogelijk wil voorkomen. 'Vanavond spelen we tegen ADO Den Haag en daar willen we ons op concentreren.'
Bron: onbekend, pluk dit zo van het FC Groningen forum af, ook zonder bronvermelding.

Hans gelooft er ook vandaag in ieder geval nog in.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Voorlopig dus nog een streep door de rekening van Fc Groningen.
Dit doet Hans Vonk dus goed. De volgende stap lijkt me een gesprek met Rusnak aan te gaan en gewoon aan hem uit te leggen dat Sc Heerenveen een veel betere keus is.
Samen maken we de club sterk.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Crash schreef:Bron: onbekend, pluk dit zo van het FC Groningen forum af, ook zonder bronvermelding.
De bron is RTV Noord.
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

Als Manchester City andere eisen gaat stellen en dus het akkoord met Groningen nog niet definitief is, dan lijkt het mij dat Rusnak ook onder het mondelinge akkoord uit kan. Nijland zal wel beetje druk willen zetten.
want morgen wordt alles anders
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Als Rusnák niet lukt, zou je bij Feijenoord wellicht Tony Vilhena kunnen proberen te halen. Die is het bankzitten zat en wil weg. Clubs uit Engeland schijnen geïnteresseerd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat een 19 jarige jongen toch nog een tijdje in Nederland wil blijven.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Peter schreef:Als Rusnák niet lukt, zou je bij Feijenoord wellicht Tony Vilhena kunnen proberen te halen. Die is het bankzitten zat en wil weg. Clubs uit Engeland schijnen geïnteresseerd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat een 19 jarige jongen toch nog een tijdje in Nederland wil blijven.

Maar hebben we wel middenvelders nodig nu we ook Thern hebben? Volgens mij kunnen we dan beter voor Schaken gaan? Lekker Uth goed bedienen.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Er moet zeker een buitenspeler bij komen, maar dit topic gaat over middenvelders en Rusnák is een middenvelder waar Heerenveen interesse in heeft. Blijkbaar is alleen Thern niet voldoende. Als er dan toch een speler bij moet komen lijkt me Vilhena wel een aardige speler om er bij te hebben.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@ Peter je hebt gelijk vwb de topic.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Behoorlijk triest. Als ze rond zijn, is er voor Nijland toch geen enkele aanleiding om zo te reageren? Blijkbaar is Groningen te snel geweest met het openbaar maken van de transfer van Rusnak, anders ga je als alg.dir. niet zo reageren.
Zo te zien liggen alle kaarten dus nog open op tafel.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik vind de rol van de zaakwaarnemer (en Rusnak zelf?) behoorlijk discutabel. Wanneer je een mondeling akkoord hebt met club A is het niet chique om alsnog met andere clubs om tafel te gaan. Dan hadden ze tegen Nijland moeten zeggen: 'het ziet er goed uit, we denken er nog even over na.'
Plaats reactie