Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Volgend Hans Vonk is Heerenveen in gesprek met Viborg over de 30-jarige spits Thomas Dalgaard, maar is het nog niet rond.
meldt Roelof de Vries op Twitter. Dit wordt dus waarschijnlijk onze nieuwe spits?..
nou nou
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Superfries1996 schreef:Volgend Hans Vonk is Heerenveen in gesprek met Viborg over de 30-jarige spits Thomas Dalgaard, maar is het nog niet rond.


Dat is toch oud nieuws.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Grimo schreef:
Dat is toch oud nieuws.
Dat ze interesse in hem hadden, maar niet dat het zo concreet was.
nou nou
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Ik ga er nu wel van uit dan Dalgaard komt... Wat mij op viel is dat als hij gescoord had en juicht, hij dan 2/3 vingers voor zijn oog houd, is dat een soort van teken of weten de Scandinavische kenners hier meer van? Zo zou Pappa bij het scoren standaard achterwaartse salto doen, alleen hebben we die nooit gezien :( :wink:
No guts, no glory!!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Stel dat ze hem halen dan past dat wel precies in het plaatje wat ik voor ogen had. Een speler op leeftijd. De groep is immers heel erg jong. Wat dat betreft lijkt mij dit een prima keuze.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik denk dat Dalgaard gehaald wordt voor de breedte zeg maar als opvolger van Nwofor.
Samen maken we de club sterk.
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

BK2007 schreef:Ik denk dat Dalgaard gehaald wordt voor de breedte zeg maar als opvolger van Nwofor.
Een breedte aankoop van 7 à 800.000? Dacht het niet... Hij wordt denk ik "gewoon" eerste spits.
No guts, no glory!!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gezien zijn leeftijd is de restwaarde nul dus je moet echt zeker zijn dat hij een paar jaar eerste man wordt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ach wel nee. Dit is typisch zo'n back up speler.
Samen maken we de club sterk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Stel hij speelt nog vier jaar, dan schrijf je 2 ton per jaar af. Dat naast een salaris dat ook in die rooi zal liggen is dit een dure jongen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Ach wel nee. Dit is typisch zo'n back up speler.
Ik denk dat je een inschattingsfout maakt. Het is waarschijnlijk eerst aan Uth om de overtuiging in zichzelf aan te tonen. Als hem dat niet lukt aan het begin van de competitie dan zal Dalgaard er sneller dan je denkt staan en is het zeer waarschijnlijk einde oefening voor Uth bij Heerenveen. Zijn contract loopt af en hij zal er vol aan moeten trekken om voor verlenging in aanmerking te komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

BK2007 schreef:Ach wel nee. Dit is typisch zo'n back up speler.
Ja joh, voor wie dan? Een back up van 8 ton. Vast.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Gekko schreef:Stel hij speelt nog vier jaar, dan schrijf je 2 ton per jaar af. Dat naast een salaris dat ook in die rooi zal liggen is dit een dure jongen.
Wel een hele simpele gedachte. Misschien bezorgd hij ons wel vier jaar lang Europees voetbal...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Verbaas me hier dat er gezeurd wordt omdat we eens een spits halen zonder doorverkoopmogelijkheid. Hebben jullie de selectie wel gezien? Moet er in de punt ook nog iemand staan van rond de 20? We zijn geen beloftenelftal. Helemaal prima deze aankoop. Ervaring kunnen we wel gebruiken. En inderdaad ja, misschien schiet hij ons wel naar de EL.....Wordt er alleen maar aan geld gedacht of doen prestaties er ook nog toe?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Verbaas me hier dat er gezeurd wordt omdat we eens een spits halen zonder doorverkoopmogelijkheid. Hebben jullie de selectie wel gezien? Moet er in de punt ook nog iemand staan van rond de 20? We zijn geen beloftenelftal. Helemaal prima deze aankoop. Ervaring kunnen we wel gebruiken. En inderdaad ja, misschien schiet hij ons wel naar de EL.....Wordt er alleen maar aan geld gedacht of doen prestaties er ook nog toe?
De doorverkoop van spelers is de reden dat de club er nog is.....
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dus mag je niet eens een spits halen waarbij dat niet het geval is.......naar mijn idee dikke onzin. Liever een 30 jarife spits die er 25 inknalt dan een 20 jarige die er 10 inschiet en eerst nog moet wennen aan het niveau.
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Heerenveen rules schreef:Dus mag je niet eens een spits halen waarbij dat niet het geval is.......naar mijn idee dikke onzin. Liever een 30 jarife spits die er 25 inknalt dan een 20 jarige die er 10 inschiet en eerst nog moet wennen aan het niveau.
In dat opzicht ben ik het met je eens maar ik moet eerst nog zien of Dalgaard het niveau ook wel aan kan, hij mag dan wel 30 jaar zijn en genoeg ervaring hebben maar hij kwam eigenlijk nooit verder dan de 2e Deense league of andere kleinere clubs in kleine competitie. Dalgaard heeft zich eigenlijk op dit seizoen na ook helemaal niet bewezen. Ken je nog Afonso Alves? Speelde bij ons fantastisch maar een stap hoger nooit kunnen slagen, misschien geldt dat ook wel voor Dalgaard maar dat wij een stap te hoog voor hem zijn. Laat ik voorop stellen dat ik dat niet hoop maar is dat wel zo dan zit je met een 30 jarige die er niks van kan. Geef mij in dat opzicht maar een speler van 22 die je dan nog kan door verkopen.
No guts, no glory!!!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef: De doorverkoop van spelers is de reden dat de club er nog is.....
Als onze getalenteerde doorgebroken jeugdspelers zich verder ontwikkelen zoals ze zich nu aandienen, en als de club tijdig contracten weet open te breken en te verlengen blijft er nog genoeg over om te verkopen. Wat zou het prettig zijn als ze eens een aantal seizoenen niemand zouden verkopen. Dan kun je namelijk langere tijd met dezelfde groep werken. Automatismen inslijpen, je weet wel, waar we het iedere voorbereiding over hebben. Dan kun je als het goed gaat beter gaan voetballen waardoor er wellicht weer meer mensen bij onze club willen horen. En dan hoef je uiteindelijk omdat je niets verkoopt ook niets te kopen. En kun je dus al het geld wat er binnen komt goed gebruiken om als club weer structureel gezond te worden. En daar lijkt me helemaal niets mis mee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanfan_01 schreef:
In dat opzicht ben ik het met je eens maar ik moet eerst nog zien of Dalgaard het niveau ook wel aan kan, hij mag dan wel 30 jaar zijn en genoeg ervaring hebben maar hij kwam eigenlijk nooit verder dan de 2e Deense league of andere kleinere clubs in kleine competitie. Dalgaard heeft zich eigenlijk op dit seizoen na ook helemaal niet bewezen. Ken je nog Afonso Alves? Speelde bij ons fantastisch maar een stap hoger nooit kunnen slagen, misschien geldt dat ook wel voor Dalgaard maar dat wij een stap te hoog voor hem zijn. Laat ik voorop stellen dat ik dat niet hoop maar is dat wel zo dan zit je met een 30 jarige die er niks van kan. Geef mij in dat opzicht maar een speler van 22 die je dan nog kan door verkopen.
Alof 22-jarige spelers die er in Nederland niets van kunnen niet bestaan....... Het is altijd een gok of ze de stap naar Nederland aankunnen. Leeftijd is daarbij niet van belang. Waar we nu baat bij hebben is ervaring. En Dalgaard heeft een heel goed gemiddelde. Op wat voor niveau hij speelde. Hij loopt gewoon gemiddeld 1 op 2 wat redelijk normaal is voor een spits. 101 Goals in 194 wedstrijden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wat als in de krant kwam te staan dat wij 8 ton wilden neerleggen voor Jack Tuyp. Hoe waren de reacties dan geweest? Maar nu komt zo'n jongen uit Denemarken en ineens kan hij er wat van.
Feankoorts
Nieuw talent
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-07-2007 20:38

Bericht door Feankoorts »

Je moet dit zien als een Sibon die terug naar Heerenveen kwam. Broodnodig voor de ervaring en balans in het elftal, maar nagenoeg geen directe restwaarde. Wel zal hij de spelers om zich heen (veel) beter laten spelen, waardoor zijn indirecte restwaarde juist wel hoog is, aangezien deze jonge spelers uit de eigen jeugd komen en dus 'niets' gekost hebben.

Het feit dat de directe restwaarde nihil lijkt te zijn is ook de reden dat Dalgaard nog niet in Heerenveen is; de club wil de investering beperken tot max 500k.

Ik verwacht dat hij wel zal komen en zie hem absoluut een plek hebben bij ons. Het is een spits die ook qua spel meer op Sibon lijkt dan op bijvoorbeeld Finnbogason; hij voetbalt meer mee en is balvaster. Ik zag de vergelijking al eerder; Sibon met Miki en Pranjic om zich heen die veel ruimte krijgen en naar verwachting meer zullen scoren. Ik verwacht dat Sinkgraven dit jaar hoge ogen gaat gooien, meer dan Ziyech.

Wanneer je je geen dure spits kunt veroorloven kun je maar beter zorgen dat de andere aanvallend ingestelde spelers optimaal gaan presteren. Niet het elftal in dienst van een speler, maar juist andersom. Ook meer in de filosofie van deze trainer.
Wie niet scout wie niet wint!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Goede post Feankoorts.

- Het punt dat hij totaal geen restwaarde heeft, begrijp ik niet zo goed. Wanneer deze speler goed presteert, zal hij na 1 of 2 seizoen verkocht worden. Dat je geen winst maakt, lijkt me duidelijk, maar dat hoeft toch niet op alle spelers? Op jongens als Kruiswijk en Kum is ook geen 'winst' gemaakt. Daarnaast haal je voor ca. 600-700K een heuse goalgetter met ervaring. In zijn schaduw kunnen jongens als Uth en Huser zich beter ontwikkelen dan in de schaduw van een toptalent van 22.
- Verder is het een balvaste spits die uitstekend in ons systeem past. Met zoveel jonge spelers die geheel moeten wennen aan de nieuwe speelstijl is het essentieel om een aantal ervaren spelers in je team te hebben. Met de balvaste spits Dalgaard, denk ik dat jongens als Ziyech, Sinkgraven, Thorsby en Bilal meer zullen excelleren.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ik zag de vergelijking al eerder; Sibon met Miki en Pranjic om zich heen die veel ruimte krijgen en naar verwachting meer zullen scoren. Ik verwacht dat Sinkgraven dit jaar hoge ogen gaat gooien, meer dan Ziyech.
Helemaal mee eens. Mooiste voetbal wat we in m.o. met Heerenveen gespeeld hebben. Bradley, Sulejmani, Pranjic. Laten deze tijd weer herleven!
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Mackan68 schreef: Alof 22-jarige spelers die er in Nederland niets van kunnen niet bestaan....... Het is altijd een gok of ze de stap naar Nederland aankunnen. Leeftijd is daarbij niet van belang. Waar we nu baat bij hebben is ervaring. En Dalgaard heeft een heel goed gemiddelde. Op wat voor niveau hij speelde. Hij loopt gewoon gemiddeld 1 op 2 wat redelijk normaal is voor een spits. 101 Goals in 194 wedstrijden.
Ik weet dat je een Dalgaard voorstander bent en ik ben ook zeker een voorstander van ervaring in de spits, na mijn inziens is een spits van 25/26 ook ervaren maar ja als die er niet zijn voor een goede prijs/kwaliteits verhouding moet je verder kijken en dan komen ze bij Dalgaard uit. Hij heeft redelijke statistieken maar wel altijd op een veel lager niveau gespeeld hè, en daarom zeg ik dat ik dan liever een jongere speler heb want als die het niveau niet blijkt aan te kunnen dan kan je hem altijd nog voor een redelijk prijsje doorverkopen. Dus ik hoop dat hij slaagt maar het risico omdat hij altijd vrij laag gespeeld, dat hij het niet red is dus groter vooral ook met iemand van 30.
No guts, no glory!!!
Feankoorts
Nieuw talent
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-07-2007 20:38

Bericht door Feankoorts »

Wizard schreef: - Het punt dat hij totaal geen restwaarde heeft, begrijp ik niet zo goed. Wanneer deze speler goed presteert, zal hij na 1 of 2 seizoen verkocht worden. Dat je geen winst maakt, lijkt me duidelijk, maar dat hoeft toch niet op alle spelers? Op jongens als Kruiswijk en Kum is ook geen 'winst' gemaakt. Daarnaast haal je voor ca. 600-700K een heuse goalgetter met ervaring. In zijn schaduw kunnen jongens als Uth en Huser zich beter ontwikkelen dan in de schaduw van een toptalent van 22.
- Verder is het een balvaste spits die uitstekend in ons systeem past. Met zoveel jonge spelers die geheel moeten wennen aan de nieuwe speelstijl is het essentieel om een aantal ervaren spelers in je team te hebben. Met de balvaste spits Dalgaard, denk ik dat jongens als Ziyech, Sinkgraven, Thorsby en Bilal meer zullen excelleren.
Tuurlijk hoop je dat zo'n spits er in het eerste jaar 28 in schiet. Het is echter nog maar de vraag hoe graag je hem dan zou verkopen aangezien dit gezien zijn leeftijd toch maximaal zo'n 800k-1.000k zal opleveren. De club zal hem dan liever niet verkopen, waardoor je toch redelijk zeker geen restwaarde kunt verwachten. Wanneer hij brengt wat verwacht wordt, neemt de club liever een klein verlies dan 'geen winst'. Wel een restwaarde of winst verwachten zou onverantwoord speculatief zijn.

Ik ben redelijk positief. Naar mijn verwachting krijgen we dit seizoen een ploeg te zien die wil voetballen. Een spelbeeld vergelijkbaar met de periode Verbeek. Het zal niet altijd drie punten opleveren, maar het spel zal een stuk meer amusementswaarde hebben. Ik kijk uit naar de eerste wedstrijd!
Wie niet scout wie niet wint!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef:Wat als in de krant kwam te staan dat wij 8 ton wilden neerleggen voor Jack Tuyp. Hoe waren de reacties dan geweest? Maar nu komt zo'n jongen uit Denemarken en ineens kan hij er wat van.
Je kent de uitgekomen verhalen wel van 'wat als we 2,2 miljoen voor Wildschut hadden betaald toch'? Niet dat ik daarmee wil zeggen dat Jack Tuyp er niets van kan, in tegendeel. Ze hadden wat mij betreft ook 7 ton voor Veldwijk mogen betalen. Dan had je een jonge grote, sterke spits gehad van een niveau lager in Nederland. Maar helaas, die mogelijkheid is er niet omdat de transfer van Finny daarvoor te lang duurde. En omdat Lars waarschijnlijk alsnog voor het grote geld had gekozen.
Spelers uit de Nederlansde competitie spelen zoals we dat gewend zijn in onze competitie. Spelers kennen elkaar. Weten in grote lijnen van elkaar hoe ze spelen. Spelers uit buitenlandse competities kunnen verrassen. Dat is vaak genoeg gebleken. Vooral met buitenlandse spitsen. Dat moet je toch met me eens zijn. Alves kwam toch ook uit de niet bijzonder hoog aangeschreven Zweedse competitie? Misschien overschatten we de eredivisie wel een beetje, of onderschatten we andere competities waar over het algemeen een stuk beter verdedigd wordt. Omdat aanvallen in Nederland vaak het belangrijkst wordt geacht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Mackan68 schreef:Misschien overschatten we de eredivisie wel een beetje, of onderschatten we andere competities waar over het algemeen een stuk beter verdedigd wordt. Omdat aanvallen in Nederland vaak het belangrijkst wordt geacht.
Ja maar, deze vent heeft een groot deel van zijn carrière op het tweede! niveau in Denemarken gespeeld he. Dat moet je ongeveer vergelijken met onderkant Jupiler League of Topklasse. Zelfs maar 3 seizoenen hoogste niveau. De vergelijking met een Tuyp, Calabro of van der Laan (typische spitsen van het eerste divisie niveau) gaat wel op, als Heerenveen daar ooit mee was aangekomen zou er moord en brand worden geroepen. Maar omdat het een Scandi is.... Ongelooflijk als ze hier daadwerkelijk tonnen voor uit gaan geven. Hou dan het geld maar in je zak en gooi het op wat er aanwezig is.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

He, hè. Eindelijk iemand die het ook ziet. Bijna een miljoen neertellen voor een Dalgaard is echt een beetje dom.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dat vind ik ook, Uth gooi je er al helemaal mee weg. Wat moet die jongen wel niet denken. Als je bijna een miljoen neertelt dan is dat niet voor de bank. En dan sta je dus achter iemand van 30 die voor het grootste gedeelte in de 2e divisie van Denemarken heeft gespeeld. Lekker voor je vertrouwen. Niet dat ik persoonlijk heel veel vertrouwen in Uth heb, maar toch nog altijd meer dan in deze Deense tweede divisionist. Die filmpjes zeggen ook niks, ik snap niet dat mensen daaruit halen dat het een meevoetballende spits is voor dit niveau en dat ie goed in ons systeem zou passe. Zulke filmpjes kan je ook van een zesdeklasser maken.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Vergeet Dalgaard,Ante Budimir uit Kroatië halen!! speler die bij een relatief kleine club speelt in Kroatië (Lokomotiv Zagreb) en mij daarom meer dan haalbaar lijkt. Scoorde gister een hattrick tegen Dinamo Zagreb :o en heeft er na 2 speelrondes nu 5 inliggen. Krijg een beetje een Finnbogason gevoel bij deze speler zo'n speler die dan ineens in de lift zit waar finny dat overkwam bij helsinborg. Deze Brudimir is overigens 23 jaar dus dat lijkt mij een prima leeftijd! Niet te jong en niet te oud..
Hij heeft verder alle jeugdelftallen van Kroatië doorlopen, ik zeg halen Vonk!! weer daadkrachtig net zoals bij Finny a.u.b :wink:
Laatst gewijzigd door ThiagoAlcantara op 26-07-2014 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie