Aanvallers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Exact die woorden werden destijds ook uitgesproken bij de aankoop van Amoah...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

winterzzz85 schreef:Exact die woorden werden destijds ook uitgesproken bij de aankoop van Amoah...
Amoah was een gok: geen ritme, geen typische Heerenveen-spits en net een avontuur in de zandbak waar je normaliter alleen naartoe gaat om te cashen. Die gok pakte slecht uit, zoals het bij Sibon (tweede periode) fantastisch uitpakte.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

rienksch schreef:De keuze voor Dalgaard lijkt me een aparte keuze.
Heerenveen koopt toch bijna alleen maar redelijk jonge spitsen zodat ze later weer doorkopen zie Huntelaar, Dost, Finnbogason.

wellicht is dit op dit moment de beste optie. en zal er vanwege de financiën geen ander optie zijn.
Dit is wel iemand met ervaring, die wellicht Uth kan bijscholen en niet zeurt met rol als wissel-pinchhitter. En zo de doorstroming van Huser en van Amersfoort niet dwarsboomt.

Wellicht denkt men of verwacht men dit seizoen veel van Uth!

hoe oud was Marcus Alback eigenlijk toen die bij ons kwam (27), dat pakte ook niet slecht uit.
Wij zijn Heerenveen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

überhaupt de hele selectie is qua leeftijd in disbalans, de hele competitie eigenlijk.
Maar goed, wij zijn hier nu eenmaal leuke talenten gewend, dan is een dertigjarige even wat anders.
Er moet in ieder geval een spits komen, en deze speler ken ik persoonlijk niet. Wat voor type speler is het?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Waar komt het gerucht van Dalgaard vandaan ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

rienksch schreef:De keuze voor Dalgaard lijkt me een aparte keuze.
Heerenveen koopt toch bijna alleen maar redelijk jonge spitsen zodat ze later weer doorkopen zie Huntelaar, Dost, Finnbogason.
Die hebben ze met Uth, Slagveer, Huser en van Amersfoort én eventueel Wildschut nog, ruim voor handen. Een 30 jarige topscorer uit Denemarken lijkt mij een prima keus!! Lekker ook om hem eventueel voor de neus van AZ weg te kapen. Bijkomstig pleziertje :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Mackan68 schreef:Het zou me ook niet verbazen dat het een Deense spits van rond de 30 wordt. Kan zo niet op zijn naam komen, maar die werd ook gelinkt aan AZ. Schijnt een aardige goalgetter te zijn. En je haalt tevens een stukje ervaring binnen.
Zou het dan toch? Dik 2 weken later na bovenstaande post....... :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

BK2007 schreef:Waar komt het gerucht van Dalgaard vandaan ?
De betrouwbare Deense krant BT.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

[quote="Fryskeboy22"]

De betrouwbare Deense krant BT.

En nu lees ik net dat AZ blijft trekken aan ADO spits. Dat zou toch helemaal geweldig zijn. Wij de Deense topscorer en zij een Haagse rouwdouwer hehehe.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Ik zou Dalgaard op zich niet eens zo gekke optie vinden met het idee dat Uth, Van Amersfoort en Huser kunnen rijpen, toch een brok ervaring, helaas voornamelijk in de 2de Deense competitie.

Heb alleen moeite met het feit dat hij al 30 jaar is en eigenlijk in principe alleen maar minder zal worden, en ik betwijfel of hij het Eredivisie niveau kan bijpoten en hij is pas begonnen met veel scoren op degelijk niveau 2 seizoenen geleden, en met alle respect: Viborg FF is wel een erg matige ploegje verder.

En het kopen van goede en goedkope spelers en duur weer verkopen zullen we bij deze spits helaas niet krijgen.


Nee ik weet het niet wat ik hiervan moet vinden, van Huser en Van Amersfoort tot nu toe geen geweldige dingen gezien en dat geldt voor Uth eigenlijk ook.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Mackan68 schreef:
De betrouwbare Deense krant BT.

En nu lees ik net dat AZ blijft trekken aan ADO spits. Dat zou toch helemaal geweldig zijn. Wij de Deense topscorer en zij een Haagse rouwdouwer hehehe.
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Man, man. Hier word je niet vrolijk van. Wat moeten we nou met deze bejaarde Deen ?
Wat is er mis met de scouting als dit het wordt ?
Zoek gvd toch eens de nieuwe Klaas-Jan of Giorgos !
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Fryskeboy22 schreef:Ik zou Dalgaard op zich niet eens zo gekke optie vinden met het idee dat Uth, Van Amersfoort en Huser kunnen rijpen, toch een brok ervaring, helaas voornamelijk in de 2de Deense competitie.

Heb alleen moeite met het feit dat hij al 30 jaar is en eigenlijk in principe alleen maar minder zal worden, en ik betwijfel of hij het Eredivisie niveau kan bijpoten en hij is pas begonnen met veel scoren op degelijk niveau 2 seizoenen geleden, en met alle respect: Viborg FF is wel een erg matige ploegje verder.

En het kopen van goede en goedkope spelers en duur weer verkopen zullen we bij deze spits helaas niet krijgen.


Nee ik weet het niet wat ik hiervan moet vinden, van Huser en Van Amersfoort tot nu toe geen geweldige dingen gezien en dat geldt voor Uth eigenlijk ook.
Veldwijk was toch ook een zeer gewilde optie een poos terug? Die heeft het laten zien op het 2e niveau hier. Ook geen garantie. Finnbogason had ook alleen in Zweden nog maar wat laten zien. Toch ook niet een echte Europese topcompetitie. Dertig jaar. Denen passen zich makkelijk aan. En de meeste Skandinaviërs doen het hier niet minder dan waar ze vandaan komen. Het stuk ervaring naast 4 jonge opties voor de spitspositie is prima.
Met Elyounousi en Papadoloulos is geen enkele jonge aanvaller een garantie voor succes. Vergeet niet dat we met veel spitsen gewoon geluk hebben gehad. Of misschien is het juist helemaal geen geluk en hebben de scouts er vaak een goed oog voor wie hier zouden kunnen slagen. En wellicht gebeurt dat met Dalgaart of iedere willekeurige spits wéér.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Mackan68 schreef:Het zou me ook niet verbazen dat het een Deense spits van rond de 30 wordt. Kan zo niet op zijn naam komen, maar die werd ook gelinkt aan AZ. Schijnt een aardige goalgetter te zijn. En je haalt tevens een stukje ervaring binnen.
De situatie verschilt ook bij AZ en Heerenveen.

- Heerenveen zoekt juist een ervaren spelen naast de onervaren (relatief) onervaren Uth.
- AZ zoekt een talent wat op de vleugels kan spelen en de back-up is van de zekerheid Aron Johansson (qua salaris en prestaties blijft die hoe dan ook eerste spits)

Wat zou die gozer moeten kosten eigenlijk? Begreep namelijk eerst +/-1.5 -2 miljoen, daar is geen winst op te maken als je de transfersom+paar jaar salaris optelt. En Nederlandse clubs zijn handelsbedrijven dus moeten een positief resultaat op transfers maken om een bestaansrecht te hebben.

Dalgaard heeft bijna geen restwaarde, Van Duinen als hij een 5 jarig contract tekent wel. Aardige back-up hoor, niet meer dan dat, alles beter dan Avdic. Dalgaard met 16 goals uit 27 wedstrijden bij de degradant is overigens niet slecht maar ook geen wereld wonder. Aron Johansson had er 14 in een halfseizoen toen hij naar AZ ging.

Maar nogmaals, Heerenveen zoekt een ervaren spelen naast Uth, AZ zoekt een talent achter Aron Johansson. Daar zit het verschil in perspectief en is het logisch dat Heerenveen voor Dalgaard gaat en AZ voor Van Duinen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Als AZ daadwerkelijk geïnteresseerd was in Dalgaard (nog voor de link aan Heerenveen) dan staat dat toch wel een ietsje haaks op de bewering die jij hier doet. Dalgaard is namelijk zoals je zelf zegt geen jong talent voor achter Johansson.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Haal dan Makienok aub.
Samen maken we de club sterk.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Ik zie het voordeel wel in een oudere spits. We hebben Uth en Huser welke beide nog potentie hebben om veel te scoren. Daarbij een routinier die ze kan begeleiden. Maken de jonkies duurder, dus het geld wat je aan hem uitgeeft is niet nutteloos. Je verdient niet aan hem, maar wel door hem mogelijk meer aan Uth, Huser en Van Amersfoort.

Dus heel onlogisch is het niet. Tevens kunnen we wel wat oudere spelers gebruiken in de selectie.
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Ik zie een oudere spits vooral graag komen als we een echte nummer 1 hadden. Bijv. Juist vorig seizoen met Finnbogason in de spits en dan die Dalgaard er achter dat was ideaal. Nu zie ik een oude spits die zich nog niet echt heeft bewezen naast een Uth die zich nog niet heeft bewezen, dat vind ik niet lekker. Voor mij moet er aan het begin van het seizoen 1 spits zijn die de eerst wedstrijd vast in de basis staat en met Dalgaard en Uth twijfel ik allebei.

Volgens mij is die Dalgaard wel fysiek sterk dus daar kun je ideaal positie spel mee spelen, maar is er dan echt geen spits in heel Europa die 26 jaar of jonger is en ook fysiek sterk is met het liefst wat talent?
No guts, no glory!!!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik heb het liefst een spits die 20 tot 25 maakt per jaar en anderen beter laat voetballen. Als hij dan 30 is maakt dat niet uit. Stel hij doet dit drie jaar dan is dat op een andere manier terug verdient.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Brondby If wil Thomas Dalgaard juist als opvolger voor Simon Makienok als die daar vertrekt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanfan_01 schreef:
Volgens mij is die Dalgaard wel fysiek sterk dus daar kun je ideaal positie spel mee spelen, maar is er dan echt geen spits in heel Europa die 26 jaar of jonger is en ook fysiek sterk is met het liefst wat talent?
En betaalbaar? En een garantie voor veel goals? Met de verwennerij met onze veel scorende spitsen de afgelopen jaren is het verwachtingspatroon (of meer de eisen aan een spits) iets aan de hoge kant heb ik het idee. We willen voor een half miljoen een spits van 24 die de records van Finnbogason uit de boeken knalt. Tsja....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Mackan68 schreef: En betaalbaar? En een garantie voor veel goals? Met de verwennerij met onze veel scorende spitsen de afgelopen jaren is het verwachtingspatroon (of meer de eisen aan een spits) iets aan de hoge kant heb ik het idee. We willen voor een half miljoen een spits van 24 die de records van Finnbogason uit de boeken knalt. Tsja....
Ja, het liefst heb ik zo'n spits ja, die 7 ton kost, jong en we voor veel geld kunnen verkopen.... maar dat is zo goed als onmogelijk, alhoewel, ook niemand had de naam van Finnbogason genoemd in die tijd ;). Nee, het is inderdaad heel moeilijk maar is dat het niet bijna elke aankoop? Dat je maar moet zien wat het wordt? Ik zeg dat van die spits, omdat Dalgard zijn statistieken (op dit seizoen na) nou niet echt voor hem spreken, altijd bijna 2e divisie gespeeld en nou niet echt een doelpunten machine. Maar ja, Finnbogason zijn statistieken waren ook niet bijzonder. Maar dan kom je weer op de leeftijd uit, zo'n jonge als Finnbogason verkopen we voor 8 miljoen en Dalgaard hoogstens voor 2 miljoen als er al een club is, die dat wil betalen voor een dan 32 jarige spits.

En ik ben ook wel voor ervaring maar ik vind een spits die 24 t/m 26 ook wel ervaren plus dat je zo'n speler na 2 - 3 seizoenen nog door kan verkopen. Ik kan de vraag dan wel anders stellen: Is er dan geen 1 spits in heel Europa die op Dalgaard lijkt maar dan wat jonger? Zo beter? ;)
No guts, no glory!!!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Als Dalgaard echt gehaald wordt kun je de scouting ook opheffen.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik snap niet waarom velen een spits willen die doorverkocht kan worden. We zetten dat geld toch maar op de bank. Er wordt toch niks geinvesteerd. Dan maar een ervaren spits.
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Donderdag, 24 juli 2014 om 07:45
Thomas Dalgaard moet bij sc Heerenveen de opvolger van Alfred Finnbogason worden. Volgens De Telegraaf stelt de Friese club ‘alles in het werk’ om de dertigjarige aanvaller over te nemen van Viborg FF, terwijl Dalgaard ‘op het hoogtepunt van zijn carrière graag eens in het buitenland wil spelen’ en positief staat tegenover een contract in het Abe Lenstra Stadion.
Viborg degradeerde afgelopen seizoen uit de hoogste Deense divisie en verlangt een transfersom van acht ton voor zijn topscorer, die een doorlopend contract heeft. Heerenveen verkocht Finnbogason voor ongeveer het tienvoudige aan Real Sociedad en zodoende lijkt de financiële kant van het verhaal geen obstakel om de transfer geen doorgang te laten vinden.
Heerenveen volgt Dalgaard, 1 meter 88, ‘al tijden’. Mede dankzij zijn 26 doelpunten in 32 duels promoveerde Viborg naar de hoogste afdeling, waar de aanvaller tot 18 treffers in 33 wedstrijden kwam. Dat was echter niet voldoende voor lijfsbehoud van Viborg, maar voor Heerenveen wel een bewijs van de doelpuntendrang van de lange aanvaller.

Dus hij komt... Nou ja, geen ramp maar toch liever wat jonger maar ja we zullen zien....
No guts, no glory!!!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Voordeel is wel, dat als hij het erg goed doet, je niet bang hoeft te zijn dat hij na 2 seizoenen weer verkocht wordt. Het zou gewoon erg prettig zijn als hij hier 3 a 4 seizoenen zijn goaltjes maakt, zonder dat je je echt zorgen hoeft te maken over zijn vertrek. We hebben nu Uth, en in de toekomst van Amersfoort (in wie ik veel meer vertrouwen heb dan in Huser).
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hopelijk is hij het sterke aanspeelpunt dat we nodig hebben om het veldspel te spelen zoals ooit met Sibon. Hij is vast wat minder technisch aangelegd maar is daarentegen wel een meer bewezen doelpuntenmaker.
Wat ervaring in deze selectie is in ieder geval broodnodig.
The two most powerful warriors are patience and time.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Heerenveen staat er financieel niet erg lekker op, gelukkig kunnen we iedere keer voor het grootste gedeelte de begroting redden door een talentvolle spits te verkopen voor vele miljoenen. Dan gaan ze nu een spits kopen waar je nooit weer een stuiver voor krijgt. Uitgerekend een spits, de positie die ons om de paar jaar miljoenen oplevert. Mocht dit waar zijn dan kan ik het niet begrijpen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Wat ervaring in de op dit moment wel erg jonge selectie kan beslist geen kwaad. Als hij een teamspeler is die het in zich heeft (anders dan Finbogasson) om de spelers om zich heen ook beter te laten spelen, is het de investering wel waard, ook als hij niet meer dan 10-15 x scoort. Toekomstige transferwaarde is mooi, maar niet in alles leidend. Voordeel van zo'n oudere speler is verder dat hij niet na een paar goede wedstrijden al met een volgende transfer bezig is.
Enfin , kwaliteit staat voorop en ik ga ervan dat ze van Dalgaard meer hebben gezien dan alleen wat dvd'tjes.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lardy schreef:Heerenveen staat er financieel niet erg lekker op, gelukkig kunnen we iedere keer voor het grootste gedeelte de begroting redden door een talentvolle spits te verkopen voor vele miljoenen. Dan gaan ze nu een spits kopen waar je nooit weer een stuiver voor krijgt. Uitgerekend een spits, de positie die ons om de paar jaar miljoenen oplevert. Mocht dit waar zijn dan kan ik het niet begrijpen.
Daar mag je niet afhankelijk van zijn. Daarnaast hoeft niet per se een spits voor deze compensatie te zorgen. We hebben ook eens met Sibon in de spits gespeeld, dat leverde prachtig voetbal op en de spelers om hem heen (o.a. Bradley, Pranjic en Sulejmani) werden uiteindelijk voor mooie bedragen verkocht. Wanneer je een hoop kapitaal op het veld hebt staan, is het helemaal niet erg om een oudere spits te halen. Ik denk dat Heerenveen daar wel aan voldoet.
Plaats reactie