13-09-2003: sc Heerenveen-FC Groningen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Deze wedstrijd was niet best (heb ik ook niemand horen zeggen) alleen Said en Hanson
goede voldoende verder waren Seip, Vonk en ook Sibon redelijk goed bezig.
Het middenveld en de vleugels waren een drama, Fledderus kon daar helaas niets aan
toe voegen maar ik hoop dat hij snel weer een kans krijgt.
Groningen voetbalde ook niet maar die kwamen dan ook als duidelijke underdog voor een
puntje (gezien het spelbeeld was dat ook nog wel terecht geweest maar daar kan ik niet
echt mee zitten), wel verrassend dat ze de tweede helft in de aanval gingen.

Kortom slecht voetbal veel punten (beter dan andersom, vorm kan groeien verliespunten
krijg je niet weer terug).
Heerenveen: superbia ex septentrio
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Bommen Berend schreef:Mag ik vragen waarom geen SCH supporter die ik gisteren gesproken heb (en dat waren er veel want ik zat op de hoofdtribune) positief was over de heer Cross79?
Hij denkt zelf dat ie de god van Heerenveen is maar zo denken anderen niet over hem.
Kan iemand mij dat uitleggen?

Op de hoofdtribune kennen ze mij ook echt allemaal he, sorry maar je bent niet echt geloofwaardig.
Lang leve het censuur
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Jammer, jammer, jammer. Niet nodig zo'n tegengoal, immers een standaardsituatie, maar goed, in de tweede helft heeft FCG zich wel helemaal leeggeknokt. Prima mentaliteit! En ik heb me eigenlijk ook wel prima vermaakt bij deze wedstrijd, even afgezien dan van het jammerlijke verlies. Misschien niet mooi voetbal, maar wel echt voetbal en spannend tot de laatste minuut. Wat kan mij het schelen dat de zogenaamde kenners het een pot van niks vonden? Was af en toe een lekker 'kick en rush'-partijtje en dat vind ik niet onaardig. Alleen jammer dat Jol zoveel invloed op het spel wil hebben, ik heb me weer ontzettend geërgerd aan die gast.

De FOTO'S staan (met enige vertraging) inmiddels ook online (ook van acties met Sunny Boy en een vliegtuigje :wink: ).
***
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Wat een zaadwedstrijd zeg.

De drie punten gaan terecht naar Heerenveen, maar als FCG er met een puntje vandoor was gegaan, had ik daar niet van opgekeken. Ik begin me toch wat zorgen te maken over de ploeg.

Het is niet alleen dat het op het moment kwalitatief niet zo denderend is. Vooral qua strijd komen enkele spelers gewoon te kort. Hansson, Bakkati, Edman, Mika; allen tonen elke week wel aan te willen strijden voor 3 punten. Maar daar houdt het mee op. Sibon valt me nog mee, maar ik kan me de hele avond ergeren aan spelers zoals Selakovic, Sibon, Kolk, Venema of Knopper. Dat het niet wil of lukt, is prima. Maar ik wil in ieder geval zien dat er voor gestreden wordt. Dat Selakovic bij het publiek en bij Foppe nog steeds krediet heeft, begrijp ik helemaal niks van. Vorig heeft hij een goede serie gehad van 4/5 wedstrijden, de rest was waardeloos. En totnogtoe is het nog steeds niks. Geef dan anderen een kans. Kolk bijvoorbeeld had al veel langer een kans moeten krijgen. Ik vind echter dat Kolk meerdere keren al heeft aangetoond het niet aan te kunnen. zo wel qua kwaliteit, als qua strijdlust is het helemaal niks. Ik begrijp niet waarom Nielshh, HJ en Arjen het zo voor hem opnemen(zaten bij elkaar zeker?). Kolk uitfluiten gaat mij ook te ver (dat doe ik bij geen enkele spelers). Maar hij heeft het wel verbruid bij mij. Dat ie die kans mist, is slecht, maar dat kan gebeuren. Het probleem is, dat hij nooit voorbij zijn man komt, nooit de achterlijn haalt, geen goede voorzetten geeft, weinig aanspeelbaar is, niet meeverdedigd en te weinig inzet toont. En dat geldt ook voor Sela. Ik zie liever Quito en Samaras. Niet dat die het nou al bewezen hebben, maar die tonen in ieder geval werklust. En als je kijkt naar wat ze totnogtoe hebben laten zien, dan kun je zien dat er erg veel potentie in zit. Voor de leeuwen en laat ze maar op hun bek gaan.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

roelof de vries schreef:. Maar daar houdt het mee op. Sibon valt me nog mee, maar ik kan me de hele avond ergeren aan spelers zoals Selakovic, Sibon, Kolk, Venema of Knopper.
Make up your mind...
Wéér uit!!!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

[
Kolk bijvoorbeeld had al veel langer een kans moeten krijgen. Ik vind echter dat Kolk meerdere keren al heeft aangetoond het niet aan te kunnen. zo wel qua kwaliteit, als qua strijdlust is het helemaal niks. Ik begrijp niet waarom Nielshh, HJ en Arjen het zo voor hem opnemen(zaten bij elkaar zeker?). Kolk uitfluiten gaat mij ook te ver (dat doe ik bij geen enkele spelers). Maar hij heeft het wel verbruid bij mij.
Wat wil je dan Roelof? Hij had al veel eerder een kans moeten krijgen maar elke keer verbuit hij het weer. Misschien wist Foppe dat al die keren dat hij Kolk geen kans al?!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Hij denkt zelf dat ie de god van Heerenveen is maar zo denken anderen niet over hem.
Kan iemand mij dat uitleggen?
Niet zo moeilijk Bommenberend: Cross79 leeft in zijn eigen wereldje, door hem zelf geschapen. Een wereldje zonder luikjes naar de echte wereld toe. En in zijn eigen wereldje is hij god - alleen heeft hij geen idee hoe de buitenwereld er echt uit ziet.
Maak je geen zorgen, hij zal zich dit jaar wel weer een keer vergalopperen en dan is iedereen van hem af.
Leuke actie met het vliegtuigje, alleen had er misschien na de wedstrijd wel een vliegtuigje met de tekst: scH en FCG - shame of the North mogen rondvliegen. Als dit het beste is wat beide ploegen in deze beladen wedstrijd konden brengen ..... :urgs:
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Ik beschouw het als pure armoede dat Sella en Kolk in de basis staan. Sella heeft genoeg kans gehad en heeft het nooit waar kunnen maken. Armoede om te verwachten dat hij dit dit seizoen wel kan. Met Kolk win je ook geen oorlog. Talent zal hij mischien wel hebben, echter dit heeft hij niet bij Heerenveen en ook niet in zijn verhuurperiode voldoende laten zien. Ze zijn simpelweg niet goed genoeg!

Maak me echt zorgen om onze aanvallers. Of ze zijn van een te laag niveau..of nog erg jong. Komt bij dat Sibon enkel kan en wil voetballen als hij goede spelers om zich heen heeft. Vorig seizoen repte De Haan: ' we hebben het vertrek van Alback en Lurling niet goed opgevangen". ....ik vraag me af of dat nu wel het geval is.

Ook ik snap niet waarom Hakanson geen kans krijgt.

De dubbel tegen AZ zal meer duidelijkheid verschaffen over de kwaliteit van dit Heerenveen.

SCH-FCG was idd. een zaadwedstrijd. Dit was ook de reden dat de sfeer zeer minimaal was.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Goh Arnoud wat een verrasing dat jij de enige bent die er op gaat reageren, denk nu eens na hoe geliefd jij zal zijn bij de fanatieke aanhang en de meeste forumleden?
Lang leve het censuur
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Volgende x moet je trouwens niet zo bang kijken als ik je tegemoet loop in de gracht.
Lang leve het censuur
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

the rockII schreef:Dit was ook de reden dat de sfeer zeer minimaal was.
In het uitvak was wel sfeer en dat was volgens mij bij dezelfde wedstrijd. 8)

Ik was overigens erg verbaasd om te zien dat zoveel mensen nauwelijks blij reageerden op de goal en het een halve minuut daarna alweer zeer rustig was (op wat gescheld in het uitvak na natuurlijk). Het leek wel een hinderlijke onderbreking in een slaappauze, die goal.
***
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Nee hoor Roelof we zaten niet bijelkaar (en stonden ook niet bijelkaar :wink: ).
Ik vond gewoon dat Kolk best aardige dingen liet zien, natuurlijk is er wel het een en ander op aan te merken maar op wie is dat niet??? De hele aanvallende lijn laat bijzonder weinig zien.
Voor zijn doen speelde hij best goed alleen voerde hij de acties te ver door. En op dit moment hebben we geen betere optie nu er blessures zijn.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ik vind Kolk ook niet denderend, maar als ik een continue stroom van gezeik om me heen hoor, begint dat irritant te worden. Vooral als anderen op die posities ook niets brengen, maar ook geen aanstalten maken om eens iets te doen. Ze lopen wel, maar proberen feitelijk niets. Kolk probeert iig nog voor enige creativiteit te zorgen! Dat het niet lukt is een 2e, vooral wanneer het Denneboom, Sella en Samaras ook niet lukt.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ben altijd een groot voorstander geweest van Sant Kolk, maar wat ik zaterdag van hem zag was ronduit waardeloos(hij was niet de enige)
Ik heb dan ook geklapt e.d. toen hij gewisseld werd, al had Samaras van mij eerder het veld mogen betreden.
Lang leve het censuur
Jansen
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-05-2003 18:59
Locatie: Grunn

Bericht door Jansen »

Ondanks het verlies kijk ik toch met een positief gevoel op de wedstrijd terug.
We wisten al wel dat de selectie van SCH meer kwaliteit heeft als FCG, maar Groningen liet meer strijdlust zien waardoor een gelijkspel wellicht meer recht aan de verhoudingen op het veld had gedaan.
Het scoren blijft een probleem voor FCG, maar verder staat het gewoon goed.
Sfeer in het uitvak was erg goed, dit in tegenstelling tot de rest van het stadion. Maar ja, dat weten jullie nu zelf ook wel denk ik.
Toch blijft het mij verbazen dat het zo weinig bij jullie leeft hoor, dat wordt nog een hele kluif voor Nieuw Noord.
Ook jammer dat er zo krampachtig gereageerd wordt door de autoriteiten in H´veen als FCG op bezoek komt. Bier smaakte er niet minder om hoor, maar om nou bijna alle horeca in het centrum te sluiten en vervolgens bij de enige kroeg die open is om de 10 minuten een politiebus langs te sturen was wel heel erg overdreven.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Bier smaakte er niet minder om hoor, maar om nou bijna alle horeca in het centrum te sluiten en vervolgens bij de enige kroeg die open is om de 10 minuten een politiebus langs te sturen was wel heel erg overdreven.
En daar ben ik het geheel mee eens. Wat een overtrokken politie-optreden toch weer elk jaar. Geen combi instellen - ben ik het overigens gewoon mee eens - maar wel het halve politiekorps van Noord-Nederland inschakelen. Slaat nergens op. En vrijwel de complete horeca dicht was ook al zoiets. Vorig jaar was dat ook niet het geval en toen was het volgens mij gezellig druk in het centrum, zonder enige wanklank.
Ik vind Kolk ook niet denderend, maar als ik een continue stroom van gezeik om me heen hoor, begint dat irritant te worden. Vooral als anderen op die posities ook niets brengen, maar ook geen aanstalten maken om eens iets te doen. Ze lopen wel, maar proberen feitelijk niets. Kolk probeert iig nog voor enige creativiteit te zorgen! Dat het niet lukt is een 2e, vooral wanneer het Denneboom, Sella en Samaras ook niet lukt.
Daar sluit ik me dus helemaal bij aan!
Sharan
Invaller
Berichten: 294
Lid geworden op: 26-07-2003 12:42
Locatie: @Home

Bericht door Sharan »

the north



Joined: 27 Aug 2003
Posts: 6

Posted: Mon Sep 15, 2003 19:30 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Traditie hea!! Feyenoord en FCG thuis nipt winnen!!
Wedstrijd tegen Feyenoord was velen maler mooier.. meer sfeer(van onze kant) en meer Actie op het veld..!!

Hoeveel punten heeft FCG al??
_________________
My Life.. My Life is SCH(eisse)
Dit kind vond ik op ons forum. Zorgen jullie ff dat ie bij pa en ma afgeleverd wordt. Thanx
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Het probleem van Kolk is dat zijn handelingssnelheid te laag en zijn balaanname niet zo sterk is (laat veel ballen tever weg stuiteren) .
Tegen amateurs of in het 2e kom je daar wel mee weg, op eredivisie heb je geen schijn van kans.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Volgende x moet je trouwens niet zo bang kijken als ik je tegemoet loop in de gracht.
Bang ? Ik vroeg me tot 2 keer toe af aan welke ring in welk oor ze je normaal gesproken vastzetten achter huis :mrgreen:

Over de wedstrijd kan ik ook geen zinnig woord meer toevoegen. Achterin staat het als een huis, het middenveld doet het soms goed en soms niet en een voorhoede hebben we niet. Sibon heb ik altijd een modale voetballer gevonden en dat bewijst hij ook, terwijl Knopper veel beter kan maar het tot op heden niet laat zien. Vleugelspelers hebben we nauwelijks (Selacovic is daar te traag voor - Denneboom heeft zichzelf in de problemen gebracht - Quito is fysiek nog niet rijp voor de basis - van Samaras wordt meer verwacht, zeker door de supporters, dan dat hij brengen kan).
De vraag is dus: komt er een omslag ten goede of gaan we dezer dagen geweldig op ons bek ?
Over de sfeer nog het volgende: ik vraag me af of alle werkzaamheden om een klein stukje stadion blauw/wit te kleuren zó inspannend zijn geweest, dat de supporters op Zuid op apegapen lagen. Of zou het gewoon zo zijn geweest dat een baggerpartij zelfs op Zuid geen enthousiasme kan opbrengen ?
oosterparker
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-09-2003 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door oosterparker »

wat een forum jesus
NO ONE LIKES US AND WE DON`T CARE
oosterparker
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-09-2003 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door oosterparker »

teletubbie is een stumperd.
NO ONE LIKES US AND WE DON`T CARE
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hey Galaxy, neem je bovenstaande user mee terug als je the north komt brengen? :mrgreen:
Sharan
Invaller
Berichten: 294
Lid geworden op: 26-07-2003 12:42
Locatie: @Home

Bericht door Sharan »

In zijn 2 berichtje moet ik hem gelijk geven...Aan zijn eerste twijfel ik nog? Maar jij woont toch ook vlak bij de Oosterparkwijk? Breng dan ff zelf,joh!! :wink:
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Maar wie is die Remco op Harris zijn site? Die kom ik niet halen hoor :wink: Wat ik zaterdag al tegen je heb gezegd Galaxy internet is iets meer voor de jongeren onder ons geworden. Al denk soms dat jij ook aan je 2e jeugd bezig bent :wink:.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Arnoud schreef:Over de sfeer nog het volgende: ik vraag me af of alle werkzaamheden om een klein stukje stadion blauw/wit te kleuren zó inspannend zijn geweest, dat de supporters op Zuid op apegapen lagen. Of zou het gewoon zo zijn geweest dat een baggerpartij zelfs op Zuid geen enthousiasme kan opbrengen ?
Jullie hebben gewoon een kutsfeer, zijn te beroerd om aan te moedigen danwel je team over dode punten proberen heen te helpen en ik begin steeds meer te geloven dat het helemaal geen reet te maken heeft met wat voor wedstrijd dan ook. Dat jullie allemaal collectief precies die wedstrijden weten te noemen waar er wel sfeer was, zegt wel genoeg.

Juist als er gebikkeld wordt of moet worden op het veld, zie je juist de aanmoediging vanuit het publiek, althans in de meeste stadions. Zo niet bij jullie. Waar ik het al eerder over had, vgl met de aanmoediging bij een rush. Iedereen hangt maar wat acherover gezakt, en als er wat gebeurt schrikt men op.

Die aanmoediging tot bikkelen, noem het strijd, was er dus wel vanuit het uitvak. Zonder daarmee de 'prestaties' van het uitvak te willen overdrijven, is het wel duidelijk dat jullie tolerantiegrens wat betreft bikkelvoetbal bijzonder laag ligt. Juist als het kut gaat, kan aanmoediging uit het publiek helpen. Of niet, maar ja, als je het niet probeert zul je dat niet weten. Nee, allemaal de mond vooraan als SCH wint, maar de wil om zelfs maar te proberen daar een bijdrage aan te leveren, ontbreekt massaal. Maar toch leuke lintjes hoor :D

Ben ik nou een van de weinigen die heeft genoten van het Kick & Rush-voetbal?
Riemer schreef:Maar wie is die Remco op Harris zijn site?
Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Die is zo weer weg, als de wedstrijd ook weer wat wegzakt :D
Laatst gewijzigd door Harris op 15-09-2003 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
***
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Harris heeft een Word-documentje op zijn compu staan die hij keer op keer copy paste. 8)
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

JeroenB schreef:Harris heeft een Word-documentje op zijn compu staan die hij keer op keer copy paste. 8)
Nietes! :D Hint is duidelijk
***
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Man, man, man, wat maak je je toch altijd druk om onze sfeer, het is inmiddels wel duidelijk hoor.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Harris, wie probeer jij hier nu nog te overtuigen en waarvan?
Je verhaal is nu echt wel duidelijk.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Net nog even de foto's bekeken bij Harris. Wel grappig eigenlijk. Hij geeft zelfs de Heerenveenfans een balkje op de ogen. (Mr. Green ff aangepast...)

---> Afbeelding

Hahaha!!!
Wéér uit!!!!
Plaats reactie