13-09-2003: sc Heerenveen-FC Groningen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Echt een saaie wedstrijd.. Kolk had er al uit gemoeten bij rust.. Samaras of Quito er dan in.. Sibon begon in de 2de helft Sloom te voetballen.. en Knopper heeft mij ook niet overtuigd van zijn voetbal kwaliteiten..!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik sluit me aan bij The North. Dat Kolk niet zijn beste wedtsrijd speelde mag duidelijk zijn, maar waar Knopper gisteren mee bezig was?! :urgs:
Volgende wedstrijd mag Foppe het wel eens proberen met Fledderus/Hakansson.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

maar het publiek was ook weer dramatisch, vooral vak 26
Haha, altijd weer makkelijk afgeven op 26/27... :blbl:

Over de wedstrijd: slaapverwekkend en bij tijden deed het gewoon zeer aan je ogen zo slecht als er gevoetbald werd. Knopper heeft nu al enige wedstrijden aaneen bewezen de vorm niet hebben, doe daar dan eens iets mee in de zin van geef een andere eens de kans. Sibon was vooral in de tweede helft vooral bezig met niet moe worden leek het wel. Hij ging amper nog een kopduel aan en daar heb ik me aan doodgeërgerd. Kolk werkte hard, maar was zeer ongelukkig. Maar zoals híj dan direct wordt afgebrand vind ik ook nergens op slaan. Er waren/zijn meer spelers die hun niveau niet halen en van wie je meer mag verwachten dan van Kolk, domweg omdat ze meer ervaring hebben. Maar toch wordt Kolk helemaal afgebrand. Beetje jammer in mijn ogen.

Jammer dat Mika en Erik uitvielen. Hopelijk zijn ze er volgende week weer bij. Petter was fantastisch, won zo goed als alles. Vonk vond ik ook zeer degelijk, en Saïd schakelde knap om van rechts naar links. Seip was ook weer goed naast Hansson. Arek vond ik af en toe weer wat te nonchalant in zijn passing.

Van mij had Samaras er ook wel eerder in gemogen. Een ieder van de aanvallers kwam in aanmerking in mijn ogen. En daar komt bij dat Samaras een aardige staat van dienst heeft tegen Groningen. Vorig jaar de 1-1 in het Oosterpark gescoord en de penalty geforceerd die de 2-1 opleverde. Aardige angstgegner dus voor Beukenkamp en co. Btw, die laatste raakt Selakovic wel degelijk aan bij die tweede actie. Enige was dat de bal niet bespeelbaar meer was voor Stefan. En bij die eerste actie zeurde hij niet eens over een strafschop.

En als laatste nog wat goed nieuws: het fansite spandoek is weer terecht! Gister hing hij er weer! :mrgreen: [/quote]
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Btw, die laatste raakt Selakovic wel degelijk aan bij die tweede actie. Enige was dat de bal niet bespeelbaar meer was voor Stefan. En bij die eerste actie zeurde hij niet eens over een strafschop.
Die eerste actie heb ik niet terug gezie op tv, maar die tweede wel. Laten we zeggen dat er scheidsrechters zijn die er een penalty voor geven. Maar als je op de offi site ziet van SCH dan staat bij het verslag een foto van de actie van Beukenkamp op Sella. Als je het op deze manier zo ziet...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Na afloop was het vrij druk rond de Trend. De Trend was van Heerenveen, 't Skoffeltsje was van Groningen en dr stoep aan de overkant van de ME. En hoewel er af en toe wat grimmige blikken over de schutting keken liep het niet uit de hand. De groepen dunden uit in de loop van de avond en iedereen ging zijns weegs.
Ik heb nog gesproken met een Groningen fan over zijn ervaring met het staanvak. Hij juichde het initiatief wel toe maar vond het eigenlijk onverantwoord met zoveel toeschouwers. Als er paniek uitbreekt heb je echt de poppen aan het dansen. En eigenlijk had die gelijk.
Wéér uit!!!!
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Afbeelding


Overduidelijke penalty of niet Soms??
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Als Groningen nog niet eens van dit zwakke Heerenveen kan winnen is het met de stadjes wel erg triest gesteld! Opnieuw 3 punten in de pocket :D

Nu zullen er wel weer discussies komen over de sfeer, maar ja: jullie de sfeer (ook al was het niet veel), maar wij de punten :blbl:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Nah, kun je wel je tong uitsteken, maar het is wel diep triest dat er echt nul-komma-nul steun voor de ploeg was. Ze voetbalden beroerd en blijkbaar zijn we daarover dan zo teleurgesteld dat we ons meer ergeren dan betrokken voelen. Beetje jammer, want tegen Feyenoord lukte het wel om de ploeg er doorheen te slepen. Nu moesten ze het alleen doen...
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2453
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Het was niet de mooiste wedstrijd die ik gezien heb van Heerenveen, maar wel de 3 punten en daar draait het toch hoofdzakelijk om ;)

Spelers die ik trouwens niet sterk vond spelen waren kolk en knopper, dan had ik liever quito/samaras en de lange gezien.
Gebruikersavatar
Bommen Berend
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 19-02-2003 18:32

Bericht door Bommen Berend »

Mag ik vragen waarom geen SCH supporter die ik gisteren gesproken heb (en dat waren er veel want ik zat op de hoofdtribune) positief was over de heer Cross79?
Hij denkt zelf dat ie de god van Heerenveen is maar zo denken anderen niet over hem.
Kan iemand mij dat uitleggen?
30-01-2011: SC Heerenveen - FC Groningen: 1-4
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Het was al met al niet best, incl. de fans. Heb het hier al meer gelezen, maar Kolk heeft absoluut geen krediet bij 'de fans'. Daar heb ik me gister ook aan geirriteerd, hij voert het zo nu en dan wel iets te ver door, maar hij probeert iig iets wat een sella of denneboom nooit zullen proberen. Als dan vervolgens Samaras eenvoudig de bal achter loopt, hoor je weer "niemand"... :roll:

Groningen toonde meer vechtlust en had wel meer verdiend, maar ik ben er niet rouwig om. Als ik het goed heb werd de enige echte kans gecreerd door een slechte actie van Venema, dat P-nus er dan niets mee doet is mooi meegenomen.

Een jongen als de Lange kun je in deze wedstrijden goed gebruiken, helaas niet gebeurt.

3 keer 1-0 winnen is ook winnen.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Miekje
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-08-2003 13:53
Locatie: Joure

Bericht door Miekje »

T spel zal cker niet goed zijn geweest, maar er zijn ook nog niet veel goeie wedstrijden tegen fcg geweest! :shock:
SC Heerenveen, Superfriezen
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Heert-Jan schreef: Als ik het goed heb werd de enige echte kans gecreerd door een slechte actie van Venema, dat P-nus er dan niets mee doet is mooi meegenomen.
Die enige kans werd gecreerd door Seip en niet door Venema.

Verder heb ik een erg lakse (ik wil bijna zeggen 'ouderwetse' Radomski) gezien, en weer een dramatische Selakovic. Ik hoor hier bijna niemand over, het lijkt wel alsof het niet meer opvalt dat Selakovic slecht speelt. Die kan gewoon simpelweg het niveau niet aan.

Maar: beter drie punten met slecht voetbal dan 0 punten met goed voetbal :wink:
Gebruikersavatar
bigbear
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 21-08-2003 23:12
Locatie: snits

Bericht door bigbear »

3 punten, daar gaat het om. Voetbal was slecht, bijna geen mooie acties gezien. We hebben geen vernuft op het middenveld meer sinds Jensen weg is. Van Knopper mogen we toch wel wat meer verwachten dan elke wedstrijd een marathon te lopen.
Ook op de vleugels gebeurt te weinig verrassend. Wat is er toch met Kolk, die jongen kan echt heel goed voetballen, maar nu het een keer kan laten zien blokkeert er iets tussen de oortjes.
Ik snap echt niet waarom Quito op de bank bleef, als hij niet fit is voor een helftje waarom zit hij er dan.
Sella had al minder balverlies, en een paar mooie voorzetten, maar dit is nog lang niet genoeg. Hij leek wel iets sneller op de eerste meters, of was die Floren zo traag.
Gister een standbeeld voor Hansson. Fantastisch, als die zo doorgaat zien we hem wel in Portugal.
Weet iemand al iets over de blessure van Vayrinen, die kunnen we niet missen voorlopig.

Volgende week terug in tijd in de Almaarderhout, ik zag vandaag beelden van Kees Kist bij AZ en Heerenveen. Dat stadion is niets veranderd sinds de jaren 80.
Dat prachtige doelpunt nog gezien van Keesie in het Heerenveenshirt? Languit op de grond en toch raakkoppen!
Zijn commentaar na afloop: Je moet er wel liggen!
Ik heb toen de hele week dubbelgelegen.
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Warre
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-09-2003 11:01

Bericht door Warre »

Gezien inzet en vechtlust was volgens mij een gelijkspel de enige terechte uitslag geweest, maar ja, jullie hadden iets meer geluk, eerste helft was van jullie, tweede van ons.
Overduidelijke penalty of niet Soms??
Neen, lees het spelregelboekje er maar op na en kijk even goed naar de foto. Het ging om de bal en die is inderdaad weggetikt. Helaas, volgende keer beter. Moet zeggen dat Jol deze keer redelijk heeft gefloten. Af en toe erg in ons nadeel en soms ook wat tegen jullie, maar over-all, redelijk.

Voor diegene die er interesse in heeft, foto's van en rond de wedstrijd nu online op http://www.fcgfanatics.nl

Moi, Warre.
Trots moet je verdienen, dat kun je niet winnen!
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Matige wedstrijd moet ik zeggen. Heerenveen liet zich vooral in de tweede helft een beetje meeslepen met het vechtvoetbal van de Groningers en dat was volgens mij niet nodig. Sneller de bal laten rondgaan en wat slimmer de ruimtes benutten en er was niks aan de hand geweest. Radomski is dan ook niet in staat om de lijnen uit te zetten. Kolk was nogal vaak ongelukkig in zijn acties, jammer want volgens mij kan hij veel beter zoals in het 2e toch wel regelmatig is gebleken.
Tja....
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Wat is die Hansson toch een topper! Geeft geen kans weg, daarbij uitstekend geholpen door Seip. Ik ben niet zo'n Bakkati-fan, maar gisteren heeft hij bij mij toch wel krediet opgebouwd.
Heert-Jan schreef:Kolk heeft absoluut geen krediet bij 'de fans'.
Ik vind dat je van een jongen die al zo lang bij SCH speelt wel eens iets mag verwachten. Hij heeft in al die jaren werkelijk nog niet een keer geïmponeerd. Ik vond Knopper ook zwak voetballen, Selakovic 2e helft. Eerste helft had hij een aantal goede acties over rechts.

Voetballend is het allemaal nog niet best, maar ik heb de eerste wedstrijden van het seizoen meer inzet gezien dan voorheen. Omdat de basistechniek toch wel goed is (vergelijk het uitverdedigen van Heerenveen met dat van FCG) kom je dan een heel eind.
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Is de computer van Galaxy stuk? Er zijn nog geen felicitaties binnengekomen :frown:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2866
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Warre schreef: Voor diegene die er interesse in heeft, foto's van en rond de wedstrijd nu online op http://www.fcgfanatics.nl

Moi, Warre.
Kan aan mij liggen, maar ik zie daar geen foto's van gisteravond staan.
Anti anti. :)
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Freezeman schreef: Kan aan mij liggen, maar ik zie daar geen foto's van gisteravond staan.

Nee, ik heb ook al een paar keer gekeken, maar ze staan er nog niet op!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Vak 15
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-05-2003 15:49
Locatie: Nieuwehorne

Bericht door Vak 15 »

Dan weet ik niet waar jullie kijken, maar ik zie ze wel :D
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Ach jah, ik zat op de foto pagina te kijken.. maar ze staan gewoon op de voorpagina!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
WHITE TORNADO
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-09-2003 21:12

Bericht door WHITE TORNADO »

:cry: Het was weer om te huilen .
Het spel van Heerenveen was weer bagger Santi Kolk bakte er gister ook niet van
was telkens zijn man kwijt als die op kwam naarvoren met tegen aanval.
En die groote kans op (2-0 ) die hij over schoot alletijd had kolk , hij kon hem er
wel in (pissen) . Paar grootte kansen voor Groningen als je met de bovenste 5 wil mee doen . mag dat niet gebeuren .
WISSELS kwamen veel te laat kolk had er al eeder uit gemoeten zat niet in de wedstrijd nat als Sibon en Knopper.
ZE zijn gister goed weg gekomen met 1-0 het spel was niet maar met slecht voetbal ,met
strijd kunnen ze wel winnen .

maar we hebben weer 3 punten :lol:
Warre
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-09-2003 11:01

Bericht door Warre »

:wink: Als jullie net zo voetbal kijken als op mijn site mogen ze het kaartje wel voor half-geld verkopen.... Gewoon op de beginpagina..... en eueueh, niet kijken als je een teer zieltje hebt hé?

Oh ja, ik ben nooit te flauw om even te laten weten wie ik ben, ik stond gisteravond bij jullie stamkroeg nog even te praten met één van jullie over het staan in het uitvak, dat het eigenlijk te klein is voor 800 man.
Trots moet je verdienen, dat kun je niet winnen!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

The North schreef:Ach jah, ik zat op de foto pagina te kijken.. maar ze staan gewoon op de voorpagina!
En nog altijd die fout in de clubnaam...

Warre schreef: Oh ja, ik ben nooit te flauw om even te laten weten wie ik ben, ik stond gisteravond bij jullie stamkroeg nog even te praten met één van jullie over het staan in het uitvak, dat het eigenlijk te klein is voor 800 man.
Wat een verdomd kleine wereld! Dat was ik... Jij was toch dat dikke mannetje met die bril op? Verklaart meteen je avitar. :mrgreen:

Even buiten het repectloos gebral over mijn club ziet de site er best uit. Het stuk historie over de bouwgrond van Euroborg (die naam is toch niet serieus te handhaven hoop ik...) is goed gedocumenteerd. Betere naam is Balkgat of Hunzestadion. Ik noem maar wat. In tegenstelling tot Groningen echter is men bij ons wel begonnen met de nieuwbouw.
Laatst gewijzigd door Beetle op 14-09-2003 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Sharan
Invaller
Berichten: 294
Lid geworden op: 26-07-2003 12:42
Locatie: @Home

Bericht door Sharan »

Allereerst gefeliciteerd met de (onverdiende) 3 punten en bedankt voor de gastvriendelijkheid(en consumpties) van enkele forumleden hier in de Trend. Over e wedstrijd en de sfeer is hier lagnoeg geschreven...moet ik daar nog wat aan toevoegen?
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Puike wagen hebben jullie.
Wéér uit!!!!
Sharan
Invaller
Berichten: 294
Lid geworden op: 26-07-2003 12:42
Locatie: @Home

Bericht door Sharan »

Beetle schreef:Puike wagen hebben jullie.
Jullie? Die anderen mogen meerijden in MIJN wagen.. Thanx.
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Over het feit dat het een slechte wedstrijd was is iedereen het eigenlijk wel eens. Maar goed ik heb Heerenveen dit seizoen nog heel weinig echt goede wedstrijden zien spelen.
Wat ik niet snap is dat iedereen zo vreselijk negatief is over Kolk? Ik vond dat hij in ieder geval harder werkte dan hij ooit gedaan heeft, en hij probeerde in ieder geval een actie te maken. Alleen ging dat vaak een stap te ver. Maar om dan allemaal maar te gaan fluiten en morren? Op deze manier krijg je nooit vertrouwen, en Kolk kan wel heel goed voetballen.Hij moet alleen nog het een en ander leren.
Ik vond Kolk bijvoorbeeld niet minder dan Knopper en Selakovic (hoewel Knopper ook hard werkte).
Warre
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-09-2003 11:01

Bericht door Warre »

Wat een verdomd kleine wereld! Dat was ik... Jij was toch dat dikke mannetje met die bril op? Verklaart meteen je avitar
Ja, maar die Avatar is met mijn oude bril en eueueueh..... ik dik? Gevuld is misschien een betere omschrijving.
Trots moet je verdienen, dat kun je niet winnen!
Plaats reactie