15-12-2002: sc Heerenveen-FC Utrecht (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Dijk van een wedstrijd, super! (maar die uitslag...)
Dacht in de eerste helft al even dat het fout ging, (na die vrije trap aan de zestien van h'veen) Utrecht kwam er wat uit na een sterk half uur van h'veen. Komt vaker voor dat als het niet lukt om te scoren dat ie er dan alsnog bij ons invliegt. Maar John nam even een doelpuntje mee in zn handtasje ( :) hadden beter drie punten kunnen zijn maar goed.)
2e Helft, weer die verrekte Dirkie Kuyt. Daarna toch weer goede combinaties gezien, Arek all over the place. Alleen moet Jensen niet steeds staan te slapen, dan staat ie weer af te wachten, wordt ie wakker dan is is hij bijna bij elek aanval betrokken.
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Denneboom op links komt er wel! Hij scoort tenminste weer eens en om dan te zeggen van hij had er meer moeten maken ok, das waar, maar hij scoort weer en dat is het begin. Als je zegt dat Denneboom te weinig scoort en daarom uit de basis gehaald moet worden, zullen we John de Jong dan ook meteen maar bij het oud vuil dumpen? :grmbl:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Nog meer commentaar op spelers die er maar naast moeten? Wat een gezeik hier! :evil:
Lekker makkelijk om Denneboom af te branden, maar hij werkt als een paard en er gaat dreiging van hem uit. Het was ook zijn verdienste dat Vreven niet toe kwam aan zijn aanvallende acties. Tuurlijk, zet de clubtopscorer er maar naast, we hebben veel betere spelers voor de linksbuitenpositie. :(
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Nog meer commentaar op spelers die er maar naast moeten?
Ja, ik ga nog even door.
Lekker makkelijk om Denneboom af te branden, maar hij werkt als een paard en er gaat dreiging van hem uit.
Kom op zeg. Romano en werken? Thuis wil ie er nog wel eens de beuk er in gooien. Maar meestal zie ik hem niet. Niet lopen op ballen die hij nog kan halen, niet jagen op de keeper, nooit aansluiten bij aanvalllen, nooi jagen op de verdediging van de tegenpartij, bijna niet mee verdedigen, bij balverlies de bal niet terug willen winnen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Groningen uit was wel het toppunt van zwakte bij Romano. Wat een ergernis. Die jongen kan best voetballen, maar ik geloof er heilig in, dat als hij even iets meer door zet er veel meer uit kan komen.
Verder vind ik dat Vonk gister bij vlagen inderdaad wat wijfelend over kwam, maar bij die pengel deed hij inderdaad het enige juiste (Hansson was veel te laat en andere verdedigers, zoals Edman, waren ook in geen velden of wegen te bekennen).
Dat meen je toch niet serieus hè!? Wat een ontzettend domme actie van Vonk. Ik hoop, dat ie dat ook wel toegeeft en dat het vanmiddag te lezen is in de LC. Hansson stond nog op de lijn en Gluscevic week helemaal af naar de zijkant, waardoor de kans op scoren er moeilijk was vanuit die hoek. Vonk had hem nooit neer moeten halen. Iedereen om me heen was ook woest op Vonk. Ik durf bijna te zeggen, dat we dankzji die actie geen 3 punten pakten (maar dat kan niet, want aan de andere kant schoten we hem d'r niet in). En inderdaad, hij was weer erg wijfelend bij zijn acties. Nog een paar van zulke acties en hij heeft al zijn krediet bij mij verloren als speler. En ik hoop dat het bij de technische staf ook zo zal zijn.

Overigens speelde De Jong een puike wedstrijd. Je kunt zien dat hij erg goed kan voetballen. Maar het is geen echte spts. Hij hoort er achter te staan. Dus gewoon een echte spits kopen en De Jong een contract aanbieden.
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

Om bij Roelof aan te sluiten...

een nieuwe spits halen, John de Jong erachter en Denneboom verhuren/verkopen. Ik heb me dood geergerd aan hem gister. 3 opgelegde kansen, die elke beetje spits er wel in schiet. Dit was echt een aanfluiting van hem. Verder heb ik het team nog nooit zo hard zien werken dit seizoen, wat echt een pluspunt is! Er zat veel strijd in en Jol liet ook goed door voetballen. Al met al was het een mooie wedstrijd, alleen Denneboom had er gewoon nog (minimaal) 1 bij MOETEN maken.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Mooie wedstrijd gezien. Ijzersterk middenveld met absolute uitblinker Radomski. Vayrinen was na zijn balverlies waar de penalty ontstond volgens mij iets van slag, maar was de eerste helft wel een keer of zes (!) gevaarlijk. Denneboom had kansen maar de grootste was volgens mij toch voor Nurmela die de bal makkelijk over Wapenaar (wat was die zwak bij hoge ballen...) had kunnen lobben, ook John de Jong had de eerste helft al moeten scoren toen hij alleen door kon. Al met al straalde het team aardig wat zelfvertrouwen uit en is het eigenlijk jammer dat de winterstop haast daar is.
Ik ruik corruptie...
The Ghost
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-12-2002 17:34
Locatie: Tzummarum

Bericht door The Ghost »

Ook ik heb gisteren genoten. Alleen Denneboom liet me soms zwaar in de steek. Een paar keer danste ik de samba al, omdat ik dacht dat ie ging scoren. Sta je mooi voor lul natuurlijk. Verder vond ik De Jong, Vayrynen en Radomski super spelen. Maar ook de andere jongens wil ik absoluut bedanken voor de klasse wedstrijd.
Nu Zwolle nog en dan zoals de telegraaf meld. Wintersstrop voor Heerenveen.

:stan:
Samaras
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-12-2002 20:55
Locatie: Joure

Bericht door Samaras »

ps. Leeft meneer nog die in vakkie 18 problemen met z'n hart kreeg?
Nee die is helaas overleden.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

jezus wat triest allemaal, kende iemand hem?? pff echt triest :x
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Vindt het een beetje kortzichtig om het '2-puntenerlies' op Denneboom dan wel Vonk af te schuiven. Niet alleen Denneboom heeft kansen gemist wel? Hij heeft dr ook 1, wat opzich geen kans was, gemaakt. Wie moet er dan op links? Krijgen we Kolk weer? Na een paar wedstrijden wordt die slechter bevonden dan Denneboom, daar ben ik heilig van overtuigd :upto:
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

maar de tweede was toch erg dom van Vonk. Radio 1 repte al over een Belg bij ons op goal; zo dom!
Tja, maar feit is wel dat het middenveld bij die situatie vreselijk stond te prutsen in mijn ogen. Als er iets resoluter was ingegrepen, was die Gluscevis nooit alleen doorgekomen. Verder zoekt hij Vonk ook op en dat doet hij gewoon heel slim. Dat het een penalty was, daar was Vonk het ook helemaal mee eens toen ik hem daar naar vroeg.

Verder vind het weer makkelijk schieten op Romano. Maar dat is wel naar de simpele oplossing zoeken wat betreft het missen van kansen. Hij mist één kans door te lang treuzelen, één door net naast te mikken en één doordat de bal met een stuitje aankwam en ook nog eens achter hem waardoor hij eerst nog met bal naar de goal zou moeten draaien. Nou, op zo'n veld is dat niet makkelijk.
Maar John de Jong had ook twee gigakansen en de beide Mika's kregen ook allebei een kans die ze beiden misten. En wat dachten we van die bal van Jensen, op de vuisten van Wapenaar...
Niet dat ik hen al wil zeiken, maar ik vind het weer te makkelijk om alleen op Romano te zeuren. Natuurlijk moeten die ballen er eigenlijk gewoon in, maar dat geldt ook voor die andere kansen.

Trouwens, die Jensen was ook lekker aan het bikkelen hoor. Ik heb hem een paar aardige duels zien uitvechten en ook zien winnen, zelfs als hij al op de grond lag. Dat is een tijd geleden zeg. Als hij zo doorgaat zoals hij nu speelt, dan zou het zonde zijn als hij weggaat.

En Mika Väyrynen? Tja, laten we hopen dat hij we daar volgend seizoen ook nog van kunnen genieten. Het kan haast niet anders of ze slaan zich bij Ajax nog regelmatig voor hun hoofd, dat ze hem niet genomen hebben. :mrgreen:
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik ben het met Niels eens, Romano heeft naar mijn mening een goede wedstrijd gespeeld en (mede) dankzij hem hebben we wat iemand anders ook al zei, geen aanvallende acties van Vreven gezien.
Verder een zeer sterk middenveld, Radomski kreeg tegen Feyenoord een 7,5 en ik denk dat hij nu ook wel op het zelfde niveau begint te komen, het zelfde4 geld voor Jensen die ook een goede wedstrijd speelde. Vayrynen op een klein foutje na een goede wedstrijd gespeeld, met een schitterende knal op Wapenaar.
Zwolle gaat als we zo weer zo agressief spelen eraan!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Niet dat ik hen al wil zeiken, maar ik vind het weer te makkelijk om alleen op Romano te zeuren.
Nou ik niet! Ik snap niet waarom je steeds in de verdediging schiet wat betreft Denneboom. Dat die jongen kansen mist is nog tot daar aan toe, maar als hij dat nou eens compenseerde met andere kwaliteiten (een goede voorzet, strijdlust, meeverdedigen etc.). Maar ook dat gebeurd niet.

Zoals ik al eerder zei:
Niet lopen op ballen die hij nog kan halen, niet jagen op de keeper, nooit aansluiten bij aanvalllen, nooi jagen op de verdediging van de tegenpartij, bijna niet mee verdedigen, bij balverlies de bal niet terug willen winnen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Groningen uit was wel het toppunt van zwakte bij Romano. Wat een ergernis. Die jongen kan best voetballen, maar ik geloof er heilig in, dat als hij even iets meer door zet er veel meer uit kan komen.
Ben je het met deze redenering eens?
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

roelof de vries schreef: Nou ik niet! Ik snap niet waarom je steeds in de verdediging schiet wat betreft Denneboom. Dat die jongen kansen mist is nog tot daar aan toe, maar als hij dat nou eens compenseerde met andere kwaliteiten (een goede voorzet, strijdlust, meeverdedigen etc.). Maar ook dat gebeurd niet.

Zoals ik al eerder zei:
Ben je het met deze redenering eens?
Ik kan hier niet over oordelen de laatste wedstrijden gezien, maar Romano compenseerde zijn kwaliteiten in mijn ogen altijd met veel inzet. Een goede voorzet behoord niet tot zijn kwaliteiten, maar zijn gevaar schuwt vooral in zijn snelheid en z'n fysieke gesteldheid. Dan is het maar voor wat voor soort speler men kiest. Ik heb gelezen dat Vreven mede door Denneboom niet aan aanvallende acties toekwam dus meeverdedigen zal hij ook wel doen, dit valt niet goed op maar valt pas op als het niet gebeurd!
Plaats reactie