maar de tweede was toch erg dom van Vonk. Radio 1 repte al over een Belg bij ons op goal; zo dom!
Tja, maar feit is wel dat het middenveld bij die situatie vreselijk stond te prutsen in mijn ogen. Als er iets resoluter was ingegrepen, was die Gluscevis nooit alleen doorgekomen. Verder zoekt hij Vonk ook op en dat doet hij gewoon heel slim. Dat het een penalty was, daar was Vonk het ook helemaal mee eens toen ik hem daar naar vroeg.
Verder vind het weer makkelijk schieten op Romano. Maar dat is wel naar de simpele oplossing zoeken wat betreft het missen van kansen. Hij mist één kans door te lang treuzelen, één door net naast te mikken en één doordat de bal met een stuitje aankwam en ook nog eens achter hem waardoor hij eerst nog met bal naar de goal zou moeten draaien. Nou, op zo'n veld is dat niet makkelijk.
Maar John de Jong had ook twee gigakansen en de beide Mika's kregen ook allebei een kans die ze beiden misten. En wat dachten we van die bal van Jensen, op de vuisten van Wapenaar...
Niet dat ik hen al wil zeiken, maar ik vind het weer te makkelijk om
alleen op Romano te zeuren. Natuurlijk moeten die ballen er eigenlijk gewoon in, maar dat geldt ook voor die andere kansen.
Trouwens, die Jensen was ook lekker aan het bikkelen hoor. Ik heb hem een paar aardige duels zien uitvechten en ook zien winnen, zelfs als hij al op de grond lag. Dat is een tijd geleden zeg. Als hij zo doorgaat zoals hij nu speelt, dan zou het zonde zijn als hij weggaat.
En Mika Väyrynen? Tja, laten we hopen dat hij we daar volgend seizoen ook nog van kunnen genieten. Het kan haast niet anders of ze slaan zich bij Ajax nog regelmatig voor hun hoofd, dat ze hem niet genomen hebben.