NK Koper thuis/uit (2-0/1-0, Intertoto)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Tja, van mij had Arek wel naast Petter mogen blijven staan. En dat is dan jammer voor Klompe, maar heb het idee dat eerder genoemd duo elkaar beter aanvult- en voelt.

Komt bij dat ik niet verwacht dat Koper veel zal laten zien aanvallend en je dus geen twee echte mandekkers nodig hebt. Ik zeg ook niet dat je het systeem moet omgooien, maar Radomski heeft wel de kwaliteiten om verder naar voren te spelen en Hansson kan dan de boele daarachter controleren. Dus als het kan kan Arek à lá Danny Blind dan opschuiven naar het middenveld. En dan heb je natuurlijk ook nog het feit dat Radomski een betere voetballer is dan Klompe en je passing dus beter verzorgd is.
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

Nielshh schreef:Tja, van mij had Arek wel naast Petter mogen blijven staan. En dat is dan jammer voor Klompe, maar heb het idee dat eerder genoemd duo elkaar beter aanvult- en voelt. En dan heb je natuurlijk ook nog het feit dat Radomski een betere voetballer is dan Klompe en je passing dus beter verzorgd is.

Kijk iemand die er verstand van heeft. Spelletje begint toch achterin en Arek is inderdaad de veel betere voetballer. Voor wat betreft Venema ipv Seip denk ik misschien dat het toch gezien wordt als een oefenwedstrijd en dat beide heren het in deze wedstrijden maar moeten laten zien wie de beste is. Echt een verzwakking zal het niet zijn nu Venema speelt (en wedstrijdritme opdoet).
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Vanmiddag op Omrop Fryslân, Foppe zat bij de PC in Franeker en hij wou Ronnie dus speelminuten geven om hem een eerlijke kans te geven. Nu denk ik persoonlijk niet dat hij Seip uit de basis speeld, maar hij heeft wel een eerlijke kans verdiend. Verders sta ik dus achter Niels zijn betoog en zie ik liever Radomski voor Klompe en de Lange moet speelminuten krijgen om zich aan te passen op het hogere niveau, ik denk dat deze jongen een erg waardevolle kracht zal worden.
We're still a bunch of tough bastards.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik ben voorstander van iets waar FOppe toch nooit aan zal beginnnen, het meer rouleren op sommige posities. Speel je tegen een mindere tegenstander, speel je met Arek centraal achterin naast Hansson en de Lange op het middenveld. Komt het in een wedstrijd aan op verdedigen, zoals tegen topclubs, dan laat je Tieme spelen. Ook voorin kan je meer varieren door soms met 2 spitsen te spelen en een aanvallende middenvelder en dan weer met 3 + midd.velder. Altijd hetzelfde systeem spelen geeft veel duidelijkheid maar maakt het ook voor de tegenstanders eenvoudiger.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Terecht dat Venema weer een kans krijgt. Hij heeft tenslotte zijn plaats verloren doordat hij geblesseerd was en dan verdien je altijd een nieuwe kans.

Bovendien is het geen verzwakking.
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

Nu maar ff naar t stadion.... We zullen zien :D
thomas
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-03-2003 17:41
Locatie: Groningen

Bericht door thomas »

tussenstand:

Heerenveen 1 - 0 Koper
Sibon '9
Heerenveennr1!
Nieuw talent
Berichten: 99
Lid geworden op: 01-03-2003 22:25
Locatie: axel
Contacteer:

Bericht door Heerenveennr1! »

nu staat het alweer 2-0!

Knopper heeft gescoord.

vonk heeft niets te doen :lol:

Nu hopen dat ze het in de 2e helft nog iets betur gaat dan in de 1e helft kwa doelpunten!
Over 2 jaar is iedereen welkom in de Hel van Heerenveen!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

En het ziiet er dus nu al goed uit voor de return.

Nu nog 2 goaltjes er bij voor onze SC en de Finale is erg dicht bij.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Tja, weer een overwinning erbij. De eerste helft was bij vlagen erg goed. De krul van Knopper op het hoofd van Sibon (1-0) was fantastisch. Zo deed Nurmela dat ook in zijn beste jaren (maar dan vanaf rechts). Op rechts is Samaras niet helemaal op zijn stek, al leverde hij wel een voorzet af die met een goal bekroond werd. Er ging nog veel mis. Denneboom was flegmatiek in de eerste helft en hij kwam er mee weg want hij speelde speelde de ballen zuiver, op een paar ballen na. Ik maak me zorgen over Knopper. Niet over zijn spel, wel dat hij met een blessure uitviel.

De bus was in de tweede helft leeg. En dat was goed te zien. De tegenstander werd sterker maar Vonk had ook eens zijn dag en hield de nul.

Een opmerking op de clubsite zegt dat Samaras een strafschop verdiende. Ik heb ook die actie op beeld staan en morgen mogen jullie er zelf een oordeel over geven. Ikzelf zeg dat het zwaar overdreven was. Väyrynen zakte ook plotseling in mekaar vlak voor een hoekschop zou worden genomen. Dit lijkt op het eerste gezicht theater.

Ik heb het weer voor elkaar. Weer een goal van Sibon gemist! Gelukkig maakt die van Knopper veel goed. Die staat er mooi op.
Laatst gewijzigd door Beetle op 31-07-2003 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Vonk: Goeie wedstrijd gespeeld
Venema: viel me soms wat tegen maar toch een voldoende
Hansson: speelde een redelijke wedstrijd
Klompe: viel me tegen.. soms gekke foutjes
Edman: speelde bij vlagen een uitstekende wedstrijd
vayrynen: Altijd goed
Radomski: Stille kracht.. Goeie 1ste helft gespeeld
knopper: was niet 1 van de besten vandaag
Sibon: speelde een redelijk wedstrijd.. maar mag meer in de spits gaan spelen en niet op links gaan hangen
Denneboom: altijd hetzelfde.. soms goed.. meestal minder
Samaras: valt me toch wat tegen als basisspeler maar moet nog veel leren
De lange: Prima speler zet hem er maar in.. en hou radomski er maar ff uit
Jos hooiveld: speelde trouwens ook een goeie 2de helft


De wedstrijd krijgt van mij een 6.5
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
Sjoppie
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-01-2003 09:08
Locatie: Jirnsum
Contacteer:

Bericht door Sjoppie »

Ik weet niet wat voor wedstrijd bovengenoemde "selctiespeler" heeft gezien, maar ik ga geen 6,5 geven op basis van 20 minuten goed voetbal terwijl een wedstrijd 90 minuten duurt.

Met name de eerste twintig minuten waren goed. Er werd goed via de buitenkanten gespeeld, en beide goals waren van goede klasse, al had Sibon er nog één moeten maken.

Daarna begon. Passes over vijf meter kwamen niet meer aan. Klompe liet weer eens zien dat opbouwen niet zijn vak is. (balletjes zo in de voeten van de tegenstander) Denneboom begon te zwerven, waardoor hij voortdurend voor de voeten van Knopper liep. Vooral het feit dat de buitenkanten niet meer gezocht werden, was volgens mij de doodsteek.

Een sloveense ploeg (uitwedstrijd voor hun) speelt altijd met 10 man achter de bal. Geef ze eens ongelijk, anders worden ze van de mat gespeeld. De enige manier om hun te omzeilen is door ballen via de zijkant op te bouwen en goed druk naar voren te geven. Immers met kopsterke spelers als Denneboom en Sibon kunnen ballen door de lucht een optie zijn. En juist dat gebeurde de laatste 70 minuten niet. Er zat geen flair meer in het spel, geen durf!

Ook had veel vaker Sibon direct gezocht moeten worden. Hij was gister zeer balvast en het verbaasd me soms wat hij met zijn lange stelten kan doen.

Ik verwacht dan ook dat Heerenveen in Slovenië vol aan de bak zal moeten. Jammer want die krachten kunnen we tegen het waarschijnlijk in de finale spelend villareal goed gebruiken.

We shall see. Waren gister trouwens veel touristen. Ik stond naast mensen uit Limburg. Alee wilt u ook een glasken bier, SJUH!
Dus jung!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Eerste helft heb ik bij vlagen echt genoten; hogeschoolvoetbal en veel agressie op de bal. Blijkbaar moet je toch een kenner zijn om te zien dat de klasse van Samaras afdruipt. Zo spelen op een positie die niet de jouwe is op zo'n leeftijd op zo'n niveau. Dan moet je een grote worden. Als je ziet hoe gemakkelijk die jongen de bal voorkrult; fantastisch. Heeft helemaal geen ruimte nodig voor de voorzet. De 2e helft was natuurlijk stukken minder en dat was jammer. 3-0 was genoeg geweest, nu wordt het misschien nog spannend. Maar met het toegenomen stukje agressie op het middenveld gaan wij zeker leuk mee doen in de HCE!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Het eerste gedeelte van de eerste helft was best goed, twee mooie goals en nog een paar mooie aanvallen, daarna zakte het wat in elkaar, zeker de tweede helft was beslist niet goed, niet dat die slovenen nou zoveel kansen kregen maar er werden wel veel fouten en overtredingen gemaakt (met name Samaras) maar die overtredingen werden mijns inziens ook wel héél snel gefloten door de scheidsrechter!

maar ik hoop dat de blessure van Knopper meevalt, dan moet 2-0 toch voldoende zijn daar in Slovenie.
Net fan dat benaude!
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

* een hele goede eerste helft
* tweede helft was van minder
* leuke goede sfeer
* goede mogelijkheden om door te stoten naar de finale :D :D
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Ik heb genoten van een goede eerste helft en gegaapt tijdens een matige tweede helft.
Over de tegenstander kan ik zeggen dat het een vervelende ploeg is;hard en fel op de bal en loerend op de counter.
Vond het een betere ploeg als Lierse al moet ik zeggen dat het absoluut niet mijn voetbal is wat ze spelen.

De sperlers dan:
Vonk:Keepte een goede pot al had hij niet bijster veel te doen; maar wat ie moest doen deed hij goed!

Venema:Speelde degelijk maar ook niet meer dan dat (waarschijnlijk een gebrek aan ritma)

Klompe:Over de opbouw kan ik kort zijn (daar moet op getraind worden!!) maar qua coaching en verdedigend hoort hij in de basis.

Hansson:Wordt elke wedstrijd beter heb ik het idee (degelijk).

Edman:Verdedigend prima maar speelt weleens te moeilijk, ook voorzet moet beter.

Vayrynen:Wordt zolangzamerhand De Man waar het om draait.

Radomski:Speelde goed en begint ook uit te delen als het moet.

Knopper:Gaan we veel plezier aan beleven (hij is gretig en doelgericht)

Samaras:Zie hem toch liever rondom Sibon spelen (speelt als rechterspits te ver van de goal af).

Sibon:Lijkt het flegmatieke van zich af te hebben gegooid want werkte hard en is een prima targetman.(gaat regelmatig zijn doelpunten meepikken).

Denneboom:Ups en downs en gisteren wat meer van het laatste..

Over de invallers heb ik geen goed beeld gekregen.

Jammer btw dat Hakansson niet op de bank zat.
Heb nog steeds vertrouwen in zijn kwaliteiten.
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

tja ken nu elke speler wel een beoordeling geven het is teamsport.
Alleen venema viel buiten de boot seipp maar rap weer terug.
Verder was de 1e helft prima de 2e helft minder maar rustig aan doen daaro en hopen op een snelle counter van Heerenveen en de 0-1 dan ist klaar.
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Ook ik betrapte Venema op veel balverlies (lever maar in bij die tegenstander).
Daarbij komt dat ik Seip een veel bekekener voetballer vind, terwijl z'n verdedigende taken niet onder doen voor Venema.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Even vooropgesteld dat ik er niet bij was (de PC liep weer lekker uit).

Jongens, wat willen we nu, willen we Europa in of niet? Altijd dat gezever over dat het niet een aantrekkelijke wedstrijd was 90 minuten lang enz. enz. In Europa gelden andere wetten, 2-0 is een prachtig resultaat immers. Oké, het kan altijd beter, dat is waar, maar dat geldt voor elke wedstrijd en voor elke club.

Koper zal moeten aanvallen, één goal op de counter en ze moeten al 4x scoren. Kom op jongens, een beetje meer vertrouwen in dit team. Dit redden we heus wel. Zelfs een matig spelend Heerenveen konden ze niet verrassen in de tweede helft. :D
GSVK, the Blue Devils!!
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Sorry hoor, maar ik lees hier nogal wat positieve berichten over Hooiveld. Persoonlijk, vond ik Hooiveld geen sterke invalbeurt maken. Regelmatig balverlies, Dekkingsfouten, paar keer bij een hoge bal met de rug er naar toe staan en was heel erg onrustig aan de bal. Het kan misschien wezen dat hij zenuwwachtig was voor zijn debuut in het Abe Lenstra Stadion. Ik weet dat hij aardig kan ballen, maar wat hij gisteren liet zien vond ik ver beneden zijn niveau. Jammer genoeg..
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Sorry voor de vertraging. Het duurde wat lang. Erik, ik heb je gemaild met de bijzonderheden. De filmpjes staan online en zullen vrijdag op de site te zien zijn. Plus nog wat foto's. Op verzoek van (Pl)euro ook wat kiekjes van het avondrood. ;)

Er zit er zelfs eentje bij die zo als achtergrond kan worden gebruikt. En misschien maken we dat er ook wel van. Echt een mooie. (Voor Erik, het is foto DSCF0045 (Medium). Ik heb een groter exemplaar in de files sectie gezet.


Nog even terugblikken naar Lierse.
Ik heb zoals te zien is een paar geweldige panorama foto's gemaakt. En er zijn een aantal bestellingen gedaan om die af te drukken op fotopapier. Ik bestel dat via internet bij de Hema. Als er meer mensen zijn die ook een exemplaar willen hebben dan ben ik bereid tegen kostprijs nog meer te maken.
Wéér uit!!!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

2-0 is een prachtig resultaat, Europees gezien. Je ziet dat we een mooi team hebben en dat er bij vlagen fantastisch combinatie-voetbal gespeeld wordt, toch zijn hier een heleboel mensen nog ontevreden. Nou ik kan je zeggen, lever dan je seizoenkaart maar in want dan word je waarschijnlijk ook nooit meer tevreden. Het is nl. zo dat Heerenveen ook vaak tegen clubs zal spelen die niets anders willen doen dan het spel van de tegenstander ontregelen. Je kan het dan dus wel vergeten dat er in 90 minuten tal van vloeiende combinaties over de mat rollen, soms moeten ook wij eens gewoon blij zijn met het resultaat.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

is de wedstrijd van morgen ook op een of andere manier tevolgen? radio, tv, internet, oid. bvd tjippy
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Ik denk teletekst.. maar zo snel zal de tussenstanden er wel niet opkomen..
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Niet op eurosport helaas, die zenden Schalke 04 vs Slovan Liberec uit.
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

is de wedstrijd van morgen ook op een of andere manier tevolgen? radio, tv, internet, oid. bvd tjippy
Het is denk ik wel op Omrop Fryslan radio en anders is het i.i.g wel op de plaatselijke radio van Heerenveen (HOS). Stond tenminste een advertentie in de Heerenveense courant van vorige week en in de LC bij "gehoord en gezien" volgens mij ook. Deze zender is te vinden op 107.7, heb hem al ff vastgezet :mrgreen:
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik denk niet dat Omrop Fryslan er bij is. Laat staan de HOS. En als de HOS er al wel bij is, dan kunnen alleen Heerenveen'ers dat ontvangen dus ja. Een echte lokale radio is ook te ontvangen op internet natuurlijk...(morgen de Freule, dus daar zal ook veel aandacht naar uitgaan).
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik denk niet dat Omrop Fryslan er bij is. Laat staan de HOS. En als de HOS er al wel bij is, dan kunnen alleen Heerenveen'ers dat ontvangen dus ja.
En de HOS is er in ieder geval bij!
HOS Sport: woensdagavond 6 augustus Live verslag van de uitwedstrijd SC Heerenveen - SC Koper in Slovenië. Verslaggever: Johan Bul
Laatst gewijzigd door Niels op 06-08-2003 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Een echte lokale radio is ook te ontvangen op internet natuurlijk
is er dan een link naar die pagina....wil graag de wedstrijd live volgen
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Plaats reactie