26-07-2003: Lierse SK thuis/uit (4-1/0-1, Intertoto)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Matige partij maar geen moment in de problemen geweest.

Zeuren en vallen die Belgen in de eigen competitie ook zoveel? Wij lachen onze spelers uit om theatraal gedrag zoals Denneboom en vanavond Knopper nog wel eens willen vertonen. Maar bij ons is het gelukkig uitzondering.

Die elleboog en de acties die er op volgden waren zeer matig: 2 roden kaarten voor Lierse waren ook terecht geweest. Een beetje gaan lopen sjorren en trekken aan een op de grond liggende speler is beneden alle niveau.

Maar verder was het wel plezant hoor 8) Mooie actie van Correia en veel vechtlust bij Bakatti - Samaras als basisspeler valt telkens een beetje tegen.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Eén duidelijke dissonant op de dag was de (volledig terechte) arrestatie van een aantal mensen die te diep in het glaasje hebben gekeken. Het bier vloeide rijkelijk, de supporters die er geweest zijn kunnen dit beamen, maar er was wel even een verziekte sfeer. Ondanks de drank was er wel zoveel zelfdiscipline dat de meerderheid zich afzijdig hield. Een Lierenaar zat de boel flink te verstieren en een Heerenveensupporter was in het cafe te rollebollen. Die twee zijn afgevoerd om te ontnuchteren. De sfeer was daarna weer top.
Maar ondanks dit bovenstaande voorval toch een prima sfeer daar in de binnenstad en natuurlijk in het stadion?
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Maar ondanks dit bovenstaande voorval toch een prima sfeer daar in de binnenstad en natuurlijk in het stadion?
Over de binnenstad kan ik niet oordelen maar het lukte niet om echt sfeer te krijgen in het stadion. Een beetje halfgaar door een megafoon muilen nodigt niet echt uit tot zingen en dit soort wedstrijden waarin supporters al de hele dag aan het indrinken zijn geweest, zijn meestal niet de beste qua sfeer. Vorige week was het stukken beter.
Laatst gewijzigd door Jaap F. op 27-07-2003 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Wat een heerlijk dagje gister in Belgie. 's Middags lekker feest gevierd met een paar honderd man in het centrum, gevolgd door een zakelijke 0-1 overwinning.

Leuk sfeertje 's middags in het centrum. Allerlei liederen werden gezongen: van clubliederen tot slaap kindje slaap. Helaas moest de ambu ook twee keer in actie komen vanwege onwel wordingen van een Belgische en een vrouwelijke Heerenveen supporter (hopelijk zijn ze weer opgeknapt).

Over de wedstrijd: tuurlijk speelde H'veen wat meer met het accent op de verdediging dan vorige week. Waarom zou je aanvallen als je met 4-1 voorstaat :?:
Als je nu roept dat H'veen verdedigend speelt snap je er niks van. Vorige week werden de Belgen met aanvallend voetbal met 4-1 van de mat geveegd!!

Tot slot vind ik dat Lierse SK beter in de Bundesliga kan gaan spelen, want het acteerwerk en het aansmeren van gele kaarten was te treurig om aan te zien, met voorop de ongelooflijk irritante nr.3. Tegen hem kun je beter zeggenl: GET A LIFE :!: :!:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Joepjunior schreef:Ow ja, Fansite, waarom hebben jullie Romano niet bij de clubtopscorers? Volgens mij heeft die vorige week ook al gescoord...........
Joh, ga zelf een site onderhouden als je het niet goed genoeg vindt? Volgens mij getuigt het al van behoorlijke klasse als een niet nader genoemde collega de moed vindt om na de terugreis om 03:22 nog even een nieuwsbericht te schrijven..
Zojuist heb ik alle gegevens van de wedstrijd van gisteren ingevoerd, en is alles dus weer mooi actueel. Verder nog klachten?

Ontopic: leuk reisje, leuk om er weer eens bij te zijn, slechte pot, gek geworden van die dronken dwazen met de megafoon.
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Vincent schreef: Joh, ga zelf een site onderhouden als je het niet goed genoeg vindt? Volgens mij getuigt het al van behoorlijke klasse als een niet nader genoemde collega de moed vindt om na de terugreis om 03:22 nog even een nieuwsbericht te schrijven..
Zojuist heb ik alle gegevens van de wedstrijd van gisteren ingevoerd, en is alles dus weer mooi actueel. Verder nog klachten?

Ontopic: leuk reisje, leuk om er weer eens bij te zijn, slechte pot, gek geworden van die dronken dwazen met de megafoon.
Vincent, je hebt groot gelijk als je zegt dat het van behoorlijke klasse getuigt, maar zijn je tenen nou niet iets te lang, 't is mijn ogen een losse opmerking van iemand en je reageert alsof je frontaal wordt aangevallen.
Laatst gewijzigd door Outlaw op 27-07-2003 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Richard
Nieuw talent
Berichten: 115
Lid geworden op: 02-12-2002 18:39

Bericht door Richard »

Moet me toch even van het hart: wat een oude bende, vooral die tribune, nee wij zeuren wel eens maar zijn toch wel verwend. In het centrum viel het mij tegen dat er niet of geen belgische mededrinkers waren zolas wij wel met hun op het terras zaten in Heerenveen. In de eikelstraat waren alleen 2 dronken eikels (belgen) die wilden knokken en supporters van Antwerp opbelden. Wat een kul :twisted:
En wat betreft de spelers nr. 3 en 17 en 99 wat een gezeur om kaarten. Als ik daar elke week naar moest kijken ruilde ik mijn seizoenkaart in.
Op naar woensdag, op naar de finale :mrgreen:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ligt eraan wie die losse opmerking maakt he Outlaw.

En Belgische vrienden van Fietstesse, 100% Goal???
Kijk Studio Sport maar hij was voor de lijn dus het was geen goal.
Lang leve het censuur
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

fcdinamo schreef:Helaas moest de ambu ook twee keer in actie komen vanwege onwel wordingen van een Belgische en een vrouwelijke Heerenveen supporter (hopelijk zijn ze weer opgeknapt).
Die is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek, maar was die op tijd terug om de tweede helft te bekijken. Ze is gelukkig weer gezond terug gegaan naar Heerenveen in bus 1. Het was trouwens opvallend warm, drukkend en benauwd 's nachts in Heerenveen.
Wéér uit!!!!
ajvd
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-05-2003 13:19

Bericht door ajvd »

Er moet me wat van het hart,iedereen die over die megafoon loopt te zeuren moet eerst eens naar zich zelf kijken.die jongens zijn er wel altijd bij.en niet zo als jullie dagjesmensen die het leuk vonden om ook weer eens een uitwedstrijd mee te pakken.
en als jullie je er zo aan ergeren was dan zelf begonnen met zingen.want het was dood stil op de zit tribune!!!!!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

en niet zo als jullie dagjesmensen die het leuk vonden om ook weer eens een uitw
wedstrijd mee te pakken.
Als je zoiets op durft te schrijven dan bewijs je dat jezelf er meer niet dan wel bij bent in uitwedstrijden.
Die megafoon was in de eerste helft misschien nog wel aardig, maar in de tweede helft veelal niet meer dan dronkemansgebral. En daar zat helemaal niemand op te wachten, in tegendeel.
Zo, nu val ik dus ook onder de "dagjesmensen".
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Beste Belg,

als je thuis met 4-1 wint, ga je echt niet met krachten smijten. Vervelend overigens he, dat verdedigen... Hoorde van andere Belgen en Friese scouts dat dit zo ongeveer de Lierse stijl was.. Genoten?
Laatst gewijzigd door Heert-Jan op 27-07-2003 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Neem me niet kwalijk, maar het was helemaal geen aanval maar puur een opmerking. Knopper, Samaras en Sibon stonden als clubtopscorers na 1 wedstrijd en geen Denneboom, dat wilde ik alleen maar even kwijt!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De megafoon werd een beetje "overused". Teveel gebruikt. In het centrum was het trouwens wel leuk te zien hoe dat zigeunerjongetje plotseling zo helder klonk. De megafoon hing voor de klankkast van zijn gitaartje. :mrgreen:


En de Studio Sport ringtone door de megafoon was ook lachen.

Voor de volgende keer. Beetje met mate.


En Arnoud is zéker geen dagjesmens. Als iemand kritiek mag leveren is hij het wel. Altijd aanwezig (als hij niet in Afrika zit... :mrgreen: )
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

ajvd schreef:Er moet me wat van het hart,iedereen die over die megafoon loopt te zeuren moet eerst eens naar zich zelf kijken.die jongens zijn er wel altijd bij.en niet zo als jullie dagjesmensen die het leuk vonden om ook weer eens een uitwedstrijd mee te pakken.
en als jullie je er zo aan ergeren was dan zelf begonnen met zingen.want het was dood stil op de zit tribune!!!!!!
Tuurlijk was het stil op de zittribune, maar dat geeft je geen recht om je eigen supporters dagjesmensen te noemen! Als iemand helemaal de moeite neemt om naar Belgie afreist om zijn cluppie te steunen dan kun je ze niet betitelen als het denigrerende begrip "dagjesmensen". En zoals je ook weet is de ene supporter wat luidruchtiger dan de ander. Het is niet ook mijn manier van supporteren, maar ik heb wel respect voor diegene die wel naar Belgie komen en zeker niet zo titel verdienen!

De megafoon is toch bedoeld om iedereen tot gezang aan te zetten, wat de eerste helft toch aardig gebeurde. En in de tweede helft werd toch de megafoon op een andere manier gebruikt. Wat ontzettend jammer was! Maar laten we gewoon hopen, dat het kwam doordat het een lange dag was :lol:

Dus gewoon a.s. woensdag dat ding weer mee nemen en gewoon brullen met die hap!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Uit het wedstrijdverslag van de Leeuwarder Courant:
Bij Heerenveen ontvingen Väyrynen, Seib, Samaraz em Knopper een gele kaart.
Nou vraag ik je....
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Joepjunior schreef:Neem me niet kwalijk, maar het was helemaal geen aanval maar puur een opmerking. Knopper, Samaras en Sibon stonden als clubtopscorers na 1 wedstrijd en geen Denneboom, dat wilde ik alleen maar even kwijt!
Op de voorpagina ja, omdat daar alleen de top drie wordt weergegeven. Als je had doorgeklikt naar de statistieken (of het wedstrijdverslag) had je Romano er wel tussen zien staan.

Ok, ik loop misschien wat hard van stapel.. Maar kan niet zo goed tegen die makkelijke kritiek. Zou ik misschien boven moeten staan, maar de site blijft toch een beetje mijn kindje ;)
ajvd schreef:Er moet me wat van het hart,iedereen die over die megafoon loopt te zeuren moet eerst eens naar zich zelf kijken.die jongens zijn er wel altijd bij.en niet zo als jullie dagjesmensen die het leuk vonden om ook weer eens een uitwedstrijd mee te pakken. en als jullie je er zo aan ergeren was dan zelf begonnen met zingen.want het was dood stil op de zit tribune!!!!!!
(Hoop dat ik dit goed begrijp.) Wat heeft het er nou weer mee te maken of je er vaak bij bent of niet? Mogen supporters die er vaker bij zijn meer flikken dan anderen? Daar gaan we weer met het onderscheid tussen wel een echte fan en niet. Al die mensen in Lier waren er gewoon, of ze er de vorige of de volgende keer zijn doet daaraan niks af. Het gaat er gewoon om, zoals anderen ook al zeiden, dat die megafoon goed gebruikt wordt. Ik vind het best een leuk ding, maar als ik een half uur lang alleen maar dom gebrul door dat ding hoor, door mensen die het blijkbaar een mooi verlengstuk van hun piemeltje vinden, mag ik me toch wel even gaan ergeren? Gebruik dat ding waarvoor ie bedoeld is, en anders niet. En zo stil was het op de tribune niet, alleen het eerste halfuur van de tweede helft misschien. En wat dan nog? Met niet zingen misdoen we toch niemand wat?
Laatst gewijzigd door Vincent op 03-07-2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Megafoon
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 20-01-2003 21:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door Megafoon »

Allereest kan ik jullie zeggen dat ik mij voor, tijdens en na de wedstrijd best vermaakt heb. Het aantal Heereneveensupporters vond ik toch behoorlijk. Misschien was de wedstrijd niet supper, maar de uitslag vergoed alles. Verder constateer dat megafoon een gespreksonderwerp is/word. Ok, natuurlijk moet ik toegeven dat ik ook van dat ding gebruik maak, en dat misschien het laatste half uur de batterijen er uit moesten. Maar om nu nav hiervan elkaar uit te maken of wel geen supporters, verlengstuk van ...., etc. lijkt mij niet nodig. Iedereen is op zijn of haar eigen manier supporter en zodoende ben ik met Arnoud eens dat ook supporters die "niet zingen" ook echte supporters zijn. Alleen ik ben persoonelijk van het andere soort. Ik ga naar een Heerenveen wedstrijd voor de ploeg, maar de sfeer rond een wedstrijd is voor mij even belangrijk. Als één van de twee niet aanwezig is, vind ik het toch minder. Nogmaals het laatste half door dat ding was zoals nu blijkt niet geslaagd. Dit lijk mij voldoende, en laten we nu maar over de wedstrijd hebben. Trouwens na de wedstrijd zijn wij teruggegaan naar de Eikenstraat. Natuurlijk hebben wij ook even met Saskia (barkeepster) gesproken. Via deze weg moest ik jullie nog bedanken namens haar i.v.m. de omzet/feest die zij heeft gedraaid/gehad. Volgende week zit zij namelijk van "onze centen" op de Ibiza van 't geld. Jullie hebben dus jullie best gedaan. Misschien mag één van ons als bonus mee. Alleen hier kreeg ik geen antwoord op! De rest van de avond hebben wij doorgebracht in Antwerpen / Morstel. De ene groep met Stoke Cityfans en andere groep in een biljartcafé. Dus niets te klagen en wat mij betreft mogen we weer gauw een ploeg uit Vlaanderen treffen.
Beroepsvoetbalsupporter
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Ok.
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

die toeter moet kapot en die dronken gasten aan de schandpaal....... dat doe je toch niet. peace
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Loop je lekker door Antwerpen te relaxen, zie je daar op het terras opeens een Heerenveenshirtje. Wel humor. Weekendje antwerpen zonder voetbal is ook te doen trouwens hoor ;)

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, want volgens mij was het allemaal best te doen. Door naar de volgende ronde, redelijk sfeertje, flink wat mensen mee, wat wil je nog meer?

En ach, over de megafoon, de trommel, het zingen en alle andere sfeerverhogende middelen. Daar zal altijd gezeik over blijven. Dat blijft namelijk subjectief. En blijkbaar werkte de megafoon nu bij het grootste gedeelte wat irritant. Prima, volgende beter/anders. Klaar

Kijk nu al uit naar Koper en vooral Cambuur en Volendam.

Edit: bekijk net de foto's op http://www.lierse.be. staan leuke foto's op, maar ik keek even naar deze foto:

Afbeelding

Lelijk zeg. Zo blijft het niet hoop ik toch?

Mooie foto in de Leeuwarder vandaag trouwens.

Deze is ook charmant:

Afbeelding
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Jammer dat die kerel in de weg staat :lol:

Leuke dag gehad in Lier. Al kun je het plaatsje beter omdopen tot Bier. Helaas kon Sas het niet meer koud aanleveren op een gegeven moment, maar dat drukte de sfeer niet.

En de uitdrukking in Morstel:

"Een lolly hoort in je mond en niet op de grond"

is nog uitgekomen ook
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

roelof de vries schreef: Lelijk zeg. Zo blijft het niet hoop ik toch?
Ik vind (vooral de rugnummers) ook niet erg indrukwekkend, vorig seizoen was het daarentegen wel OK.

Maar weet iemand trouwens wat de vaste rugnummerverdeling voor volgend seizoen wordt? Ik zag op de foto Edman met nummer 14 rondlopen :urgs:. Volgens mij verdient die toch echt nummer 5.

Weet iemand hier iets meer van :?:
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

roelof de vries schreef:
Kijk nu al uit naar Koper en vooral Cambuur en Volendam.
Hallo - hallo - mijn (tieme) klompje breekt,

we kunnen wellicht Europees voetbal halen maar jij kijkt meer uit naar een oefenpotje en een wedstrijd tegen een promovendus???

Kijk - dat je in Antwerpen was en niet naar Lier komt, het zij je vergeven, maar je kunt ook te ver gaan :twisted:
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Ook ik heb me prima vermaakt in Lier. En na de wedstrijd nog lekker op stap in Antwerpen geweest. Dag erna lekker daar rond gelopen en op terrasjes gezetten, kortom een mooi weekend gehad. Maar wel vermoeiend.

Alleen moet ik nog steeds leren om hoe je een hek in moet klimmen zonder elke keer mezelf te verwonden. Wie kan me dat leren? Overigs mooie foto in de krant.

Wat betreft de megafoon denk dat Arnoud en Megafoon zelf de juiste antwoorden daarop al hebben gegeven. En sluit me daar bij aan. Neem de volgende keer wel weer de verkeerde batterijen mee :wink: En zal ook wel op zangles moeten. Maar dan hebben sommige mensen nog geluk gehad dat we de trommel waren vergeten verder te verplaatsen :lol:

Maken er woensdag weer een leuk feestje van, hoop dat het dan op de Nieuwstraat dan net zo gezellig is als in de Eikelstraat.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Roelos schreef: Ik vind (vooral de rugnummers) ook niet erg indrukwekkend, vorig seizoen was het daarentegen wel OK.

Maar weet iemand trouwens wat de vaste rugnummerverdeling voor volgend seizoen wordt? Ik zag op de foto Edman met nummer 14 rondlopen :urgs:. Volgens mij verdient die toch echt nummer 5.

Weet iemand hier iets meer van :?:
De nummers.. de meesten hebben dezelfde nummers als vorig jaar.. ze hebben alles maar wat door elkaar heen.. dat is niet mooi opzich had het liefst de basisspelers met basis nummers gezien
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Eindelijk! De filmpjes zijn online!!

http://www.feanfans.nl



Mocht je alleen geluid hebben en geen beeld ga dan naar:

http://www.divx.com/divx/


En dan de gratis versie downloaden en installeren. Dus de link onder dit logo:

Afbeelding

Daarmee krijgt je mediaspeler er een aantal sleutels bij om bestanden te ontsleutelen.
Wéér uit!!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

we kunnen wellicht Europees voetbal halen maar jij kijkt meer uit naar een oefenpotje en een wedstrijd tegen een promovendus???

Kijk - dat je in Antwerpen was en niet naar Lier komt, het zij je vergeven, maar je kunt ook te ver gaan
Haha. Ik zie niet meer uit naar Volendam en Cambuur dan het halen van de Intertoto finale. Ik zei dat ik meer uitkijk naar Volendam en Cambuur dan naar Koper. Daarbij er dus vanuitgaande dat er namelijk gewoon van Koper gewonnen wordt.
Voor meer uitleg, kijk me je maar naar 't topic over Cambuur :wink: .
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Morgenavond gaan de filmpjes van Lierse off-line (om plaats te maken voor de thuiswedstrijd tegen Koper).

Om een lang verhaal kort te maken hebben we nu eindelijk 10 mb ruimte met onbeperkt dataverkeer. Dus de filmpjes zijn eindelijk goed te bekijken zonder kunstgrepen via Lycos, Yahoo, MSN e.d. In het vervolg zullen de filmpjes blijven staan tot de volgende wedstrijd.
Wéér uit!!!!
Plaats reactie