23-08-2003: sc-Heerenveen-Feyenoord (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Verder is Edman zeker van de partij - mits Foppe hem natuurlijk opstelt!
Juist ja. Daar ben ik namelijk wel benieuwd na. Edman is toch wel een redelijk belangrijke speler geworden, ondanks de niet zo belangrijke linksachter positie. Bakkati kon het zondag in ieder geval niet aan. Maar ik zet mijn vraagtekens even bij de blessure van Edman afgelopen zondag. Was het immers niet zo, dat hij kwaad wegliep bij de training en dat hij vervolgens een reprimande kreeg van Foppe. Foppe kan daar, volgens mij, toch al moeilijk mee omgaan. En ik heb het al vaker gezien dat er een ´conflict´was en dat de desbetreffende speler ´opeens´ geblesseerd was.

Ik zie zaterdag het liefste Hansson met Radomski spelen in centrum. Mits Klompe niet speelt. Radomski heeft echter al aangegeven dat niet te willen en Foppe lijkt daar, vreemdgenoeg, aan toe te geven. Radomski heeft het afgelopen seizoen niet gebracht wat hij moest brengen, maar heeft de tweede seizoenshelft in het centrum van de verdediging wel leuk gespeeld. Opbouwend brengen we dan veel meer. Vayrinen op Radomski zijn plaats trekt mij meer aan.

Mocht Foppe er roch voor kiezen om Radomski op het middenveld te houden, dan zie ik het liefste Seip of Hooiveld. Hooiveld heeft zich nog niet kunnen bewijzen, maar gooi hem maar eens voor de leeuwen. Seip vond ik het centrum een hele degelijke indruk maken. Nog niet top, maar wel beter dan Hansma. Hansma wil wel en probeert het wel, ik geloof graag dat hij vecht voor een plaatsje in de basis, maar het komt er gewoon niet uit. Veel balverlies, weinig beslissende passes (zijn handelsmerk), te langzaam en ook in de coaching komt brengt hij vind ik niet erg veel. Vooral niet als je het vergelijkt met de passie van Klompe.

Ik heb er in ieder geval zin in.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Foppe kan daar moeilijk mee omgaan. Het ontgaat me wat je daar mee bedoelt Roelof ? Wat is dat "daar" in relatie tot Erik Edman ??
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Met spelers die tegendraads zijn misschien?

Ik hoop dat Quito morgen speelt tegen de Nooijer. Die is toch niet een van de snelsten zoals de hele achterhoede van Feyenoord. Ik denk een 1-1. Feyenoord is denk ik sterker dan velen denken.
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Je wens is gehonneerd, heerenveen rules, namelijk:

Opstelling Heerenveen: Vonk, Seip, Hansson, Radomski, Edman, Väyrynen, Knopper, De Lange, Selakovic, Sibon, Correia.

(van de offi)

Correia heeft de voorkeur boven Denneboom gekregen...
Anti-vlaggetjes
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Damn, zou Foppe het forum dan toch lezen?

Erg blij met deze opstelling.

Is Hakansson ook helemaal uit beeld trouwens? Of zou die geen krediet meer hebben bij Foppe? Ik mis eigenlijk nog zo'n type speler op het middenveld. Alhoewel je beter met De Lange tegen Feyenoord kunt spelen, denk ik.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Niet zo belangrijke links achter positie???

Edman is wel iemand die vanuit die positie naar voren kan opstomen en een voorzet afgeven. Een wapen dat je niet moet onderschatten. De voorzetten leveren misschien niet meteen een kans op, hij bindt wel een paar spelers aan zich. En daarmee dus ruimte makend voor andere spelers.
Wéér uit!!!!
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Ik hoop dat Quito morgen speelt tegen de Nooijer.
Voor Denneboom ? Dus vanaf links en niet tegen de Nooijer. :? Ik heb hem in Oudemidum gezien vanaf links, konstant naar binnen trekkent om zijn rechtervoet te vinden. Hij zal tegen Feyenoord toch iets anders moeten voetballen, ik vond hem toen destijds maar voorspelbaar. Maar goed dat was het begin van de voorbereiding en in de afgelopen weken zal hij een hoop progressie hebben geboekt, anders had Foppe hem niet opgesteld.

Tja Denneboom, hij zal zich nu toch wel eens achter de oren moeten krabben. Je blijft niet altijd een talent, maar goed ik heb al eens eerder gezegd, dat hij een hoop lijkt op Hasselbaink en hoop ik nog steeds voor hem dat hij het redt.
We're still a bunch of tough bastards.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ben vanochtend op de training geweest, Klompe heeft een kleine terugval gehad volgens foppe(hoor vanavond Boppeslach)
En edman is helemaal hersteld.
Radomski is nog niet helemaal fit dus of hij speelt is niet zeker.
Wel zeker is dat Denneboom geen hesje aanhad, net als de rest van de basisspelers.
Wel hadden knopper, sibon Sammaras en Qoito 1 aan, maar dat was omdat het 9 tegen 9 was dus aanvulleing denk ik.
Op het B veld trainde het tweede met waterman erbij, de Vries zal dus morgen 2e keeper zijn.
Barsom liet werkelijk niet veel zien, terwijl 1 van de beteren Talan was die mee trainde met de beloften.
Ook eijk en kolk vond ik sterk overkomen.
Lang leve het censuur
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Dit lijkt mij op dit moment de sterkste opstelling. Als Klompe weer fit is zal Radomski moeten vechten voor een plekje op het middenveld. En Denneboom??
Ik vind dat talent de kans moet krijgen maar Denneboom kan of wil die kans maar niet pakken. Dat er nu een ander op "zijn" plekje staat is alleen maar goed, en als meneer daar niet mee om kan gaan moet hij ergens anders gaan voetballen (al weet ik niet of hij boos is maar ik denk van wel). Terugvechten en laten zien dat je beter bent is de enige manier om het ongelijk van een trainer aan te tonen, misschien is dat ook wel de reden van zijn afwezigheid, op scherp zetten. Helaas moet dat nogal eens de laatste tijd en het helpt weinig.
Met een gelijkspel ben ik vooraf tevreden dus ik gok op 1-1.
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

Vind het ronduit belachelijk dat Denneboom ernaast staat, niet dat er Quito geen kans verdiend. Die er mag er van mij beslist in maar dan wel voor Selakovic die geen enkele verdediger ongerust maakt. Misschien speelt Denneboom niet altijd even goed, maar niet zo slecht als Selakovic en er gaat in ieder geval dreiging van hem uit.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Je kunt zien dat bepaalde mensen niet alle wedstrijden zien. Denneboom speelt gewoon al gedurende een te lange periode niet goed genoeg. Quito is in vorm en van hem gaat om dit moment minimaal evenveel, dan wel meer, dreiging uit. En dus terecht. Hij zal ongetwijfeld twee of drie wedstrijden de kans moet krijgen om iets te laten zien. Dan pas mag van mij Denneboom er weer een inkomen. Bovendien kan Denneboom soms als pinchhitter ook wel eens goed funcioneren.
Niet zo belangrijke links achter positie???

Edman is wel iemand die vanuit die positie naar voren kan opstomen en een voorzet afgeven. Een wapen dat je niet moet onderschatten. De voorzetten leveren misschien niet meteen een kans op, hij bindt wel een paar spelers aan zich. En daarmee dus ruimte makend voor andere spelers.
Goed lezen, Beetle. Ik zeg ook niet dat de linksachterpositie onbelangrijk is. De as-spelers zijn theoretisch gezien belangrijker, maar ik geef daarbij wel aan dat nou juist Edman ook erg belangrijk is.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ik vond Quito tegen DKV erg verfrissend voetballen, ik hoop dat hij dat morgen ook laat zien. Denneboom krijgt zijn kansen wel weer! We mogen er nu ook wel vanuit gaan, dat Samaras alleen nog voor de spits positie in aanmerking komt. Niet onterecht.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Quito was erg fel op de training, wel was er een wissewasje met sibon, Het antwoord van Sibon luide: "tyf een eind op Quito"
Waarom hij dat zei is mij een raadsel.
Lang leve het censuur
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

roelof de vries schreef:Je kunt zien dat bepaalde mensen niet alle wedstrijden zien. Denneboom speelt gewoon al gedurende een te lange periode niet goed genoeg. Quito is in vorm en van hem gaat om dit moment minimaal evenveel, dan wel meer, dreiging uit. En dus terecht. Hij zal ongetwijfeld twee of drie wedstrijden de kans moet krijgen om iets te laten zien. Dan pas mag van mij Denneboom er weer een inkomen. Bovendien kan Denneboom soms als pinchhitter ook wel eens goed funcioneren.
.......................
Goed lezen, Beetle. .
Jij ook goed lezen Roelof en niet gelijk van die denigrerende conclusies trekken.
Ben er mee eens dat Quito speelt (had tegen Villareal ook al moeten invallen ipv Bakatti) maar dan wel voor Selakovic want daar ligt echt geen enkele verdediger van wakker!
Romano brengt tenminste nog eens wat leven in de brouwerij als is dat soms d.m.v. overtredingen e.d., in ieder geval jaagt hij verdedigers schrik aan.
Swiftboys
Nieuw talent
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-12-2002 15:34
Locatie: Joure

Bericht door Swiftboys »

Sellakovic speelt dit seizoen beter als Denneboom, getuige de topscoorderslijst van de competitie :D
schgirl
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 14-02-2003 19:28
Locatie: balk

Bericht door schgirl »

selakovic rulezzzzz
sc heerenveen pride of the north
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

En bovendien maakte Sella in ongeveer een halve competitie (bijna) evenveel doelpunten als Denneboom in een jaar. En de dreiging die van Denneboom uitgaat, valt nogal mee. Je hoeft als verdediger maar met twee dingen rekening te houden. 1. de bal gaat recht vooruit en Denneboom er als een speer achteraan en 2. Denneboom probeert zich al pingelend en struikelend een weg richting doel te banen (wat overigens eigenlijk nooit lukt). Heerenveen is een combinerende ploeg en als Denneboom iets niet kan is het fatsoenlijk combinatievoetbal spelen, omdat ie daar domweg de techniek voor mist. Volkomen terecht dus dat Quito het tegen Feyenoord mag proberen.
Heerenveennr1!
Nieuw talent
Berichten: 99
Lid geworden op: 01-03-2003 22:25
Locatie: axel
Contacteer:

Bericht door Heerenveennr1! »

Je kunt het ook kijken via ITV op het internet!!
Beturzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!
Over 2 jaar is iedereen welkom in de Hel van Heerenveen!
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Quito voor Denneboom of Sellakovic maakt m.i. niet veel uit. Selakovic is constant zwak en Denneboom, een eeuwige belofte die nooit door zal breken, begint zich aardig aan hem "neer" te trekken.

Een goeie rechter spits is een noodzaak volgens mij, op links kun je lekker wisselen met Quito en Romano, die wat mij betreft meer crediet heeft dan Selakovic!
schgirl
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 14-02-2003 19:28
Locatie: balk

Bericht door schgirl »

selakovic en denneboom spelen allebei slecht maar als ik moest ik kiezen zet ik selakovic in de basis en quito voor denneboom
sc heerenveen pride of the north
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Heerenveennr1! schreef:Je kunt het ook kijken via ITV op het internet!!
Beturzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!
En t is ook op CanalPlus.. en volgens mij is kwaliteit van die beelden 10x beter.. :wink:
Gebruikersavatar
Power
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-05-2003 13:19

Bericht door Power »

Yessss!!! 1-0 :D
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik heb alleen de samenvatting van Studio Sport gezien en dat zag er spectaculair en enerverend uit. Fantastisch resultaat en hoe het verder allemaal zit zal me eigenlijk worst wezen. Dit is de seizoensstart die we wensten in het laatste jaar van Foppe. De eerste schreden op weg naar het kampioenschap zijn gezet 8)

Opmerking van de dag - Foppe over gebroken neus Sibon: "en hij was toch al niet moeders mooiste" :?
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

het is weer een tijdje geleden maar het stadion kolkte weer eens.
de eerste helft waren we zeker gelijk zoniet beter als feyenoord.
met ook een mooie goal van sibon als kroning.
de tweede helft vondt ik feyenoord steeds beter worden en was een gelijk
spel ook terecht geweest. gelukkig hadden we bakatti die de 1-1 van de lijn kopte.
de rest van de wedsrtijd puur op strijd en karakter gewonnen.
de tranen waren moeilijk te bedwingen, de rillingen liepen over mijn rug.
in 1 woord fantastisch hoe het publiek van achter het team stond.
en dat ik nu mijn stem kwijt ben neem ik op de koop toe.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De goal was een hakje!

Diverse mensen hebben al de beelden gezien die ik gedraaid heb. Ze zullen zondag verschijnen op feanfans. Het zag er prachtig uit. Ook een knap staaltje professioneel blessureleed is te zien. Sibon die het veld weer in rolt. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Beetle op 24-08-2003 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ben net trug van Mysteryland (02.00 uur), en onder het feesten kreeg ik de verheugende boodschap dat SCH gewonnen had met 1-0. Het feest was nu helemaal compleet... 8)
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

't Was spannend, maar qua voetbal nauwelijks om aan te zien. Maar ach... Wat geeft het. Quito vond ik geweldig onbevangen, Sella was een drama, Knopper kwam er niet aan, Vonk pakte heel goed een vrije trap van Van Persie, Väyrynen degelijk als altijd en idd een geweldige actie van Sibon. Hij zag dat ie zich buiten de lijnen lag aan te stellen en rolde mooi weer het veld in. Overigens vond ik Heerenveen niet meevallen en dat zegt meteen ook genoeg over Feyenoord. Feyenoord kreeg nauwelijks uitgespeelde kansen en kan niet anders dan de bal een hijs naar voren geven. Ik vrees het ergste voor ze...

Wat vonden juliie overigens van scheidsrechter Haverkort. Hij floot wat veel maar ik vond hem eigenlijk wel goed. Redelijk consequent en dat is vaak anders...
SuperFries
Bankzitter
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-12-2002 06:41
Locatie: Drylts

Bericht door SuperFries »

Het was weer eens ouderwets gezellig in het stadion..
Iedereen massaal achter Heerenveen, de koffiekanners deden zelfs mee.
Yes een waar feest, de traditie leeft voort..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

wedstrijd was prachtig om te zien, met dikke pluimen voor Vayrinen en Quito. wat stonden zij te spelen! Vonk was degelijk, bakati vond ik goed, en Hansson was onverzettelijk.

de laatste tien minuten waren echt zenuwslopend, feyenoord viel alleen maar aan, en heerenveen was alleen nog maar in staat om de bal weg te trappen, om vervolgens zoetebier weer op te laten bouwen.

mooi moment 1: iedereen sprong op en juigte alsof er een doelpunt was toen Said die bal voor de doellijn wegkopte.

mooi moment 2: Sibon kwam Foppe tegen om half 12 op de trap van het spelershome naar buiten; "Nou trainer, ik heb net even studio sport gezien, maar we moeten morgen maar even een functionerings gesprekje hebben denk ik" doelend op die opmerking over moeders mooiste zijn :D
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Was gisteren weer genieten. Ondanks het spel van Heerenveen dat natuurlijk niet echt goed was. De vechtlust, dat vorig seizoen nog wel eens ontbrak, maakte veel goed. Als we zo tegen Groningen spelen dan moeten wij die lui van de mat kunnen vegen.
Plaats reactie