23-08-2003: sc-Heerenveen-Feyenoord (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

23-08-2003: sc-Heerenveen-Feyenoord (1-0)

Bericht door Heert-Jan »

De ene club meldt het wel, de andere niet.

Heerenveen speelt 23 augustus thuis tegen Feyenoord.

Pijnlijk, worden ze(die rotterdammers) gelijk de oren gewassen 8)
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

Wanneer begint de voorverkoop 8) ? I'M IN!
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Het schijnt dat Kalou, van Hooijdonk en Emerton zo goed als vertrekken bij Feyenoord terwijl alleen Kuijt er is bijgekomen. Duidelijk verzwakt dus! Kan erg leuk worden :wink:
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

En het eerste probleem is daar...
Met de bekendmaking van het voorlopige competitieprogramma worden ook meteen de eerste knelpunten al weer zichtbaar. Zo staat voor zaterdag 23 augustus de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen gepland. Dit ondanks de afspraak dat SC Heerenveen-Feyenoord na de winterstop zou worden ingepast zodat de Friezen ruimschoots de tijd zouden hebben de bezoekerscapaciteit naar de vereiste 1.200 plaatsen te brengen.

De Feyenoord Supportersvereniging heeft reeds in het vorige week verstuurde rapport aandacht voor deze kwestie gevraagd, overigens zonder dat de supportersvereniging het programma kende.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Dit zal wel een belangrijke wedstrijd worden als we voor de 3de plaats gaan, verslaan we F dan hebben ze meteen achterstand op ons en dat zou niet verkeerd zijn.

Ik denk dat het 2-0 wordt voor Heerenveen
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

WE WINNEN ZOALS WE DE AFGELOPEN JAREN OOK HEBBEN GEDAAN 3-1!

Ik denk dat Knopper en Sibon de ballen wel in het net jagen... :P
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ja joh, ga nu al een wedstrijd voorspellen die pas over 2 maand gespeeld wordt..... :roll: :roll: Zijn nog behoorlijk wat factoren die een rol kunnen gaan spelen die nu nog niet bekend zijn.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Er zijn heel wat dingen die mee kunnen gaan spelen, Bijvoorbeeld.. Schorsingen?? Blessures in eerdere Gespeelde Wedstrijden??
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Dit was ook niet zozeer bedoeld als voorspellingstopic, maar als mededeling..
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik had het over de personen die al een eindstand voorspelden...............
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

M.a.w. Hoe komen we deze komkommer tijd door. ;)
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Mooie eerste wedstrijd met mijn seizoendskaart :upto:
Forza AZ
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 15:20
Locatie: Alkmaar

Bericht door Forza AZ »

za 20 sep AZ-SC Heerenveen
zo 9 mei SC Heerenveen-AZ
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Hoe kom je aan die informatie "Forza AZ"?, waarom kan ik dat nou nooit vinden :angry:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Forza AZ schreef:za 20 sep AZ-SC Heerenveen
zo 9 mei SC Heerenveen-AZ
Dat zijn dus 2 data waarop de 6 punten alvast binnen zijn!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Mooi man. Az en Volendam uit aan het begin van het seizoen. Beide leuke uitwedstrijden. En met een beetje mooi weer extra relaxed.

Slechte zaak, dat de KNVB inderdaad geen rekening houdt met dit probleem. Vorig jaar zijn er immers nogal wat dreigementen geweest van de F kant over het aantal kaarten voor het uitvak van Heerenveen. Ik heb toen nog aan het bureautje gezeten van Riemer om daar uitleg over te krijgen. De uitleg was toen dat het uitvak volgend seizoen uitgebreid zou worden en dat de wedstrijden tegen clubs als F (schrijf het voortaan maar zo, vond hem wel leuk) en Ajax, PSV en Utrecht na de uitbreiding gespeeld zouden. Mits mogelijk.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

De laatste jaren was er meestal wel wat met het weer aan de hand tijdens de wedstrijden van sc Heerenveen thuis tegen Feyenoord. Nu zie ik het niet zo snel gebeuren dat het in augustus zal sneeuwen, regenen of nog meer van die ellende, en van die erbarmelijke omstandigheden moeten we het doorgaands hebben tijdens deze wedstrijden tegen Feyenoord....... (*maakt vast regendansje* :stan: )
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Mmm, Feyenoord thuis had ik liever wat later gehad, november of december ofzo. Bij die wedstrijd hoort wat mij betreft inderdaad regen, kou, sneeuw, enzovoort.
Tja....
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Jippie! Daar gaan we weer...

Legioen vraagt bevestiging aan SC Heerenveen
[ Legioen, officiële Feyenoord Supportersvereniging ]
Legioen, de officiële Feyenoord Supportersvereniging, heeft aan het bestuur van SC Heerenveen gevraagd of zij willen bevestigen dat de wedstrijd Heerenveen-Feyenoord kan worden bijgewoond door minimaal 800 Feyenoord-supporters. Deze toezegging is vorig seizoen gedaan door de Friese club in overleg met de KNVB en koepelorganisatie SOVS. De afspraken gemaakt toen de onrust onder voetbalsupporters vanwege nieuwe richtlijnen behoorlijk was toegenomen. Even dreigde het toen zelfs tot acties te komen, o.a. rond oefenwedstrijden van SC Heerenveen.

feyenoordnet.nl
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Dat wordt inderdaad een probleem met de bezoekende supporters. Het is echter moeilijk vast te stellen waar de schuld ligt. Volgens mij geeft Heerenveen aan bij de KNVB dat ze tot begin 2004 (precieze datum weet ik niet, ben ik ook wel benieuwd na) niet meer bezoekende supporters kunnen ontvangen dan de limiet moet zijn volgens de KNVB. Vorig jaar is daar natuurlijk nogal wat heisa (schrijf je dat wel zo?) over geweest en toen ben ik nog op de koffie geweest bij Riemer en Hoekstra hierover. Die gaven aan dat het geen onwil was, maar dat er simpelweg geen oplossing. De uitbreiding laat immers nog steeds op zich wachten en het uitvak kan maar gedeeltelijk vergroot worden. Alleen het vak iets uitbreiden tijdens de wedstrijd waarbij de bezoekende clubs om meer kaarten vragen is dus een probleem (en dat is eigenlijk alleen bij Ajax en Feyenoord het geval en soms vragen ook clubs als PSV en Utrecht meer, een club als Groningen zeurt dus wel, althans de supporters, om het aantal kaarten, maar als er door de club niet meer wordt aangevraagd, dan hoedft het vak simpelweg ook niet uitgebreid te worden). Ik vraag me af of Heerenveen dit nu inderdaad ook echt heeft aangegeven bij de KNVB of dat het zo al lang best vinden (dat zal laatste zal ongetwijfeld zeker het geval zijn in ieder geval).

Ik blijf het daarbij wel asociaal vinden dat het uitvak veel te klein is. Net zo asociaal als dat er nog steeds geen sfeervak is. Die supportersvriendelijke uitstraling heeft de cluns mijns inziens zeker niet...
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Laat dat tuig maar niet met teveel mensen komen. En laat ze a.u.b. met een verplichte buscombi komen, dan hoefen ze ook niet zoveel politie neer te zetten.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Leuk en aardig allemaal, maar als wij naar een uitwedstrijd willen en er zijn niet genoeg kaarten, dan staan wij ook op onze achterste poten.

Beetje kortzichtig dus Finuh. Ik heb het ook helemaal niet op Feyenoorders, maar dat staat totaal los van dit probleem.
Arend
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 10-07-2003 13:51

Bericht door Arend »

Finuh schreef:Laat dat tuig maar niet met teveel mensen komen. En laat ze a.u.b. met een verplichte buscombi komen, dan hoefen ze ook niet zoveel politie neer te zetten.
Nou nou, wat een tuig in het uitvak zeg! :roll: In Heerenveen zijn mensen die zich niet gedragen volgens jullie maatstaven meteen tuig. En aangezien dat nogal snel is, is iedereen opeens tuig behalve de Friezen zelf.
Als het een buscombi was, staat er zeker geen politie? Die grote politiemacht is ook overbodig en eerder provocerend dan preventief.
Voorzitters die nooit afspraken nakomen en schijt hebben aan supporters vnd ik pas echt tuig!

Quote dekoning:
Mmm, Feyenoord thuis had ik liever wat later gehad, november of december ofzo. Bij die wedstrijd hoort wat mij betreft inderdaad regen, kou, sneeuw, enzovoort.
Eindelijk de wedstrijd eens in de zomer! Ik was afgelopen keer bijna onderkoeld.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

roelof de vries schreef: een club als Groningen zeurt dus wel, althans de supporters, om het aantal kaarten, maar als er door de club niet meer wordt aangevraagd, dan hoedft het vak simpelweg ook niet uitgebreid te worden).
Van wie is deze quote, Roelof? Met deze persoon ga ik graag de discussie aan. Dit is wel een fraai staaltje van de zaken omdraaien. Als de capaciteit gewoon in orde is, hoeft er helemaal niemand te klagen of te zeuren

SCH probeert steeds weer onder de regels uit te komen, en komt dan met argumenten dat er maar een aantal wedstijden per jaar de volledige capaciteit benut wordt. Maak dan een uitvak met een variabele capaciteit (wat een revolutionair idee he?), maar ook daar is nooit een poging toe ondernomen, of is er uberhaupt de moeite genomen om iets te doen met het uitvak. Na 3 jaar MOET men eindelijk een paar plaatsen erbij maken, en dan nog niet volgens de regels. Hiep hiep hoera! Men WIL gewoon niet meewerken, en doet het voorkomen alsof men niet KAN meewerken. Erg triest.
***
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Die quote is van Riemer zelf, Harris.
Dit is wel een fraai staaltje van de zaken omdraaien.
Nee dus. Ik zal het, proberen, uit te leggen. Want dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
SCH probeert steeds weer onder de regels uit te komen, en komt dan met argumenten dat er maar een aantal wedstijden per jaar de volledige capaciteit benut wordt.
Dat is dus nou eenmaal zo ja. Alleen Ajax en Feyenoord vragen elk jaar weer meer aan, dan de 395 beschikbare kaarten. En zo nu en dan PSV en Utrecht. Ik wist ook niet beter, dan dat Groningen en ook andere clubs wel meer aanvragen, maar dat is dus echt niet zo. Je moet dus, wat jouw probleem betreft, niet het probleem leggen bij Heerenveen, maar bij je eigen club. Ik val mijn eigen club niet graag af, maar als het echt zo was dat Heerenveen jullie bewust niet 600 kaarten gaf, dan was ik daar zeker ook tegen ingegaan. Iets wat ik vorig jaar dus ook gedaan heb in het geval van de problemen omtrent Feyenoord. Daardoor had ik Hoekstra ook kwaad aan de telefoon en kon ik vervolgens op de koffie komen bij Riemer. Daar heb ik dit verhaal dus van.
Maak dan een uitvak met een variabele capaciteit (wat een revolutionair idee he?)
Ga nu niet de betweter uithangen, want een variabele capiciteit is er dus al. Als er meer dan 395 kaarten aangevraagd worden, dan kunnen er gegarandeerd 600 in. en als het staanplaatsen worden, kun er zelfs de benodigde 800 mensen in. En kunnen je het zeuren om het zeuren stoppen. Nogmaals, blijkbaar is het geen onwil. Begrijp dat nu dan ook eens!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

roelof de vries schreef:Die quote is van Riemer zelf, Harris.
Het moet Riemer toch ook opgevallen zijn dat wij afgelopen seizoen met ruim 500 supporters zijn afgereisd naar het ALS. Dus hoezo zeuren dan? Wij hadden dus gewoon meer dan 395 kaarten nodig. Die kregen we nu dus idd ook, maar dat was in voorgaande jaren nooit mogelijk omdat - je raadt het al - het uitvak dus te klein was. Wij konden nooit 600 kaarten krijgen tot afgelopen seizoen, los van het feit of ze nodig hadden.
roelof de vries schreef:Nee dus. Ik zal het, proberen, uit te leggen. Want dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Ja, uitleg verschaffen is idd moeilijk als er steeds weer een ander lulverhaaltje wordt opgehangen om maar niet aan de regels te hoeven voldoen. Dan ligt het weer hier aan, dan weer daar aan. Het zal allemaal wel. Feit is en blijft dat SCH na 3 jaar nog steeds niet aan de regels voldoet. Doe nou niet net alsof de uitsupporters 'het niet snappen'.
roelof de vries schreef:Ga nu niet de betweter uithangen, want een variabele capiciteit is er dus al. Als er meer dan 395 kaarten aangevraagd worden, dan kunnen er gegarandeerd 600 in. en als het staanplaatsen worden, kun er zelfs de benodigde 800 mensen in.
Variabele capaciteit: ja, sinds afgelopen seizoen. Hoera! En nog kloppen de aantallen niet. En ik doelde dus op het feit dat er in de jaren daarvoor ook nooit aan deze oplosssing gedacht is.

Ik geloof niet in staanplaatsen (en zeker niet op korte termijn). Dat is wat mij betreft een leuke utopie om de gang van zaken weer te vertragen. Een zoethoudertje. Riemer heeft immers ook nog een functie in Zeist. Dat is gewoon een kwestie van lobbyen en dan met een schijnheilige glimlach op je smoel verkondingen: "Ja, wij willen wel, graag zelfs, maar ja, de KNVB he?" Jij denkt dat ze er op korte termijn even een paar stoeltjes uitslopen (en eventueel later weer inschroeven) om tot 800 plaatsen te komen? Een dergelijke naïviteit valt me een beetje van je tegen, Roelof.
roelof de vries schreef:Nogmaals, blijkbaar is het geen onwil. Begrijp dat nu dan ook eens!
Je weet zelf heel goed hoe Riemer over uitsupporters en het hele uitvak denkt. Dus dat is niet echt een geloofwaardige uitspraak. Het is pure onwil van SCH, helaas. Jammer dat je net doet alsof het aan de uitsupporters ligt en dat die eigenlijk maar op moeten houden met 'zeuren'. Je weet dat de problemen in eerste instantie ontstaan, omdat SCH haar zaken niet goed voor elkaar heeft.
***
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik snap wel dat je denkt, dat de club Heerenveen niet helemaal mee werkt. Daar zit ook wel wat in en als ik aan het roer stond stond van de club, had ik er ook voor gezorgd dat het beter geregeld was. Maar vanaf het moment dat de KNVB een minimum aan het uitvak eiste, kon Heerenveen alleen op aanvraag het uitvak uitbreiden tot 600. Heerenveen doet dus op dit moment alles volgens de regels.
Ja, uitleg verschaffen is idd moeilijk als er steeds weer een ander lulverhaaltje wordt opgehangen om maar niet aan de regels te hoeven voldoen. Dan ligt het weer hier aan, dan weer daar aan. Het zal allemaal wel. Feit is en blijft dat SCH na 3 jaar nog steeds niet aan de regels voldoet. Doe nou niet net alsof de uitsupporters 'het niet snappen'.
Sterk hoor. Zeg dan gewoon 'nietes', dan zeg ik 'welles'.

Ik begrijp dat je denkt dat Heerenveen niet mee wil werken, maar begrijp dan nu ook eens, dat Heerenveen er niks aan kan doen op dit moment.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Voor de geintresseerden Feyenoord - Manchester City op rtl5
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ik hou het op een overwinning: 3-1 voor SCH, net als verleden seizoen 8)
Plaats reactie