Volendam uit

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Ik vind dit een goed resultaat ben er niet bij geweest maar las op vi dat sibon edman radomski en klompe er niet bij waren.
Dan is dus 0-1 bij Volendam goed.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Elke overwiining is mooi, zeker in de 1e wedstrijd want dat is al jaren geleden dat we die wonnen. En uitwedstrijden winnen is voor ons altijd al een probleem. Maar goed, 4 spelers afwezig en toch 3 punten. Volgende week, hoop ik, 3 van de 4 spelers er weer bij en we pakken Feyenoord!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

't Was al met al niet best wat Heerenveen liet zien. Twee positieve uitzonderingen in mijn ogen: Quito die de hele wedstrijd dreigend aanwezig was en tenminste durfde een actie te maken en Hansson die in het laatste kwartier elke bal wegkopte die maar enigszins in zijn buurt kwam. Bakatti heeft de eerste helft bijna de wedstrijd uit handen gegeven. Werd drie of vier keer voorbijgelopen alsof ie er niet stond. 'k Zal blij zijn als Edman terug is. Aan de andere kant... De eerste drie punten zijn aanmerkelijk sneller bijgeschreven als vorig seizoen. :D
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Volgens de beoordelingen van VI speelden Seip en Bakkati erg slecht (beiden een 5).
Was dit ook echt het geval, of zaten de rapporteurs te slapen op de tribunes?
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ben het daar wel mee eens, vond de backs vandaag zwak. De beste Heerenveners waren m.i. Hansson, Vayrinen en Vonk (die ik, op twee ongelukkig momenten in het begin na, heel zeker vond en ook goede spelhervattingen in huis had).
Ik ruik corruptie...
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Eindelijk na 22 maanden weer eens meegeweest, al was het alleen voor het reisje Voldendam.
Erg ouderwets.....
80 Man op de dijk.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Power
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-05-2003 13:19

Bericht door Power »

Jah ik snap ook niet wat ze in die bakatti zien :/
Hij word elke keer eruit gelopen, hij is gewoon te traag voor op de flank
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Hij ziet eruit alsof ie zijn bonnenboekje van de McDonalds al helemaal leeg heeft... Is inderdaad te traag. Op rechts kan ie het nog redelijk verbloemen en ik denk ook dat ie zijn stinkende best doet, maar t is gewoon net niet goed genoeg
Ras-Volendammer
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-08-2003 21:58

Bericht door Ras-Volendammer »

Helaas de punten naar Friesland zien vertrekken :( Maar ja, eigen schuld als je back zin heeft om een potje te worstelen in het eigen strafschopgebied. Verder moeten wij deze partij maar zien als een redelijk debuut. Met onze sterk toegenomen eredivisie ervaring moeten we komende week maar van een ander stel Noordelingen de punten afpakken. Heert Jan, je hebt niet helemaal goed opgelet, onze Dion 'Mensendieck' Esajas is nog steeds van de partij! En je hebt onze 2e aanwinst niet vermeld (Lindsey Wilson, je weet wel, onze rechtback die jullie eigenlijk op een 1-0 achterstand had moeten zetten...)
Veel succes verder, en pak vooral wat punten van andere degradatie-kandidaten, we zien jullie volgend jaar graag terug!
Een van de Ras-Volendammers (Paul)
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

0-1 Weinig, maar genoeg..
We pakken die Rotterdammers wel ff.. maar niet met een magere 1-0 :upto:
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Indrukwekkend, maar nog niemand er over gehoord, de minuut stilte. Wat je vaak mist is de reden waarom die er is. Zo niet deze keer. Er werd duidelijk verteld wat de ex-voorzitter van Volendam, twee weken geleden op 60-jarige leeftijd overleden, betekend heeft. Tussentijds applaus van de Heerenveenfans was schitterend. De Volendam fans gingen mee klappen. En het was daarna stil. Erg stil.... maar ik vond het een flater(tje) van de club dat ze niet even de reclameborden stil hadden gezet. Want als alles stil is maken die een enorme herrie....


Er werd veelvuldig gezegd dat de penalty goedkoop van gegeven. Maar na het zien van de tv-beelden was duidelijk dat het een terechte beslissing was.


Wat velen niet gezien hebben gebeurde na afloop van de wedstrijd. Op de stoep van Café Het gat van Nederland, tegenover café De Oude Brug, zat een verslagen (the one and only) Jan(tje) Smit voor zich uit te staren. :mrgreen:

Hij werd een een toegesproken door een aantal Heerenveenfans. Een van de jongens werd enthousiast toegezongen: "Zoenen! Zoenen! (Maak me gééék!) En zonder aarzelen ging Smit met hem op de bek!

Wim Venekaas, welbekend in Heerenveen kringen, onderhandelde al over een optreden in de Trend bij de return.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sportief! Jan is cool.
Laatst gewijzigd door Beetle op 18-08-2003 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Kan ie mooi in de Trend zingen na afloop van Sc Heerenveen - Volendam :upto:
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

Zag er op TV niet al te best uit, m.n. Bakkatti niet. Vraag me trouwens af waarom Edman niet speelde, ja gekneusde vingers maar dan kan je toch nog wel voetballen. In het normale leven zit je dan ook niet in de ziektewet. Klein foutje nog op de fansite; dit was niet de Brain Tevreden die bij Heerenveen heeft gespeeld:

De noodgedwongen jonge selectie had een behoorlijk veldoverwicht maar wist toch slechts eenmaal te scoren, uit een penalty. Oud-Heerenveenspeler Brian Tevreden (hij kwam in drie seizoenen 31 keer voor de Friezen op het veld) haalde nogal klungelig Correia naar de grond. Stefan Selakovic benutte in de 31ste minuut de strafschop en haalde daarmee de eerste overwinning binnen.
zie: http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid= ... /sc=96050b en http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid= ... /sc=0d9ab3
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Orlando Smeekes heeft daarentegen wel een Heerenveenverleden, al haalde hij de eerste selectie niet. Na diverse jeugdelftallen te hebben doorlopen kwam hij Via Telstar bij Volendam terecht.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

De slechte beoordeling van Bakatti slaat met name op het eerste kwartier, toen hij moeite had met z'n directe tegenstander, Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg hij steeds meer grip op het geheel en speelde hij, in mijn ogen, een puike partij. Met name in de tweede helft had hij meer aangespeeld mogen en moeten worden.
Grote tegenvaller vond ik Knopper, zijn passjes waren vaak slecht of te zacht waardoor ze bij de tegenstander belanden. Twee keer schoot hij overigen wel heel gevaarlijk op het doel. Denneboom werd terecht gewisseld en solliciteerde naar een gele kaart toen hij wel heel erg traag het veld verliet. Samaras bracht meer gevaar vervolgens. Hansson maakte één keer dezelfde fout als tegen Villarreal maar gelukkig had Volendam niet dezelfde klasse om het foutje dodelijk af te straffen.
Al met al een slechte wedstrijd (de samenvatting bij Studio Sport liet wel heel nadrukkelijk alleen de aardige momenten zien). Een gelijk spel had een betere weergave van de verhoudingen geweest maar gek genoeg heb ik toch vrede met de 3 punten :mrgreen:
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Zo net terug van een heerlijk dagje Volendam. Eerst ff lekker uitwaaien op de dijk na een avondje stappen zonder te slapen. En dan een beroerde wedstrijd zien. Misschien was dit ook wel de verdienste van Volendam. Maar wat was die Hansson weer goed!!!! elke keer stond hij op de juisten plaats. Hierna weer lekker terug naar de kroeg, om vervolgens heerlijk te eten in een leuk restaurant met leuke serveersters :lol: . Hierna weer gezellig naar de kroeg gegaan waar het nog gezellig druk was. Helaas moesten enkele van ons groepje maandagvroeg weer werken anders had ik er wel langer willen blijven. Daarom maar hopen dat Volendam erin blijft, heb ik weer een leuk reisje erbij.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Afgezien van de wedstrijd een leuke dag gehad. Niveau van SCH viel me zwaar tegen, al zal dat ook door de vele blessures komen. Ik ging naar Volendam met de gedachte om een leuke wesdtrijd te zien, maar we kregen een mooie pot klotevoetbal voorgeschoteld...maar 3 punten zijn binnen en daar ben ik al lang blij mee...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik hoop wel dat ze niet degraderen want zo'n reisje naar de dijk was erg leuk! (Moeten ze niet in de winter tegen mekaar spelen....)
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

De wedstrijd was idd niet al te best. Dit kwam mede door het ontbreken van enkele waardevolle krachten (Sibon,Radomski,Edman en Klompe). Gelukkig toch met drie punten naar huis gegaan. Sinds jaren hebben we weer eens een goede start van het voetbalseizoen.

Op de Dijk was het idd erg gezellig. Voor de wedstrijd werden er ook al verschijnende Jan(tje) Smits gespot maar of dat ze ook echt waren dat durf ik te betwijfelen. Wie was die man die alles zo enthousiast op film zette? Nee, niet die Japanners maar die Heerenveen supporter.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Sparta is de club van Rotterdaaaaam
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
hannepan
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 01-08-2003 13:08
Locatie: Groningen

Bericht door hannepan »

oee Jan(tje) Smit komt ook in Harkema in de feesttent, haha, alleen ik ben er dan niet :(
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Wij lipen naar het stadion en toen kwamen wij Jantje Smit op de brommer tegen, nog ff met hem gepraat.
Wel een aardige jongen, we wisten eerst niet of hij het was maar nu weet ik het zeker.
F.A.R.K.
Dennisch
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 14-04-2003 15:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dennisch »

Slechte wedstrijd, maar de 3 punten zijn iig binnen, en dat is een goed begin. Zeker een leuk tripje Volendam 8)
Nu maar zien tegen Feyenoord waar we echt staan, de 1e echte krachtmeting volgende week. ik ben benieuwd...
hrfean
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 20-12-2002 09:30

Bericht door hrfean »

"De slechte beoordeling van Bakatti slaat met name op het eerste kwartier, toen hij moeite had met z'n directe tegenstander, Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg hij steeds meer grip op het geheel en speelde hij, in mijn ogen, een puike partij. Met name in de tweede helft had hij meer aangespeeld mogen en moeten worden. "
Volgens mij is de primaire taak van een verdediger voornamelijk om je directe tegenstander uit te schakelen, en daarin verzuimde Bakkati behoorlijk.
Als je in de 1e helft zeker viermaal je man laat lopen door en snelheid tekort te komen en positioneel verkeerd te dekken kom ik tot de conclusie dat Bakkati dit niveau niet aankan.

En trouwens waarom moet Bakkat meer aangespeeld worden?
Ik denk niet dat hij de man is om op te bouwen, daar lopen wel andere spelers voor rond.
De Lange, Knopper, Vayrinen e.d. zijn de spelers waarmee we een aanval opbouwen
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Bovendien is hij in de tweede helft een aantal malen wel aangespeeld. Daarbij struikelde hij opzichtig over de bal dat het bijna tot weer een tegenaanval van Volendam leidde.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Als je in de 1e helft zeker viermaal je man laat lopen door en snelheid tekort te kom en en positioneel verkeerd te dekken
Je moet de volgorde veranderen: hij dekte verkeerd en had daardoor meteen een niet meer te belopen achterstand op z'n tegenstander. Later in de wedstrijd ging dat aanzienlijk beter. Hij had van mij in de tweede helft meer aangespeeld mogen worden omdat er te weinig over links opgebouwd werd terwijl daar toch redelijk veel ruimte lag. De Lange, Knopper en Vaÿrinen bouwden vooral op over rechts en door het midden.

Verder moet er natuurlijk wel in een ieders beoordeling meegenomen worden dat Bakatti niet, zoals Edman, een specifieke linksback is en dus op die positie sowieso meer moeite heeft dan op rechts.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Overigens is het wel zo dat Bakatti in de eerste helft in de problemen kon komen doordat Denneboom die back gewoon liet lopen. Als ie een echte poging had gedaan die jongen voor de voeten te lopen, had het optreden van Bakatti er misschien wel heel anders uit gezien...
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Goed, feit is wel dat we niet even moeiteloos 4 man kunnen missen. Dit beteknt ook dat we in onze prognoses misschien wel wat voorizchtiger mogen zijn. Ik denk dat we gewoon blij moeten zijn met een plaatsje bij de 1e 6. We zijn niet de minsten kwijtgeraakt en de nieuwelingen moeten duidelijk nog wennen. De vleugels zijn nog erg wisselvallig, zowel voor- als achterin. Alleen het middenveld lijkt aardig te staan met met name Vayrynen. Ik denk dat op dit moment alleen Hansson en Vayrynen de vorm hebben om bovenin mee te draaien in de Eredivisie en dat is gewoon te weinig. We moeten ze dus gewoon tijd geven om er een geheel van te smeden.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

2003 schreef: Volgens mij is de primaire taak van een verdediger voornamelijk om je directe tegenstander uit te schakelen, en daarin verzuimde Bakkati behoorlijk.
Als je in de 1e helft zeker viermaal je man laat lopen door en snelheid tekort te komen en positioneel verkeerd te dekken kom ik tot de conclusie dat Bakkati dit niveau niet aankan.

En trouwens waarom moet Bakkat meer aangespeeld worden?
Ik denk niet dat hij de man is om op te bouwen, daar lopen wel andere spelers voor rond.
De Lange, Knopper, Vayrinen e.d. zijn de spelers waarmee we een aanval opbouwen
En Radomski niet te vergeten, hij is geen pure verdediger maar speelt daar om de opbouw te verzorgen...........
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Wat me steeds weer op viel, met name in de tweede helft, is dat Bakkati in de opbouw niet veel deel heeft. Hij heeft op een gegeven moment een zee van ruimte en is er met de bal vandoor, dan stopt hij ongeveer 5 meter voorbij de middellijn en gaat rustig kijken wat hij daarna zal doen.

Edman stoomt meteen door naar de achterlijn....
Wéér uit!!!!
Plaats reactie