17-03-2024: sc Heerenveen - Feyenoord (2-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

17-03-2024: sc Heerenveen - Feyenoord (2-3)

Bericht door igo »

Nog 25 kaarten te koop en dan mag het bordje ‘uitverkocht’ op de deur. Al zullen de vakken naast het uitvak (23, 25, 424) leeg of deels leeg blijven. Hopen op weer zo’n bevlieging als tegen Ajax. Het kan dit seizoen toch alle kanten op.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nee hoor, we hebben onze grote vriend Kamphuis als scheidsrechter
En verder heeft Feyenoord de laatste 7 wedstrijden 6x de "nul" gehouden. Met ons machteloos aanvalsspel wordt het een kansloze 0-4
Dan heb je nog honderden van dat tokkievolk in de thuisvakken, dus wordt een zeer frustrerende middag
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ja net als tegen Ajax reken ik nergens op :lol:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Niet Jochem Kamphuis, maar Dennis Higler fluit zondag de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Feyenoord. Dat laat de KNVB donderdagmiddag weten.
Waarom Higler de oorspronkelijk aangestelde Kamphuis vervangt wordt niet gemeld. Wel laat de voetbalbond weten dat Kamphuis op zijn beurt als VAR gaat fungeren bij het duel tussen PSV en FC Twente (zondag om 20.00 uur). Die rol was in eerste instantie voor Higler weggelegd.
SC Heerenveen - Feyenoord begint zondagmiddag om 14.30 uur in het Abe Lenstra Stadion. Higler krijgt in Friesland langs de zijlijn ondersteuning van Mario Diks en Bas van Dongen. Kevin Puts is de vierde official. Erwin Blank zal als VAR fungeren bij het treffen, geassisteerd door Frans Ozinga.
Toch wel een verrassende en positieve wending. Higler is niet de beste scheidsrechter, maar in ieder geval niet partijdig en een scheidsrechter die wel tegen een topclub durft te fluiten
Desondanks wordt het toch een kansloze nederlaag denk ik
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Met Sahraoui wordt het al heel lastig. Zonder hem wordt het een kansloze middag. Minimaal 0-6
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef:Met Sahraoui wordt het al heel lastig. Zonder hem wordt het een kansloze middag. Minimaal 0-6
Schijnt disciplinaire gestraft te zijn.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Lekkere wissels Kees
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Als het 2-2 blijft geef je 'm gelijk, en dat Syb zoiets doet verzin je ook niet.
Alhoewel, hem "overkomt" hem wel vaker iets.
Maar de bus parkeren pakt vaak verkeerd uit voor ons.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Vrieskist schreef:Als het 2-2 blijft geef je 'm gelijk, en dat Syb zoiets doet verzin je ook niet.
Alhoewel, hem "overkomt" hem wel vaker iets.
Was het al aan het typen toen net de goal viel. Het straalt gewoon niets uit, publiek is gelijk er klaar mee. En nu kan je aanvallend niets meer klaarspelen want het zijn allemaal defensieve spelers.

Gewoon kut wissels, typisch Kees
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Van Ottele nooit meer opstellen. Zoveelste keer van deze droeftoeter

En voortaan geen uitsupporters van Feyenoord uitnodigen. Garantie op ongeregeldheden
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Zodra die wissels klaar staan, weet je wat er gaat gebeuren.

Ik heb die 3 persoonswissels ook nooit begrepen. Je staat onder druk en je wijzigt in 1 x 30% van je veld. Dat doe je misschien als je achter staat en iets wilt forceren.

Al die passie en strijd (daarvoor verdient de ploeg complimenten) zijn weer voor niets geweest.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Van Ottele nooit meer opstellen. Zoveelste keer van deze droeftoeter

En voortaan geen uitsupporters van Feyenoord uitnodigen. Garantie op ongeregeldheden
Dat kan je helemaal niet voorkomen. Misschien moeten wij eens zorgen dat die kinderen met capuchon eens de toegang ontzegd wordt? Iedere keer dezelfde lui, een groepje kinderen vooraan bij NN. Zo moeilijk is het niet.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hoe kwamen ze daar ? De hoek onder vak 15 was in de gracht afgesloten

Sowieso iedereen die een capuchon of een bivakmuts draagt de toegang verbieden
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Superfries1994 schreef:Dat kan je helemaal niet voorkomen. Misschien moeten wij eens zorgen dat die kinderen met capuchon eens de toegang ontzegd wordt? Iedere keer dezelfde lui, een groepje kinderen vooraan bij NN. Zo moeilijk is het niet.
Ik zag op diverse media aardig wat scherpe en duidelijke foto's uit de gracht voorbij komen. Het zou toch moeten lukken om daarmee een flink aantal van die sukkels te herkennen en ze een heel dikke SV te bezorgen.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... tribune-af

Zelfs nog een kind op de tribune geraakt, lekker bezig :stan: :erm:
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

De club mag ook wel in de spiegel kijken, het is iedere keer weer raak met Feyenoord. Ze misdragen zich keer op keer, vooral vaak naast het uitvak.

Het is geen incident tegen Feyenoord maar eerder een patroon.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Wat daar gebeurde was echt te treurig voor woorden. Er werd geprovoceerd vanuit het Feyenoordvak, maar de reactie van ene aantal Heerenveen "supporters" sloeg helemaal nergens op. Ik zat ook naast twee Feyenoord supporters en ik vond het beregezellig. Datzelfde ook gehad met AZ en Ajax.

Op een gegeven moment zag ik de groep van supporters een trap oprennen waar ze volgens mij door drie man werden tegengehouden. Geen idee wie dat waren, maar het zag er een beetje uit als de 300 bij de Slag bij Thermopylae
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Hoe kwamen ze daar ? De hoek onder vak 15 was in de gracht afgesloten

Sowieso iedereen die een capuchon of een bivakmuts draagt de toegang verbieden
Ja, door dranghekken, vastgemaakt met een paar tiewraps. Meer was het niet. En afsluiten kan ook niet: Je moest alleen er omheen lopen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

jorro schreef: Ik zag op diverse media aardig wat scherpe en duidelijke foto's uit de gracht voorbij komen. Het zou toch moeten lukken om daarmee een flink aantal van die sukkels te herkennen en ze een heel dikke SV te bezorgen.
Dat zou je zeggen inderdaad. Je kunt ze ook al in het vak van NN bijna zo aanwijzen... Toen de helden vertrokken waren om te gaan matten, zag je ook lege plekken in het fanatieke hart van NN.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

SuperFrysk schreef:De club mag ook wel in de spiegel kijken, het is iedere keer weer raak met Feyenoord. Ze misdragen zich keer op keer, vooral vaak naast het uitvak.

Het is geen incident tegen Feyenoord maar eerder een patroon.
Die lui zitten daar en juichen voor Feyenoord, en dat was het dan. De lui die zich misdragen zijn die kinderen met hun capuchonnetjes en bedekte gezichtjes die er wel even heen zullen gaan. Ze werden tegengehouden door eigen supporters daar boven aan de trap anders was het helemaal uit de klauwen gelopen.

Die dachten gewoon dwars door de eigen fans te banjeren en iedereen daar in gevaar te brengen. Oudere mensen, moeders met kinderen, iedereen moet maar aan de kant gaan want deze stoere knaapjes zullen wel even laten zien wat ze kunnen.

100 potentiële seizoenkaarthouders die nooit weer zullen komen. Bedankt.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Moet eerlijk toegeven dat er in het verleden genoeg Feyenoorders zijn geweest die het niet alleen bij juichen hielden en onze eigen supporters liepen te treiteren door plekken van seizoenkaarthouders in te nemen, bier te gooien, vervelende opmerkingen te maken, noem maar op. Maar dat hoort ter plekke opgelost te worden met eventueel hulp van stewards.

Wat denken die paar weekdieren uit NN te bereiken? Als er al enige hersenactiviteit is dan hebben ze die vast bij de ingang achtergelaten, want ik zie nog de leegte in de blik waarmee de eerste gisteren door het hek in de hoek van noord naar oost beukte. En dat was kennelijk voor de rest het signaal ‘daar moet ik bij zijn’.

Ik snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar worden deze knaapjes de volgende keer ook aangesproken door degenen die naast ze stonden in het vak? Hopelijk komt het niet zo ver en was dit hun laatste keer in het stadion.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Moet toch even een lans breken voor het gros van Nieuw Noord. De meesten bleven na de 2-3 op hun plek. Dat moet de club toch ook gezien hebben. De sukkels die zich lieten provoceren mogen wegblijven. Ik vond dat bij de Feyenoord goals het gejuich in het vak waar ik zat wel meevallen. Alleen bij 23 was een stevige Feyenoord afvaardiging. Waarom dat toegestaan werd is mij niet duidelijk.
Wéér uit!!!!
Demster
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Het was van te voren, met de gebeurtenissen uit het verleden in het achterhoofd, al 100% duidelijk dat dit mis zou gaan wanneer Feyenoord een resultaat zou behalen. Dit werd benadrukt na 7 minuten toen Geertruida de bal binnenkopte en 50% van vak 23 opsprong en vervolgens bleef staan. Dat dit voor een groot gedeelte capuchonnetjes waren gaf de intentie weer dat ze hier niet louter waren om Feyenoord te supporteren.

Na de 2-3 was het hek uiteraard van de dam en het onvermijdelijke kwam uit. De gebeurtenissen die toen volgden zijn al veelvuldig besproken dus die laat ik achterwege.

Rijst wel de vraag hoe we dit in het vervolg dan wél gaan voorkomen. Feyenoord-thuis gaat een probleemgeval blijven zolang dit type uitfans zich kunnen verzamelen naast het uitvak. Is er een keer geen gedoe in de skyboxen dan krijg je dit gedoe weer. Feyenoord is tevens ook de enige club waarvan de fans denken dat ze alles in de thuisvakken kunnen maken. Dit zie je niet bij Ajax, Groningen en zelfs niet bij Cambuur supporters.

Ikzelf heb geen enkel probleem met uitfans in de thuisvakken mits ze zich acceptabel gedragen. Het lastige is dat "acceptabel gedragen" voor iedereen anders geïnterpreteerd wordt. Juichen na een goal? Acceptabel in mijn ogen. Meezingen met het uitvak? Minder acceptabel. Hele wedstrijd blijven staan en daardoor het zicht ontnemen van andere supporters? Niet acceptabel. Echter, wat acceptabel is ligt bij elk individu anders en is lastig beleid op te maken.

Ook vind ik het wel problematisch dat "Heerenveensupporters" met hun kaarten dit soorten gasten faciliteren en eigenlijk deze problemen creëren. Ook ik heb met mijn kaart wel eens een bevriende Feyenoordfan aan een kaart geholpen maar ik weet dat diegene niet dit soort gedrag zou uitvreten. Je kan mij niet vertellen dat diezelfde gedachte gespeeld heeft bij de lui naast het uitvak.

Als laatste merk ik, als "stavakker", sowieso wat verruwing/verharding in het vak maar daar is een ander topic voor.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Dan had direct moeten ingrijpen na de afgekeurde goal. Laten we niet doen alsof al die gasten in vak 23 lieverdjes waren. Daarmee keur ik het gedrag van eigen supporters absoluut niet goed. Dat is inderdaad een andere discussie. In mijn ogen is het de club die zichzelf in deze problemen brengt door niet juist of tijdig in te grijpen.

Je kunt mij niet wijsmaken dat de club niet meer kan doen, ook niet preventief.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haha, fans zullen ook eens kritisch worden op hun eigen club. De club heeft WEER gefaald!! Ze hadden daar nooit honderden Feyenoorders moeten laten zitten. Ze hebben WEER niet gehandeld en ingegrepen. Dat wat een groep NN - fans deden is natuurlijk nooit goed te praten,maar als de club verstand had, dan wist je dat dit kon gebeuren. De club leeft onder een steen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Een collega tipte me over een boeiende podcast waar Tieme Klompe te gast was en maar voornamelijk gewijd is aan Groningen. Toch liet Klompe ook zijn licht schijnen over zaken als Heerenveen - Feyenoord en de spelopvatting van Heerenveen.

Het was echt intrigerend om naar hem te luisteren. Als Heerenveen zijnde zouden we er goed aan doen om hem weer bij de club te betrekken. De podcast heet trouwens podcast Milko
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

SuperFrysk schreef:Als Heerenveen zijnde zouden we er goed aan doen om hem weer bij de club te betrekken. De podcast heet trouwens podcast Milko
Volgens mij is het binnen de club ook duidelijk dat Tieme een geweldige aanvulling op de staf zou zijn. Maar volgens mij is Klompe na zijn laatste aanstelling hier, binnen een maand al gestopt. Ook bij Harkema is Tieme al snel gestopt volgens mij.

Weet niet of het wel zo goed met Tieme gaat.
Plaats reactie