11-02-2024 sc Heerenveen - Ajax (3-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

11-02-2024 sc Heerenveen - Ajax (3-2)

Bericht door Feanfan 1 »

Scheidsrechter is Danny Makkelie
Benieuwd op welke manier we nu weer genaaid worden. Eerder in Amsterdam had Berghuis rood moeten hebben en de 1-0 was een buitenspelgoal van Bergwijn. De jaren daarvoor zal ik hier niet plaatsen, dan ben ik nog een week bezig
Lyle and Scott
Jeugdspeler
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-03-2015 16:47

Bericht door Lyle and Scott »

Het zal wel weer niets worden. We zullen vast genaaid worden zoals altijd tegen Ajax. En daarbij komen ze steeds meer op dreef daarzo. Voorspelling 1-4
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ja ik reken ook nergens op, maar dat doe ik tegenwoordig bij alle wedstijden, dan valt het soms nog eens mee :lol:

Maar goed, lekker op een fatsoenlijke tijd in het stadion voor een zondag, hopelijk een leuk pot en niet teveel ajax lui in de thuisvakken.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Betreft Makkelie: van de laatste vijf duels die hij floot, wonnen we twee keer van Cambuur en een keer van Groningen. De laatste keer was PEC-uit, waar de VAR ons uiteindelijk een penalty gaf na een overtreding op Walemark. Makkelie heeft zelf aangegeven dat hij niet gefloten had als hij had geweten dat het een penalty had opgeleverd. Ook tegen Cambuur floot hij voor een penalty in ons voordeel.

De vijfde keer dat hij ons floot was in 2021, thuis tegen Ajax. Dat werd 0-2. Volgens mij gebeurden daarin geen opvallende dingen verder. Denk ook niet dat we tegen Makkelie hoeven te voetballen maar dat we aan Ajax zelf alleen al genoeg hebben. Die zijn gewoon bezig aan een sterke reeks. Net als Vrieskist reken ik nergens op, dan kan het alleen maar meevallen. :wink:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Marça schreef: Denk ook niet dat we tegen Makkelie hoeven te voetballen maar dat we aan Ajax zelf alleen al genoeg hebben :wink:
Dat klopt, maar de wedstrijd in 2016 onder Makkelie vergeet ik niet zo snel. En dan minuut 1.38 https://www.youtube.com/watch?v=_OdTc741iDs&t=114s
Te bedenken dat Slagveer ooit 2x geel kreeg in de Arena om helemaal niks, maar toen was het Kevin Blom :wink:
Ook de grensrechters (bal meter achter achterlijn in kampioenswedstrijd 2022) en de VAR zitten ook nooit mee (eerder dit seizoen nog) En als de VAR ons wel een penalty wil geven, dan weigert de scheidsrechter het weer (GüzÜbüyük, Lammers vs Lamprou)
Dus ja, er zal wel iemand van ons 2x geel krijgen voor bal wegschoppen, terwijl Alvarez daar vorig jaar weer mee wegkwam.
Elk jaar hetzelfde tegen die kutclub
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Kunnen we deze niet schriftelijk afdoen?
Win win situatie. Scheelt een hoop ergernis tijd en geld.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

'Ajax moet Rensch missen in het uitduel tegen SC Heerenveen'

Ajax moet het zondag tegen SC Heerenveen waarschijnlijk doen zonder Devyne Rensch. De verdediger liep in de wedstrijd tegen PSV een blessure op, die meevalt, maar het duel in het Abe Lenstra Stadion komt te vroeg.

Dat meldt Ajax-watcher Tim van Duijn van Voetbal International woensdagmiddag op X. Rensch speelde afgelopen weekend als linksback tegen PSV en moest zich laten vervangen vanwege een blessure, na een duel met Johan Bakayoko.

Tegen de Eindhovenaren kreeg Borna Sosa de kans van trainer John van 't Schip om in te vallen. De Kroatische linksback lijkt ook de eerste optie voor de wedstrijd in en tegen Heerenveen. Het duel tussen de Friezen en Ajax begint zondag om 14.30 uur.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wie Ajax ook opstelt, als wij zo voetballen als de laatste maanden dan zijn we volledig kansloos. We spelen zonder spits, lopen bij een voorsprong alleen naar achteruit en er zijn een paar ( zoals van Beek al zei) die er niet alles aan doen. Komt bij dat van Wonderen zijn wisselbeleid dramatisch is. Hij gooit er spelers in omdat het moet ipv dat de wedstrijd erom vraagt.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Gek genoeg verwacht ik toch wel wat meer dan de rest hier. Dit Ajax blijft defensief erg kwetsbaar en de vorige ontmoeting hadden we met een beetje geluk echt wel een resultaat kunnen halen. Heb er wel zin in eigenlijk, lekker volle bak, hopelijk hebben de woorden van Sven wat los gemaakt intern en zet iedereen een stap extra zondag.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

AMDJ schreef:Gek genoeg verwacht ik toch wel wat meer dan de rest hier. Dit Ajax blijft defensief erg kwetsbaar en de vorige ontmoeting hadden we met een beetje geluk echt wel een resultaat kunnen halen. Heb er wel zin in eigenlijk, lekker volle bak, hopelijk hebben de woorden van Sven wat los gemaakt intern en zet iedereen een stap extra zondag.
De defensie van Ajax is inderdaad broos dit seizoen met 36 (!) tegentreffers in 20 duels. Wij staan heel wat lager op de ranglijst maar hebben slechts vier tegengoals meer. Feit is wel dat Ajax makkelijker scoort (47 om 31), hoewel dat ons de laatste tijd ook goed afgaat. Wat dat betreft kan het wel eens een doelpuntrijke wedstrijd worden - met ons voor de verandering eens aan de goede kant van de score. :wink:

Stiekem hoop ik dat Loizos Loizou het verschil gaat maken als invaller. Niemand kent hem hier nog dus hopelijk kan hij ons en Ajax daarmee verrassen in de slotfase.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Meevaller voor ons met oog op zondag:
Bergwijn enkele weken niet inzetbaar bij Ajax vanwege hamstringblessure

Steven Bergwijn heeft woensdag een hamstringblessure opgelopen tijdens de training van Ajax. De 26-jarige aanvaller kan naar verwachting enkele weken niet in actie komen voor de Amsterdammers, zo blijkt uit een scan van donderdagmiddag.


Dat betekent dat Bergwijn in ieder geval de dubbele ontmoeting met Bodø/Glimt in de Conference League aan zich voorbij moet laten gaan. Ook zal trainer John van 't Schip geen beroep kunnen doen op zijn aanvoerder tijdens de Eredivisie-duels met in ieder geval sc Heerenveen, N.E.C. en AZ.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

AMDJ schreef:Gek genoeg verwacht ik toch wel wat meer dan de rest hier. Dit Ajax blijft defensief erg kwetsbaar en de vorige ontmoeting hadden we met een beetje geluk echt wel een resultaat kunnen halen. Heb er wel zin in eigenlijk, lekker volle bak, hopelijk hebben de woorden van Sven wat los gemaakt intern en zet iedereen een stap extra zondag.
En het beetje geluk hebben we dit seizoen absoluut niet
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

AMDJ schreef:Gek genoeg verwacht ik toch wel wat meer dan de rest hier. Dit Ajax blijft defensief erg kwetsbaar en de vorige ontmoeting hadden we met een beetje geluk echt wel een resultaat kunnen halen. Heb er wel zin in eigenlijk, lekker volle bak, hopelijk hebben de woorden van Sven wat los gemaakt intern en zet iedereen een stap extra zondag.

Gek genoeg heb ik dat ook. Wellicht is het valse hoop, maar ook ik denk dat we resultaat kunnen halen. Heb er zin!
Lyle and Scott
Jeugdspeler
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-03-2015 16:47

Bericht door Lyle and Scott »

De stukje hoop tegen Ajax is voor mij wel voorbij. Waren ze vorig jaar ook niet in top-vorm toen we tegen Ajax speelden? En alsnog werd het kansloos 2-4 verloren. Als ik het goed heb is de laatste keer dat we thuis (!) een punt hebben gepakt tegen Ajax 2013 en de laatste winst in 2008.

Desondanks laat ik mij graag verrassen zondag.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Maar hopen op een lekkere sneeuw bui, pakte "vroeger' wel eens goed uit.
Ik reken gewoon op 0 punten maar ik laat me graag verrassen.
Anti anti. :)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Er is maar een manier om van dit Ajax te winnen, en dat is niet des KvW. Je moet druk zetten op de zwakke backs, je moet een creatieve bewegelijke tien opstellen en je moet er voor zorgen dat hun kwaliteiten voorin niet in hun kracht komen.

Pelle voorin, en Sahraoui, Walemark en Loiziu daarachter. Olsson en Van Ottele er achter.

Onze kwetsbaarheid zal in de defensieve kwaliteiten van de backs en de snelheid van het centrum zitten, maar zolang we de druk op hun achterhoede kunnen leggen is dat wellicht te maskeren.

Hoewel ik alle opmerkingen snap over het zit nooit mee tegen Ajax is dat uiteindelijk ook gewoon kwaliteit die vaak de overhand heeft. Nu er veel minder kwaliteit is dan in jaren hebben we een kans. Maar dan moet je met lef starten, en met het hart spelen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

@ fuotbalgek,

Je hebt helemaal gelijk met dat druk zetten op die backs, maar of Kees dat lef heeft vraag ik mij af.
Je ziet ons tegen de laagste laagvlieger nog geen eens druk op de bal geven.
Miereneukert!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Kees is een lafbek eerste klas, ik zal nooit vergeten hoe hij oa Al Hajj vorig jaar slachtofferde in de 37ste minuut, terwijl net daarvoor Sahroaui door dom balverlies een tegengoal inleidde. En die mocht blijven staan.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ik verwacht morgen weer een onbegrijpelijke opstelling van Kees. Olsson op de buiten, dat soort ongein.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als ze maar niet weer als idioten gaan opbouwen. Kostte tegen AZ ook bijna tegengoals
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef:Als ze maar niet weer als idioten gaan opbouwen. Kostte tegen AZ ook bijna tegengoals
Dat doen ze al 1,5 jaar dus ik verwacht morgen weer lekker billenknijpen op de tribune.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Vrieskist schreef:Dat doen ze al 1,5 jaar dus ik verwacht morgen weer lekker billenknijpen op de tribune.
Deden ze onder Johnny Jansen ook al en misschien nog wel eerder
Je moet niet dingen doen die je niet kan
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef: Deden ze onder Johnny Jansen ook al en misschien nog wel eerder
Je moet niet dingen doen die je niet kan
Moet je nagaan, de afkeer tegen deze opbouw is ook steeds groter vanaf de tribunes.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Waar blijft dat spandoek!! :mrgreen:


Afbeelding
Wéér uit!!!!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Goal voor Ajax. We gaan toch niet instorten?
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Nou, die bal was echt een millimeter van de 3-3 verwijderd :shock:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Gerechtigheid !!!!!
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

AMDJ schreef:Gek genoeg verwacht ik toch wel wat meer dan de rest hier. Dit Ajax blijft defensief erg kwetsbaar en de vorige ontmoeting hadden we met een beetje geluk echt wel een resultaat kunnen halen. Heb er wel zin in eigenlijk, lekker volle bak, hopelijk hebben de woorden van Sven wat los gemaakt intern en zet iedereen een stap extra zondag.
Nou die stap extra was er en een zeer verdienstelijk resultaat!
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Ik kan van alles en nog wat zeggen, zowel positief als negatief. Ik doe het niet en laat het bij slechts 1 woord: EINDELIJK!!!!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 334
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Wat was Brouwers weer goed hé
En wat een wilskracht van het team!
Plaats reactie