19-01-2024 Excelsior - sc Heerenveen (3-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

19-01-2024 Excelsior - sc Heerenveen (3-0)

Bericht door Feanfan 1 »

Vrijdag de lastige uitwedstrijd tegen Excelsior.
Köhlert is geschorst, dus ben benieuwd hoe dat ingevuld gaat worden
Las net dat Excelsior al 10 wedstrijden niet meer gewonnen heeft. Hebben zij even geluk dat de puntendokter op visite komt :? :lol:
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef:Vrijdag de lastige uitwedstrijd tegen Excelsior.
Köhlert is geschorst, dus ben benieuwd hoe dat ingevuld gaat worden
Las net dat Excelsior al 10 wedstrijden niet meer gewonnen heeft. Hebben zij even geluk dat de puntendokter op visite komt :? :lol:
Haha precies, dat wordt een 1-tje in de toto.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Zo, had niet in de gaten dat het daar zo slecht ging qua resultaten. De laatste keer dat ze wonnen was op 1 oktober (!) tegen Sparta. De week ervoor wonnen ze nog overtuigend van ons. Daarna inderdaad alleen maar gelijkgespeeld (5x) en verloren (5x). Tussendoor nog wel gewonnen in de beker van Spakenburg maar deze week er alsnog uit geknikkerd door Groningen.

Toch heb ik er wel vertrouwen in. Wel te hopen dat we wat scherper zijn voor de goal tov afgelopen weekend.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Olsson weer op links en Sahraoui als halve spits. Ik zal er wel geen verstand van hebben maar dat verzin je toch niet? Het centrum is overvol, zet je twee creatieve dribbelaars aan beide zijkanten. Wanneer ze dreigend worden moet er dubbele dekking komen en dan ontstaat er ruimte in het centrum. Nu staat alles vast en creëren we niks.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Het is godverdomme om je kapot te schamen
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Die goal tegen al, echt alles gaat verkeerd.
Zijn vanavond echt de puntendokter voor Excelsior.
Maar als dit zo door gaat de komende weken staan zo bij de laatste 3 van onderen,hou me hart vast voor dit jaar.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Het lijkt helemaal nergens op, complete chaos.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Wat een schandalige wissels, de enige die gewisseld had moeten worden was Hall geweest.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

SuperFrysk schreef:Wat een schandalige wissels, de enige die gewisseld had moeten worden was Hall geweest.
Walemark heeft een half jaar lang lopen sukkelen, vorige week beste man op het veld, en die pak je dan voor je symbool wissels omdat je zelf met een niet deugende tactiek begint. In plaats van verlengen kunnen ze Kees er beter uit gooien en direct verder gaan bouwen met iemand die voor aanvallend voetbal staat.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:Walemark heeft een half jaar lang lopen sukkelen, vorige week beste man op het veld, en die pak je dan voor je symbool wissels omdat je zelf met een niet deugende tactiek begint. In plaats van verlengen kunnen ze Kees er beter uit gooien en direct verder gaan bouwen met iemand die voor aanvallend voetbal staat.
Schrijnend inderdaad. En waarom in de 38ste minuut wisselen? Hij had al moeten wisselen in de 20ste minuut, toen het al niet meer liep. Maar toch wachtte hij nog 7 minuten tot aan de rust om een signaal te geven. Pseudo-psychologie, net zoals die neppe uitval tegen RKC thuis bij de openingswedstrijd dit seizoen.

En hij heeft verdomme het hele seizoen kunnen beschikken over spitsen, om vervolgens met Van Amersfoort te spelen. En nu ineens Van Amersfoort op wissel. Snap jij het nog?

Er klopt helemaal niets van.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Wederom rare wissels, vond Kees die 2e goal een fout van Walemark? Anders had hij toch kunnen blijven staan? Wissel je alleen Tahiri voor Pelle.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Walemark speelt de bal straks is, dat is het niveau dat hij gewend is. Hall denkt die bal kan nooit voor mij zijn, dat is zijn niveau. Kun je Walemark moeilijk kwalijk nemen buiten dat hij moet weten dat er een tafeltennisser op klompen achter hem staat vandaag.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Vrieskist schreef:Wederom rare wissels, vond Kees die 2e goal een fout van Walemark? Anders had hij toch kunnen blijven staan? Wissel je alleen Tahiri voor Pelle.
Hij had ze alle 11 ook kunnen wisselen anders. Tahiri was zwak, Bochniewicz bakt er ook helemaal niets van, Van Beek was apathisch bij de openingsgoal, Walemark leverde alles in. Had ze ook alle drie kunnen brengen wat mij betreft.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Schandalig, er klopt helemaal niks van!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Feanfan 1 schreef:... Hebben zij even geluk dat de puntendokter op visite komt :? :lol:
Prima glazen bol
Anti anti. :)
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Wat genant zeg, woorden schieten te kort. Kees linea recta exit
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik denk dat Kees vanavond of morgen zelf de handdoek gooit
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n slechte wedstrijd heb gezien van Heerenveen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

advocaat van de duivel.. laten een van Beek, Haye en Sahroui nu zien dat ze de boel op sleeptouw nemen. Nieuw/fris bloed kan wel eens een goede oplossing zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit was weer een pot zoals we konden verwachten. Een topinstelling, een goede opstelling en topwissels!!

Ga zo door Kees en 'strijdende' (oh nee, toch niet) spelers. Jullie passanten maken de club kapot!!!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Je kunt dit de spelers moeilijk kwalijk nemen. Er wordt opeens een tactiek zonder spits bedacht, en de uitvoering is beroerd. Je beste speler wordt uit zijn kracht gehaald, en je komt zwaar kwaliteit tekort als er maar een speler wegvalt. Nu moet Hall er in, tenminste Nunumete had ook gekund.

Maar als we wisselingen zijn, dan is het de taak van de trainer om vast te houden aan vaste vormen. Hoewel die aan de bal sporadisch zijn dit seizoen, hadden we wel vastigheid in tactiek. Nu werd er niet alleen met spelers geschoven maar had het ook nog tactische invloed. Geen aanspeelpunt voorin, steeds tekort aan middenvelders in de omschakelingen omdat ze spits en linksbuiten moesten spelen, en je creativiteit opsluiten. Het was een tactiek gemaakt om kapot te counteren en dat deed Excelsior gewillig. Dat het daarna inzakt kan ik begrijpen, het was een kansloos wedstrijdplan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Hall met z'n contract tot 2027. Dure spitsen die niet spelen. Aanvallers die niet tot nauwelijks betrokken zijn bij goals.Scouting heeft wat betreft Hall kennelijk niets vernomen van negatieve sentimenten vanuit Den Haag. Ferry heeft hem vastgelegd. Het probleem van de club zit dieper dan de meeste mensen bevatten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ik zie ons nog wel verder afzakken en (hoop het niet) degraderen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Mackan68 schreef:Hall met z'n contract tot 2027. Dure spitsen die niet spelen. Aanvallers die niet tot nauwelijks betrokken zijn bij goals.Scouting heeft wat betreft Hall kennelijk niets vernomen van negatieve sentimenten vanuit Den Haag. Ferry heeft hem vastgelegd. Het probleem van de club zit dieper dan de meeste mensen bevatten.
Je hebt helemaal gelijk, alles is naar KvW zijn hand gezet, tot aan de fysiotherapeut. Ferry de Haan heeft het zover laten komen en is ook verantwoordelijk voor de aankopen. Karlsbakk heeft geen kans gehad, maar in hindsight natuurlijk onverantwoordelijk om 2,5 miljoen neer te leggen voor hem terwijl het water ons aan de lippen ligt.

Komt nog bij het aantrekken van Hall, waar ook gewoon een transfersom voor betaald is. Maar überhaupt een coach als Van Wonderen aantrekken, die met zijn voetbal niets lijkt op wat Heerenveen wmb uit wil stralen.

Laten we eerlijk zijn, hoe kan je Hall scouten, kopen en opstellen? Terwijl je al een jaar weet dan Van Ewijk weggaat?

En nu wanhoopspogingen met ruilcontructies en huur met optie op een speler die verkocht moet worden door zijn club. Een 35 jarige Chery willen aantrekken, maar niet als opvolger voor Haye (voor wie wel dan?).

Wellicht weten wij dingen niet die Ferry wel weet, maar het ziet er niet goed voor hem uit.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ik merk ook gewoon bij mezelf dat het me niet meer boeit en raakt, de club staat zover af van de club waar ik verliefd op werd in ‘97.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
cootje
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-01-2008 22:48

Bericht door cootje »

Dat gevoel herken ik.
Sinds seizoen 1996/1997 aanwezig in het Abe Lenstra stadion maar de laatste jaren bespeur ik ook dat het me eigenlijk niet meer zoveel interesseert. Hoop nog altijd dat ze winnen maar ben niet meer een dag chagrijnig als ze verliezen.
De laatste jaren zie ik alleen maar heel behoudend, afwachtend, plichtmatig en vooral angstig voetbal.
Ze voetballen met de intentie om niet te verliezen maar nooit eens er vol op, de tegenstander bij de strot pakken, en niet weer loslaten. Spektakel voetbal hebben we al jaren niet meer mogen meemaken.
KvW is een trainer met een zeer negatieve spelopvatting die spelers niet beter maakt . Hij kan spelers maar zeer moeilijk motiveren en opstelling en wissel beleid is meestal ook dramatisch. Communicatief zeer matig en contact met de spelers is
onvoldoende .( zie interview met Halilović - heerenveenfanpage )
Uit de laatste 3 competitiewedstrijden 1 punt behaald tegen zwakke tegenstanders plus verlies van Vitesse in beker.
Dat zegt toch wel genoeg denk ik.
Ik ben er klaar mee. Laatste jaar seizoenkaart.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

cootje schreef:Dat gevoel herken ik.
Sinds seizoen 1996/1997 aanwezig in het Abe Lenstra stadion maar de laatste jaren bespeur ik ook dat het me eigenlijk niet meer zoveel interesseert. Hoop nog altijd dat ze winnen maar ben niet meer een dag chagrijnig als ze verliezen.
De laatste jaren zie ik alleen maar heel behoudend, afwachtend, plichtmatig en vooral angstig voetbal.
Ze voetballen met de intentie om niet te verliezen maar nooit eens er vol op, de tegenstander bij de strot pakken, en niet weer loslaten. Spektakel voetbal hebben we al jaren niet meer mogen meemaken.
KvW is een trainer met een zeer negatieve spelopvatting die spelers niet beter maakt . Hij kan spelers maar zeer moeilijk motiveren en opstelling en wissel beleid is meestal ook dramatisch. Communicatief zeer matig en contact met de spelers is
onvoldoende .( zie interview met Halilović - heerenveenfanpage )
Uit de laatste 3 competitiewedstrijden 1 punt behaald tegen zwakke tegenstanders plus verlies van Vitesse in beker.
Dat zegt toch wel genoeg denk ik.
Ik ben er klaar mee. Laatste jaar seizoenkaart.
En dit gevoel leeft bij velen, daar ben ik van overtuigd. Daarom is het ook een enorm brevet van onvermogen van Ferry de Haan om Kees van Wonderen aan te stellen als een behouden coach. Dat was bij Go Ahead Eagles al bekend, en het is al sinds mensenheugenis bekend dat Heerenveen voor aanvallend voetbal staat
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Pff wat een schande laatste jaar seizoenkaart roepen.

Heerenveen till I die!

Dat er wat moet gebeuren staat vast maar de club in de steek laten?!
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie