13-01-2024: PEC Zwolle - sc Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

13-01-2024: PEC Zwolle - sc Heerenveen (2-2)

Bericht door AMDJ »

Benieuwd wie er aan de aftrap verschijnen in Zwolle na de eerdere berichten over blessures bij onder meer Sahraoui, Nicolaescu en Brouwers. Zal hoe dan ook een lastige pot worden morgenavond.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Sander de Vries schrijft op X net dat Sahraoui, Brouwers en Braude op het trainingsveld staan, dus hopelijk kunnen ze alle drie gewoon starten! Ben erg benieuwd hoe we het morgen gaan doen tegen PEC, dat toch ook heel wisselvallig voor de dag komt. Die pakken een punt tegen Ajax, verliezen in eigen huis van NEC en RKC, en tussendoor winnen ze met 0-5 bij Volendam.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik maak me meer zorgen om onze prestatie. Ik moet denken aan Fortuna uit vorig jaar waar o.a. Sarr al niet meer met zn hoofd bij ons zat en we er kansloos afgingen.

Ik ben ook bang voor een 3-1 of 4-1 nederlaag.
Spijt heb je morgen maar!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ebiede schreef:Ik maak me meer zorgen om onze prestatie. Ik moet denken aan Fortuna uit vorig jaar waar o.a. Sarr al niet meer met zn hoofd bij ons zat en we er kansloos afgingen.

Ik ben ook bang voor een 3-1 of 4-1 nederlaag.
Precies hier moest ik ook aan denken en ik verwacht ook een nederlaag.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Zeer weinig vertrouwen in. Er spelen weer teveel dingen rondom transferperikelen. En de afsluiting van de eerste seizoenshelft was ook weinig hoopgevend.
Ik laat me echter graag positief verrassen.
Miereneukert!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Gaat niet eens zo slecht, maar veel te veel spelers die niet weten wat ze moeten doen als ze alleen voor de keeper staan
En als je zelf de kansen niet maakt, dan maakt Zwolle ze straks wel
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Gaat niet eens zo slecht, maar veel te veel spelers die niet weten wat ze moeten doen als ze alleen voor de keeper staan
En als je zelf de kansen niet maakt, dan maakt Zwolle ze straks wel
Het zou helpen om te beginnen met het opstellen van een spits. Hopen dat Walemark met die paar weken rust nu een goede tweede seizoenshelft kan draaien, begint leuk. Verder Olsson ook erg sterk zoals eigenlijk het hele seizoen al.

Wel zo'n wedstrijd waar je opeens kwijt kunt raken of Pec de geest krijgt. Had 0-3 moeten staan.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

fuotbalgek schreef:Het zou helpen om te beginnen met het opstellen van een spits. Hopen dat Walemark met die paar weken rust nu een goede tweede seizoenshelft kan draaien, begint leuk. Verder Olsson ook erg sterk zoals eigenlijk het hele seizoen al.
Wel zo'n wedstrijd waar je opeens kwijt kunt raken of Pec de geest krijgt. Had 0-3 moeten staan.
Blijkbaar kan Karlsbakk er dus gewoon helemaal niks van.
En Olsson speelt op zich prima, maar die had ook minimaal 1x moeten scoren
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Van Amersfoort. Wat een verschrikking!
Als men nu nog niet ziet dat dit geen centrumspits is....
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Karlsback kan niet zo slecht zijn dat hij niet meer kansen verdient. Geluiden zijn dat medespelers hem niet in de categorie hij kan er niks van plaatsen. Kan me ook echt niet voorstellen dat de club zo ver voor hem gaat als hij er echt helemaal niks van kan. Zie hier ook een groot gedeelte de koppigheid van Kees in die liever een hardwerkende speler heeft dan een spits.

Olsson had overigens ook zeker kunnen scoren. Maar hij voetbalt goed en scoren is niet zijn kerntaak als middenvelder. Daarvoor stel je een spits op, of niet dus.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Gelukkig is Karlsbakk wel een killer :?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Gelukkig is Karlsbakk wel een killer :?
Hij mag nog vier keer proberen voordat we hem met Van Amersfoort kunnen vergelijk. Laat hier wel zien weinig overzicht te hebben want die bal moet gewoon breed.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

En nee, nu niet gaan roepen dat Kees van Wonderen eruit moet.
Dit is gewoon een wanprestatie van de spelers die 100% kansen missen en de paal helpt ook niet mee
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Genoeg kansen gehad, slecht ingeschoten en goed gekeept.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Gelukkig is Karlsbakk wel een killer :?
Hoe hij het blok zet zodat die bal binnen valt, wat een spits ;)
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Feanfan 1 schreef:Gelukkig is Karlsbakk wel een killer :?
De opmerking waarvan je weet dat die gaat komen. Karlsbakk zijn gemiste kans zat tenminste een idee achter, hij deed eigenlijk alles goed. Hij viel ook erg goed in vandaag.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Alle ballen werden slecht ingeschoten, vooral Olsson en Van Amersfoort waren echt dramatisch in de afronding. Alles op de keeper. Je vraagt je af of hierop is getraind.

Veelzeggend is dat KvW naar Haye roept om de bal breed te spelen, waarop Haye hem diep speelt en daaruit de goal komt.

De manier waarop Walemark met Sahraoui sprak tijdens de wissel, gaf me echt het gevoel dat hij gaat vertrekken.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

SuperFrysk schreef: De opmerking waarvan je weet dat die gaat komen. Karlsbakk zijn gemiste kans zat tenminste een idee achter, hij deed eigenlijk alles goed. Hij viel ook erg goed in vandaag.
Toch terecht.... Een echte spits had zo'n bal gemaakt. Keeper voorbij spelen of stiften of breed leggen. Net zo dramatisch afgemaakt als Van Amersfoort
Maar we hebben niet beter voorin (fit). Dan kan je veel willen, maar dan mag je blij zijn als je straks bij de eerste 12 eindigt, en dat wordt nog een hele uitdaging
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

SuperFrysk schreef:veelzeggend is dat KvW naar Haye roept om de bal breed te spelen, waarop Haye hem diep speelt en daaruit de goal komt.
Volgens mij is vrij duidelijk te horen dat Kees een aantal keer roept dat we moeten blijven voetballen, en dat is precies wat leidde tot de 2-2.

Ik moet zeggen dat ik het gister enorm vond meevallen. Ik had met al die halve blessures en transferperikelen op een (dikke) nederlaag gerekend. Natuurlijk is het enorm zuur dat we daar niet winnen, maar dat moet de voorhoede zich aanrekenen. Het voetbal was zeer acceptabel te noemen. Dat biedt op zich wel houvast.

De transfer van Haye zal wel doorgaan. Heel benieuwd of er een goede vervanger gehaald kan worden. Verder moeten we allemaal maar een kaarsje branden dat Sahraoui blijft. Vertrekt ook hij, dan wordt de rest van de competitie nog een hels karwei.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Köhlert is geschorst tegen Excelsior. Benieuwd wie er linksback gaat spelen
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

jorro schreef: Volgens mij is vrij duidelijk te horen dat Kees een aantal keer roept dat we moeten blijven voetballen, en dat is precies wat leidde tot de 2-2.
Dat riep hij inderdaad ook, waarna hij riep naar Haye om hem breed te spelen. Terwijl er helemaal niemand breed vrij stond, Haye zijn handen omhoog hield zo van "Waar naar toe breed?" en hem toen diep speelde. Of had je dat even gemist?
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

SuperFrysk schreef:Dat riep hij inderdaad ook, waarna hij riep naar Haye om hem breed te spelen. Terwijl er helemaal niemand breed vrij stond, Haye zijn handen omhoog hield zo van "Waar naar toe breed?" en hem toen diep speelde. Of had je dat even gemist?
Het is maar net wat je wilt zien en horen natuurlijk. De term breed riep hij trouwens ervoor en kan ook te maken hebben gehad met het breed willen houden van het veld. Dat lijkt ook het armgebaar van Haye te verklaren. Maar goed, we kunnen het erover eens zijn dat de voetballende oplossing van Haye de 2-2 inleidde :wink:
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

jorro schreef:Volgens mij is vrij duidelijk te horen dat Kees een aantal keer roept dat we moeten blijven voetballen, en dat is precies wat leidde tot de 2-2.

Ik moet zeggen dat ik het gister enorm vond meevallen. Ik had met al die halve blessures en transferperikelen op een (dikke) nederlaag gerekend. Natuurlijk is het enorm zuur dat we daar niet winnen, maar dat moet de voorhoede zich aanrekenen. Het voetbal was zeer acceptabel te noemen. Dat biedt op zich wel houvast.

De transfer van Haye zal wel doorgaan. Heel benieuwd of er een goede vervanger gehaald kan worden. Verder moeten we allemaal maar een kaarsje branden dat Sahraoui blijft. Vertrekt ook hij, dan wordt de rest van de competitie nog een hels karwei.
Ik denk dat het wel meevalt hoor als Sahraoui vertrekt. Zijn rendement is ook weer niet zo heel hoog. Dus tegen het juiste bedrag moet je als h'veen hem gewoon verkopen.
Ik hoop maar dat er nog een paar scouts over zijn en dat er een lijst is met potentiele talenten. Daar maak ik me meer zorgen over.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2019
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef: Toch terecht.... Een echte spits had zo'n bal gemaakt. Keeper voorbij spelen of stiften of breed leggen. Net zo dramatisch afgemaakt als Van Amersfoort
Maar we hebben niet beter voorin (fit). Dan kan je veel willen, maar dan mag je blij zijn als je straks bij de eerste 12 eindigt, en dat wordt nog een hele uitdaging
Ik vermoed dat Karlsbakk zag dat Schendelaar viel en daarom dacht te kunnen passeren. Dat mislukte helaas jammerlijk. Een goal had hem heel goed gedaan, denk ik.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Nog even een dag laten sudderen en er zijn hier al veel terechte verwijten geplaatst, het is duidelijk dan er bepaalde kwaliteit ontbreekt, met name in het maken van doelpunten. Maar terugkijkend naar gisteren is het naast kwaliteit ook wel een beetje de factor pech geweest. Geluk dwing je af, met kwaliteit, maar het zat ook allemaal net niet mee. Tot de blessuretijd van de tweede helft, toen zat het juist heel erg mee.
Plaats reactie