16-12-2023: sc Heerenveen - FC Volendam (1-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Wat gaan we doen?

Peiling eindigde op 16-12-2023 15:14

Drie punten!
12
100%
Gelijkspel
0
Geen stemmen
Verlies
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

16-12-2023: sc Heerenveen - FC Volendam (1-2)

Bericht door Marça »

Eindigen we komende zaterdag het kalenderjaar 2023 met vier op een rij?

Na drie keer een 3-0 overwinning op Heracles, Fortuna en Almere City komt nu hekkensluiter FC Volendam op bezoek. Met Michael Dingsdag als trainer haalden ze donderdag tegen Feyenoord bijna resultaat maar werd het in blessuretijd alsnog 3-1 ipv 1-1. Toch zou Volendam in onze huidige vorm te pakken moeten zijn en eindigen we het jaar met een overwinning.

Scheidsrechter is Allard Lindhout, die ons eerder dit seizoen ook floot tegen Sparta Rotterdam. Toen gaf hij terecht rood aan Thom Haye. Dat was voor Lindhout overigens pas zijn eerste rode kaart die hij gaf in een wedstrijd van Heerenveen. Sterker nog: in de 23 wedstrijden die hij Heerenveen floot, gaf hij nooit meer dan drie gele kaarten in één duel.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Leuke feitjes, Volendam zal wel op de counter gaan spelen, dus dat is altijd oppassen. Toch zijn we aan onze stand verplicht thuis te winnen van Volendam.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Vrieskist schreef:Leuke feitjes, Volendam zal wel op de counter gaan spelen, dus dat is altijd oppassen. Toch zijn we aan onze stand verplicht thuis te winnen van Volendam.
Hopen dat Kees start met Sahraoui, Nico en Walemark. Als je voor staat en Volendam moet komen kan Nunnely er na een uur wel in voor Walemark. En Pelle heeft het goed ingevuld maar voor deze wedstrijd liever een killer in de zestien.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Kees en zijn Staf heeft de laatste weken duidelijk geweest dat van Amersfoort de nummer 1 spits is omdat Nicolaescu op verdedigend gebied nog stappen te maken heeft. Nu van Amersfoort ook scoort (zoals tegen Almere), denk ik dat hij zaterdag gewoon speelt.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Diep in december een wedstrijd tegen de nr.18. De tent zit op 2 vakken na bomvol!

ik vind dit razend knap.
Spijt heb je morgen maar!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik heb er ook enorm veel zin in! Hopen op weer een goede sfeer en drie punten. Heerenveen leeft!
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

"Hele stadion, hele stadioNN"!

Zin in, volle bak en hopelijk een goede generale voor de bekerwedstrijd tegen Vitesse om de eerste seizoenshelft toch nog goed af te sluiten in zowel de competitie als de beker!
.-
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Neymar schreef:Kees en zijn Staf heeft de laatste weken duidelijk geweest dat van Amersfoort de nummer 1 spits is omdat Nicolaescu op verdedigend gebied nog stappen te maken heeft. Nu van Amersfoort ook scoort (zoals tegen Almere), denk ik dat hij zaterdag gewoon speelt.
Maar goed dat ze niet kijken naar de tactiek van de tegenstander. Jezus dit zag een kleuter nog aankomen. Analisten in de rust zien in Heerenveen dat niet voorbereid is op een ultra defensieve tegenstander met sporadische counters. Maar Pelle deed het toch zo lekker. Pff wat een armoede.

En dan bij 0-2 wel die jongens brengen. Lekker gewerkt Kees!
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 16-12-2023 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
cootje
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-01-2008 22:48

Bericht door cootje »

De puntendokter is weer aktief.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Tegen een tegenstander wat zich ingraaft van Amersfoort opstellen en Sahraoui veelal in het centrum laten spelen. Briljant.

Echt beschamend was dit. Ook weinig wil. Stel dooien.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Stop met die ingestudeerde vrije trappen en corners !!
Vond na afloop wel mooi dat een aantal spelers Braude opzochten en troosten. Die voelde zich echt schuldig
En verder zijn we ook niet goed genoeg voor het linkerrijtje. Maar dat is geen enkele van plek 6 t.m 18
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ze hadden van Ottele op zn donder moeten geven. Wat een oud wijf is dat. Die is bij zoveel tegengoals betrokken omdat hij totaal niet kan verdedigen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Thuis hebben we niet gewonnen van NEC, Sparta, Excelsior en Volendam. Ik zie ons ook niet veel uitwedstrijden winnen of van topclubs thuis winnen in de tweede seizoenshelft.

Wat Kees betreft, denk ik niet dat ze zijn contract moeten verlengen. Hij past niet goed bij ons. Alles lijkt zo behouden en berekend bij hem.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

SuperFrysk schreef:Thuis hebben we niet gewonnen van NEC, Sparta, Excelsior en Volendam. Ik zie ons ook niet veel uitwedstrijden winnen of van topclubs thuis winnen in de tweede seizoenshelft.

Wat Kees betreft, denk ik niet dat ze zijn contract moeten verlengen. Hij past niet goed bij ons. Alles lijkt zo behouden en berekend bij hem.
NEC en Sparta hebben niet een minder team dan wij. Volendam en Excelsior is puur Kees aan te rekenen. Hij begon heel verdedigend om daarna meer vooruit te 'voetballen'. Voetballen bij Kees is echter nog steeds wie heb ik nodig wanneer we de bal kwijt raken en alle ballen op Sahraoui. Er wordt weinig gecreëerd vanuit collectief spel, het is vooral parasiteren op individuele kwaliteiten. De bal gaat eigenlijk helemaal niet meer naar rechts. Een van de redenen dat er vaak heel weinig aan is.

Dat is voor mij dan ook de voornaamste reden om niet langer door te gaan met Kees. Alles is gericht op verdedigen, zelfs aanvallen is op verdedigen gebaseerd. En als je dan 0-2 achter staat tegen een 532/541, haak dan gvd eens twee verdedigers er af, ga met twee spitsen spelen, dubbele bezetting aan de zijkanten, en constant van kant wisselen, tegenstander opzoeken, man meer creëren met voldoende mensen in de zestien. Waardeloos.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:NEC en Sparta hebben niet een minder team dan wij.
Ben ik het niet helemaal mee eens, Sparta heeft misschien een vergelijkbare selectie als ons, maar NEC heeft zeker geen vergelijkbare selectie als die van ons. Ik vind dat we zevende moeten worden als je kijkt hoeveel wij geïnvesteerd hebben in de selectie (Nico, Karlssbak, Olsson, Haye, Sahraoui). Ik vind ook dat wij daar de selectie voor hebben, dus als we geen 7de of 8ste worden dan heeft de technische staf gewoon gefaald.

En als je thuis niet wint van Sparta of NEC, uit daar ga je de punten waarschijnlijk ook niet pakken. Gister was de kans om ons los te trekken van de grote middenmoot van dit jaar, maar we gaan gewoon meedoen om plek 9 t/m 15.
Plaats reactie