01-12-2023: sc Heerenveen - Almere City (3-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Wat gaan we doen!

Peiling eindigde op 01-12-2023 16:23

Drie punten!
6
100%
Gelijkspel
0
Geen stemmen
Verlies
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

01-12-2023: sc Heerenveen - Almere City (3-0)

Bericht door Marça »

sc Heerenveen schreef:VAN WONDEREN LAAT VAN AMERSFOORT STAAN: "GEEN REDEN OM IETS TE VERANDEREN"

Vrijdagavond staat er weer een thuiswedstrijd op het programma voor sc Heerenveen. Almere City FC komt op bezoek in het Abe Lenstra stadion, waar om 20.00 uur wordt afgetrapt. Kees van Wonderen zag zijn ploeg drie van de laatste vier competitieduels winnen, maar waakt voor onderschatting tegen de promovendus.


"Almere is een ploeg die 5-3-2 speelt, of 3-5-2. Het is maar net hoe je het wilt noemen. Vorige week verloren ze heel geflatteerd, daar zullen ze op willen reageren. Maar daarvoor hebben ze heel goede resultaten gehaald. Uit bij FC Utrecht en Sparta Rotterdam wonnen ze, terwijl ze tegen Ajax en Go Ahead gelijkspeelden. Het is een lastige ploeg om tegen te spelen", aldus Van Wonderen, die vrijdagavond nog niet kan beschikken over Jan Bekkema en Pawel Bochniewicz.

"Daniel Karlsbakk is wel terug", vertelt de trainer, die tijdens het wekelijkse persmoment bekendmaakt dat Pelle van Amersfoort weer in de spits staat. "Normaal zeg ik er eigenlijk niets over, maar er is geen reden om iets te veranderen. We zitten in een opwaartse lijn en Pelle heeft daarin zijn rol. Je kijkt wat een elftal nodig heeft. We zijn groeiende."

Concurrentiestrijd
Het betekent dus dat Ion Nicolaescu op de bank zit. "Jongens die niet spelen, moeten laten zien dat ze van toegevoegde waarde zijn. Nico komt net terug van een buikblessure, dus hij moet nog fitter worden", zegt Van Wonderen. "Syb van Ottele moest ook een tijdje wachten op zijn kans, maar die krijgt hij nu door de blessure van Pawel. Als hij het goed doet, blijft hij misschien wel staan."

Kortom, er is een serieuze concurrentiestrijd in het team. Het is iets waar de oefenmeester aan het begin van het seizoen op hoopte, maar toen waren teveel spelers niet helemaal okselfris door verschillende redenen. "Je hebt allemaal onderdelen waardoor een team wel of niet functioneert. Soms valt het in één keer in elkaar, maar soms duurt het ook heel lang. Je ziet nu dat het zowel individueel als in teamverband de goede kant opgaat, terwijl we ook een moeilijke fase hadden."
Erg veel zin in dit potje van morgen! Ben erg benieuwd hoe Almere zich gaat herpakken na de 0-5 tegen Heracles, die bovenal vooral erg geflatteerd was. Ik meende ergens gelezen te hebben dat Heracles 5 (oid) keer de bal in het strafschopgebied heeft aangeraakt. Duidelijk is wel dat er kansen liggen in de omschakeling. :)
sidodejong
Nieuw talent
Berichten: 55
Lid geworden op: 07-09-2020 20:01

Bericht door sidodejong »

thermo kleding er maar onder, het wordt vies koud :D
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Geen Nico in de basis..
En scoort die een keer niet als invaller en dan heeft KvW een reden om hem op de bank te laten tot aan de winterstop
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

SuperFrysk schreef:Geen Nico in de basis..
En scoort die een keer niet als invaller en dan heeft KvW een reden om hem op de bank te laten tot aan de winterstop
Met van Amersfoort die weer 2 keer scoort, verwacht ik tot de winterstop weinig speeltijd voor hem.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Hele wedstrijd werd sowieso doodgewisseld, er zat geen goal meer in na de wissels.

Maareh, wel lekker 3 punten :D
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Jazz schreef:
Met van Amersfoort die weer 2 keer scoort, verwacht ik tot de winterstop weinig speeltijd voor hem.
Nico had er voor rust wel vier gemaakt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Vrieskist schreef:Hele wedstrijd werd sowieso doodgewisseld, er zat geen goal meer in na de wissels.

Maareh, wel lekker 3 punten :D
Doodzonde dat daar voor gekozen werd. Ga je publiek vermaken. De tweede helft was geen bal meer aan. Had dan Sahraoui eraf gehaald, want die kan 60 minuten spelen en dan is hij leeg.

Plek 6, ongelooflijk. Dat hadden we ruim een maand geleden niet kunnen denken.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Jazz schreef:Met van Amersfoort die weer 2 keer scoort, verwacht ik tot de winterstop weinig speeltijd voor hem.
Laat ik vooropstellen dat Van Amersfoort goed speelde, maar hij had er zeker nog 2 moeten maken. Je maakt mij niet wijs dat Nico er vandaag niet minimaal 2 had gemaakt.

Maar goed, nu inderdaad laten staan zo. Het draait goed, mooi ook de goede sfeer in het stadion. Ik ben ook benieuwd naar de supportersaantallen als het qua tegenstander en tijdstip een keer meezit.
Plaats reactie