11-11-2023: Vitesse - sc Heerenveen (1-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

11-11-2023: Vitesse - sc Heerenveen (1-3)

Bericht door SuperFrysk »

Weer een uitverkocht uitvak!
Ongelofelijk, wat een steun iedere keer, dat had ik een jaar of 10 geleden niet kunnen dromen.
Heerenveen leeft!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Deze wedstrijd moet absoluut gewonnen worden; Vitesse verkeert in een moeilijke periode. Als we verliezen, kan zich een zeer zorgwekkend scenario ontvouwen, vooral als andere ongunstige resultaten ertoe leiden dat we onverhoopt onderaan de ranglijst belanden.

Ik denk overigens dat Sahraoui wel gaat spelen, het verleden heeft al uitgewezen dat KvW liever een niet fitte Sahraoui opstelt dan een andere speler (Zie Ajax & GAE)
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Spelen we vandaag voor puntendokter of gaan we laten zien dat we niet in de degradatiezone horen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nunnely en Olsson op de vleugels....
Wordt denk ik weer een aanvallend onmachtig Heerenveen
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Nou ben ik het zat!
Wéér uit!!!!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Beetle schreef:Nou ben ik het zat!
ik hoop niet dat je de tv hebt uitgezet ;-)
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Lekker boys! Echte spitsen goal van Nico. Halve meter ruimte, draaien, scoren. Goal van Pele trouwens ook dikke prima, goed voor tegenstander gekomen. Mooie redding van Noppert nog.

Dit geeft wat lucht...
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik blijf Kees geen trainer voor onze club vinden. Hij start met een opstelling die niet past bij het voetbal waar wij voor staan. Na de rode kaart had hij direct aanvallende keuzes kunnen maken, maar wacht hij. Dan kom je op voorsprong en besluit hij alsnog aanvallend te wisselen.

Daarbij gaat de goed lopende rechterkant Braude Nunnely er af, en komen Webster en Van Ottele daar. Hele rechterkant lam door twee spelers uit positie. Had Nunnely lekker laten staan en een linksbuiten gebracht met Witteveen. Hele rare wissels, als je het mij vraagt.

Je wint hier door toeval. We zijn al te lang afhankelijk van individuele kwaliteit en toeval. Er zit geen lijn in, het is allemaal zo stroperig. We kunnen nauwelijks druk krijgen op de zwakste tegenstanders. Gelukkig drie punten en met het programma tot de winterstop perspectief, maar het houdt allemaal niet over.

Ben geen Ferry, maar zou al rustig gaan rondkijken maar een trainer die van voetbal uitgaat.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Joucke schreef:ik hoop niet dat je de tv hebt uitgezet ;-)
Eindelijk wat ruggegraad. Maar wát een gemiste kansen!

Het was de een of de andere trainer die ging wippen. Cocu dus...
Wéér uit!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

We hebben behoudens de eerste 10 min. volledige controle gehad. Als je Sahraoui erbij krijgt dan biedt het wel weer perspectief allemaal met Niculaescu in de spits. Eens met fuotbalgek, de opstelling en wissels van van Wonderen zijn echt waardeloos. In de Arena ook al.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

fuotbalgek schreef:Daarbij gaat de goed lopende rechterkant Braude Nunnely er af, en komen Webster en Van Ottele daar. Hele rechterkant lam door twee spelers uit positie. Had Nunnely lekker laten staan en een linksbuiten gebracht met Witteveen. Hele rare wissels, als je het mij vraagt.
Je doet alsof dit rustwissels waren, maar Webster kwam er pas in toen de buit allang binnen was. En voor het over de streep trekken van de op dat moment heel belangrijke 1-2 voorsprong en wetende dat Braude nog geen 90 minuten aankan en net flink was aangepakt, is de wissel met Van Ottele zo gek toch niet? Toegegeven, ik ben totaal geen fan Van Ottele, maar van Hall en Ali word ik nog veel zenuwachtiger!

Voor een wedstrijd waarbij het voor de tegenstander do or die was en wij met een volledige gelegenheidsvoorhoede moesten spelen vind ik deze 1-3 echt een keurige prestatie. Daarbij ook nog eens aangetekend dat we tot best wat uitgespeelde kansen zijn gekomen. Dus hoezo toeval??
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Mee eens Jorro, en dan een scorende Brouwers en nog bij, misschien een iets stijgende lijn?
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

fuotbalgek schreef: ...
Je wint hier door toeval. We zijn al te lang afhankelijk van individuele kwaliteit en toeval. Er zit geen lijn in, het is allemaal zo stroperig. We kunnen nauwelijks druk krijgen op de zwakste tegenstanders. Gelukkig drie punten en met het programma tot de winterstop perspectief, maar het houdt allemaal niet over. ...
Ik weet niet hoe anderen er naar kijken, maar ik deel je mening niet in deze. Ik zal niet zeggen dat van Wonderen de meest geschikte trainer is voor onze club en ik zal ook niet zeggen dat ons voetbal fantastisch is. Maar ik probeer wel objectief naar ons elftal te blijven kijken en ik vind juist dat er de laatste weken, in tegenstelling tot wat jij zegt, juist wel steeds meer lijn in ons spel begint te komen. Het middenveld met Brouwers (nu hij eindelijk echt fit begint te raken), Olsson (die steeds beter begint te voetballen) en Haye lijkt wel redelijk complementair en beter in balans. Met Braude op rechtsback is daar ook veel meer rust en, in mijn optiek, ook meer kwaliteit gekomen. Ik zie nu langzaam wel patronen in ons spel ontstaan waarop lijkt te zijn getraind. Bovendien speelt Olsson veel directer en meer voorwaarts dan Tahiri, waardoor je naar voren toe gevaarlijker wordt. Brouwers die veel meters maakt en de lopende middenvelder is die ook regelmatig in het strafschopgebied van de tegenpartij komt. En een Braude die technisch en positioneel veel beter is dan Hall of Ali, waardoor de rechterkant ook beter functioneert. En dan is onze voorhoede nog niet eens compleet geweest dit seizoen, dus ik zie, na weliswaar lang wachten dit seizoen, juist eindelijk wat perspectief op betere tijden.

Ik vind ook dat we tegen Vitesse juist (eens) niet door toeval hebben gewonnen, maar (op de beginfase na) juist op basis van beter positiespel en een betere tactiek dan Vitesse. Dat daarbij sommige beslissingen in de wedstrijd mee hielpen (rode kaart en penalty) kan zo zijn, maar dwongen we in mijn optiek ook (eens) zelf af.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Absoluut eens met de recente reacties. Afgezien van de eerste 5 minuten was Heerenveen voortdurend sterker en gevaarlijker. We hebben aanzienlijke kansen gecreëerd, en sinds de wedstrijd tegen Heracles lijkt er eindelijk een opwaartse trend te zijn, met goede prestaties van Olsson en Brouwers gisteren. Het is jammer dat Olsson op links begon, maar uiteindelijk pakte het goed uit.

Hoewel we geluk hadden met de rode kaart en penalty, mogen we niet vergeten dat het hele seizoen al tegen zit op zulke cruciale momenten. Het was geen schitterend spel, maar zonder Sahroaui en Walemark lijkt dit het maximale te zijn.

Nunelly en Braude presteerden opnieuw goed, en Noppert redde een lastige bal. Al met al lijkt het team goed te staan. Met een interlandweekend in het vooruitzicht, hebben Sahroaui en Walemark de kans om fit te worden voor een belangrijke reeks wedstrijden.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Je wint hier door toeval is het var moment en de rode kaart. Ik zie wel dat we makkelijker voetbalden dan Vitesse, maar het leek er nergens op dat we gingen winnen omdat er nauwelijks wat gecreëerd werd.

Ik vind dit voornamelijk te verklaren door het feit dat Kees sneller voetbal lager op het veld moet zetten, en individuele kwaliteiten voorin. Het blok van CV's met Haye en Tahiti bouwt veel te traag op, laat je Olsson maar Haye staan kom je veel sneller vooruit.

Als de rode kaart niet valt denk ik niet dat je wint van de hekkensluiter. Net zo goed als Almere wel de 2-2 pakt tegen Ajax die bij ons 4-1 werd. Er zit veel meer potentie in dit elftal dan Kees er uit weet te halen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

jorro schreef: Je doet alsof dit rustwissels waren, maar Webster kwam er pas in toen de buit allang binnen was. En voor het over de streep trekken van de op dat moment heel belangrijke 1-2 voorsprong en wetende dat Braude nog geen 90 minuten aankan en net flink was aangepakt, is de wissel met Van Ottele zo gek toch niet? Toegegeven, ik ben totaal geen fan Van Ottele, maar van Hall en Ali word ik nog veel zenuwachtiger!

Voor een wedstrijd waarbij het voor de tegenstander do or die was en wij met een volledige gelegenheidsvoorhoede moesten spelen vind ik deze 1-3 echt een keurige prestatie. Daarbij ook nog eens aangetekend dat we tot best wat uitgespeelde kansen zijn gekomen. Dus hoezo toeval??
Het gaat mij om systemen en vastigheden. De rechterkant rendeerde goed met een opkomende back en een buitenspeler, dus zou het veel logischer vinden om Ali en Witteveen daar neer te zetten dan Ottele en Webster.

Uiteindelijk moet je als trainer een manier van spelen creëren en daarbij spelers brengen die in die rol passen. De manier waarop Kees zijn eigen rechterkant in overtal lam wist te leggen was van een bijzonder niveau.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:Je wint hier door toeval is het var moment en de rode kaart. Ik zie wel dat we makkelijker voetbalden dan Vitesse, maar het leek er nergens op dat we gingen winnen omdat er nauwelijks wat gecreëerd werd.

Ik vind dit voornamelijk te verklaren door het feit dat Kees sneller voetbal lager op het veld moet zetten, en individuele kwaliteiten voorin. Het blok van CV's met Haye en Tahiti bouwt veel te traag op, laat je Olsson maar Haye staan kom je veel sneller vooruit.

Als de rode kaart niet valt denk ik niet dat je wint van de hekkensluiter. Net zo goed als Almere wel de 2-2 pakt tegen Ajax die bij ons 4-1 werd. Er zit veel meer potentie in dit elftal dan Kees er uit weet te halen.
Maar tegen zowel Vitesse als tegen Ajax creëerden we genoeg kansen toch? Tegen Vitesse ook voor de rode kaart, ze gingen er alleen niet in. Tuurlijk hielp de rode kaart en penalty mee, maar ik vond ons echt veel beter dan Vitesse. Je moet ook niet vergeten dat je eigenlijk met twee middenvelders voorin speelt, dat is dan wel Kees aan te rekenen. Je mistte gewoon dodelijkheid voorin.

Ik ben het overigens wel met je eens dat Kees niet het maximale eruit haalt dit seizoen, maar ik vond het tegen Vitesse gewoon prima.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

fuotbalgek schreef:Net zo goed als Almere wel de 2-2 pakt tegen Ajax die bij ons 4-1 werd. Er zit veel meer potentie in dit elftal dan Kees er uit weet te halen.
Ja, maar wij moeten ook 'gewoon' na 80+ minuten op 2-2 staan he, die kans mist Sahraoui nooit weer.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Satyr schreef: Ja, maar wij moeten ook 'gewoon' na 80+ minuten op 2-2 staan he, die kans mist Sahraoui nooit weer.
Sterker nog, scoort hij die 2-2 dan hadden wij daar nog gewonnen ook. Daar ben ik echt van overtuigd. Bij 2-2 krijg je boos en fluitend publiek bij alles wat ze doen, overdreven fanatiek aanvallen als tegenreactie daarop, hierdoor de verdediging volkomen verwaarlozen waardoor wij tot mega counterkansen waren gekomen. Ik wil er niet meer teveel aan denken, want dan word ik gewoon weer chagrijnig merk ik :wink:
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Komt nog bij dat die 2-2 van Almere valt door een domme overtreding van een speler van hun, soms zit het gewoon mee en soms zit het tegen. Bij ons zat het net tegen helaas
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Weer gaat het dan over momenten. Niet over wat de trainer daar vooraf doet om die momenten, of noem het toevalligheden, te creëren. Die tahirovic is een aankoop van Ajax die het niveau niet heeft, daarom zet Schip hem vooral op de bank. Valt nog even in, en door de druk die Almere ontwikkelt komt hij in een situatie die hij niet aan kan, resultaat is een fout

Resume, Pastoor heeft gewisseld om wat te creëren en Ajax heeft tegenwoordig spelers die al bezwijken onder de druk van Almere. Het gaat niet over toeval, het gaat over het volgen van een visie en daarna handelen. Dat is het verschil tussen Almere en wij tegen Ajax. Almere heeft een trainer met een idee, en dat betaalt zich uit. Wij hadden inderdaad ook een mogelijkheid, maar hebben in de verste verte geen grip kunnen krijgen op Ajax ook maar enigszins als Almere in die slotfase

Laffe keuzes leiden tot slechte momenten. Het is maar een momentopname. Voetbal is een aaneenschakeling van momenten. Met Kees vooral verdedigende momenten.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef: Resume, Pastoor heeft gewisseld om wat te creëren en Ajax heeft tegenwoordig spelers die al bezwijken onder de druk van Almere. Het gaat niet over toeval, het gaat over het volgen van een visie en daarna handelen. Dat is het verschil tussen Almere en wij tegen Ajax. Almere heeft een trainer met een idee, en dat betaalt zich uit. Wij hadden inderdaad ook een mogelijkheid, maar hebben in de verste verte geen grip kunnen krijgen op Ajax ook maar enigszins als Almere in die slotfase
Ik ben geen enorme fan van Kees, maar wat je nu zegt klopt niet. Almere had geen grip op Ajax, Ajax was veel beter en kreeg veel kansen. De kansen werden echter niet afgemaakt.

Wij drukten Ajax veel meer naar de zestien en Ajax creëerde amper kansen tegen ons.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Almere had inderdaad geen grip op Ajax, toch heeft Pastoor aanvallend gewisseld. Het moment voor de gelijkmaker kan Ajax in overtal uitbreken, omdat Almere aan het aanvallen is. Omdat Brobby dit niet goed doet, ontstaat het moment waar de gelijkmaker uit komt. Almere staat hier dus achterin in ondertal omdat ze aan het aanvallen zijn. Dat zijn de keuzes die pastoor maakt, los van controller of niet.

Dit is precies wat Kees nooit doet. Ik krijg echt heimwee naar Gertjan die bij rust gewoon drie wisselde, Foppe die er een spits bijgooide na een uur spelen. Kees wisselt nauwelijks aanvallend als het moet en vrijwel altijd in de laatste 10 minuten.

Het gaat niet over hoe goed je bent, het gaat niet over het controleren van de tegenstander, het gaat om acteren met een bepaalde intentie. Tegen Vitesse zijn we goed weggekomen, door de rode kaart met name. Het is niet dankzij, maar ondanks Kees, dat we hier wonnen. Het had dankzij kunnen zijn maar niet met deze instelling.

Ik begrijp ook heel goed dat we nu met Kees doorgaan, maar het zal leiden tot plek 11-13 dit seizoen, in het beste geval. En wederom zullen er weinig spelers echt beter worden. Een trainer die uitgaat van niet te verkiezen zou in mijn ogen niet de trainer van Heerenveen moeten zijn, zeker niet wanneer op resultaat spelen niet voldoende resultaat oplevert.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:Almere had inderdaad geen grip op Ajax, toch heeft Pastoor aanvallend gewisseld. Het moment voor de gelijkmaker kan Ajax in overtal uitbreken, omdat Almere aan het aanvallen is. Omdat Brobby dit niet goed doet, ontstaat het moment waar de gelijkmaker uit komt. Almere staat hier dus achterin in ondertal omdat ze aan het aanvallen zijn. Dat zijn de keuzes die pastoor maakt, los van controller of niet.

Dit is precies wat Kees nooit doet. Ik krijg echt heimwee naar Gertjan die bij rust gewoon drie wisselde, Foppe die er een spits bijgooide na een uur spelen. Kees wisselt nauwelijks aanvallend als het moet en vrijwel altijd in de laatste 10 minuten.

Het gaat niet over hoe goed je bent, het gaat niet over het controleren van de tegenstander, het gaat om acteren met een bepaalde intentie. Tegen Vitesse zijn we goed weggekomen, door de rode kaart met name. Het is niet dankzij, maar ondanks Kees, dat we hier wonnen. Het had dankzij kunnen zijn maar niet met deze instelling.

Ik begrijp ook heel goed dat we nu met Kees doorgaan, maar het zal leiden tot plek 11-13 dit seizoen, in het beste geval. En wederom zullen er weinig spelers echt beter worden. Een trainer die uitgaat van niet te verkiezen zou in mijn ogen niet de trainer van Heerenveen moeten zijn, zeker niet wanneer op resultaat spelen niet voldoende resultaat oplevert.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens! Kees zou nooit eens alles of niets gaan spelen, zie tegen NEC. Terwijl je in vergelijking meer hebt aan één keer 3 punten, dan aan twee gelijke spelen. De laatste trainer die dat wel had was Tobiasen.
Plaats reactie