05-11-2023: Ajax - sc Heerenveen (4-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

05-11-2023: Ajax - sc Heerenveen (4-1)

Bericht door jeewee »

In wat voor vorm treffen we de hoofdstedelingen? Ze spelen donderdag nog de degradatiekraker ( :wink: ) tegen Volendam.
.-
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ondanks de vorm van Ajax heb ik er weinig vertrouwen in, die gaan nog wel een inhaalslag maken en dan zul je net zien dat dat deze week begint
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Worden daar toch wel weer genaaid zoals elk jaar
Ga gewoon weer uit van 5-0 of 5-1
Mocht ajax niet van ons winnen, dan zijn ze echt een degradatiekandidaat
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Laatste keer dat we überhaupt van Ajax in de Eredivisie wisten te winnen was in 2009, in de Arena. Toen was ik erbij, nu weer dus laat ze het cirkeltje maar rond maken. Maar zal wel zoals meestal de laatste jaren een nulletje of vijf worden.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Deze pot gaat de boeken in als het begin van de ommekeer bij Ajax, daar kun je vergif op innemen
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Uitvak uitverkocht, ongelofelijk
Je kan veel zeggen over de resultaten, maar qua support en opkomst doen we het eigenlijk gewoon erg goed!
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ajax heeft gisteren na 10 wedstrijden zonder overwinning weer eens drie punten gepakt. Toch kon Volendam het een uur lang volhouden om 0-0 te houden en viel de beslissende 0-2 pas in de 89e minuut. Ik denk dat het in ons voordeel kan zijn dat de grootste druk er nu af is bij Ajax.

Veel zal afhankelijk zijn of Sahraoui en Walemark fit zijn om te spelen of niet. Met hen (en Nicolaescu?) hebben we in de omschakeling altijd een kans. Verdedigend moeten we in staat zijn om deze voorhoede van Ajax enigzins in toom te houden.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Blessure van Osame Sahraoui ziet er hoopvol uit voor SC Heerenveen, maar het is nog niet zeker of hij de uitwedstrijd tegen Ajax haalt. Patrik Walemark is eveneens een twijfelgeval. Ion Nicolaescu ontbreekt sowieso tegen Ajax.

Aldus Sander de Vries op X.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 722
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Lekker dan, je hele beoogde drie basis aanvallers geblesseerd...
.-
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als ik het zo lees, kan Sahraoui wellicht wel weer spelen maar lijkt het voor Walemark moeilijk verhaal te worden. Die heeft al langer last van zijn heup, dus kan me goed voorstellen dat ze hem rust geven om het niet erger te laten worden.

Sahraoui trainde dus vandaag voor het eerst weer volledig, kunnen ze morgen zien hoe de reactie is en hoe hij er dan op staat. Zonder onze drie beste aanvallers wordt het tegen elke tegenstander lastig.
Osame Sahraoui is een van de spelers waar nog een vraagteken achterstaat. "Hij stond vandaag op het veld, maar het is nog niet wat het moet zijn", aldus Van Wonderen. "De speler kan zelf het beste beoordelen of het goed genoeg is om te spelen. Als hij zelf zegt: dit heeft geen zin, dan gaan we hem niet opstellen. De knoop zal op het allerlaatste moment worden doorgehakt."

Ook voor Patrik Wålemark is het nog maar de vraag of hij minuten gaat maken. "Hij heeft last van stijfheid in zijn heup, waardoor hij niet vrij kan bewegen. Op dat moment heeft het geen zin om te spelen, dan erger je je alleen maar aan jezelf. Ion Nicolaescu zit momenteel in de eindfase van zijn revalidatie, dus daar houd ik sowieso nog geen rekening mee", aldus de trainer, die zondagmiddag op bezoek gaat bij de nummer vijftien van de Eredivisie.
Mocht het niet lukken, dan zal dit voor Van Wonderen wel weer de oplossing zijn, zoals gedeeltelijk al tegen VVV:

Noppert, Braude, Van Beek, Bochniewicz, Köhlert; Tahiri, Haye, Brouwers; Nunnely, Van Amersfoort, Olsson.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Zonder Saharoui en in mindere maten Walemark zie ik het somber in, denk dat er veel ruimte achter de verdediging gaat komen omdat ze organisatorisch een stuk beter staan inmiddels. Ruimtes die Olsson niet gaat benutten denk ik.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zet van Ee maar in de basis wat mij betreft. Had een prima invalbeurt tegen VVV. Al is Ajax uit wel een wat een ander verhaal. :D
Verder zullen we volstrekt kansloos zijn zonder Sahraoui en Walemark. Dan hebben we zo'n matige voorhoede, dat je in de omschakeling niks kunt doen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hoop dat de ploeg een keer doorheeft dat er wat te halen valt, maar ga er vanuit dat ze weer veel te veel ontzag hebben en zich als makke schappen naar de slachtbank laten leiden
Doelstelling 1 is de eerste 10 minuten geen tegengoal tegen krijgen. Dat is inmiddels ook meer regel dan uitzondering daar
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Als we hier zonder Sahraoui en Walemark moeten spelen dan moet je gewoon voor snelheid voorop kiezen, bij voorkeur in een 2 spitsen formatie gezien de defensie van Ajax. Nunnely en Karlsbakk zijn dan de snelste aanvallers die enigzins complementair aan elkaar zijn.

Een extra cv om de naar binnen komende buitenspeler op te vangen en back op back te kunnen spelen, en in de omschakeling toeslaan. Maar verwacht niet dat dit gaat gebeuren. Waarschijnlijk een 433 met Olsson en Nunnely op de zijkant en Pelle in de spits. Daarbij gaan we vooral bijdragen aan verder herstel van de Amsterdammers.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Schaf de VAR maar af... niet te pruimen dit.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zeg het elk jaar, maar blijf voortaan gewoon lekker thuis. Je wordt weer van alle kanten genaaid. Krijg je geen penalty, of de bal is een meter over de achterlijn, tis elk jaar hetzelfde

Berghuis had minimaal geel moeten krijgen bij Kohlert. Die goal was aan onze kant zeker afgekeurd.
En inderdaad, Pelle had moeten scoren, maar dan is het nog onmogelijk om daar te winnen
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Goed, lekker formule 1 kijken, niet echt zin in nog zo’n helft met een spits die niet kan voetballen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hebben nog geen penalty tegen, dus dat zal straks nog wel gebeuren
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Deze ingecalculeerde, "we worden weer genaaid", nederlaag ook weer gehad van het seizoen, tenzij we we ze nog in de beker krijgen en verder wens ik ze alle ellende toe die ze maar kunnen krijgen
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Uitvak een 10
Commentator een 2
Arbitrage een 1
Thuispubliek een 2
De ploeg een 8

Vooral Olsson en Brouwers waren goed vandaag, moet gezegd worden. Sahraoui was nog niet helemaal fit geloof ik en heeft het lastig met dubbele dekking. Noppert weer erg matig, bij de 3-1 verwerkt hij dat schot weer niet goed. Bij de afgekeurde goal komt die niet lekker uit.

Wisselmoment met Van Ee was overigens ook niet erg handig, keek wat om zich heen en was direct zijn man kwijt wat de goal opleverde.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Tsja, we hebben toch wel aardig gespeeld hoor. 4-1 is erg geflatteerd
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De arbitrage zal wel trots zijn op zichzelf. Hoe bestaat het dat je de 1e goal goedkeurt. Dit is duidelijk klassejustitie! De club moet een klacht indienen. Echt een schande. Dat jw zo op de hand bent van een club. Espn, de scheids. En dan toch had het 2-2 moeten staan.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

De lijnen lagen toch op elkaar? Het was gewoon niet te zien en dan telt de beslissing van de grens, zo duidelijk als wat. Kwalijker vind ik het wederom wijfelende optreden van Noppert en de gemiste kansen. Daardoor verlies je de wedstrijd, niet door de arbitrage.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

DSCH schreef:De lijnen lagen toch op elkaar? Het was gewoon niet te zien en dan telt de beslissing van de grens, zo duidelijk als wat. Kwalijker vind ik het wederom wijfelende optreden van Noppert en de gemiste kansen. Daardoor verlies je de wedstrijd, niet door de arbitrage.
Dat met de lijnen klopt, die lagen op elkaar echter zijn de lijnen verkeerd getrokken. Namelijk bij de knie, dat had bij de bovenbenen of schouders moeten zijn van Brobbey.

Eens met de gemiste kansen, we missen gewoon een spits, hopelijk dat Nico dat gat op kan vangen. Ik denk overigens dat Van der Hart op de deur klopt, ook als je luistert naar Van Wonderen over de kwestie.

Na een aantal dagen overheerst mij ook wel ergens een gevoel van trots, we hebben gewoon echt goed gespeeld en vooral de tweede helft Ajax teruggedrongen. Uiteindelijk was de wissel van Kees de nekslag voor Heerenveen.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Als de lijnen niet juist zijn getrokken dan vind ik het een kwalijke zaak inderdaad, een arbitrale blunder. Is dat nog ergens terug te zien?

Trots is een groot woord, maar ik ben wel blij met het vertoonde spel. Geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ga naar Twitter en zoek op ajahee en je ziet genoeg voorbeelden van de verkeerd getrokken streep
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik en gelukkig steeds meer mensen zitten niet meer op Twitter/X en zonder account kan je daar helemaal niks. Dus als iemand nog een screenshotje kan linken/plaatsen, graag :)
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Afbeelding

Je kunt hier natuurlijk lang en breed over lullen maar dit beeld laat niet zien dat er een 100% fout is gemaakt door de grensrechter. De camerapositie is hier niet op dezelfde lijn, dus er blijft altijd wel iets van speculatie over. Persoonlijk zie ik hierin geen fout van de VAR.

Wat mij betreft had hij nog wel even een keer extra naar die belachelijke tackle van Berghuis op Köhlert gekeken. Alleen al voor de intentie om zo van achteren in te glijden kun je al rood geven. Blijft een type Jeckle & Hyde, die Berghuis.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik vind de lijnen raar gezet, ergens onder zijn oksel over zijn oor ipv schouder bijv.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Afbeelding

Zag deze nog voorbij komen, als je ziet dat de bovenste lijn getrokken is met de zestien meter, dan kun je je afvragen of hij zelfs niet met zijn voet buitenspel staat.
Plaats reactie