07-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

07-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (1-1)

Bericht door Marça »

Op het vervelende tijdstip van 16:30 uur spelen we zaterdag onze achtste wedstrijd van het seizoen tegen NEC. Met vijf nederlagen op rij hebben wij de slechtste reeks in de Eredivisie. NEC verloor afgelopen weekend in eigen huis pijnlijk van Vitesse en zal dus gebrand zijn op revanche. Wij snakken daarentegen nog meer naar een zege - zou een mooie opsteker zijn richting de volgende interlandbreak (anders duurt die nog langer).

Ben erg benieuwd naar de opstelling en dan met name voorin. Kiest Van Wonderen weer voor Van Amersfoort in de spits of keert Nicolaescu daar terug, en schuift Van Amersfoort dan naar de 10-positie? Ik denk/hoop dat dit de basis gaat worden: Noppert; Ali, Van Beek, Bochniewicz, Köhlert; Haye, Olsson, Van Amersfoort; Walemark, Nicolaescu, Sahraoui.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Deze moet je winnen, anders wordt het een dramatisch seizoen. In andere seizoenen hadden we een goede start, waardoor we uit de problemen bleven. Ik zie het eerlijk gezegd somber in
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6332
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Ebiede »

Half vijf zaterdagmiddag, meer dan 20.000 kaarten verkocht. Deze club leeft bij de achterban, wat is het hopen dat we het financieel en organisatorisch ook weer op de rit krijgen. Dan kunnen er weer mooie dingen ontstaan.
Spijt heb je morgen maar!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3691
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door fuotbalgek »

Dat kan alleen wanneer je de overhead in lijn brengt met de omzet. 25% van je omzet naar huisvesting is ridicuul. Sportstad houdt Heerenveen eraan omdat het de levensader van Sportstad is. Maar op deze manier gaat de club uiteindelijk failliet en Sportstad daar achteraan. Je moet een alternatief zoeken, om ergens anders te spelen of het stadion uit te kopen. Dit is niet houdbaar voor de duur van het contact, en zal de club uiteindelijk financieel uitkleden tot een profclub onwaardig niveau.
wilbot
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door wilbot »

``Je moet een alternatief zoeken, om ergens anders te spelen of het stadion uit te kopen.``
gewoon een vraag: wat zou ons stadion eigenlijk moeten kosten? iemand een idee?
samen met jaarlijkse huur is er dan wat mogelijk? geen idee.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Marça »

sc Heerenveen schreef:KEES VAN WONDEREN: "DAT IS EEN ASPECT WAAR IK TEVREDEN OVER BEN"
06 oktober 2023 15:21

Zaterdagmiddag staat wedstrijd nummer acht op het programma voor sc Heerenveen. Kees van Wonderen zijn mannen nemen het op tegen NEC. Waar de Nijmegenaren zeven punten hebben tot dusver, staat de teller in Friesland op zes. De eerste twee duels werden gewonnen, waarna vijf nederlagen volgden. Desondanks kijkt de trainer met vertrouwen vooruit op het komende duel.


Afgelopen weekend verloor de ploeg nipt van FC Twente door een doelpunt van Michel Vlap. "We kunnen uit dat duel vertrouwen putten", stelt de oefenmeester. "Ik heb het vaak over de stabiele continuïteit gehad. We kregen de voorbije weken veel tegengoals. Als je nu naar de kansen keek, kregen we er niet zo veel tegen. Dat is een aspect waar ik tevreden over ben. In de eerste helft werden we naar achteren gedrukt. Het is dan belangrijk dat je niet uit elkaar valt, maar juist bij elkaar blijft. In de tweede helft lukte het om wat hoger op het veld te staan."

Van Wonderen ziet zijn elftal stappen maken. "Dat komt ook doordat de spelers in een fittere omstandigheid zijn. Zaterdag zag ik een elftal dat gestreden heeft met alles wat ze hebben, ze hebben de huid zo duur mogelijk verkocht. Het zou daarom gek zijn als we het nu heel anders gaan doen", vertelt hij. "We moeten de lijn nu doortrekken. We willen ook aan ons publiek een bevestiging geven dat we op de goede weg zijn. We willen op die ontwikkeling voortborduren."

De trainer kan geen beroep doen op Hussein Ali. "Hij heeft alleen individueel getraind deze week, dus hij zal er niet bij zijn", aldus Van Wonderen. Ché Nunnely is nog een twijfelgeval. "Hij heeft wat last van zijn knie. Voor de rest ziet iedereen er redelijk uit."
Misschien is het verstandig om onze verwachtingen voor de komende duels wat bij te stellen. Eerst focus op defensieve stabiliteit (en terecht ook) en dan hopen dat we in de omschakeling gevaarlijk kunnen worden. Maar NEC zal waarschijnlijk ook defensiever spelen en wachten op fouten bij ons. Daar zijn we kwetsbaar gebleken...

Op basis van dit seizoen zijn dit volgens WhoScored onze krachten/zwaktes en speelstijl:

Krachten: voorsprong behouden
Zwaktes: het verdedigen van counteraanvallen, het verdedigen van technisch vaardige spelers.
Speelstijl: spelen met een brede veldbezetting, aanvallen over links, afstandsschoten, veel pogingen tot steekballen.

Zelfde verhaal over NEC:

Krachten: Geen duidelijke sterktes (!)
Zwaktes: Voorsprong behouden, balbezit houden
Speelstijl: Aanvallen door het midden, veel pogingen tot steekballen, spelen veel op eigen helft, veel rotaties in team.

Dus als we op voorsprong weten te komen, is de kans redelijk groot dat we gaan winnen! :wink:
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Weer geen Nico :roll:
En waarom Hall boven Ali verkozen wordt is me ook nog een raadsel
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Satyr »

Pffffffff, die 1-1 he.... had allang en breed 3-0 moeten zijn.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Satyr »

SuperFrysk schreef:Weer geen Nico :roll:
En waarom Hall boven Ali verkozen wordt is me ook nog een raadsel
Omdat Ali niet eens mee kan doen, misschien?
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Satyr schreef:Omdat Ali niet eens mee kan doen, misschien?
Het was me even ontgaan dat Ali niet mee kon doen. Al is het onbegrijpelijk dat Hall is gehaald, wat is die slecht zeg.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3691
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door fuotbalgek »

Alle aankopen zijn raar. Hall niet goed genoeg, Brouwer meer middelmaat op een positie waar we genoeg hebben en Nico een spits zonder aanvoer.

De speelstijl en de laffe wissels van Kees zijn waardeloos maar het selectiebeleid is ook niet best. We gaan alleen nog wat geld voor Sahraoui vangen maar niet genoeg om tegen het grote begrotingstekort in te blijven investeren.

Kun je heel snel die andere clubs in het noorden achterna gaan met zulk beleid.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:Alle aankopen zijn raar. Hall niet goed genoeg, Brouwer meer middelmaat op een positie waar we genoeg hebben en Nico een spits zonder aanvoer.

De speelstijl en de laffe wissels van Kees zijn waardeloos maar het selectiebeleid is ook niet best. We gaan alleen nog wat geld voor Sahraoui vangen maar niet genoeg om tegen het grote begrotingstekort in te blijven investeren.

Kun je heel snel die andere clubs in het noorden achterna gaan met zulk beleid.
Nou dit dus. En je zag alle kansen die van Amersfoort kreeg, dan had Nico er zeker één gemaakt. Ook vaak ballen die in niemandsland terecht kwam, waar een spits had moeten staan.

Ook weer rare wissels. Ik ben wel klaar met Kees, het is het gewoon niet. Je had vandaag moeten winnen, maar dat bleek niet in de wissels
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2569
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Vrieskist »

Waarom Olsson dan naar rechtsvoor en in blessuretijd pas Witteveen, zonde.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1981
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Neymar »

Vrieskist schreef:Waarom Olsson dan naar rechtsvoor en in blessuretijd pas Witteveen, zonde.
Hier snap ik dus ook helemaal niks van. Olsson heeft nog nooit iets laten zien op rechts. Bizarre keuze.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3691
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door fuotbalgek »

Overigens zeer merkwaardig dat de scheidsrechter in de extra tijd niet naar de monitor werd gestuurd. Bal gecontroleerd met de hand los van het lichaam. Die strepen we maar weg tegen de debiele tackle van Hall in de eerste helft.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2117
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door zweed1 »

Ze hebben wel hun best gedaan maar dat was het dan ook wel. Er is geen speelpkan nauwelijks spelers met power. Wij lopen veel terug en jagen de tegenstander niet af of zetten ze vast. Alles gaat traag zonder diepte. Wanneer hé dan kijkt naar bv. Go Ahead dan baal ik wel. Die gaan als een dolle tekeer met een matige selectie maar wel veel power en loopvermogen.

Aankopen zijn verder matig. Hall, Brouwers biegen niet veel toe. Karldbakk is 3e of 4e spits. Webster buiten zijn domme rode kaart niets van gezien.

Het moet snel beter want. Wij missen nog steeds 1 of 2 powerspelers eugenlijk al heel lang.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6332
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Ebiede »

Dat verschrikkelijke trage opbouwen doet ons de das om. Speel de buitenspelers veel sneller aan dan komen ze sneller in een 1 tegen 1 situatie en wordt het veel gevaarlijker. Maar het lijkt wel of het centrale duo samen met Olsen, Haye en Tahiri geen snelheid in het spel wil hebben. Brouwers kunnen we veel kritiek op hebben.. maar hij ging de eerste helft meerdere malen diep. Door deze loopactie kwam ruimte en creëerden we kansen. Maar het tempo moet omhoog.
Spijt heb je morgen maar!
gwgwgw
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door gwgwgw »

Uit de reacties van de trainer en enkele spelers blijkt dat ze wel kunnen leven met een punt thuis tegen NEC welke 4 basisspelers miste.

Waar moeten we dan wel van winnen?

20 á 25 minuten aardig en dan kakt het weer helemaal in.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7819
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Over de spits kun je discussieren, maar in principe is dit volgens de trainer de beste opstelling, want iedereen is fit
Als je dan al niet van een heel matig NEC kunt winnen, dan moet de doelstelling maar even gewijzigd worden naar handhaving i.p.v linkerrijtje
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Ik snap het voorzichtige optimisme van sommigen ook niet. Twente uit was al beter en gister was bij fasen nog een stuk beter.
Maar de wissels zijn onbegrijpelijk, Tahiri viel in maar was juist niet diegene die we nodig hadden. Hij probeerde het spel te verleggen maar het ging allemaal veel te traag, daarbij ook geen beweging voorin mede omdat Sahraoui op was en Olsson weer op rechtsvoor geposteerd stond (want dat werkte vorig jaar zo goed).

Ook vind ik het zeer jammer dat Nico nog niet echt met Sahraoui en Walemark gespeeld heeft, gister was het perfect potje voor hem om een goal te maken. Ik denk ook zelfs met Karlsbakk dat er een goal was gevallen, want de kansen en de openingen waren er wel. Witteveen mocht ineens invallen, terwijl die een aantal weken geleden met de onder 21 mee mocht.

Kees doet zich voorkomen als een voetbalprofessor, maar voor een voetbalprofessor heeft die wel heel weinig keren bewezen over tactisch vernuft te beschikken. Tel daarbij op de slechte verhoudingen met de spelersgroep en je vraagt jezelf af waarom Kees nog voor de groep staat.

Uit de wissels blijkt ook weinig wil om te winnen, dan mis ik het opportunisme van Verbeek en Tobiasen. Trainers die wél bij Heerenveen pasten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 16000
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Heerenveen rules »

Met van Wonderen hoeven wij niet de illusie te hebben dat we veel punten gaan pakken. Als je Brouwers, Olsson en van Amersfoort opstelt dan ben als coach niet goed bij je hoofd.
En dan zet hij Olsson ook nog op rechts... :lol: Ik kan het niet meer serieus nemen!!! De Haan met zn drama-aankopen icm met van Wonderen. We kunnen onze lol op. Wat een onkunde allemaal.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7819
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:Met van Wonderen hoeven wij niet de illusie te hebben dat we veel punten gaan pakken. Als je Brouwers, Olsson en van Amersfoort opstelt dan ben als coach niet goed bij je hoofd.
Als je 2.2 miljoen uitgeeft aan Brouwers en Olsson, dan lijkt het of je geld over hebt. 2 spelers die geen specifieke kwaliteiten hebben en alleen maar wat meehobbelen
En als je 4 miljoen uitgeeft aan de spitsen Nicolaescu en Karlsbakk die op de bank zitten bevestigd het wanbeleid maar weer eens
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Marça »

Ik begin me langzamerhand überhaupt af te vragen waarom we Nicolaescu hebben gehaald, want zoals we nu spelen (zeker in de tweede helft) komt hij totaal niet in zijn kracht. Hij moet het hebben van diepte waar hij in kan duiken en van vroege voorzetten waar hij op kan anticiperen. Nu loopt 80% van onze aanvallen over links.

Sahraoui kan vanaf links fantastisch naar binnen dribbelen maar zorgt er daardoor wel voor dat de snelheid uit de aanval verdwijnt. Een spits (of wie er ook maar staat) moet daardoor iedere keer maar afwachten wat er gebeurt, waardoor het heel moeilijk positioneren is. Voor verdedigers is het daarentegen een stuk makkelijker, zeker wanneer de bal hoog voor de goal wordt gebracht. Köhlert probeerde dit overigens wel een paar keer, maar die waren eenvoudig weg te koppen.

Vanaf rechts kwam er deze keer gelukkig met Walemark ook een stuk meer gevaar. Hij durft een actie te maken (in tegenstelling tot Nunnely) en zorgt daarmee voor veel dreiging. Maar ook Walemark is niet iemand die de bal snel voor de pot slingert (kansen waar een spits op loert) maar voor een combinatie of dribbel gaat.

Met Van Amersfoort heb je meer een type die ook in verdedigend opzicht (tweede ballen veroveren, doorkoppen) sterker is. Maar in het afronden niet het killersinstinct van Nicolaescu heeft. Of Van Amersfoort én Nicolaescu goed samen kunnen spelen, vraag ik me af. Vond in dat opzicht Brouwers ook een aardige indruk maken in de eerste helft. Die zat er bovenop bij Matsson, waardoor NEC de bal snel alweer kwijt was.

Misschien het grootste pluspunt van deze wedstrijd was de terugkeer van het centrale duo Van Beek/Bochniewicz. Met name Pawel speelde écht een goede pot en zorgde er daarmee voor dat Dost amper gevaarlijk kon worden. Die verdedigende stabiliteit is iets wat we heel goed kunnen gebruiken in de rest van het seizoen! En Noppert kon zich ook weer eens in positieve zin onderscheiden. Jammer dat hij nu alsnog naar Oranje moet, een week rust had hem goed gedaan.

En Kees, wissel de volgende keer Walemark direct voor Witteveen ipv Olsson naar rechtsbuiten te verhuizen! Als Witteveen jongen na 20 minuten op is, so be it. Nu verdween op rechts na een uur al het gevaar uit de aanval, hoewel Braude daar nog wel wat probeerde te doen. Die zie ik ook liever dan Hall, maar dat geldt volgens mij voor het merendeel van de fans. :wink:
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2892
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Freezeman »

Marça schreef:...En Kees, wissel de volgende keer Walemark direct voor Witteveen ipv Olsson naar rechtsbuiten te verhuizen! ....
Helemaal mee eens.
Olson speelde behoorlijk tot de wissel van Walemark maar toen hij op rechts terecht kwam was het helemaal niks meer, gewoon zijn plek niet.
Melle Joop viel goed in en daar komt bij dat hij zich graag wil bewijzen en weer wat tempo in een wedstrijd brengt
Anti anti. :)
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2093
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 7-10-2023: sc Heerenveen - NEC Nijmegen (16:30 uur)

Bericht door Superfries1994 »

Marça schreef:
Misschien het grootste pluspunt van deze wedstrijd was de terugkeer van het centrale duo Van Beek/Bochniewicz. Met name Pawel speelde écht een goede pot en zorgde er daarmee voor dat Dost amper gevaarlijk kon worden. Die verdedigende stabiliteit is iets wat we heel goed kunnen gebruiken in de rest van het seizoen!
Pawel deed het inderdaad verdedigend prima, maar ik hoop dat hij het daar voortaan ook bij laat. Inschuiven en de pass dwars door de linies proberen te geven, dat moet hij vooral niet meer doen. Genoeg goede voetballers bij ons die dat beter kunnen.
Plaats reactie