23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior (0-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior (0-3)

Bericht door Feanfan 1 »

Het blijft ook bij 30 jaar Eredivisie
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 484
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Sjoerdbokje »

Piet Keur en Maarten de Jong er straks maar in....
Maarten de Jong, de kalkvreter!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door SuperFrysk »

Oh oh oh, wat is het slecht. Dit kan echt niet, het lijkt wel werkweigering.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door paparazzi »

Noppert wisselen graag. Zit he-le-maal niks meer in.
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3657
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door fuotbalgek »

Dit soort wedstrijden gaan we nog veel zien na een zwakke en onbegrijpelijke transferzomer. Is met Karlsback eerder, en nu Hall, Brouwer en Nico veel geld gegaan naar de verkeerde spelers en/of posities. Acht ton die je niet hebt maar volgend seizoen moet betalen voor een speler op een positie waar je prima voorzien bent. Überhaupt geld betalen voor een back van het niveau Hall. Meer dan een miljoen aan een spits uitgeven terwijl veldspel en aanvoer grootste probleem is, en dan ook nog een pure afmaker halen. Ik vind het onbegrijpelijk beleid, had liever een tweede smaakmaker voor rechtsbuiten of tien gekocht voor dat geld.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 263
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Trevorp »

Het goede nieuws... volgend jaar weer DKV
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3657
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door fuotbalgek »

Het is voor Kees al een heel avontuur om 433 te spelen, aanvallend wisselen en een slotoffensief is teveel gevraagd.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Vrieskist »

Verschrikkelijke wedstrijd. Zo jagen we het publiek het stadion weer uit!
Het lijkt helemaal nergens op zo! De hele opvatting en tactiek werkt niet!

We schuiven maar wat heen en weer, en voorin staat iedereen vast en in de dekking.
Kijk dan eens hoe Excelsior met goede cominaties en snelheid ons in eigen huis volledig de baas is.

Als ze zo blijven voetballen blijf ik voortaan ook liever thuis.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2570
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Jazz »

0-3 verliezen tegen de 3de club van Rotterdam. Wat een wanvertoning.
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door SuperFrysk »

Het is echt schandalig.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2102
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door zweed1 »

Omdat ik niet om 21 uur 3 uur wil rijden deze wedstrijd overgeslagen. Blij om want 3 uur rijden voor dit soort wanprestaties te zien pas ik voor.

De trainer vatte het goed samen, zwakke backs bij Heerenveen problemen in het centrum en dichtzitten lijnen. Wat een slap voetbal geen power en nooit diep spelen. Weer alles breed en terug.

Vorig jaar was het al niet veel en dit lijkt ook weer een matig jaar te worden. Echte power en combinatie voetbal komt er niet in.

Echt een aanfluiting dit soort wedstrijden.
Demster
Invaller
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Demster »

Over en uit. Werkelijk iedere speler zakt door de ondergrens.

Noppert: Stuurt al een paar weken z’n broer in het weekend. Houdt nog geen skippybal tegen.
Hall: ADO supporters hadden het goed gezien. Dit is geen KKD niveau.
Van Beek: 0 grip op Agrafiotis. Lange weg te gaan.
Van Ottele: Nooit meer op de linker centrale positie. Deed vrijwel alles verkeerd.
Köhlert: Knap dat je eredivisie kan spelen als je 0 goede voorzetten geeft.
Haye: Probeert uit alle macht z’n medespelers te motiveren maar kan beter bij zichzelf beginnen. Won 0 duels.
Brouwers: Wil ik eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Er lopen spelers in bierelftallen met een beter fysiek. Voetballend ook geen meerwaarde. Probeert heel stoer te doen maar werd eerder zielig.
Olsson: Is geen 10 maar Kees blijft aan het dode paard trekken. Zet deze man nou gewoon op de positie van Brouwers. Heeft in z’n rechteroorlel meer voetbalgogme dan Brouwers in z’n hele lichaam.
Nunnely: Gaat niks meer worden. Komt nog geen hectometerpaal voorbij.
Nico: Moeizaam. Erg slordig met de spaarzame ballen die hij krijgt. Is (momenteel) niet beter dan Sydney.
Sahraoui: Mannetje kan het niet alleen en helemaal niet met een dubbele dekking. Blijft ook te lang met de bal aan de voet.

Pelle: balaannames zijn nog steeds van 3e klasse reserveniveau maar opzich oké vandaag.
Ali: Ging in ieder geval wél diep in tegenstelling tot Hall.
Walemark: Enige lichtpuntje van vanavond. In Enschede in de basis.
Pawel: Degelijk. Hoge lijn met hem is wel killing.

Dit team heeft werkelijk nog steeds geen enkel idee hoe het moet omgaan met een tegenstander die zich ingraaft.

Op naar Enschede.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1063
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door badfrisianboy »

Wellicht tegen beter weten in had ik de hoop dat Kees van Wonderen het wel aan de praat zou krijgen. Maar gevoelsmatig krijgt hij deze ploeg niet meer aan het voetballen. Automatismen ontbreken, spelvreugde ontbreekt, inzet ontbreekt. En mijn gevoel zegt dat het tussen spelers en trainer ook niet goed zit. En dan verdwijnt logischerwijs ook het zelfvertrouwen en lukt niks meer.

Net nu de club de laatste jaren qua sponsoren en qua toeschouwersaantallen in de lift zit, gaat het voetballend zo moeizaam. Als dat te lang duurt loop je het risico dat die positieve flow weer omdraait naar een negatief sentiment. Iets wat de club niet kan gebruiken.

Ik had het graag anders gezien, maar ik denk dat het beter is afscheid te nemen van Kees van Wonderen. Het is misschien vloeken in de kerk en wellicht is de stap van Leeuwarden naar Heerenveen niet reëel, maar op dit moment kan ons elftal wel een peoplemanager als Henk de Jong gebruiken. Iemand die ook qua persoonlijkheid wel bij onze club past. Met alleen al plezier en zelfvertrouwen, wat een type Henk de Jong kan geven, zal het voetbal ook direct een stuk beter worden.

Positief vandaag het debuut van Walemark. Negatief vandaag Halll (kan er echt niks van) Nunnely (heeft het niveau niet) en Noppert (houdt geen bal meer tegen). Maar eigenlijk was er niemand goed.

Het leven van een supporter gaat niet altijd over rozen. Hopen op betere tijden.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door ThiagoAlcantara »

Ik blijf erbij dat we hoe slecht dit ook was Heerenveen op papier een goed elftal hebben (verdediging en aanval subtop niveau, zeker met Walemark er straks bij) maar met wat voor idee/visie sturen wij in hemelsnaam het vlakke middenveld het veld in?

We lopen achterin 6 tegen 3 aanvallers de bal rond te tikken. Thom Haye staat tussen Beek en Otelle in om ala Christian Poulsen destijds bij Ajax de bal te ontvangen en hem dan lang te smijten of breed te tikken. Hij loopt alleen maar de 2 centrale in de weg, want deze bal kunnen beide achterhoede spelers ook spelen, dan mis je dus met haye die als 3de centrale verdediger speelt al 1 middenvelder en kan heel het middenveld van Excelsior lekker in positie blijven staan en hoeven dus nooit en te nimmer uit te stappen.

Dan staat Brouwers als klap op de vuurpijl ook nog op kohlert zijn lijn en dus ook in de verdediging te voetballen en heb je dus 4 verdedigers en 2 middenvelders achter de bal te spelen. Hoe wil je dan in godsnaam de tegenstander uit hun ''comfort zone'' halen of op de helft van de tegenstander überhaupt iets creëren, laat staan ooit een overtal. Ja, we creëren een overtal op eigen helft met 6 man tegen 3 aanvallers van Excelsior. WAT EEN WERELD PRESTATIE.

Ja, dan wordt voetbal van Heerenveen heel beperkt (je stelt excelsior nooit voor keuzes), als je zonder ook maar
één hoge middenvelder speelt die kan combineren of de bal kan afleveren om de voorste 3 te bereiken. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n vlak Heerenveen middenveld gezien en Brouwers was toch een box to box middenvelder? Waarom ga je dan niet 10 meter hoger staan zodat je een man mee trekt en de defensieve middenvelder Haye ook meer ruimte geeft.

Die brouwers is echt nog treuriger dan Tahiri. Minder wendbaarder, een draaicirkel van een vrachtwagen en geen enkele drang naar voren. Alleen maar balletjes op safe. Tahiri is ook mister balletje breed maar gaf vorig jaar nog wel eens een dieptebal met gevoel op lopende mensen waar een goal uitkwam. Tahiri heeft nog meer voetbalgogme en finesse in zijn kleine teen dan de technisch beperkte Brouwers waar het spel veel te snel voor gaat. 7.5 ton zo door de plee gespoeld, wedstrijdritme is geen excuus voor het feit dat hij zo'n trage handelingssnelheid heeft.

Als Kees en de staf daadwerkelijk zijn middenveld de opdracht heeft gegeven om niet 1 maar 2 middenvelders de bal te laten ophalen bij de verdediging voor een pass die de verdediger zelf ook wel zijwaarts had kunnen geven is dat echt TC3 trainersdiploma niveau. Je speelt gewoon zonder aanvallend middenveld. Hoe ga je dan ooit de voorwaartsen bereiken en een tegenstander uit te laten stappen?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door SuperFrysk »

Als je Van Wonderen eruit kiepert, zit je met zijn erfenis. De hele technische staf is naar zijn hand gezet, Ole en Reekers eruit gewerkt en een talentloze middenvelder voor 7,5 ton. Omdat het zo'n harde werker is.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 530
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door vincentdelbos »

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar een wedstrijd (dit jaar twee seizoenskaarten gekocht). Nou ja, blij wordt je er natuurlijk niet van. Laten we positief beginnen, ik vond Walmark wel lekker invallen, veel enthousiasme en drive in zijn spel. Was betrokken bij veel gevaar. Ik vond Olsson ook niet heel slecht, met name vanwege het feit dat hij compleet verkeerd gebruikt wordt. Maar dan zit het positieve er ook wel een beetje op. Oh ja, het eerste kwartier was ook nog wel ok.

Maar daarna werd het echt godsgruwelijk slecht. En ik ben het met Thiago eens. Er staat echt wel een selectie die mee moet doen voor de plaatsen 7-12. Spelers als van Beek, Pawel, Haye, Sahraoui, Walmark en ik denk ook wel Ion, Kohlert en Olsson zouden volgens mij prima meekunnen bij de andere clubs in de middenmoot of hoger. De aankoop van Hall begrijp ik helemaal niet en Brouwers krijgt nog het voordeel van de twijfel. Daar komt bij dat Noppert hopeloos uit vorm is. Er is een soort speler die ik echt mis; een goede 10. Die had er wel bij gemogen.

Wat ik echter niet begrijp is dat er niet meer uit te halen is dan wat Kees nu doet. Er lijkt echt een bepaalde spelopvatting te missen in de hoofden van de spelers. Op een gegeven moment doet iedereen maar wat lijkt het. Tactisch klopt het gewoon niet. Ik vind de buitenspelers ook veel te veel naar binnen trekken en het tempo ligt veel te laag. Doordat de buitenspelers naar binnen trekken, lopen teveel mensen in een trechter. Dit in combinatie met weinig snelheid maakt alles te voorspelbaar.

Na 15 minuten verdween al het tempo uit de wedstrijd en laat je je achterin te eenvoudig in de luren leggen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2049
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Superfries1994 »

Het was een verschrikkelijke wedstrijd, maar na afloop vond ik het toch ook wel heel erg gênant hoe de ploeg naar Nieuw Noord staart en zich totaal uit laat kafferen door volwassen mensen die zichzelf supporter noemen. Supporter ben je ook in slechte tijden en je mag natuurlijk prima ongenoegen uiten, maar vond dit wel erg triest. Een paar vonden het na afloop ook nog nodig om met capuchon voor de hoofdingang te gaan staan. Die druiloren doen er dan nog een schepje bovenop.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6297
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: 23-09-2023 sc Heerenveen - Excelsior

Bericht door Ebiede »

Met passie en beleving… dat is niet van toepassing op de selectie en technische staf.


Wat mij betreft einde Kees van Wonderen.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie