16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (6-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (6-1)

Bericht door Marça »

De interlandperiode is bijna weer voorbij en de Eredivisie weer beginnen! Wij openen zaterdagmiddag speelronde 5 tegen Feyenoord om 16:30 uur (!).

Vorig jaar werd het een bijzondere 0-0 tegen de aanstaande landskampioen. Ook nu hebben ze personele problemen centraal voorin:
VI: Feyenoord spitst de oren: Ueda verlaat trainingskamp Japan

Feyenoord moet rekening houden met een absentie van Ayase Ueda. De aanvaller heeft het Japanse trainingskamp verlaten vanwege een blessure.


De Japanse bond heeft dat nieuws bevestigd. Ueda raakte tegen Duitsland geblesseerd en heeft het trainingskamp per direct verlaten. Ueda keert terug naar Rotterdam, waar hij verder aan zijn herstel gaat werken. De Japanse bond (JFA) roept voor Ueda geen vervanger op. Het land speelt dinsdag nog een oefenwedstrijd tegen Turkije.

Een blessure van Ueda zou Feyenoord slecht uitkomen. De duurste aankoop in de clubgeschiedenis moet volgende week dinsdag aantreden in de Champions League tegen Celtic. Trainer Arne Slot kan sowieso niet beschikken over Santiago Giménez, die geschorst is.
Laatst gewijzigd door Marça op 11-09-2023 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1976
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Neymar »

Gimenez is er alleen in de Europese wedstrijden niet bij. Tegen ons wel gewoon toch?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Marça »

Neymar schreef:Gimenez is er alleen in de Europese wedstrijden niet bij. Tegen ons wel gewoon toch?
Ah, las er te snel overheen. Gimenez er inderdaad gewoon bij tegen ons, zoals het nu lijkt. Hij speelt met Mexico woensdagnacht nog een oefeninterland tegen Oezbekistan, dus zal de vraag zijn hoe fit en monter hij terugkeert uit de VS, waar het duel gespeeld wordt.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1976
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Neymar »

Laten we hopen op fikse jetlag :D
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7782
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Haye er niet bij en Bochniewicz twijfelgeval. Als Bochniewicz ook niet meedoet wordt het helemaal een drama.
Van Ottele kost sowieso weer een tegengoal (of pakt rood) en geen idee wie op de plek van Bochniewicz moet
Ik verwacht namelijk dat Van Beek nog geen minuten zal maken. Tenzij Van Ottele wel rood pakt en hij op zijn plek komt
Voorin is Sahraoui ook een twijfelgeval, maar verwacht dat hij wel in de basis staat en wel ziet hoe lang hij het volhoudt
Verder met Nunnely en Olsson die niks toevoegen

Ga er vanuit dat het bij rust al 3-0 is en hopelijk dat Feyenoord dan een tandje minder doet om zich op Celtic te richten
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar heb er weinig vertrouwen, zeker als Bochniewicz ook niet meedoet
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5125
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door paparazzi »

Noppert moet je echt even een paar weken laten banken. Die is zo gek in zijn hoofd gemaakt dat hij gevoelsmatig al bij Atletico Madrid zit.
Even tot de kerst niet meer a u b.
Miereneukert!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7782
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Als je een iemand op de bank moet zetten is het Van Ottele
Blij dat Van Beek weer fit is. Kan die vanaf volgende week weer mooi het duo vormen met Bochniewicz

3-1 nog acceptabel. Feyenoord had er nog wel een paar kunnen maken
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2593
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Jazz »

Dit is zo vernederend, kan niet wachten om maandag naar werk te gaan...
Heerenveen fan in Leiden
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7782
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Maar weer heel snel naar 5-3-2
Dan is het een stuk stabieler
jorro
Invaller
Berichten: 417
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door jorro »

Je vraagt je ook af wat Ali heeft misdaan. De wissel van Sven was vooraf bepaald, maar dan die kleine Nunumete centraal achterin zetten... Is Kees gek geworden?? Hall het centrum in en Ali op de back (of omgekeerd) had ik logischer gevonden.
Daarnaast moet Kees nu sowieso oppassen om niet kop van jut te worden. Die achterlijke overdreven woede uitbarsting na RKC thuis ontploft nu in zijn gezicht nu hij na de kansloze nederlagen tegen GAE en Feyenoord juist onbewogen en zelfs timide blijft.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door vincentdelbos »

Poeh, dat was even op zijn Polaks; broek naar beneden en vol de hand erop. Dat je verliest is absoluut geen schande, maar 6-1 en een kansloze wedstijd spelen...

Ik vind het zo bijzonder. Utrecht uit is lastig, maar win je en speel je ok. RKC en Sparta speel je een deel van de wedstrijd kapot en een deel van de wedstrijd ga je zelf van het kastje naar de muur. Ik snap dat echt niet.

Ik had eerst veel vertrouwen in Kees, maar ik begin toch wel wat twijfels te krijgen. Met zo'n selectie moet er toch meer in zitten zou je zeggen toch? En dan hoor je na de wedstrijden dat we klootzakken missen. Nou, dat vind ik heel slap. Ik voetbal zelf 6e klasse reserve, ben op mijn 34ste begonnen met voetbalen en ben volgens mij een hele rustige jongen. Maar dat betekent toch niet dat je in een wedstrijd niet hard kunt werken; duwen, trekken, fanatiek najagen en ga zo maar door. Als je dat als goed betaalde voetballer niet kunt opbrengen of (en misschien is dat het wel) dat de trainer dat niet kan aanwakkeren, vind ik dat wel treurig...
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 558
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 16-09-2023: Feyenoord - sc Heerenveen (16:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Au, dat was pijnlijk, vooral de manier waarop het gebeurde. Maar we mogen de factor geluk niet onderschatten. Als we tegen Ajax hadden gespeeld, was het resultaat waarschijnlijk heel anders geweest. Evenzo, als we Feyenoord, zoals vorig jaar in de tweede speelronde, hadden getroffen, zou de wedstrijd er heel anders hebben uitgezien. Feyenoord was echt in topvorm, terwijl we nu eerder tegen een uit vorm zijnde Utrecht speelden. Onder Ron Jans hadden we waarschijnlijk verloren daar.

Ik heb mijn bedenkingen bij Kees van Wonderen en het lijkt erop dat er wat ongemak is tussen hem en het team. In dat opzicht lijkt het aantrekken van Luuk Brouwers geen verstandige zet. Er was al een onbalans tussen de trainer en het team als het gaat om intensiteit, waarbij Van Wonderen verwees naar zijn tijd bij Go Ahead Eagles. Het lijkt me niet verstandig om dan een speler binnen te halen die de favoriet van de trainer is.

We moeten er voor waken dat het sentiment niet te veel omslaat naar het negatieve.
Plaats reactie