18-09-2022: sc Heerenveen - Twente (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

18-09-2022: sc Heerenveen - Twente (2-1)

Berichtdoor HUNTELAAR » 11-09-2022 19:15

Come one, nog geen eens een topic!

Laten we zoveel mogelijk supporters mobiliseren, belangrijk en zwaar potje dit.
Daarnaast gewoon mooi affiche, jammer dat het op zondag is, maar gelukkig in dat geval dan wel om 14:30.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Jazz » 12-09-2022 09:34

Gaat spannend worden, verwacht een taai Twente dat aanvallend gaat spelen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Vrieskist » 12-09-2022 15:05

Het zou mooi zijn als we hier punten konden pakken, maar nu vooraf zou ik met 1 punt ook al tevreden zijn.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Satyr » 13-09-2022 07:53

Na Cambuur de enige pot die ik absoluut niet wil verliezen. Ik heb zo'n teringhekel aan Twente he :evil:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-09-2022 20:33

Ik heb geen problemen met Twente. Heb zelfs de wedstrijden Twente - Schalke (oefen) en Twente - Fiorentina (Europa) bezocht
Ze hebben een prima middenveld en aanval en een uitstekende keeper. Achterin is het niet zo denderend en vooral met standaardsituaties zijn ze kwetsbaar
Ze zetten hoog druk, dus mag hopen dat onze verdedigers geleerd hebben vorig seizoen. In Enschede een blunder van Mous. Bij ons thuis een eigen goal van Van Beek, Van Ewijk die verkeerd terugspeelt en een domme penalty tegen van Dresevic

Dus als ze dat niet doen valt er best wel wat te halen. Zoals gezegd met standaardsituaties zijn ze kwetsbaar en wij hebben genoeg lengte om daar van te profiteren
Met 2 hele goede keepers is een 0-0 ook niet uitgesloten
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 15-09-2022 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-09-2022 21:04

Satyr schreef:Na Cambuur de enige pot die ik absoluut niet wil verliezen. Ik heb zo'n teringhekel aan Twente he :evil:


Eens! Zichzelf ophemelemd clubje. Kan ook slecht tegen Twente. Maar weer een oprol partij als toen met Assaidi.

Kon je wel ergens rustig zitten Feanfan daar in Enschede? Al die herrie ......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-09-2022 21:30

Heerenveen rules schreef:Kon je wel ergens rustig zitten Feanfan daar in Enschede? Al die herrie ......

Voornamelijk tegen Fiorentina was het wel indrukwekkend op de tribune. Zat ook nog op de 2e ring, dan krijg je nog meer mee. Daar zijn weinig Nederlandse clubs die daar tegenop kunnen
Die Tukkers zijn ook niet allemaal lieverdjes, maar die vuurwerkbom vanuit het Fiorentina-vak was natuurlijk onacceptabel. Was tijdens en na de wedstrijd erg grimmig
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Goran Popov » 18-09-2022 15:36

Heel erg blij met deze 3 punten, goed geknokt. Dit zijn nou net de potjes die we afgelopen seizoenen zouden verliezen.

Waarom nam Sarr die penalty? Van Hooijdonk is toch een veel betere kandidaat daarvoor? Sarr mag trouwens wel eens aan zijn schiettechniek werken. Hij is atletisch en kan de bal goed bij zich houden, maar ik vind hem ook qua inzet ondermaats.

Over inzet gesproken, ik vond Colassin prima spelen. Liet een paar keer een goede techniek zien al was dit de wedstrijd daar niet echt voor. Ben benieuwd wat hij nog meer in huis heeft.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-09-2022 16:36

We moeten na een half uur gewoon 0-3 achterstaan, werden helemaal weggetikt. En als je weer idioot gaat opbouwen tegen Twente dan verdien je ook gewoon 0-3 achter te staan
Gelukkig gebeurde dat niet en heb je geluk dat de eerste bal op goal er direct ingaat. Dat de ruststand met 2-1 was, was helemaal mooi meegenomen

@e helft had Heerenveen de zaakjes veel beter op order en was Twente wel dreigend, maar creëerde niet eens heel veel. Een dwarrelschot tegen de lat
Daarentegen had Heerenveen uit moeten lopen naar 3-1 of 4-1. De penalty moe er sowieso in en ik snapte ook niet waar Van Hooijdonk hem niet nam. En een beetje meer overzicht en je maakt de 3-1

Dit zijn toch wel bonuspunten en met het aanstaande programma moeten we uit de eerstvolgende wedstrijden 9 van de 12 punten halen. Als het er 7 worden vind ik ook prima en dan sta je op een stevige play-off plek
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor badfrisianboy » 18-09-2022 17:07

Zo wat een wedstrijd. Hoog tempo en volop strijd en negentig minuten lang op het puntje van mijn stoel.

Een dramatisch begin van onze ploeg na een zwakke terugspeelbal, en dat was niet voor het eerst tegen FC Twente. Daarna voetbalt FC Twente met nog meer vertrouwen en hadden we het knap lastig. Als in die fase de 0-2 en 0-3 valt dan hebben we niks meer in te brengen. Met name op het middenveld werden we bij vlagen overlopen. Niet vreemd met een middenveld dat speelde in een ongebruikelijke samenstelling. Olsson naast Tahiri en daarvoor Colassin. Met name Olsson en Colassin oogden beide zeer onwennig. In die fase liepen de linies ook te ver uitelkaar en konden onze middenvelders het niet belopen. Met als gevolg dat we daar steeds te laat waren en FC Twente een behoorlijk overwicht had. De uitblinkende Anas Tahiri (wat mij betreft man van de wedstrijd) kon het overwicht van FC Twente op het middenveld in die fase ook niet voorkomen.

Tegen de verhouding in kwamen we door een fantastische bal van Sarr op de diepgaande van Ewijk op 1-1. Vervolgens knokten we onszelf echt in de wedstrijd en kwamen we zelfs op 2-1. In de rust is duidelijk gezegd dat de linies korter op elkaar moesten spelen en van daaruit doordekken. Bovendien zochten onze spelers gevoelsmatig ook sneller de diepte. Dan zie je dat FC Twente ook moeite heeft tot kansen te komen. Rond de fase van de gemiste penalty en de 10 minuten daarna hadden we de wedstrijd moeten beslissen en speelden we bij vlagen echt goed. Toen zag je dat ook wij bij vlagen echt goed kunnen voetballen, maar te vaak ontbreekt dan de beslissende eindpass.

Daarna ging Twente weer drukken. Maar met het publiek er achter sleepten we, ondanks 7 minuten blessuretijd, de zege over de streep.

Vandaag een goed gevuld stadion (21.039 toeschouwers) wat wederom een hard werkend elftal zag en die vonk sloeg ook weer over naar de tribunes. Het was wellicht niet altijd even goed, maar de passie en strijd is echt hartverwarmend en ook dat is reclame voor het voetbal. Vandaag weer aan klantenbinding gedaan.

Met 12 punten uit 7 wedstrijden, en het feit dat we al drie clubs uit de top vijf hebben gehad (Feyenoord, Ajax en FC Twente), kunnen we tevreden zijn. Tel daarbij op de vooralsnog goede toeschouwersaantallen en de goede sfeer tijdens de thuiswedstrijden, en we kunnen concluderen dat onze club weer leeft.

De volgende thuiswedstrijd tegen PSV op naar een volle bak. Eén met Heerenveen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Janneman » 18-09-2022 18:59

Genoten vanmiddag van de wedstrijd en de sfeer. De eerste 20 minuten waren duidelijk voor Twente die wel erg makkelijk konden combineren en dreigend waren. Na de 1-1 (mooie pass van Sarr) kwam Heerenveen wel wat meer in de duels. Na de 2-1 draaide het momentum mede door de fantastische redding van Noppert net voor rust.

De tweede helft zat Heerenveen veel beter en feller in de duels, werd er dus beter verdedigd en kwam Twente mede hierdoor minder aan voetballen toe al kregen beide teams nog aardige kansen.

Blij met de 3 punten en vooral de manier waarop deze tot stand kwamen. Persoonlijk vond ik Sven van Beek the man of the match maar ook Olsson, van Ewijk, Noppert en Pawel speelden een goede wedstrijd.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: sc Heerenveen - Twente

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-09-2022 19:12

De (waarschijnlijk) reden dat Sarr de penalty nam is dat Sarr en Van Hooijdonk de penalties om en om nemen. Althans dat werd gezegd bij "Dit was het weekend" en Pierre van Hooijdonk had dat een keer achter de schermen gezegd
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten