19-05-2022 sc Heerenveen - AZ (3-2, PO)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

19-05-2022 sc Heerenveen - AZ (3-2, PO)

Berichtdoor Satyr » 16-05-2022 07:39

Niks te verliezen en toch hebben we wel een kansje tegen dit AZ, hoop ik. Die lijken wel klaar met dit seizoen...
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor Jelmer1981 » 16-05-2022 07:58

Ik ben benieuwd wat de status is van de blessures van van Aken en Bakker... die zou ik er heel graag weer bij hebben tegen AZ, dan maken we een serieuze kans.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor multatuli » 16-05-2022 14:41

Dankzij onze de trainer (Pascal Jansen) is AZ kansloos. Alvast veel succes in de finale van de play offs.
multatuli
Nieuw talent
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 28-12-2007 20:32

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor Beetle » 19-05-2022 17:41

Kunnen we asjeblieft een beetje variatie hebben in de muziek? Hardcore, best hoor. Maar EXACT dezelfde muziek gaat vervelen.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor Goran Popov » 19-05-2022 20:04

Zou het dan toch?

Wat een rare wedstrijd ook weer dit. Je kunt zeggen wat je wilt, maar sinds Tobiasen trainer is hebben we 11 wedstrijden gespeeld waarvan alleen verloren van AZ en Ajax die beide in normale / goede doen waren. Er is spektakel én resultaat, en er is geen enkele ploeg (los van Ajax uit) die makkelijk van ons af komt. Zo ook niet dit AZ, in slechte doen, en bovendien zonder aanvoerder Wijndal. Weet niet of hij er zondag bij is maar dit AZ moeten we gewoon uit de play-offs stoten.

Zijn vervanger deed het trouwens niet onaardig. Heeft Haye en van Ewijk een gele kaart bezorgd. Begreep wel dat Haye naar de kant gehaald werd, we hebben hem nog nodig. Over de wissels gesproken: eindelijk eens een keer met een beetje risico en dit pakte goed uit. Musaba voor Woudenberg. Ook de wissel Al Hajj voor Tahiri (speelde erg ongelukkig) pakte goed uit. Al Hajj uiteindelijk beslissend met de assist op Sarr. Dat zijn juist de balletjes die Halilovic op die positie niet geeft of kan geven. Al Hajj MOET volgend seizoen regelmatig spelen.

Heel mooi voor Tibor trouwens dat hij de winnende maakt. Hij was erg ijverig.. maar moet wel echt ophouden met postbode spelen. Dat heeft de tegenstander de laatste weken al flink wat kansen opgeleverd.

Nu even goed uitrusten en zondag weer scherp zijn. Dit mogen we niet meer uit handen geven.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-05-2022 20:43

Ik vond het echt een onterechte overwinning. Strijdlust enzo was allemaal eel prima, maar eigenlijk zijn we maar 3 á 4 keer bij de goal van AZ geweest. dus effectief was het allemaal wel. Na de 1-2 heeft AZ echt een paar grote kansen gemaakt voor de 1-3 en dan hoef je net zo goed de reis naar Alkmaar niet maken
Maar ik ben er niet minder blij om en blijkbaar zitten wij in de flow en AZ in de hoek waar de klappen ballen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor Superfries1994 » 19-05-2022 21:42

Feanfan 1 schreef:Ik vond het echt een onterechte overwinning. Strijdlust enzo was allemaal eel prima, maar eigenlijk zijn we maar 3 á 4 keer bij de goal van AZ geweest. dus effectief was het allemaal wel. Na de 1-2 heeft AZ echt een paar grote kansen gemaakt voor de 1-3 en dan hoef je net zo goed de reis naar Alkmaar niet maken
Maar ik ben er niet minder blij om en blijkbaar zitten wij in de flow en AZ in de hoek waar de klappen ballen

Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Zonder grote kansen te creëren, kwamen we goed uit de kleedkamer en vond ik de voorsprong op dat moment verdient. Jongen als Karlsson heb ik nauwelijks gezien vandaag. Zoveel grote kansen heb ik ook weer niet voor AZ gezien en ze maakten zo'n nonchalante indruk (uit toen ook al) dat ik deze uitslag terecht vond.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor fuotbalgek » 19-05-2022 22:33

Eens dat het niet onterecht te noemen is, net zo min terecht overigens. AZ heeft 20 punten meer gehaald dan wij en moet het laten zien, dat hebben ze niet gedaan. Natuurlijk voetballen ze iets makkelijker, maar die ploeg is in niks het AZ van vorig seizoen. Wij hebben ondanks een wat gemankeerde verdediging uiteindelijk een goed resultaat gehaald. Willen we deze over de streep trekken zondag zou het erg fijn zijn dat Bakker en/of Van Aken minuten kan maken. Bij zowel de 1-1 als de 1-2 zit het centraal achterin bij ons gewoon niet goed in elkaar.

Ben het niet eens met hierboven gesteld dat Tahiri niet goed in de wedstrijd zat. Vind dat hij samen met Haye echt aan het uitgroeien is naar een zeer goed middenveld, ze vormen samen de motor van dit team. Met name Haye, maar ook Tahiri zie ik steeds meer ontwikkelen in de bal willen hebben, stempel op het spel drukken en defensief de taak invullen. Ondanks enige scepsis van mede supporters bij het aantrekken van deze jongen denk ik dat we nu wel mogen stellen dat het een goede zet geweest is om hem transfervrij binnen te halen.

Beide spitsen vandaag weer een doelpunt gemaakt. Typische goal voor Sydney die momenten benut en typische goal voor Sarr die gewoon heel veel kwaliteit heeft. Henk Veerman, wie is dat?

Hoe dan ook zal het zondag nog lastig genoeg worden. Hopelijk ziet de achterhoede er iets anders uit, buiten dat zullen we heel taakgericht moet spelen en hopen op de omschakeling. De play offs worden steeds een leuk toetje genoemd voor ons, maar het kan best een hoofdgerecht worden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 19-05-2022 sc Heerenveen - AZ

Berichtdoor Baas » 20-05-2022 08:41

Een gelijkspel was hier misschien het meest op z'n plaats geweest en ik was dan ook erg blij met de 2-2.
Maar dan moet je nog steeds stunten in Alkmaar om door te komen. Door de beauty van Tibor moeten we zorgen dat we daar niet verliezen.
De prachtige goals zorgen echt wel voor een heel fijn gevoel!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten