18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo (2-0)

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-03-2022 18:19

Weer een wedstrijd die gewonnen moet worden, of tenminste zeker niet verliezen. Maar Heracles is thuis een angstgegner. Van de vorige 17 ontmoetingen won Heerenveen er maar 4 en Heracles won 8 keer. Maar verleden resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Sarr, Halilovic Woudenberg en Dresevic zijn weer fit en De Jong is er niet, dus de beste opstelling die er kan zijn komt langzaam in de goede richting. Al hoort Dresevic daar natuurlijk niet bij en Woudenberg in een 5-3-2- systeem ook niet.
Ik verwacht morgen een 0-0, 1-0 of 0-1 aangezien beide ploegen moeite hebben met scoren. Denk dat een directe vrije trap van Van Hooijdonk of Haye de beslissende goal wordt.
Alhoewel, Heracles heeft nog maar 2 punten in uitwedstrijden gepakt, dus wat dat betreft kan je blindelings een 2-tje op het Toto formulier neerzetten :?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-03-2022 21:07

Klasse jongen met het vuurwerk op het veld te gooien. Ik hoop dat je vanavond lekker slaapt
Moeten sowieso stoppen met dat vuurwerk, ook voor de wedstrijd, maar zal wel weer generatiekloof zijn
Hopen dat 2e helft toch nog 1-0 wordt, maar aan dit spelbeeld wordt het 0-1
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor fuotbalgek » 18-03-2022 23:18

Prima resultaat, en gezien eerdere wedstrijden mag je ook best tevreden zijn met het voetbal. Niet omdat het goed is, maar zowel aan de bal als in druk zetten zie je ontwikkeling in het team. Vandaag zonder Siem vanwege een blessure, wat mij betreft blijft hij vanaf nu ook op de bank zitten. Je hebt op die plek meer energie en loopvermogen nodig dan hij kan brengen.

Met deze formatie kun je het seizoen uit spelen en komen er nog zo'n vier wedstrijden aan waarin je de nul kunt houden. Daarvan twee keer zelf scoren en je bent acht punten verder. Veel meer zit er dit seizoen niet in, overleven en in de zomer zal een aardige renovatie volgen. Uiterst belangrijke overwinning daarin vandaag, heerlijk gevoel om weer eens te winnen!

Hoop wel dat de blessure van Joost mee valt, dat halfuurtje met Dresevic er bij zie je direct het verschil.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Beetle » 19-03-2022 00:18

Heerlijke pot! Prachtige sfeer en gewenst resultaat. Wat me in de eerste helft opviel, was de strijdlust die er af spatte. Wanneer een Heracliet de bal had, werd die meteen op de huid gezeten door meerdere spelers. Het was te zien dat dit energie had gekost gezien de tweede helft.
Onder de indruk van het prachtige doek t.g.v. 20 jarig bestaan van NN. Maar die eikel die het nodig vond een fakkel op het veld te gooien, mag meteen zijn lidmaatschap inleveren.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor badfrisianboy » 19-03-2022 01:08

De club had voorafgaand aan de wedstrijd weer alles uit de kast getrokken om het publiek in de juiste stemming te brengen. Het is een kwestie van smaak, maar de fanbeleving voorafgaand aan de wedstrijd bevalt mij zeer goed.

Wat mij ook opviel vanavond was de toch goede bezetting van de skyboxen op de hoogste verdieping. En met 18.000 toeschouwers toch ook weer een behoorlijke bezetting, zeker voor een vrijdagavond. Genoeg ingrediënten voor een prachtige avond.

En een prachtige avond werd het uiteindelijk ook. Niet omdat het voetbal nou zo fantastisch was, maar wel omdat er vanaf de eerste minuut gestreden werd. En die strijd sloeg over naar het publiek dat vervolgens ook zorgde voor een prachtige sfeer. Sc Heerenveen voetbalde om te winnen en kreeg loon naar werken. Dat dan niet alles goed gaat is het elftal vergeven. Het feit dat er ondanks de zware tijden toch genoeg karakter in de ploeg zat om zo'n strijd aan de dag te leggen deed mij goed.

Smetje op de mooie avond was het feit dat een aantal malloten meende vuurwerk op het veld te moeten gooien. Hopelijk worden de daders opgepakt en krijgen ze een stadionverbod voor het leven.

Desondanks dit smetje heb ik een fantastische avond gehad en om toch positief af te sluiten hoop ik dat het elftal de resterende wedstrijden met dezelfde strijd en passie zal spelen als vanavond. Dan komen er nog genoeg punten om je moeiteloos te handhaven.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor jorro » 19-03-2022 01:15

badfrisianboy schreef:De club had voorafgaand aan de wedstrijd weer alles uit de kast getrokken om het publiek in de juiste stemming te brengen. Het is een kwestie van smaak, maar de fanbeleving voorafgaand aan de wedstrijd bevalt mij zeer goed.

Wat mij ook opviel vanavond was de toch goede bezetting van de skyboxen op de hoogste verdieping. En met 18.000 toeschouwers toch ook weer een behoorlijke bezetting, zeker voor een vrijdagavond. Genoeg ingrediënten voor een prachtige avond.

En een prachtige avond werd het uiteindelijk ook. Niet omdat het voetbal nou zo fantastisch was, maar wel omdat er vanaf de eerste minuut gestreden werd. En die strijd sloeg over naar het publiek dat vervolgens ook zorgde voor een prachtige sfeer. Sc Heerenveen voetbalde om te winnen en kreeg loon naar werken. Dat dan niet alles goed gaat is het elftal vergeven. Het feit dat er ondanks de zware tijden toch genoeg karakter in de ploeg zat om zo'n strijd aan de dag te leggen deed mij goed.

Smetje op de mooie avond was het feit dat een aantal malloten meende vuurwerk op het veld te moeten gooien. Hopelijk worden de daders opgepakt en krijgen ze een stadionverbod voor het leven.

Desondanks dit smetje heb ik een fantastische avond gehad en om toch positief af te sluiten hoop ik dat het elftal de resterende wedstrijden met dezelfde strijd en passie zal spelen als vanavond. Dan komen er nog genoeg punten om je moeiteloos te handhaven.


Ik zou hier veel aan toe kunnen voegen, maar dat zou alleen maar herhaling zijn. Hearhear!
Een zeer tevreden supporter gaat nu rustig slapen. Na deze dikverdiende overwinning zie ik het potverdikkie nog goedkomen ook. Forza Heerenveen!
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2022 02:01

Wat een ontlading na de 1-0, na de niet toegekende 1-1 en de wel toegekende 2-0. Dit is niet goed voor je hart en ik had al last van degradatiestress, eerlijk waar
Nu 30 punten en de laatste punten worden er wel bijgesprokkeld. Anders helpt Van Wonderen de laatste speeldag nog wel voor de beslissende punten. Al moeten er natuurlijk niet teveel verrassingen komen, want ik zie RKC wel minimaal een punt halen bij Vitesse, Willem II heel misschien tegen AZ die een dreun te verwerken hebben na donderdag. En Sparta kan zo bij NEC stunten en Zwolle is ook niet zo slecht om ook een punt weg te kapen bij Twente. Kan zijn dat het weer dichterbij elkaar komt dan gedacht, maar onze 3 punten pakken ze niet meer af

In ieder geval een prima begin van het weekend en we zien wel hoe dit weekend verloopt en dan zien we over 2 weken wel weer. Even genieten na een overwinning, dat is veel te lang geleden en hoe het op het veld gebeurd is maakt me geen moer uit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor BakCristian » 19-03-2022 10:23

Feanfan 1 schreef:Moeten sowieso stoppen met dat vuurwerk, ook voor de wedstrijd


Vind ik ook. En de staantribunes moeten ze ook afschaffen.
Ik snap überhaupt niet dat er nog publiek aanwezig is bij wedstrijden. We kunnen het toch ook op tv zien?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor DSCH » 19-03-2022 11:09

Een geweldige opluchting. Dat voelde je ook door het hele stadion gaan na het laatste fluitsignaal. Heerlijk om weer eens 3 punten te pakken en ze waren ook dik verdiend. Voetbal was misschien niet perfect, maar we waren echt wel beter dan Heracles. Nu hopen dat de resultaten op de andere velden ook goed voor ons uitpakken. We gaan in ieder geval lekker het weekend in.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Superfries1994 » 20-03-2022 12:43

Feanfan 1 schreef:Al moeten er natuurlijk niet teveel verrassingen komen, want ik zie RKC wel minimaal een punt halen bij Vitesse, Willem II heel misschien tegen AZ die een dreun te verwerken hebben na donderdag. En Sparta kan zo bij NEC stunten en Zwolle is ook niet zo slecht om ook een punt weg te kapen bij Twente. Kan zijn dat het weer dichterbij elkaar komt dan gedacht, maar onze 3 punten pakken ze niet meer af

Ik geloof daar niet veel van. We moeten die onderste clubs ook niet overschatten. PEC is een ploeg op het moment die echt punten kunnen pakken, maar die moeten dan minimaal nog 11 punten (doelsaldo) in 7 wedstrijden halen met tegenstanders als Ajax, PSV en AZ. Gaat een heel lastig karwei worden.
Willem II is het al een behoorlijke tijd kwijt en ook RKC viel me vorige week allesbehalve mee... Vanaf Groningen/Cambuur speelt elke ploeg vrij matig tot slecht en van die clubs staan we er het beste voor. Nee, ik zie het niet gebeuren. We hebben nog wat goed te maken in punten ten opzichte van Cambuur en Groningen, maar in de onderlinge duels hoeven we met de opstelling die we nu hebben waarbij we verdedigend heel aardig staan echt niet met knikkende kniëen naar het stadion te gaan. Er is ondanks dit matige seizoen nog een hoop te halen, gek genoeg.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor wilbot » 20-03-2022 12:51

BakCristian schreef:Ik snap überhaupt niet dat er nog publiek aanwezig is bij wedstrijden. We kunnen het toch ook op tv zien?


?? Inkomsten? Omzet??
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-03-2022 13:35

Superfries1994 schreef:Ik geloof daar niet veel van. We moeten die onderste clubs ook niet overschatten.

Daar heb je ook gelijk in, maar de ploegen spelen ook nog tegen elkaar en Sparta kan je ook 3 punten bijrekenen tegen Vitesse.
Die 3 punten tegen Heracles zijn echt cruciaal. Ik heb er nu ook wel vertrouwen in dat we erin blijven. Bij nood krijgen we de laatste wedstrijd tegen GA Eagles ook de 3 punten van Van Wonderen.
Bij gelijk of verlies tegen Heracles zag ik het niet meer goedkomen met uitwedstrijden tegen Ajax, Vitesse, AZ en thuis Groningen en Cambuur wat wedstrijden op zich zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Superfries1994 » 20-03-2022 16:08

Feanfan 1 schreef:Klasse jongen met het vuurwerk op het veld te gooien. Ik hoop dat je vanavond lekker slaapt
Moeten sowieso stoppen met dat vuurwerk, ook voor de wedstrijd, maar zal wel weer generatiekloof zijn

Hoop dat ze die vuurwerkgooier kunnen opsporen met de camera's, zou te doen moeten zijn om hem te volgen. Verder is dat vuurwerk inderdaad onzinnig, ook al willen sommige cynische lui ergens hierboven daar nog niet aan. Geen generatiedingetje hoor :wink: De dj met housemuziek hoeft voor mij overigens ook niet, maar dat is smaak. Het was in ieder geval een mooi feest op de tribune na afloop, dat was geweldig om te zien, net als de ontlading na de goal van Sarr. Je hebt sinds eind januari ook het gevoel dat er hard gewerkt wordt, dat kan ook wel op sympathie rekenen.

Het voetbal moet echt nog een heel stuk beter, Halilovic kwam er niet echt aan te pas en voorin waren ze sowieso niet balvast. Kaib en Van Ewijk hebben dan meer tijd om op stoom Zoals wel vaker gezegd wordt hier, het is geen nummer 10. Wat kan Mulder trouwens ontzettend matig trappen, werkelijk iedere bal die hij verstuurt, is een ziekenhuisbal.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Baas » 21-03-2022 09:36

Superfries1994 schreef:Ik geloof daar niet veel van. We moeten die onderste clubs ook niet overschatten. PEC is een ploeg op het moment die echt punten kunnen pakken, maar die moeten dan minimaal nog 11 punten (doelsaldo) in 7 wedstrijden halen met tegenstanders als Ajax, PSV en AZ. Gaat een heel lastig karwei worden.
Willem II is het al een behoorlijke tijd kwijt en ook RKC viel me vorige week allesbehalve mee... Vanaf Groningen/Cambuur speelt elke ploeg vrij matig tot slecht en van die clubs staan we er het beste voor. Nee, ik zie het niet gebeuren. We hebben nog wat goed te maken in punten ten opzichte van Cambuur en Groningen, maar in de onderlinge duels hoeven we met de opstelling die we nu hebben waarbij we verdedigend heel aardig staan echt niet met knikkende kniëen naar het stadion te gaan. Er is ondanks dit matige seizoen nog een hoop te halen, gek genoeg.


De concurrentie heeft toch meer punten gepakt dan dat ik gehoopt had...
Vitesse had er geen zin in en RKC pakt daar gewoon 3 punten, NEC wordt weer genaaid door de VAR waardoor Sparta ook een punt meepakt en Willem II pakt er 1tje tegen AZ (hadden er ook zo 3 kunnen zijn). Verder had Cambuur dit weekend voor 1x mogen winnen, zodat je GAE nog 3 punten onder je had gehad.
Tegen Sparta moet je winnen, als dat gebeurd, zijn we wel klaar verwacht ik, maar anders is er nog niets beslist.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor hhage » 21-03-2022 15:25

Prima uitslagen, Cambuur en NEC zijn beide nog te pakken. Hoe de degradatiekandidaten spelen zal mij een worst wezen. We winnen de laatste 7 wedstrijden nog wel een paar. Ik ben dus niet bezig met de nummer 17 en 18. Wel met de nummer 9 en 10 die we bij winst op Sparta inhalen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-03-2022 16:39

Ik ben niet bang voor plekken 17 en 18, naar nog wel een beetje voor plek 16
De uitslagen van gisteren vielen mij ook wat tegen. RKC had ik wel een punt ingecalculeerd, maar geen 3 en Willem II had ik 0 gerekend, maar werd gelukkig maar 1, want ze verdienden ook 3
Naar boven kijken kan pas als er van Sparta gewonnen wordr
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Baas » 21-03-2022 16:44

hhage schreef:Prima uitslagen, Cambuur en NEC zijn beide nog te pakken. Hoe de degradatiekandidaten spelen zal mij een worst wezen. We winnen de laatste 7 wedstrijden nog wel een paar. Ik ben dus niet bezig met de nummer 17 en 18. Wel met de nummer 9 en 10 die we bij winst op Sparta inhalen.

Ik zou absoluut ook graag naar boven kijken. Echter, het vertoonde spel en de uitslagen na de winterstop spreken niet in ons voordeel. Met andere woorden: Ik zie ons niet bijster veel punten meer pakken. Mocht je van Sparta winnen, dan zie ik ons wel veilig spelen, maar we zijn er echt nog niet.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor jorro » 21-03-2022 19:55

Mijn gevoel is tweeledig. Aan de ene kant had ik gister op gunstiger uitslagen gehoopt. Aan de andere kant vond ik ons vrijdag verrassend oerdegelijk spelen en geloof ik wel dat we nu met meer zelfvertrouwen ook beter gaan spelen en nog diverse punten gaan pakken. Maar dan wél met Joost van Aken als grote leider van onze 532. Daar staat en valt dat voor mijn gevoel wat mee. Je zag het ook meteen na de entree van Dresevic. Het is dat die 1-1 werd afgekeurd, maar wat liep hij voor de zoveelste keer te klooien zeg. Met hem erbij heb je altijd een onbestemd gevoel en is het gewoon realiteit dat je er keihard punten door verliest. Heeft iemand een idee hoe ernstig Joost zijn blessure is? Die interlandbreak is wat dat betreft (hopelijk) een geschenk voor ons!
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Superfries1994 » 22-03-2022 00:56

jorro schreef:Mijn gevoel is tweeledig. Aan de ene kant had ik gister op gunstiger uitslagen gehoopt. Aan de andere kant vond ik ons vrijdag verrassend oerdegelijk spelen en geloof ik wel dat we nu met meer zelfvertrouwen ook beter gaan spelen en nog diverse punten gaan pakken. Maar dan wél met Joost van Aken als grote leider van onze 532. Daar staat en valt dat voor mijn gevoel wat mee. Je zag het ook meteen na de entree van Dresevic. Het is dat die 1-1 werd afgekeurd, maar wat liep hij voor de zoveelste keer te klooien zeg. Met hem erbij heb je altijd een onbestemd gevoel en is het gewoon realiteit dat je er keihard punten door verliest. Heeft iemand een idee hoe ernstig Joost zijn blessure is? Die interlandbreak is wat dat betreft (hopelijk) een geschenk voor ons!

Dresevic zou als meest voetballende verdediger toch wel op zijn plaats moeten zijn in dit systeem. Daarbij is het misschien wat te veel om het spel na de 1-0 toe te schrijven aan Dresevic: Het hele elftal liep veel meer achteruit.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 18-03-2022 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 20:00

Berichtdoor Janneman » 22-03-2022 05:33

Een tijd geleden dat we een alleraardigste wedstrijd van Heerenveen zagen maar vrijdag was het toch weer eens zover. Vooral de eerste 25 minuten waren goed (voor ons doen) totdat de vuurpijl voor een (hinderlijke) onderbreking zorgde. De backs speelden prima, de 3 achtersten stonden goed en alleen Halilovic viel enigzins uit de toon. Dat uiteindelijk in de tweede helft Dresevic weer mocht spelen blijft onverklaarbaar en je ziet dan ook dat het onrustig werd. Gelukkig scoorde Heerenveen op de juiste momenten en hadden we het ook eens mee zitten met een buitenspel goal waar Mulder er weer heerlijk uitzag.

Al met al een goede zege maar om nu weer gelijk over naar boven te kijken is wel erg optimistisch. Vooral de punten blijven sprokkelen daar waar kan en zorgen dat we niet naar beneden moeten kijken en snel naar het nieuwe seizoen met de nieuwe trainer.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten