02-05-2021 PSV - sc Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

02-05-2021 PSV - sc Heerenveen (2-2)

Bericht door Feanfan 1 »

Zondag uit naar PSV. Bij PSV is Dumfries geschorst en bij Heerenveen afwachten of Henk en Joey mee kunnen doen.
Zo niet, dan wordt het een aanvallend onmachtige middag en vrees ik voor een hoge uitslag.
Als ze wel meedoen zal Joey zich wel extra willen laten zien dat hij wel 12 miljoen waard is
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zonder Veerman en Veerman geen schijn van kans. Dan staat er wel een heel kleurloos elftal.

Met die twee en zonder de Jong hebben we een kansje. Beetje inzakken en Henk wegsteken met een diepe bal.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Als je concurrenten als Twente ziet schutteren en dat dramatische Zwolle waar je twee keer van verliest.... Zo onnodig dat je die play-offs waarschijnlijk niet gaat halen. Het kost je zoveel geld, terwijl we zo veel meer investeren in de selectie dan concurrenten. Deze wedstrijd tegen PSV, als je nog iets wil bereiken, moet je met (een) punt(en) eindigen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Superfries1994 schreef:Als je concurrenten als Twente ziet schutteren en dat dramatische Zwolle waar je twee keer van verliest.... Zo onnodig dat je die play-offs waarschijnlijk niet gaat halen. Het kost je zoveel geld, terwijl we zo veel meer investeren in de selectie dan concurrenten. Deze wedstrijd tegen PSV, als je nog iets wil bereiken, moet je met (een) punt(en) eindigen.
En Heracles kan er ook helemaal geen kloten van. Alleen is dat thuis een angstgegner en uit verloren we in de laatste minuten onnodig met 1-0
Maar als je thuis niet kan winnen van Heracles (1-2), Fortuna (1-3), RKC (1-1), Zwolle (0-2), Twente die 90 minuten de baas is en zelfs ADO je 40 minuten wegspeelt verdien je ook geen play-offs. Snap dan ook niet dat we wel winnen van Feyenoord en VItesse.

Morgen gaan we normaliter verliezen, thuis Utrecht een puntje, Emmen uit winnen we ook niet en dan gaat het seizoen als een nachtkaars uit en wordt ook Sparta heel lastig. Dan mag je nog blij zijn als je 10e wordt. Persoonlijk denk ik zelfs da we 12e of 13e worden. En dan mogen ze zich allemaal doodschamen en mag JJ zijn conclusies. Maar over 2 weken weten we meer voordat het zover is. DIt Heerenveen kan ineens ook zomaar wonnen van PSV en dan zijn de meningen ook weer veranderd
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Superfries1994 schreef:Als je concurrenten als Twente ziet schutteren en dat dramatische Zwolle waar je twee keer van verliest.... Zo onnodig dat je die play-offs waarschijnlijk niet gaat halen. Het kost je zoveel geld, terwijl we zo veel meer investeren in de selectie dan concurrenten. Deze wedstrijd tegen PSV, als je nog iets wil bereiken, moet je met (een) punt(en) eindigen.
Dat gevoel heb ik al langer. Als je kijkt waar en hoe wij allemaal punten laten liggen VS het budget voor de selectie, het lijkt allemaal veel te vrijblijvend. Die tendens is ingezet sinds we door financiële moeilijkheden gestopt zijn met doelstellingen, en verworden zijn tot een opleidingsclub die verkoopt om de broek op te houden. Dat lijkt steeds meer centraal te staan, waar we eerder top 5 of play offs als centraal doel hadden. Met deze selectie moet je de play offs halen, dat moet je met elkaar en van elkaar eisen. Schöne was kort na zijn entree de eerste die dit zo stelde. Verschil tussen een speler die uit een topsportmentaliteit komt en de mentaliteit die bij ons de boventoon voert.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ze moeten natuurlijk ook tegen de achterban zeggen dat ze de play-offs willen halen.
Maar ik denk dat er ook genoeg spelers zijn die denken: pff die play-offs, 2 weken langer fanatiek trainen en wedstrijden en dan hebben we later vakantie. En stel dat we de play-offs ook nog winnen. Dan moeten we 6 juni al met de voorbereiding beginnen en moeten we ook nog naar Kazachstan of Albanië. Als we geen Europees voetbal halen, beginnen we 20 juni. Toch lekker die 2 weekjes extra vakantie

Misschien zit ik er wel naast, maar ik denk dat de spelers boven de 26 jaar waarvan ze weten dat Heerenveen toch het maximaal haalbare of de oude garde, helemaal niet play-offs willen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

fuotbalgek schreef: Dat gevoel heb ik al langer. Als je kijkt waar en hoe wij allemaal punten laten liggen VS het budget voor de selectie, het lijkt allemaal veel te vrijblijvend. Die tendens is ingezet sinds we door financiële moeilijkheden gestopt zijn met doelstellingen, en verworden zijn tot een opleidingsclub die verkoopt om de broek op te houden. Dat lijkt steeds meer centraal te staan, waar we eerder top 5 of play offs als centraal doel hadden. Met deze selectie moet je de play offs halen, dat moet je met elkaar en van elkaar eisen. Schöne was kort na zijn entree de eerste die dit zo stelde. Verschil tussen een speler die uit een topsportmentaliteit komt en de mentaliteit die bij ons de boventoon voert.
Schöne, De Jong, Veerman, Halilovic en Bochniewicz (om een paar te noemen) zouden voor clubs als Heracles en PEC nauwelijks haalbaar zijn. Het is eigenlijk schandalig.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Superfries1994 schreef:
Schöne, De Jong, Veerman, Halilovic en Bochniewicz (om een paar te noemen) zouden voor clubs als Heracles en PEC nauwelijks haalbaar zijn. Het is eigenlijk schandalig.[/quote]

Klopt er gaat iets goed mis. TS van onvoldoende niveau ? Maar het is al jaren zo.
Of is de selectie gewoon niet goed samengesteld ?
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik snap echt niet wat mensen zien in Schone en de Jong. Lijken zichzelf wat te goed voor SCH (aanname) te voelen, maar voegen helemaal niks meer toe. Te traag en weinig passie. Die twee mogen wat mij betreft zeker banken en na het seizoen naar een andere club. Het middenveld is hierdoor totaal niet in balans.

Ik mis in alles rondom het eerste passie en beleving. Staf en selectie. Slappe hap en geen enkel topsportklimaat. Voetballen lijkt wel een straf. Straalt ook geen enkel plezier van af. En een trainer die te licht is voor dit niveau.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Ik snap echt niet wat mensen zien in Schone en de Jong. Lijken zichzelf wat te goed voor SCH (aanname) te voelen, maar voegen helemaal niks meer toe. Te traag en weinig passie. Die twee mogen wat mij betreft zeker banken en na het seizoen naar een andere club. Het middenveld is hierdoor totaal niet in balans.

Ik mis in alles rondom het eerste passie en beleving. Staf en selectie. Slappe hap en geen enkel topsportklimaat. Voetballen lijkt wel een straf. Straalt ook geen enkel plezier van af. En een trainer die te licht is voor dit niveau.
Dat ben ik wel met je eens hoor, dat ze erg tegenvallen en te weinig toevoegen. Ik doelde meer op spelers met die statuur (en bijkomend salaris bijvoorbeeld), dat die niet haalbaar zijn voor de eerder genoemde clubs, maar voor ons dus wel.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Geen Veermannetjes dus. Dan wordt het schade beperkt houden
Opstelling:

Mulder
Floranus - Van Hecke - Dresevic - Woudenberg
Schöne - Kongolo - Halilovic
Van Bergen - De Jong - Kaib
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ben benieuwd naar de voorbeschouwing wat JJ te melden heeft.
Ik denk iets met energie en gas geven en linies dicht op elkaar. En met de snelheid van Van Bergen counteren :roll:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Goed ingegrepen door Jansen na de wanprestatie van vorige week. Goed signaal!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Blij dat ik er soms geen verstand van heb. Elke keer als je er niks van verwacht, doen ze dit
Tis allemaal best aardig en als Van Bergen wat beter meer balgevoel had..... maar dat wordt hem niet meer. Maar ik vind Schöne ook niet heel best.
De gele kaart voor Kongolo vond ik wel heel makkelijk gegeven en hij moet er om denken dat hij geen tweede krijgt. Die overtreding van Viergever op Floranus heb ik ook wel eens een andere kleur kaart voor gezien. Maar de scheidsrechters trappen ook niet meer in het theater van Floranus
Ohja, prima goal van onze Kroatische vriend Halilovic. Hadden we maar 11 spelers met zijn instelling
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Werkt prima dit systeem. Onverwacht goede eerste helft. Jammer dat Schone zo bedroevend traag is....kan echt niet meer.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Met deze ruststand is het toch eeuwig zonde dat we punten hebben laten liggen tegen clubs als VVV Zwolle Fortuna enz. Anders haal je met gemak play-offs waar je gewoon een goede kans hebt tegen clubs als Feyenoord en Groningen die niet meer zo goed zijn.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Echt een belabberd wisselbeleid
Nu komt DeWaele er nog in. Dan zal het ook nog wel 3-2 worden, daar vraag je zelf om
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waar Jansen weer mee bezig was met z'n wissels inderdaad..... ondanks hem toch 1 puntje. In ieder geval een strijdend elftal gezien! Zo hoort het. Wat als Woudenberg nu die bal had terug gelegd op het eind..... zo iedere week graag op het veld staan! Passie.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Waar Jansen weer mee bezig was met z'n wissels inderdaad..... ondanks hem toch 1 puntje. In ieder geval een strijdend elftal gezien! Zo hoort het. Wat als Woudenberg nu die bal had terug gelegd op het eind..... zo iedere week graag op het veld staan! Passie.
Hopen dat we ons daar in ieder geval niet meer aan hoeven te ergeren komend jaar.

Verder een echte strijd gezien, en met een beetje meer kwaliteit bij Van Bergen of Woudenberg en je wint zo'n wedstrijd. Meer gekregen dan verwacht!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Die Van Hecke heeft de gunfactor en is wel een winnaar, maar hij moet echt op gaan passen met die handsballen.
Tegen AZ al, die was wel heel ongelukkig. Maar tegen Ajax echt onnodig en vandaag tegen PSV was er ook gewoon eentje

Nog 3 wedstrijden 4 punten achter op Heracles en 2 op Sparta die we nog krijgen. Denk dat 7 punten genoeg zijn, maar zie het echter niet gebeuren
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Feanfan 1 schreef:Die Van Hecke heeft de gunfactor en is wel een winnaar, maar hij moet echt op gaan passen met die handsballen.
Tegen AZ al, die was wel heel ongelukkig. Maar tegen Ajax echt onnodig en vandaag tegen PSV was er ook gewoon eentje

Nog 3 wedstrijden 4 punten achter op Heracles en 2 op Sparta die we nog krijgen. Denk dat 7 punten genoeg zijn, maar zie het echter niet gebeuren

Heracles krijgt AZ en Feyenoord nog, als je de laatste 3 wint heb je play-offs.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Punt in Eindhoven, prima. Heb pas net na de 2-2 kunnen kijken en dat half uur (40 minuten eigenlijk) was spannend en dat ging best goed. Kansjes gehad en op de kopbal van Malen na niet echt in de problemen geweest.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

hhage schreef: Heracles krijgt AZ en Feyenoord nog, als je de laatste 3 wint heb je play-offs.
Dat zeg ik, zelfs 7 punten zijn genoeg
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

9 zeker, ik weet het programma van Fortuna niet. Wat ik wel weet, is mogen we de play-offs halen we die ook winnen!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Op basis van?

Utrecht winnen we nooit van.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef:Zonder Veerman en Veerman geen schijn van kans. Dan staat er wel een heel kleurloos elftal.

Met die twee en zonder de Jong hebben we een kansje. Beetje inzakken en Henk wegsteken met een diepe bal.
Je zit er wel vaker naast :lol:
wilbot
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Satyr schreef:Punt in Eindhoven, prima. Heb pas net na de 2-2 kunnen kijken en dat half uur (40 minuten eigenlijk) was spannend en dat ging best goed. Kansjes gehad en op de kopbal van Malen na niet echt in de problemen geweest.
Het kan dus wel. goede pot. (samenvatting studio sport , was pro psv)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Ik snap echt niet wat mensen zien in Schone en de Jong. Lijken zichzelf wat te goed voor SCH (aanname) te voelen, maar voegen helemaal niks meer toe. Te traag en weinig passie. Die twee mogen wat mij betreft zeker banken en na het seizoen naar een andere club. Het middenveld is hierdoor totaal niet in balans.

Ik mis in alles rondom het eerste passie en beleving. Staf en selectie. Slappe hap en geen enkel topsportklimaat. Voetballen lijkt wel een straf. Straalt ook geen enkel plezier van af. En een trainer die te licht is voor dit niveau.
Nou ja misschien de 2-2 nog eens bekijken. Twee spelers die van nature combinatievoetbal spelen, elkaar kunnen vinden op het veld en doeltreffend zijn. Na al deze termen snap ik niet wat mensen in een Van Bergen zien, die mist in de basis zoveel techniek.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ga je nu serieus de enige goede actie van Schone belichten? Zoals hij zelf al zei. Verder geen bal geraakt. Schone en de Jong kunnen het niet meer belopen. Dat ziet iedereen wel. Daarom waren de wissels gisteren onbegrijpelijk. Kongolo en Kaib hebben loopvermogen. Schone bleef vlak voor zijn verdediging staan omdat hij het niet meer kon belopen. En dan laat je hem staan. Hopelijk snel een middenveld met Halilovic, Veerman en Hajal.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Een prima punt tegen PSV gepakt. Totaal niet verwacht, maar deze was dik verdiend. Wat hebben wij dan eigenlijk ook een gekke selectie. Tegen de topclubs gaat het over het algemeen goed, maar tegen de concurrentie of lager geklasseerde ploegen bakken we er niks van. Hopelijk leert Johnny van dit seizoen en lukt het hem om volgend jaar wat stabieler te presteren. Een vertrek zie ik namelijk niet gebeuren.
Plaats reactie