03-03-2021: sc Heerenveen - Ajax (0-3, KNVB Beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

03-03-2021: sc Heerenveen - Ajax (0-3, KNVB Beker)

Bericht door Feanfan 1 »

De winnaar van deze wedstrijd speelt de finale tegen Vitesse of VVV-Venlo
Scheidsrechter Bas Nijhuis
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Inmiddels de 2700 gepasseerd en druk bezig om van de online meeting een heel speciale gebeurtenis te maken.

Houd de hashtags #ikbindrby en #heeaja goed in de gaten.

Maar we hebben ook vooral jullie nodig. Niet iedereen heeft sociale media. Lukt het niet met online kaarten kopen, dan kan men ook bellen met de club en wordt het geregeld.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Op dit moment bezig om van de hele online meeting iets enorm bijzonders te maken! Vandaag Michel Vlap die ons steunt en er is meer op komst...

We hadden zelf ook niet verwacht dat het zo'n vlucht zou nemen, maar we doen enorm ons best. En wij niet alleen. Ook Feanfan helpt ons hierbij en we krijgen alle kanten steun! Ik vind het echt een cadeau om die saamhorigheid, trots en dat clubgevoel weer te mogen ervaren.
En we doen dit echt met z'n allen he! De kracht van onze club. Dus deel binnen appgroepen, familie, sportverenigingen, scholen etc etc. Zou toch geweldig zijn als we hiermee een geweldige recette binnenhalen voor de club én ook nog eens de spelers naar die finale kunnen schreeuwen vanuit onze woonkamers!

pes5Heerenveen
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De enige kans om woensdag te winnen is om anti-voetbal te spelen, dus een soort Getafe
Tijdrekken waar het kan, wat meer vrije trappen uitlokken en de beuk er in gooien want daar houden die verwende Amsterdammers niet van. Het tempo moet er gewoon constant uitgehaald worden
Voetballend winnen we het toch, dan maar op een andere manier. Als we maar winnen.

Maar Heerenveen kennende zullen we wel weer onnodig opbouwen zodat we het "hoogstaande" Ajax precies bespelen hoe zij het willen. Dus Jansen: Ga de lange bal spelen. Win je die speel je door. Verlies je die, dan moet je de tweede bal winnen
En als het na 80 minuten 0-3 staat schop dan een paar het ziekenhuis in (lees Tadic, Blind en Klaassen)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De arbitrage en de Video Amsterdam Referee hebben vandaag al even warm gelopen in hoe ze Ajax kunnen bevoordelen. Afgezet tegen hoe de VAR ons dit seizoen gezind is, onze recente resultaten, de superieure kwaliteit van Ajax tov van ons, en de instelling waarmee een deel van onze spelers spelen, maak je hier heel weinig kans.

Je hebt vijf defensieve killers nodig, wij hebben van Hecke en Bochniewicz, plus de flegmatieke Dresevic en linksbuiten linksback Kaib. Je hebt strijd en loopvermogen nodig op het middenveld, wij hebben daarin alleen Halivoc, uitgaande van het feit dat Schöne, Veerman en De Jong spelen. En je hebt vanuit de counter een aanspeelpunt voorin nodig. Dat hebben we niet met Veerman en Van Bergen.

Denk dat we deze wedstrijd niet met Henk en Siem kunnen spelen. Een van de twee moet plaatsmaken voor Kongolo, wil je met Joey spelen. Tegen Ajax hebben we een controlerende, duellerende en lopende middenvelder extra nodig. Henk is sneller, dus Siem moet je opofferen voor meer controle.

Na 60 min kun je Siem altijd nog brengen voor meer gogme richting de goal. Eerst meer defensieve zekerheid, en Henk en Van Bergen met snelheid voorop. Maar dan moet Joey wel eindelijk de discipline en de defensieve taken gaan oppakken, anders kun je hem er uit halen voor Siem.

Maw als Veerman de back los laat dan moet hij een middenvelder oppakken. Nu laat hij de back aan Kaib, moet er doorgestapt worden, en schuift hij niet mee in de dekking van het middenveld. Dan ben je gewoon aan het schijnverdedigen.

Zou zelf dus zo starten:

----------------------------------Mulder-----------------------------------------
----Van Hecke------Dresevic------Bochniewicz------------Kaib
---------------------Kongolo--------Halilovic------------------------------
---Van Bergen-----------Schöne-------------Veerman--------------
--------------------------------Veerman----------------------------------------
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Feanfan 1 schreef:En als het na 80 minuten 0-3 staat schop dan een paar het ziekenhuis in (lees Tadic, Blind en Klaassen)
Wat is dit nou voor reactie? Vind dit best ver gaan Feanfan1....
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zie het somber in. Vrees dat deze wedstrijd wel eens de culminatie van veel ergernissen dit seizoen kan worden. Een Amsterdamse VAR, dramatisch wisselbeleid van Jansen en ouderwets goed verdedigen door onze middenvelders. Hoop natuurlijk op het tegendeel en heb virtuele kaartjes gekocht maar mijn verwachtingen zijn laag, erg laag.
nou nou
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Jazz schreef:Wat is dit nou voor reactie? Vind dit best ver gaan Feanfan1....
Och, zou er weinig medelijden mee hebben
Tadic: De grootste matennaaier op de Nederlandse velden. Wil graag met fluwelen handschoentjes aangepakt worden. Bij elke keer dat hij al aangeraakt wordt met een zielig kopje bij de scheidsrechter smeken om een vrije trap. Doorrollen, kaarten vragen, misselijke figuur. En hij scoort ook altijd tegen ons,

Blind: Het lijkt misschien de ideale schoonzoon, maar ondertussen. Bij elk opstootje is hij de eerste die er bij staat en de boel opnaait. Echt een verschrikking deze vent

Klaassen: Net als Blind misschien ideale schoonzoon, maar ook rete irrtant. Altijd de bal net even paar meter wegschoppen bij vrije trap tegen. Maar als een ander het doet direct gaan janken bij de scheids

Moet ik even doorgaan? Tagliafico, Neres, Antony, Labyad, ik zou me als tegenstander niet in kunnen houden als zij tegenover me zouden staan. Ik walg van die club en grotendeels de spelers. En het ergste is nog, ze komen overal mee weg
Ze hebben dit seizoen al sowieso 4x nagetrapt en met niks heeft de arbitrage wat gedaan. Overtredingen die duidelijk rood zijn, maar nee hoor. Scheidsrechter of VAR grijpt niet in
De laatste 10 wedstrijden tegen Heerenveen kan ik wel ongeveer 8 situaties bedenken dat ze echt bevoordeeld zijn. Keer op keer word je gewoon genaaid.
En dan heb je nog die arrogantie van de supporters die altijd maar zingen: Niemand die ons stoppen kan. Nou ken genoeg voorbeelden met Getafe, Rosenborg, Atalanta en Tottenham Hotspur
Tottenham Hotspur, wat heb ik genoten toen Lucas Moura 3 goals voor ze maakte in de halve finale Champions League en dan die filmpjes in de kroeg. Echt genieten :mrgreen: En owee als zij een keer benadeeld worden, dan is de wereld te klein (Chelsea uit)

Maar ik kan heel goed tegen mijn verlies hoor, kan alles heel goed relativeren. Maar bij het woord Ajax draai ik 180 graden en ben ik net een iets ander persoon
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Goh halve finale, maar het leeft totaal nog niet bij mij.
Hopelijk volgend jaar weer supporters in het stadion, want ik merk dat het gevoel minder wordt in de omgeving.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Kansloze missie :cry:
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Pas 2 overtredingen na 22 minuten. Ligt misschien een heel klein beetje aan Nijhuis, maar ook de intentie. Schop er een keer in, met Klaassen en Tadic voorop. Die scoren altijd tegen ons
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Begint goed... Joey die geen pepernoot raakt, Ajax die 100% vol op de aanval gaat. Floranus gaat invallen.
Heerenveen fan in Leiden
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

En waarom speelt Joey centraal middenveld en Schone hangend aan de linkerkant ?
Weer een tactische fout van JJ
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1113
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Plichtmatig en zielloos :angry:
Dit gaat nog een veeg partij worden in de 2e helft.

Einde seizoen afscheid JJ is hard en zonde, maar misschien wel het beste om vooruit te komen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Het is slecht maar altijd nog maar 1-0 (ik klop het af). Wie weet..
nou nou
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Van Bergen, echt ongelofelijk dat zo'n jongen profvoetballer is.
Kelderklasse is mijn niveau, maar ik heb meer gevoel in mijn rechtervoet dan hem
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1113
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Feanfan 1 schreef:Van Bergen, echt ongelofelijk dat zo'n jongen profvoetballer is.
Kelderklasse is mijn niveau, maar ik heb meer gevoel in mijn rechtervoet dan hem
Dat kan ik beamen :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Feanfan 1 schreef:Van Bergen, echt ongelofelijk dat zo'n jongen profvoetballer is.
Kelderklasse is mijn niveau, maar ik heb meer gevoel in mijn rechtervoet dan hem
Hij kan snel rennen... en thats it. Zo jammer want in het eerste seizoen was hij gewoon goed.
Heerenveen fan in Leiden
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Ik heb het idee dat de wedstrijd juist onze kant wat op draait. Ajax is wel heel dominant meer ze creëren weinig grote kansen. Lasse en Siem komen steeds meer in het spel voor en bij Ajax moeten ze straks misschien wisselen. Het kan zomaar 1-1 worden en dan wil ik het nog wel eens zien.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wolliepoly schreef:Dat kan ik beamen :lol:
Onze wedstrijden onderling lopen er 18 van de 22 rond die meer gevoel hebben :wink:
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1113
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ik ken keepers met meet balgevoel
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Naarmate het langer 0-1 blijft hoe meer onze spelers erin zullen gaan geloven en ervoor zullen gaan voetballen. Zeker na Feyenoord.
nou nou
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ajax krijgt weinig kansen, maar die ze krijgen komen bij Kaib vandaan. Wat een dramatische verdediger is dat! Staat constant op 2 meter te dekken. Dat kost ons de wedstrijd.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Nou inderdaad, man man man van Bergen,ik zeg er niks meer over.
Direct in de 46e minuut nygren er in voor van Bergen.

Ajax speelt ook niet top maar als sc heerenveen zijnde als je echt iets wil betekenen moet je top zijn en alles geven.
Als ik Joey Veerman zie hoe die voetbalt en de bal inlevert elke keer.
Dat is onze 'beste' voetballer door de kenners gezegd,moet hij opstaan en laten zien nu.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:Ajax krijgt weinig kansen, maar die ze krijgen komen bij Kaib vandaan. Wat een dramatische verdediger is dat! Staat constant op 2 meter te dekken. Dat kost ons de wedstrijd.
Verdedigend is Kaib inderdaad niet heel best. Maar de keren dat je zelf via de counter ruimte krijgt bakken ze er ook bar weinig van met medewerking van Van Bergen
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Meestal staan we tegen Ajax in de rust al tegen een kansloze achterstand aan. En een wedstrijd kan zomaar omslaan hoef vaak is de eerste helft anders dan de tweede helft. Conclusie: nog niets beslist
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zet Nygren er maar in voor Van Bergen. Die scoort elke bekerwedstrijd en kan een balletje vasthouden of combineren. Schöne naar de as en Veerman als hangende linksbuiten.
nou nou
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Superfries1996 schreef:Zet Nygren er maar in voor Van Bergen. Die scoort elke bekerwedstrijd en kan een balletje vasthouden of combineren. Schöne naar de as en Veerman als hangende linksbuiten.
Dit dus, niks aan toe te voegen
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1113
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Henk speelt ook als een natte dweil, een groot lichaam maar doet er niks mee.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Of je nu met Schone of Veerman hangend op links speelt, met een spelmaker op links sta je uit het lood. Wil je met deze elf spelen, zet dan Henk hangend op links, Siem in de spits, Schone en Veerman met Halilovic op het middenveld. En anders een middenvelder opofferen voor Nygren.

Tegen zwakkere tegenstanders met minder tactisch onderlegde spelers / staf kan die extra middenvelder een handige zet zijn, maar nu zorgt het er voor dat je tandeloos bent. Ook met 3,5 middenvelder heb je middenveld niet in handen tegen 3 van Ajax.
Plaats reactie