24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor Wizard » 02-12-2019 10:24

@DSCH Ik ben het er helemaal mee eens dat de aansluiting vaak ontbreekt voor de goal. Dit heeft ook duidelijk te maken met het tactisch plan van JJ die Odgaard erg laat inzakken bij het spel zonder bal. In de counter zijn Ejuke en Van Bergen dusdanig snel dat niemand ze bijhoudt. In die setting vind ik het ook niet erg dat er dan geen aansluiting is en de beide heren voor eigen succes gaan.
Wat me verbaast is dat Van Bergen (hij heeft het overigens ook in interviews aangegeven) heel erg zoekende is naar die goal. Nu maakte hij tegen Vitesse een prima goal vanaf links, maar zie ik hem vanaf rechts toch liever vaker de achterlijn halen voor de voorzet.
De middenvelders moeten zeker beter aansluiten. Halilovic is dan ook veel meer een 10 dan spelers als Kongolo en Veerman. Je ziet dat dat soort jongens nog moeten wennen aan de veldbezetting en positionering in de aanval. Odgaard kan zeker dieper staan (bij de 3e goal was het een aanval uit het klassieke boekje: achterlijn halen en voorzetten op de spits). Maar goed, Odgaard moet die ballen dan wel krijgen wanneer als kapstok speelt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor DSCH » 06-12-2019 16:13

Duidelijk Wizard. Op dat punt zijn wij het dan zeker eens.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten