9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Trevorp » 10-02-2019 10:50

Goran Popov schreef:Het kan aan mij liggen, maar is er hier dus niemand die zich groen en geel ergerde aan JOR die doodleuk THUIS tegen ZWOLLE bij een 1-1 STAND zijn spits er 10 minuten voor tijd afhaalt? Verdomme man. Wat wil je dan?? Haal verdomme een verdediger of middenvelder er af en ga alles of niets spelen. Wat een suurtsje is dat zeg.

Ik identificeer me niet met dat soort slap gedoe.


Ja, erger mij er op dat moment ook kapot aan. Haal hem er dan eerder af, Lammers raakte geen pepernoot.

Maar blijkbaar leren ze dat op de cursus van de KNVB, want die pino's doen het allemaal. Onder de supporters zijn er ook die het prima vonden hoor.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Trevorp » 10-02-2019 11:08

Superfries1994 schreef:Daarnaast kun je na een paar tellen al zien dat Johnsen vele malen beter is dan Mihajlovic. Als coach zijnde kan je daar ook niet meer omheen. Zijn invalbeurt was niet eens geweldig, maar je ziet aan zoveel dingetjes dat hij echt goed kan ballen.

Eens. Groot fan van Dennis, blij dat we toch nog een paar maand kunnen genieten.

Een groot verschil tussen hem en zenelli/Larsson/Mihajlovic (ik begrijp het kromme vergelijk) is dat hij ook in balverlies een grote meerwaarde is. Mihaljovic laat Schaars ook rustig het verdedigende werk opknappen ondanks de leeftijd en trainingsachterstand. Daarnaast gaat Dennis diep, maakt zijn loopacties, waarmee hij het middenveld opentrekt. Zenelli en nu ook Mihajlovic wachten op de korte pass in de voetjes. Liefst nog even de tegenstander opwachten, zodat we alsnog een actie mogen maken. Dit kost zoveel tijd dat de verdediging weer netjes in positie kan komen.

Ach laat ook maar, het is ook zinloos. Mag ik ze mischien een paar keren trainen dan? Ik vloek ze wel de huid stijf, zal wel niet passen.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-02-2019 13:40

Trevorp schreef:Eens. Groot fan van Dennis, blij dat we toch nog een paar maand kunnen genieten.

Een groot verschil tussen hem en zenelli/Larsson/Mihajlovic (ik begrijp het kromme vergelijk) is dat hij ook in balverlies een grote meerwaarde is. Mihaljovic laat Schaars ook rustig het verdedigende werk opknappen ondanks de leeftijd en trainingsachterstand. Daarnaast gaat Dennis diep, maakt zijn loopacties, waarmee hij het middenveld opentrekt. Zenelli en nu ook Mihajlovic wachten op de korte pass in de voetjes. Liefst nog even de tegenstander opwachten, zodat we alsnog een actie mogen maken. Dit kost zoveel tijd dat de verdediging weer netjes in positie kan komen.

Ach laat ook maar, het is ook zinloos. Mag ik ze mischien een paar keren trainen dan? Ik vloek ze wel de huid stijf, zal wel niet passen.

Precies, Mihajlovic doet alles uit bijna stilstand, net als Zeneli, maar met het verschil dat Zeneli veel explosiever en sneller was, waardoor je er nog wel mee weg komt. Zeneli was ook veel energieker dan Mihajlovic. Bij Mihajlovic gaat het allemaal in een veel te laag tempo en zeker voor een buitenspeler. Van Bergen komt zijn man veel regelmatiger voorbij doordat het tempo bij hem veel hoger is, zonder dat hij per se een betere techniek dan Mihajlovic heeft. Ik zou wel benieuwd zijn hoe hij het op 10 zou doen, daar is hij handig genoeg voor en de trap zal hij vast ook hebben, hij neemt ook niet voor niets de corners.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Demster » 10-02-2019 14:55

Fortuna gewonnen, Emmen voor, Groningen voor.
Realiteit is dat we op dit moment 15e staan. 15e, 1 plek en 1 punt boven de playoffs van degradatie.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-02-2019 14:59

Iedereen sprokkelt maar punten en zorgt voor verrassingen. Wij gaan wekelijks met 1 punt vooruit. Dan zouden we uiteindelijk 36 punten hebben, dat is normaliter genoeg voor handhaving
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor siesta » 10-02-2019 16:23

15e
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Baggerraartje » 10-02-2019 16:25

We zijn gewoon een degradatie kandidaat, wen er maar aan!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Demster » 10-02-2019 16:26

Wordt heel lastig met een ploeg zonder vechtmentaliteit. Iets wat ploegen als Groningen nu wel hebben met een Gladon en Bruns.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Ebiede » 10-02-2019 16:29

JOR eruit en Lammers nooit meer opstellen zijn we al een heel eind.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Smitte » 10-02-2019 16:32

Ebiede schreef:JOR eruit en Lammers nooit meer opstellen zijn we al een heel eind.


Is wel lastig uitblinken als je nul bruikbare ballen krijgt. Heel ons middenveld was ontzettend slecht, Mihajlovic kan er niks van en van Bergen was erg ongelukkig.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Ebiede » 10-02-2019 16:36

Hij doet zelf ook niet heel hard zn best om er iets van te maken. Daarnaast voetbalt hij voor zichzelf, de hele club interesseert hem niet.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor jorro » 10-02-2019 16:38

Demster schreef:Wordt heel lastig met een ploeg zonder vechtmentaliteit. Iets wat ploegen als Groningen nu wel hebben met een Gladon en Bruns.


Vooral de trainer kun je veel aanrekenen. Buijs geeft net het goede voorbeeld aan zijn ploeg en het publiek door er een spits bij te zetten. Bij ons wisselt die mafketel een spits voor een spits. Dat is een wezenlijk verschil. Vooral onze trainer baart me veel zorgen. Nul tactisch vernuft en hij straalt werkelijk niks uit.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Voorstopper » 10-02-2019 16:43

Ebiede schreef:Hij doet zelf ook niet heel hard zn best om er iets van te maken. Daarnaast voetbalt hij voor zichzelf, de hele club interesseert hem niet.

Ik snap je ergernis maar dat is bij de helft van de Eredivisiespelers zo, broodvoetballers die vooral voor zichzelf spelen. Als je club degradeert maak je gewoon een transfers naar elders, geen probleem toch? Als je terug wilt naar spelers met clubliefde die voor iedere meter strijden moet je denk ik wachten tot we ergens onderin de KKD spelen. Dan zijn het lokale helden voor wie de max bij Heerenveen ligt die de dienst op het veld mogen uitmaken.
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 10-02-2019 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor lubbevandijk » 10-02-2019 16:44

Beter nu onderin dan 5 wedstrijden voor einde competitie.
Iedereen zal het belang van strijden en risico nemen nu toch wel inzien....
Thorsby en Johnsen erin.
Verlos ons
lubbevandijk
Nieuw talent
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 29-10-2006 14:22

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor gwgwgw » 10-02-2019 16:44

Volgende week excelsior - emmen. Dan kunnen we wel eens onder de streep staan.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 10-02-2019 16:46

Met JOR aan het roer zal het niet goedkomen. We zakken steeds een beetje verder weg, en als het echt tegen zit dan staan we na 34 wedstrijden ergens waar de problemen wel heel groot kunnen worden. De hele spelopvatting, het weer niks creëren na rust, niks willen forceren en dus op safe wisselen.. waarom moet deze veste man hier blijven zitten? We moeten toch eens iets anders gaan proberen.. want dit loopt geheid verkeerd af.
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Wubwub » 10-02-2019 17:25

Hoewel het zorgelijk is dat we nu 1 punt boven plek 16 staan, zou ik er ook graag op willen wijzen dat we slechts 7 (!) punten achter plek 5 staan. Daar heb je natuurlijk weinig aan als je in de play-offs zou belanden, maar het geeft wel aan dat er ook nog alle mogelijkheid is om het seizoen betrekkelijk positief af te sluiten mocht weer een paar wedstrijden gaan draaien.
Wubwub
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-04-2011 22:09

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Raider » 10-02-2019 19:28

Tis toch niet best. Zelfs Emmen met een begroting van niks staat boven ons. Waar gaat dit naar toe.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor hm_DR88 » 10-02-2019 21:38

Het wordt zo langzamerhand tijd dat er meer als collectief gespeeld gaat worden. Vlap en/of Lammers kunnen incidenteel eens een wedstrijd op individuele klasse beslissen, maar het Heerenveenniveau is dusdanig dat je als collectief alle zeilen bij moet zetten om je te handhaven. Beide spelers zijn toch wel erg egocentrisch bezig om voor zichzelf kansen te creëren. Natuurlijk weet ik dat je als spits soms egoïstisch moet zijn. Maar dit schiet niet op. Te vaak een actie wat mogelijk zou resulteren in een vervolg "voor zich zelf". Met als resultaat balverlies. op het moment dat de bal wordt aangenomen lijken meer spelers last hebben van, een fractie van een seconde nadenken van "wat voor leuks kan ik laten zien" om daarna een medespeler "verlaat" aan te spelen. Te traag, te voorspelbaar. Soms zie je een speler uit een ander linie mee naar voren gaan en voor de nodige verwarring zorgen. Vaak doet de tegenstander dit nog veel vaker.

Deze competitie is vreemd. Misschien kunnen we hier en daar verrassen. Maar ik verwacht van andere clubs dat die dat zeker gaan doen. Denken dat alles goed komt, is in mijn ogen een pittige vorm van naïef gedrag. Voetbaltechnisch, bestuurlijk en financieel hebben we er nog nooit zo beroerd voor gestaan.

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik ben hopeloos op zoek naar lichtpuntjes....
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Wizard » 11-02-2019 09:10

Dan ben ik één van de weinigen die deze wedstrijd veel lichtpuntjes heeft gezien. Hoogstwaarschijnlijk word ik nu geclassificeerd als een positivo, maar ik vond het vooral de eerste helft helemaal niet zo slecht. Bedenk daarbij dat PEC de afgelopen wedstrijden vrij goed speelde en lastige wedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en uit-Heracles won met goed voetbal.
De eerste helft was nadrukkelijk voor ons en speelden we prima voetbal. We speelden echter met te veel pressie, waardoor we in de tweede helft te kort leken te komen (qua conditie). Waar we de eerste helft de afvallende ballen wonnen op het middenveld, was die in de 2e helft voor PEC. De wissel Pelle voor Lammers was dan ook een zeer laffe wissel die vooral te maken had met een stuk ingebouwde zekerheid om geen 1-2 tegen te krijgen wat zeker tot een antisfeer zou leiden. In die zin begrijp ik de voorzichtige wissel, maar is het natuurlijk van den zotte dat je zo behoudend wisselt voor eigen publiek. Topdissonant Rienstra eruit en Pelle of Thorsby in zijn plek was een veel logischere wissel geweest.
Rienstra, Schaars en Hornkamp waren mijns inziens de dissonanten zaterdagavond. Hierbij vergeef ik het Hornkamp aangezien hij vorige week een prima pot speelde en als rechtervleugelverdediger nog lerende is. Daarbij is Van Duinen een zeer handige en slimme buitenspeler. Ik vond de keuze van de technische staf vreemd om Jizz meer op afstand te laten dekken waardoor Van Duinen zijn actie nu in de 16 kon doorzetten (waar hij het sterkst is) waar hij in de eerste helft er veel dichter op zat en Jizz weliswaar een paar keer uitspeelde maar er rugdekking door Hoegh in de 16 kwam. Hij stond soms wel op 3 meter afstand te dekken in de 2e helft en liep alleen maar achteruit wat tot hachelijke situaties in de 16 leidde.
Schaars was aan de bal erg zwak en viel me erg tegen. Weliswaar liep hij verdedigend weer veel gaten dichten, maar als één van onze betere spelers hoop je dat hij snel weer de oude wordt.
Dat Rienstra zoveel credits krijgt van JOR is voor mij onbegrijpelijk. Ben was voor mij de zwakste schakel. Veelvuldig staat hij uit positie waardoor uiteindelijk (Vlap) Lammers niet goed of te laat wordt bereikt. Daarnaast veel balverlies en vreemde keuzes qua inspelen/samenspel. Deze man, wiens komst mij kon bekoren, overtuigt me bij lange na niet. Graag zie ik Yuki graag een kans krijgen op de positie van Rienstra. Vorig seizoen was de combi Schaars-Yuki qua spel een erg goede.
Tot slot: Wat speelde Pierie grandioos! Hij lijkt zich weer herpakt te hebben. Complimenten voor hem.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-02-2019 09:45

Waar we nu staan doet heel veel pijn, en met PSV in het vooruitzicht zal het niet meteen opgelost worden. Maar ook ik heb wel positieve dingen gezien. Daarnaast: We speelden na de winterstop tegen Ajax, Vitesse, AZ en PEC. We hebben 3 keer gelijkgespeeld en 1 keer (kansloos) verloren. Dat is op zich helemaal niet zo bizar slecht als het nu voelt, gezien de situatie waar we in zitten. We staan er heel belabberd voor, maar we staan ook maar 6 punten achter plek 6. Je MOET gewoon een paar keer winnen, het maakt mij even geen reet uit hoe. Het is wel zo dat we na PSV een 'makkelijk' programma hebben (voor zover je daar nog van kan spreken uiteraard, voor mensen daar over vallen).

Restprogramma:
Fortuna (uit)
Willem II
ADO (uit)
De Graafschap
Excelsior
Feyenoord (uit)
Emmen (uit)
Groningen
Heracles (uit)
VVV
Utrecht (uit)
NAC

Hier moet je in principe wel 18 punten kunnen halen, dan eindig je op 41 punten wat ruim genoeg is. Het was dan wel weer een baggerseizoen, waardoor er weer veel mensen niet gaan verlengen. De bestuurlijke crisis helpt ook zeker niet mee voor het positieve gevoel. Het is nu allemaal enorm kut, maar toch denk ik niet dat we écht in de problemen gaan komen sportief gezien.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Satyr » 11-02-2019 10:05

Maar waarom zouden we nu ineens de helft van die duels gaan winnen? Het enige geluk dat we hebben, is dat er wel 8 clubs in de buurt staan en dus het 'safety in numbers' principe in werking gaat. Er moet met De Graafschap en NAC nog één van die acht mee de diepte in, hopelijk wij dus niet.

Als we nou al eens een thuiswedstrijd zouden winnen he... Willem II, De Graafschap en Excelsior thuis moet gewoon 5 tot 9 punten zijn. Anders is het gewoon klaar. Uit sprokkelen we de puntjes wel bij elkaar, maar thuis, manmanman.

Een trainer die Pelle voor Rienstra wisselt en dan náást Lammers zet, hebben we die niet ergens?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-02-2019 12:01

Er is ook nog geen thuiswedstrijd waar we de winst verdienden, zelfs Emmen was beter
Garantie dat we van De Graafschap en/of NAC winnen is er totaal niet. Ze hebben beide nog geen uitwedstrijd gewonnen, maar zijn nog niet bij Heerenveen op bezoek geweest

In uitwedstrijden moet het gebeuren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (18.30u)

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-02-2019 13:23

Satyr schreef:Maar waarom zouden we nu ineens de helft van die duels gaan winnen?


Die garantie is er niet, maar ik vind het niet onmogelijk. Ajax, Vitesse en PEC wisten na de winterstop ook niet van ons te winnen. Qua verliespartijen doen we het niet zo heel beroerd.

Restprogramma:
Fortuna (uit) - Thuis van gewonnen
Willem II - 5-1 van gewonnen
ADO (uit) - gelijk gespeeld
De Graafschap - 5-0 van gewonnen
Excelsior - gelijk gespeeld
Feyenoord (uit) - een spectaculaire 5-3 nederlaag
Emmen (uit) - gelijk gespeeld
Groningen - zeer kansloos verloren
Heracles (uit) - 3-5 verloren
VVV - gelijk gespeeld
Utrecht (uit) - 2-3 verloren
NAC - bizar met 4-2 verloren

In de heenronde 3x winst, 4x gelijk en 5x verlies = 13 punten toen

Van de 5 nederlagen zijn die tegen Feyenoord en Utrecht geen schande. Die tegen Heracles, NAC en Groningen wel.

Nogmaals, ik wil helemaal geen hosanna verkondigen want het gaat echt bar slecht, maar het gaat met nog 7 teams net zo slecht, en die ook vanwege kwaliteit staan waar ze staan. Waarom zouden Emmen, Nac, De Graafschap en Excelsior nu ineens significant meer punten gaan pakken dan in de afgelopen 20 wedstrijden?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: 9-2-2019 sc Heerenveen-Pec (1-1)

Berichtdoor Satyr » 11-02-2019 22:05

We gaan het zien, maar de onderlinge duels mag je absoluut niet verliezen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron