16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (2-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (12:15)

Berichtdoor cootje » 17-12-2018 21:31

Kan iemand zich een wedstrijd herinneren met Schmidt in de basis die we hebben gewonnen?
Een bedroevend niveau gisteren met Hahn als negatieve brokkenpiloot.
De tweede helft was iets beter en agressiever, maar waarom dan pas ?
JOR heeft moeite om deze spelers te motiveren en ze te laten beseffen dat ze het mooiste beroep van de wereld hebben.
cootje
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 17-01-2008 22:48

Re: 16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (12:15)

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 08:54

cootje schreef:JOR heeft moeite om deze spelers te motiveren en ze te laten beseffen dat ze het mooiste beroep van de wereld hebben.

Ik ben het niet eens dat JOR onze spelers niet weet te motiveren. In de vorige potten en ook nu waren ze tot op het bot gemotiveerd. Dat bleek wel uit het feit dat ze vanaf de eerste minuut hoog druk zetten en in de 2e helft er vol opklapten.
Het punt is naast het feit dat de verdedigers geen opvolging geven aan de tactiek (middenvelders veel sneller aanspelen), JOR geen Plan-B heeft klaar liggen. Rienstra liet zich pas aan het einde van de eerste helft terugzakken, zodat Schmidt niet meer de lange bal hoefde te spelen; dat was echter pas bij een 0-2 stand. JOR had dus veel eerder moeten ingrijpen.

NB Ik ben geen type die na een verliespartij gaat wijzen naar de scheidsrechter, maar wat floot De Graaf een ongelooflijk slechte pot. Het veelvuldig tijdrekken door de Utrechtspelers werd totaal niet bestraft. Dan heb je als scheidsrechter de wedstrijd totaal niet in de hand. Waar de rode kaart inderdaad terecht werd ingetrokken, had hij meerdere spelers (m.n. de linksvoor en de keeper) moeten bestraffen. Ik ben dan ook benieuwd wat de effectieve speeltijd in de laatste 20 min. was.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (12:15)

Berichtdoor Frisian Viking » 18-12-2018 15:07

Tsjah, het middenveld inspelen... Mag je dan ook enige beweging verwachten van dat middenveld? Alleen Vlap loopt zo nu en dan eens richting Lammers in de hoop vrij te komen. Niemand die een hoek induikt of eens uitzakt. Lekker makkelijk om twee CV's die elkaar de bal toeschuiven de schuld te geven.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: 16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (12:15)

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 15:29

Frisian Viking schreef:Niemand die een hoek induikt of eens uitzakt. Lekker makkelijk om twee CV's die elkaar de bal toeschuiven de schuld te geven.

Ik heb me de laatste wedstrijden specifiek op dit probleem gefocust en constateer dat dit probleem zich continu herhaalt. Er is angst om Yuki snel aan te spelen, die al gauw en goed vrijloopt. Omdat ze te lang wachten, staat er na 10-15 sec. een mannetje bij Yuki. Met name Doke durfde dit afgelopen wedstrijd nauwelijks, hij wachtte en wachtte en kiest dan uiteindelijk voor de lange bal.
Het zegt al genoeg dat Rienstra zich pas rond de 35e minuut liet inzakken om ballen op te halen (op aanwijzen van JOR).
Ditzelfde fenomeen zie je ook terug in de statische aanvallen vanuit achteruit over de zijkanten. Het duurt te lang, zodat dit soort aanvallen veel te voorspelbaar zijn en er uiteindelijk in resulteren dat de tegenstander zich eenvoudig kan hergroeperen.
Het is toch te zot voor woorden dat de beide cv's van afgelopen wedstrijd geen opening weten te vinden? Wanneer dribbelen ze zelf es in om een opening te forceren? Dat 'niemand een hoek induikt of inzakt' is ook vrij logisch aangezien de bal eerst naar het middenveld of de zijkant moet, waar aan het begin van balbezit vaak al talloze openingen mogelijk zijn. Er wordt te lang gewacht waardoor elke angel eruit gaat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (12:15)

Berichtdoor Mackan68 » 19-12-2018 05:09

cootje schreef:Kan iemand zich een wedstrijd herinneren met Schmidt in de basis die we hebben gewonnen?

Als ik me niet vergis de laatste of één na laatste wedstrijd Twente uit. Door geniale wissels van Streppel en oa. de assist van Doke op een goal van Veerman. Volgens mij scoorden Hoegh, Vlap en Odegaard ook in die wedstrijd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 16-12-2018: sc Heerenveen - FC Utrecht (12:15)

Berichtdoor hhage » 19-12-2018 17:02

]
cootje schreef:Kan iemand zich een wedstrijd herinneren met Schmidt in de basis die we hebben gewonnen?



Eerste wedstrijd van het seizoen Zwolle-uit???
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron