4-11-2018: sc Heerenveen - FC Emmen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 4-11-2018: sc Heerenveen - FC Emmen (12.15)

Berichtdoor TORCIDA » 05-11-2018 09:44

Gister zag ik eindelijk Pieri weer eens centraal links staan en Woudenberg Linksback. Man man man wat was Pieri slecht.
Half ingrijpen, verdedigend continue de bal bij de tegenstander inleveren, slechte passing en meerdere malen Woudenberg niet inspelen terwijl deze helemaal vrij stond, nee gewoon weer breed naar Bulthuis.

Met deze opstelling tegen een verdedigend Emmen, die 5-4-1 speelt en zich een meter achter de middenlijn volledig laat inzakken kun je niet met twee naar binnentrekkende vleugelspelers spelen, alhoewel, Koby is geen eens een vleugelspeler.

Af en toe stonden Vlap, Lammers, Zeneli, Koby samen centraal voorin. Heerlijk verdedigen voor Emmen. Tja wat moeten onze verdedigers dan nog met alleen Rienstra voor hun...

Nog voor de 1-0 was er een emmen speler geblesseerd en JOR riep de spelers oa Zenelli naar de kant, ik dacht hehe nu gaat hij de tactiek wijzigen, aangeven dat ze het veld veel breder moeten houden, druk moeten zetten, want daar had Emmen het lastig mee en hanteerde dan direct de lange bal. Maar nee hoor, er veranderde nagenoeg niets.

Dit kan en mag niet zo blijven, ik weet niet wie hier nog invloed op heeft, maar het vertoonde spel, tactiek, opstelling is een farce een blamage. En je jaagt mensen weg. Dit is niet des Heerenveens.

Volgende week ga ik naar Groningen, uit is tot nu toe een betere garantie op punten dan thuis.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: 4-11-2018: sc Heerenveen - FC Emmen (12.15)

Berichtdoor Goran Popov » 05-11-2018 11:35

Er is een gebrek aan lokaal DNA bij de club. Nuchtere noordelijk types als Foppe, Gert-Jan en Riemer hebben plaats gemaakt voor gladde randstedelijke figuren.

Schoolmeesters Streppel en Riekerink zwichten voor de druk van klassen-pestkop Dave Bulthuis die meent te bepalen op welke plek hij wel of niet gaat spelen. In de tijd van Foppe en Riemer had hij een enkeltje tribune gekregen, maar anno 2018 mag Tattoo Dave zich aanvoerder van onze club noemen.

Ook laten we ons op technisch vlak in de luren leggen doordat we contractueel verplicht zijn veulentjes als Odegaard en Kobayashi in de basisopstelling rond te laten huppelen. Qua strijdplan wordt er nooit wat anders geprobeerd en we weten nooit waar het aan ligt. Maar dalende toeschouwersaantallen worden afgeschoven op aanvangstijden en Netflix. Waar zijn we in godsnaam mee bezig?

Dit zal een hoop mensen vast tegen het zere been zijn maar ik zie absoluut liever types als Gert-Jan Verbeek of Henk de Jong die in ieder geval de achterban niet uit het oog verliezen en zorgen dat het aan inzet niet gelegen heeft. De meeste mensen snappen heus wel dat we nooit meer Champions League zullen gaan spelen. Dat verwacht ik ook niet. Maar een beetje inzet en een vleugelaanvaller op de positie van vleugelaanvaller is toch niet teveel gevraagd?

Het oude sc Heerenveen was een club van het volk. Ik vraag me echt af van wie de club nu is. Zelfs oudere, hondstrouwe supporters zeggen hun seizoenskaart op. Volgens mij zijn er ook nog nauwelijks oud-spelers bij de club betrokken. Iconen als Gerald Sibon worden vriendelijk bedankt.

Momenteel is Heerenveen een club van louter passanten. Zowel op het veld als in de kantoortjes.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: 4-11-2018: sc Heerenveen - FC Emmen (12.15)

Berichtdoor TORCIDA » 05-11-2018 13:56

helemaal met bovenstaande eens. En onze voorzitter.... voorzitter? Luuc? doet alle discussie graag zelf digitaal af, twitter, facebook.... over netflix generatie gesproken.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten