22-09-2018 Excelsior - Heerenveen (3-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Smitte » 23-09-2018 12:16

Wat. Een. Schande.

Mijn grootste punt van ergernis was de manier van juichen na de 3-3. Ongelofelijk..

Alles weer hosanna? Goed teruggevochten. Weer verrekte weinig gecreëerd uit open spel en weer twee goals gemaakt uit standaardsituaties. Dat gaat je niet echt elke wedstrijd lukken.

Ik zeg het nog maar een keer. Ik HOOP dat we vijftiende worden..
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor paparazzi » 23-09-2018 12:18

[quote="hhage"]Bij clubs als Groningen Utrecht Vitesse en Zwolle loopt het lekker...[quote]

Je moet altijd bij jezelf te rade gaan en niet naar andere clubs kijken. Anders stel ik je de wedervraag, kijk eens bij Heracles!
Bovendien is er niets mis met kritiek. Deze trainer oogt mij wat te zachtmoedig en heeft niet zoveel haar op de tanden als bv een type als GJV.
En dan Hamstra. Die wilde Hornkamp al wegzetten bij MVV. Enige lichtpuntje wat ik tot nu toe gezien heb!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor paparazzi » 23-09-2018 12:21

Smitte schreef:Wat. Een. Schande.

Mijn grootste punt van ergernis was de manier van juichen na de 3-3. Ongelofelijk..

Alles weer hosanna? Goed teruggevochten. Weer verrekte weinig gecreëerd uit open spel en weer twee goals gemaakt uit standaardsituaties. Dat gaat je niet echt elke wedstrijd lukken.

Ik zeg het nog maar een keer. Ik HOOP dat we vijftiende worden..


Precies hoe ik het ook zie. En vergeet niet al die doelpunten tegen. Dat houd je nooit vol op deze manier.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor gwgwgw » 23-09-2018 12:35

hhage schreef:Bij clubs als Groningen Utrecht Vitesse en Zwolle loopt het lekker....


Wij hebben bijna het dubbele aantal doelpunten tegen vergeleken deze clubs...
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Trevorp » 23-09-2018 17:39

Smitte schreef:Wat. Een. Schande.
Mijn grootste punt van ergernis was de manier van juichen na de 3-3. Ongelofelijk..


Hier heb ik mij ook vreselijk aan gestoord. Ergens kan ik de blijdschap van Jizz wel voorstellen, maar deze punt hoor je niet, of ingetogen te vieren.

Zouden ze nu ook met zn allen zijn gaan bieren na zo'n pot voetbal?
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 23-09-2018 19:06

Smitte schreef:Wat. Een. Schande.

Mijn grootste punt van ergernis was de manier van juichen na de 3-3. Ongelofelijk..

Alles weer hosanna? Goed teruggevochten. Weer verrekte weinig gecreëerd uit open spel en weer twee goals gemaakt uit standaardsituaties. Dat gaat je niet echt elke wedstrijd lukken.

Ik zeg het nog maar een keer. Ik HOOP dat we vijftiende worden..

De eerste helft waarin we compleet weg gespeeld werden was inderdaad een schande. Net als de basis 11. Wel prima wissels, want allemaal aanvallend (kon ook moeilijk anders)
Goed terug gevochten. Waar we andere seizoenen altijd klaagden dat we nooit scoren uit stilstaande situaties moeten we denk ik ook niet te veel zeuren over dat we daar nu juist wel regelmatig doelgericht zijn door de strijdlust van vooral Thorsby. En die had ook een groot aandeel in de goal van Hornkamp. En alsjeblieft, laten we nu niet gaan zaniken dat die goal uitbundig gevierd werd. Het is absoluut nog geen hosannah, maar wees blij voor en met Jizz. Het was zo'n belangrijke goal. Aan het eind van de competitie zul je zien dat hier 1 puntje beter is dan géén punt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor hhage » 23-09-2018 20:08

gwgwgw schreef:
Wij hebben bijna het dubbele aantal doelpunten tegen vergeleken deze clubs...


Het gaat om de punten,liever 3-3 dan 1-0 verliezen.....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Raider » 23-09-2018 20:44

Het verval van Sc Heerenveen zet door.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor TORCIDA » 24-09-2018 08:58

wat een misplaatste arrogantie, niet mogen juichen naar een late 3-3 ? als invaller, een jeugdspeler?
Als team niet mogen juichen?? Flikker toch op zeg... Wees blij dat ze juichen, dan laten ze in ieder geval nog zien dat het ze nog wat doet. Het team zelf voelt ook wel aan dat het voor geen meter loopt. En als je 3-1 achter staat je toch de 3-3 binnenhaalt voelt op dat moment gewoon lekker. En alsof we eerdere jaren bij Excelsior altijd de pannen van het dak speelden.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Rick » 24-09-2018 23:14

TORCIDA schreef:wat een misplaatste arrogantie, niet mogen juichen naar een late 3-3 ? als invaller, een jeugdspeler?
Als team niet mogen juichen?? Flikker toch op zeg... Wees blij dat ze juichen, dan laten ze in ieder geval nog zien dat het ze nog wat doet. Het team zelf voelt ook wel aan dat het voor geen meter loopt. En als je 3-1 achter staat je toch de 3-3 binnenhaalt voelt op dat moment gewoon lekker. En alsof we eerdere jaren bij Excelsior altijd de pannen van het dak speelden.


Helemaal eens Torcida.
Als iedereen die passie van Hornkamp zou hebben, zouden wij niet zo laag staan. Hij haalt een punt binnen met een fantastisch goal. Geen Hosanna, maar realiteit. Daar mag je voor juichen inderdaad. Als dat al niet meer kan, dan is het einde echt helemaal zoek. Nog meer gelatenheid kan deze club niet meer hebben.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor CS1984 » 24-09-2018 23:25

Ha, ja, lekker pessimistisch zeiken dat hij niet mag juichen. Gezelligerds!
CS1984
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 12-10-2015 16:03

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 25-09-2018 08:05

VI Pro:


Door:
Reon Boeringa @reonboeringa

Het seizoen is pas zes duels jong, maar bij SC Heerenveen stapelen de zorgen zich al op. Deze week wacht de wankele ploeg een dubbel programma tegen Katwijk (beker, vandaag) en ADO Den Haag (zaterdag).

Het is de 54ste minuut van de wedstrijd tussen Excelsior en SC Heerenveen (3-3). Nemanja Mihajlovic blijft aangeslagen op de grond liggen, maar geen enkele speler van de Friezen ziet dat er een mannetje ontbreekt. De bal gaat van achter naar voor, van linie tot linie, waarbij meer dan de helft van het team in balbezit komt. Pas nadat zo tientallen seconden zijn gepasseerd, attendeert de schreeuwende Kik Pierie zijn ploeggenoten op de situatie. Het is het seizoen van Heerenveen in een notendop; doordat het elftal onderlinge afstemming ontbeert, lopen de simpelste dingen in het honderd. Het gevolg: een plek in het rechterrijtje en het schrikbarende aantal van zeventien tegendoelpunten na zes duels. Het zorgwekkendste: er is weinig zicht op verbetering.
Organisatie

Het uitduel met Excelsior vertelde afgelopen zaterdag het hele verhaal. In de opstelling moest ten opzichte van de afgang tegen Heracles Almelo (3-5) alleen Michel Vlap wijken. De verdediging, waarvan vooral het centrum al weken een broze indruk maakt, bleef staan. En ook nadat Heerenveen in Kralingen een helft lang te kijk was gezet door de thuisploeg, werd er achterin niet ingegrepen. Aanvaller Arber Zeneli en middenvelder Yuki Kobayashi werden halverwege geslachtofferd. Lucas Woudenberg en Nicolai Naess – de verdedigers die op de bank zaten in Rotterdam – kunnen daar hun conclusies aan verbinden. Ondanks alles heeft trainer Jan Olde Riekerink mannen als Dave Bulthuis en Daniel Høegh blijkbaar nog steeds hoger zitten dan de alternatieven.

Høegh deed in de opmaat naar het treffen in Rotterdam enkele veelzeggende uitspraken. De aanvoerder stelde dat de problemen van Heerenveen van organisatorische aard zijn. Dat is een indirecte manier om te verwoorden wat elke volger van de club al een tijdje ziet, namelijk dat het Olde Riekerink maar niet lukt een solide organisatie neer te zetten. De twaalfde plaats op de ranglijst is in dat opzicht nog flatterend. Zoals de late gelijkmaker van Jizz Hornkamp verbloemde dat Heerenveen in Kralingen eigenlijk had moeten verliezen, wekten de uitslagen van de laatste twee thuisduels, met Feyenoord en Heracles (allebei 3-5), de indruk dat Heerenveen zich nog kranig had geweerd. Dat terwijl de Friezen in beide wedstrijden op een hoopje werden gespeeld dan wel gecounterd en al weken amper een uitgespeelde kans creëren. Van de zeven goals die de ploeg in haar laatste drie duels maakte, kwamen er vijf uit standaardsituaties. Als die doelpuntenbron opdroogt en Heerenveen blijft verdedigen zoals het doet, worden de problemen alleen nog maar groter.

Ook op het personele vlak begint het te knellen, als gevolg van de disbalans in de selectie. De vorig seizoen doorgebroken aanvallende middenvelder Michel Vlap vond zichzelf de laatste weken terug als rechtsbuiten en in Rotterdam zelfs op de bank. ‘Dat was zwaar klote’, wond Vlap er na afloop geen doekjes om. ‘Ik baalde ontzettend, ik heb ook gevraagd waarom het zo was. Natuurlijk was ik het er niet mee eens. Ik ben blij dat ik na rust mocht invallen, als 10, mijn eigen positie. Het ging hartstikke lekker. De trainer moet de poppetjes neerzetten, maar 10 is de plek waar ik graag speel. Vanaf de zijkant is het minder, ik ben een aanvallende middenvelder die graag rond de spits speelt. Natuurlijk speel je in teamverband, maar je wilt op je eigen positie schitteren.’
Morten Thorsby met Heerenveen-coach Jan Olde Riekerink.
Morten Thorsby met Heerenveen-coach Jan Olde Riekerink.

Achterin is Kik Pierie al geruime tijd kind van de rekening. Hij brak op jonge leeftijd door als centrale verdediger, maar werd vorig seizoen naar de backpositie verplaatst nadat winteraankoop Bulthuis had gesteld dat hij niet meer aan de zijkant wilde spelen. Die situatie duurt voort onder Olde Riekerink, hoewel Heerenveen een voetballende verdediger als Pierie in het centrum node mist. Inmiddels is het voor elke trainer die tegen Heerenveen speelt daarom zo klaar als een klontje: zet Pierie vast, laat de Friezen opbouwen via het centrum en de rechterkant en de fouten komen vanzelf. Als gevolg daarvan deden rechtsback Sherel Floranus en centrumverdediger Hoegh in Kralingen een gooi naar het tikjebreed-record.

‘Ik vind mezelf een linker centrale verdediger, dat is de positie waarop mijn kwaliteiten het best naar voren komen’, aldus Pierie. ‘De club weet dat ook, natuurlijk praat ik daarover met de club. Wat er precies wordt gezegd, blijft nu binnenskamers. Op dit moment ziet de trainer dit als beste samenstelling, daar moet ik het mee doen.’

‘We verliezen veel te veel duels, misschien zijn we te lief’

Pierie noemt het gebrek aan duelkracht de belangrijkste oorzaak voor de domper in Kralingen. ‘We verliezen er veel te veel, denken er te makkelijk over, misschien zijn we te lief. Je kunt als een zak aardappelen voetballen, maar zodra jij je duels wint, ben je al snel gevaarlijker dan de tegenstander. Maar als je je duels laat lopen, word je zelf nooit gevaarlijk en kom je in de problemen. Dan loop je tegen iedereen achter de feiten aan, tegen de koploper of de hekkensluiter. Het gaat niet goed, maar ik vind niet dat je kunt spreken van een crisis. Als je in de degradatiezone staat, dan heb je een crisis.’

Vlap: ‘We moeten zorgen dat we momenten beter herkennen én ernaar handelen. We hebben na Heracles veel besproken, maar het gaat erom dat je het zíét. We moeten kritisch zijn op elkaar, dat zal deze week ook gebeuren. Het klinkt raar, maar ik heb verder een goed gevoel over deze groep. Alles staat nog dicht bij elkaar op de ranglijst, we kunnen zo aanhaken. Maar dan moet een aantal facetten écht beter.’
Passie

‘Waar ik het meest boos over ben, is dat we niet in de passie komen, dat we elkaar niet helpen’, benoemt trainer Olde Riekerink desgevraagd de gemene deler van de laatste wedstrijden. ‘We komen te laat in duels en als we in duels komen, dan verliezen we. Daar schrok ik wel van.’

‘We hadden een organisatie neergezet. Dan gaat het over: hoe zet je druk en wie gaan dat doen? Iedereen gelooft er dan weer in en vervolgens speelt Excelsior in alle ruimtes die er te vinden zijn’, gaat de trainer verder. ‘Dat deden ze overigens goed. Die eerste goal was een identieke situatie als bij de eerste goal van Heracles. Daar gaan we weer, denk je dan. Het was een beetje een déjà vu. Dat heeft ook niets met teamtactiek te maken, maar met een individueel duel waarin een speler voor zijn man komt en een voorzet geeft. Het probleem van de tegengoals die we krijgen is niet alleen het probleem van onze verdediging, maar van het hele elftal. We moeten dit met z’n allen oplossen.’

In deze vorm is het bekerduel bij Tweede-divisionist Katwijk van vandaag (woensdag) een potentiële bananenschil de Friezen. ‘We nemen die wedstrijd heel serieus, we hebben ze twee keer bekeken en denken daar niet lichtzinnig over. Voor Katwijk is dit de wedstrijd van het jaar’, aldus Olde Riekerink. Voor Heerenveen zijn de belangen deze week echter niet minder groot. Weet de trainer het haperende elftal niet aan de praat te krijgen, dan is de bodem van de gifbeker nog lang niet in zicht.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 22-09-2018 Excelsior - Heerenveen

Berichtdoor Trevorp » 25-09-2018 19:08

TORCIDA schreef:wat een misplaatste arrogantie, niet mogen juichen naar een late 3-3 ? als invaller, een jeugdspeler?
Als team niet mogen juichen?? Flikker toch op zeg... Wees blij dat ze juichen, dan laten ze in ieder geval nog zien dat het ze nog wat doet. Het team zelf voelt ook wel aan dat het voor geen meter loopt. En als je 3-1 achter staat je toch de 3-3 binnenhaalt voelt op dat moment gewoon lekker. En alsof we eerdere jaren bij Excelsior altijd de pannen van het dak speelden.


Waarom altijd zo grof. Ieder zijn mening. Dit heeft ook niets met arrogantie te maken. Als ik zo een punt meeneem, heb ik de pestpokke tering in dat we 2 punten verloren hebben en vliegen de bidons door het kleedhok. De rest van het weekend chagrijnig. De ander viert de punt inderdaad en gaat aan het bier. Wat mij betreft heb je dan niet de juiste instelling. Maar nogmaals ieder zijn mening.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten