16-09-2018 sc Heerenveen - Heracles (3-5)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Smitte schreef: Wat wil je doen dan? Ze kunnen niet beter. De selectie is in en in triest. Trainer en spelers kunnen niet veel beter dan wat ze nu laten zien. De enige die dit te verwijten valt zijn Hamstra en Eisenga..
Dat is ook precies wat ik bedoel
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Het doel om dominant, aanvallend voetbal te spelen en het publiek te vermaken kan dit jaar alweer in de prullenbak.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

15.500 toeschouwers volgens de NOS. Dat zijn wel erg weinig.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Superfries1994 schreef:15.500 toeschouwers volgens de NOS. Dat zijn wel erg weinig.
Als het zo doorgaat volgend jaar 5.000
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Met Pes5 eens. Als Bulthuis al mag bepalen waar hij wel en niet mag spelen.
Het is een schande.

Ik heb me vanmiddag kapot geërgerd. Werkelijk elke bal ging terug of breed. Er zit geen gedachte achter, er is geen durf en geen vertrouwen. Daar hebben ze dan 2 weken op getraind. Amateurisme ten top.
De toeschouwersaantallen lopen terug en ook vandaag hoorde je weer veel gemor.

Het gaat slecht, erg slecht met de club.
SCH
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Weinig vertrouwen meer in deze directie.
Vorig jaar wezenloos geërgerd aan de trainer die meende dat het publiek een te hoog verwachtingspatroon heeft. De beste man had zelf een verwachtingspatroon dat er in het nieuwe seizoen wel een nieuwe club voor hem zou zijn, over te hoog verwachtingspatroon gesproken. Maar volgens onze directie wel de doelstelling gehaald, door de nacompetitie te halen. Publiek loopt massaal weg, en ik ben bang dat het dit jaar alleen maar erger wordt. Ons directeurtje heeft totaal geen affiniteit met wat het publiek van onze voetbalclub verwacht, en kijkt alleen naar nietszeggende cijfertjes. Als hij verstandig is gooit hij op tijde de handdoek.
Ik pas hier niet
wilbot
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Ons directeurtje heeft totaal geen affiniteit met wat het publiek van onze voetbalclub verwacht, en kijkt alleen naar nietszeggende cijfertjes. Als hij verstandig is gooit hij op tijde de handdoek.

En dan??
CS1984
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 12-10-2015 17:03

Bericht door CS1984 »

10 ideale schoonzonen en Bulthuis, wat dan weer een typische dkv speler is. Saai seizoen, nu al. Weinig persoonlijkheden en een trainer die, nouja, wat moeten we er van zeggen. Het is allemaal vlees noch vis. We gaan nog een aantal keer flink de boot in dit seizoen ben ik bang.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Twee factoren die kenmerkend zijn voor het sc Heerenveen van de laatste seizoenen en ook dit seizoen:
- Voorspelbaarheid
- Tempo is te laag

Wanneer je de opbouw over laat aan jongens als Woudenberg, Bulthuis en Thorsby, weet je dat de tegenstander precies weet wat er gaat gebeuren danwel krijgt genoeg tijd zich te hergroeperen en positioneren. Het duurt allemaal veel te lang.
Daarnaast staat een loper als Thorsby naast de verdedigers in de opbouw, waardoor je op het middenveld maar 2 afspeelmogelijkheden hebt, die beide door 2 man worden gedekt. Daarnaast is Thorsby niet de speler met de creatieve oplossing. Vervolgens gaat de bal tergend langzaam naar een vleugel wat de tegenstander al lang ziet aankomen en iemand als Zeneli al ruim van tevoren dubbele dekking krijgt.
De verrassing laat dan ook te wensen over aangezien er steeds dezelfde keuzes worden gemaakt en de bal veel te langzaam wordt overgespeeld (er wordt nooit iemand in een lijn overgeslagen danwel dat er ineen keer wordt gekaatst). Je ziet dat de mooiste aanvallen van gistermiddag (het waren er twee) allemaal voort kwamen doordat het tempo omhoog ging danwel dat Thorsby wat meer naar voren stond.

Voorstel:
- Bulthuis op de linksback. Pierie centraal.
- Thorsby niet meer op de '6'
- Middenvelders vaker aanspelen in de opbouw
- Desnoods het es 'proberen' met Kongolo centraal naast Hoegh en Pierie op de linksback.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

dubbel
Laatst gewijzigd door TORCIDA op 17-09-2018 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

De grootste pech was natuurlijk het in de eerste helft uitvallen van Hoegh en Pieri. Naast het gemis was daarna maar een wissel mogelijk. Die wissel vond ik overigens echt echt slecht. Achter 1 op 1 is logisch, maar haal dan Floranus er uit. Die speelde slecht en werd zelfs door zijn eigen team overgeslagen als ie meters vrij stond. Door Thorsby eruit te halen was ons toch al matige middenveld helemaal niets meer. Met nog 14 minuten te spelen was het helemaal weg.

Ik moet de LC gewoon gelijk geven, onze spelers "zijn dom" snappen ze uberhaupt wel wat van tactiek? Coachen ze elkaar wel,
snappen ze de afspraken niet, zijn ze wel geconcentreerd? Weten ze wel waarom ze daar staan?

Berghuis op linksback is vragen naar nog meer ongelukken, die is veel te traag, Bulthuis hoort op de bank thuis.
Zet dan Naess maar eens op zijn plek of Vanja Drkusic.

Rienstra, wat voegde hij nu toe op 10, helemaal niets. Ik zie hier graag Jordy Bruin Spelen. Ook Vlap niet, is veel te licht,
die hoort ook niet op rechtsbuiten overigens.

Zou Kongolo niet op de RB positie kunnen, ik zou dit echt eens gaan testen proberen. Lijkt mij nl helemaal niet verkeerd. Hij is snel, sterk, kan controlerend spelen, maar ook aanvallend.

Mijn opstelling zou zijn

Hahn
Kongolo/Vaja Hoegh Naess Pieri
Rienstra Thorsby Jordy Bruin
Bergen Lammers Zenelli
Hier heb ik geen woorden voor
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Sterk verhaal Torcida. Sowieso verbaas ik me enorm dat Bruijn zo weinig bij ons speelt. Enorme handenbinder, verzaakt nooit en heeft een goede basistechniek.
Onze verdediging is nu een gatenkaas, maar gaat het niet vooral mis op ons middenveld? Beetje met z'n allen blind naar voren draven, en bij balverlies is het vervolgens dweilen met de kraan open. Ik zou graag zien dat Thorsby en Yuki maar eens gaan banken en dat de jongens die nog transferwaarde voor ons vertegenwoordigen gaan spelen.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6242
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Daarnaast leeft bij JOR (en voorheen Streppel) de angst. Ik heb genoten van Heracles, Corner tegen, gewoon drie man voorin. Wat een lef! En gelijk gevaarlijk.. Super! Wanneer je het zo neer zet geef je aan dat je op zn minst de intentie hebt om aan te vallen.

Voetbal is geen hogere wiskunde, het gaat er alleen maar om wat je wil.
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ebiede schreef: Corner tegen, gewoon drie man voorin. Wat een lef! En gelijk gevaarlijk.. Super! Wanneer je het zo neer zet geef je aan dat je op zn minst de intentie hebt om aan te vallen.
Ik kende die tactiek wel en het verbaasd me dat bijna geen enkele ploeg dat doet.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Smitte schreef:
Wat wil je doen dan? Ze kunnen niet beter. De selectie is in en in triest. Trainer en spelers kunnen niet veel beter dan wat ze nu laten zien. De enige die dit te verwijten valt zijn Hamstra en Eisenga..
Heel simpel.Deze basis heeft zijn kansen gehad en niet gepakt. Al een aantal trainingen presteren de wissels beter. We hebben ze niet voor Jan Kut op de loonlijst staan. Al zal het alleen zijn om anderen eens goed wakker te schudden. Resultaten kunnen met een andere invulling toch niet slechter! Stop met het Streppel gekut of nog voor de winterstop zit er de helft op de tribunes van wat er gister aanwezig was. En dat was al om te janken. De thuisblijvers bewezen helaas maar weer eens hun gelijk. Voor een avondje of middag plezier moet je ab-so-luut niet in het Abe Lenstra Stadion zijn. De mensen die nog wel komen zijn masochisten die zichzelf wekelijks voor de gek houden. En ja, ik hoor daar ook bij. Was serieus van plan mijn awayday record te gaan verbreken, maar na gister ben ik eigenlijk zo goed als klaar. Excelsior en Katwijk uit. En dan maar weer eens kijken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ik ben altijd positief geweest en gebleven, misschien zelfs wel tot ergernis van anderen. Maar gister is er bij mij op een of andere manier wel iets geknakt. In al die jaren heb ik nog nooit zo gedesillusioneerd het stadion verlaten, en aan de gezichten om mij heen te zien was ik niet de enige. Voor het allereerst in mijn supportersleven had ik het gevoel dat ik er geen zin meer in had. En dat doet pijn.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

TORCIDA schreef:De grootste pech was natuurlijk het in de eerste helft uitvallen van Hoegh en Pieri.

Berghuis op linksback is vragen naar nog meer ongelukken, die is veel te traag, Bulthuis hoort op de bank thuis.
Zet dan Naess maar eens op zijn plek of Vanja Drkusic.
- Ook met Hoegh en Pierie regende het kansen tegen in de wedstrijden hiervoor. Het ligt ook echt aan de middenvelders en vleugelspelers die niet dicht genoeg op hun mannetjes zitten. Grote zorg is dat je met Hoegh en Bulthuis twee trage verdedigers hebt, waarbij Bulthuis niet in de zone (met ruimte) kan verdedigen. Daarentegen kan Pierie dat wel.
- Bulthuis is traag, maar jongens als Naess en Drkusic zijn ook niet snel. Ik zou juist willen opteren voor Kongolo als CV. Is sterk, snel en kan prima opbouwen. Zou evt. kunnen doorschuiven naar het middenveld.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Het heeft denk ik weinig meer te maken met de poppetjes op de juiste plaats zetten. Het is gewoon al enkele jaren hetzelfde. Veel supporters hebben vaak de hoop dat het weer goed komt, maar er komt maar geen verandering in het spel. Zowel in balverlies als in balbezit is het echt ver onder de maat!!

Het kan bijna niet anders dan dat er iets flink mis zit in de manier van trainen. 90 minuten lang wordt er gesjokt en zie je geen enkele beleving. Alleen bij Dumfries en Schaars zag je dit terug en in mindere mate misschien bij Hoegh. Spelers die vaak wel conditioneel echt fit zijn.

Wij spelen nu net als de Graafschap gewoon schijtbakkenvoetbal zoals Henk de Jong dit ook zei over zijn eigen ploeg. Er is geen beleving! Als het zo slecht gaat, moet je wat anders gaan doen en gewoon veel en veel meer gaan trainen. 2x per dag en laat de zwakkeren maar afvallen. Co Adriaanse had zijn spelers na zo’n wedstrijd gewoon 20 km laten lopen.

In de tijd van Verbeek lag het daar in ieder geval nooit aan. Al geloof ik ook niet dat hij nou de man is om dit Heerenveen weer aan het voetballen te krijgen. Zoals ik eerder al gepost had: 10 punten uit 5 wedstrijden was haalbaar en er zijn nog 4 wedstrijden over, waaromder ajax. Als je niet minimaal 7 punten pakt uit de komende 4, mag er van mij een ander voor de groep. Wellicht dat Co nog zin heeft..
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik denk niet dat het aan de beleving ligt. Wij kunnen niet tegen een ploeg spelen die de bus parkeert. Dan is het alleen maar wat rondtikken en 50 passes verder is het balverlies met een counter om de oren of de bal komt bij Zeneli en dan ook balverlies.
Wij moeten tegen zulke ploegen veel opportunistischer spelen, veel meer de lange bal spelen. Maar ja,dat is niet des Nederlands :? :?
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Feanfan 1 schreef:Ik denk niet dat het aan de beleving ligt. Wij kunnen niet tegen een ploeg spelen die de bus parkeert. Dan is het alleen maar wat rondtikken en 50 passes verder is het balverlies met een counter om de oren of de bal komt bij Zeneli en dan ook balverlies.
Ik denk ook zeker niet dat het aan de beleving ligt. Juist dit team heeft getoond over veel mentale veerkracht te beschikken getuige het telkens terugkomen (resp. Feyenoord en Heracles). Dit is juist andere jaren wel anders geweest.
Het punt ligt duidelijk bij het tempo. De bal wordt te traag en te voorspelbaar rondgespeeld. Juist de onvoorspelbare acties leidden zondag tot kansen (het direct doorspelen door Hoegh, de pass van Hoegh rechtstreeks op Lammers, het wegdraaien van Yuki en Rienstra, etc.). Het balletje breed en naar achteren is er al ingeslopen in het tijdperk Streppel en heeft zich nu doorgezet. Vooral daar ligt de taak bij JOR: Het tempo omhoog gooien en mensen op het middenveld durven aan te spelen.
En wanneer je inderdaad de zwakke Woudenberg en Bulthuis wilt blijven opstellen, zal je inderdaad een middenvelder achter de bal moeten houden...
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Het is in feite juist wel beleving, namelijk concentratie, focus, nadenken, je aan de afspraken houden, uitvoeren waarop je week in week uit traint, elkaar coachen, elkaar helpen, niet voor jezelf voetballen maar als team. Dit is ook beleving. Beleving is niet alleen hard achter de bal aanhollen. Beleving is ook durven inspelen (vooruit) niet alleen breed, Beleving is ook je aanbieden en niet verstoppen zodat je ook ingespeeld kunt worden. Beleving is je verantwoordelijkheid nemen. Dit alles mis ik en is het grote manco van ons team. Dit speelt al zeker 2 jaar en ik ziet het met het jaar verergeren, m.a.w. het niveau zakt telkens verder weg.
Hier heb ik geen woorden voor
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Je zag het ook terug bij Ajax-AEK. In de eerste 20 min. was het afwachtend spelen en tikkie breed/terug. Daarna ging het tempo omhoog en kwam er verrassing in het spel. Resultaat was dat AEK het niet meer wist en Ajax kans op kans kreeg.
Uiteraard hoeven (kunnen) wij niet in het hoge tempo van Ajax te spelen, maar voor Eredivisiebegrippen kan het tempo waarin we nu spelen een stuk omhoog.
De mentale veerkracht in de wedstrijd is prima, maar de jongens zullen meer brengen:
- Tempo omhoog door verrassender te spelen (1x raken, direct inspelen, strakker inspelen, wegdraaien, etc.)
- Meer vrijlopen, doorlopen en in verdedigend opzicht gaten dichten (door een middenvelder bijv. )wanneer je teamgenoot (die normaal verdedigend speelt) doorloopt.
En ook dit kan je prima afwisselen door een fase wat verdedigender te spelen en meer te loeren op de omschakeling. In het huidige spel zit namelijk totaal geen verrassing.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Wizard schreef: Uiteraard hoeven (kunnen) wij niet in het hoge tempo van Ajax te spelen, maar voor Eredivisiebegrippen kan het tempo waarin we nu spelen een stuk omhoog.
De mentale veerkracht in de wedstrijd is prima, maar de jongens zullen meer brengen:
- Tempo omhoog door verrassender te spelen (1x raken, direct inspelen, strakker inspelen, wegdraaien, etc.)
- Meer vrijlopen, doorlopen en in verdedigend opzicht gaten dichten (door een middenvelder bijv. )wanneer je teamgenoot (die normaal verdedigend speelt) doorloopt.
En ook dit kan je prima afwisselen door een fase wat verdedigender te spelen en meer te loeren op de omschakeling. In het huidige spel zit namelijk totaal geen verrassing.
Als JOR ze dit aan het verstand kan brengen, hebben we een prima elftal dat echte toppers mist, maar echt wel potentie heeft. Aan Jan nu de taak om te zorgen dat het ook zo gaat lopen. Bij voorkeur goedschiks (zelfde 11 tegen Excelsior), maar anders kwaadschiks. Hoewel er niet echt veel alternatieven op de bank zitten; Rojas, Mihajlovic, Kongolo.…misschien Frederiksen?
Morgen eindexamen JOR. Ben benieuwd!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Thinkman schreef: Als JOR ze dit aan het verstand kan brengen, hebben we een prima elftal dat echte toppers mist, maar echt wel potentie heeft. Aan Jan nu de taak om te zorgen dat het ook zo gaat lopen. Bij voorkeur goedschiks (zelfde 11 tegen Excelsior), maar anders kwaadschiks. Hoewel er niet echt veel alternatieven op de bank zitten; Rojas, Mihajlovic, Kongolo.…misschien Frederiksen?
Morgen eindexamen JOR. Ben benieuwd!
Toch ruim voldoende alternatieven (kwantitatief gezien)? Rojas, Mihajlovic, Van Bergen kunnen allemaal op de vleugel en van het middenveld kan hij wel een heel elftal opstellen. Achterin is het wat krapper. Je zou ook mogen verwachten dat die twee dure buitenspelers na anderhalf jaar ons ook eens wat gaan opleveren.
Plaats reactie