01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Demster » 01-09-2018 19:59

Crash schreef:Hamstra heeft ook dit seizoen laten zien niet meer dan middelmatig zijn functie te bekleden, maar ik acht Olde Riekerink er wel toe in staat om een team te smeden dat wat stabieler is dan het Heerenveen van vorig jaar. Een plek rond 10-12 op de ranglijst moet haalbaar kunnen zijn, ondanks het gebrek aan ingekochte doelpunten.

Ik vind Rienstra en zeker Lammers overigens prima versterkingen, dus het is niet állemaal slecht.

Het zou ronduit schandalig zijn als we ook onder die 12e plaats zouden eindigen. :oops: Over de wedstrijd: Eerste helft heel aardig en soms prima voetbal, daarna vergeet je om die 2-0 te maken. Uiteindelijk kom je weer in de problemen door opportunistisch spel en verlies je daar 2 extra punten mee.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Ebiede » 01-09-2018 20:02

Ik geloof dat JOR dit wel op de rit krijgt. Voor vandaag is het zonde, maar wanneer het baltempo nog iets omhoog gaat speel je gewoon prima voetbal.

Zenelli de komenede weken maar even uit de basis, wat zakt die ver weg..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor pes5 » 01-09-2018 20:17

Ebiede schreef:Ik geloof dat JOR dit wel op de rit krijgt. Voor vandaag is het zonde, maar wanneer het baltempo nog iets omhoog gaat speel je gewoon prima voetbal.

Zenelli de komenede weken maar even uit de basis, wat zakt die ver weg..


Eens. Er zit wel muziek in en er staat wel een team. Dat is wel anders geweest.

Zeneli was om te janken. Ik vond ons middenveld heel sterk en Floranus moet fitter worden, maar was wel een toegevoegde waarde. Ik zag ook dat er, vooral na de 0-1, gewoon leuk gecombineerd werd.

Het laatste kwartier waren we het echter weer helemaal kwijt. Zonde, omdat er heel veel ruimte lag.

Lammers gewoon uitstekend gespeeld. Die gaat er hier nog wel, een paar maken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Crash » 02-09-2018 12:35

Demster schreef:Het zou ronduit schandalig zijn als we ook onder die 12e plaats zouden eindigen. :oops: Over de wedstrijd: Eerste helft heel aardig en soms prima voetbal, daarna vergeet je om die 2-0 te maken. Uiteindelijk kom je weer in de problemen door opportunistisch spel en verlies je daar 2 extra punten mee.


Plaats 10-12 is in mijn ogen niet irreëel wanneer je als ploeg niet onder opportunistische druk kunt voetballen hoor. Dan verlies je van elke ploeg die de hoge bal gaat spelen en meer power in het spel legt. Mocht Olde Riekerink het team kunnen leren niet elke keer in paniek te schieten, domweg de duels te winnen en dus mee te gaan in de strijd, maar niet vergeten in balbezit te blijven voetballen dan is een plek rond 7-9 ook best mogelijk.

Het probleem is dat Streppel dit er ook al niet uit wist te krijgen en zijn voorgangers hadden toch ook wel wat te maken met dit probleem wat schijnbaar wat bij onze club hoort. De mentale weerbaarheid, maar ook in de duelkracht zijn behoren we niet in de top 10 thuis vind ik. Daar we voetballend ons niet zodanig weten te onderscheiden door middel van het creëeren van kansen en het afmaken ervan kon dit wel eens opnieuw een lastig seizoen gaan worden.

Oplossing zou dan zijn wat meer in de omschakeling te voetballen zodat er ruimtes ontstaan voor goede snell buitenspelers. Maar die hebben we dan ook weer niet, of de hoop moet gevestigd zijn op Van Bergen. Ons middenveld is, op Rienstra na, ook niet behept met spelers die snel een goede steekbal kunnen geven. Wellicht dat Bruijn dit kan, maar Thorsby en Kobayashi hebben dit de afgelopen seizoenen dit nog niet geëtaleerd.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Ryback » 02-09-2018 13:32

Degradatie voetbal lijkt ook nog mogelijk .. leek toch nergens op zowel eerste helft en nog dramatischer de tweedehelft.. face it. Noteer alvast maar zware nederlagen tegen Ajax en PSV al ze zo blijven aanmodderen
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Crash » 02-09-2018 14:47

Mwah. Over 34 wedstrijden zie ik het ook weer niet zóver komen. Clubs als FC Groningen, Emmen en bijvoorbeeld De Graafschap hebben veel minder materiaal. Daar blijven we wel uit de buurt.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Voorstopper » 02-09-2018 14:49

Ryback schreef:Noteer alvast maar zware nederlagen tegen Ajax en PSV al ze zo blijven aanmodderen

Vrijwel alle teams gaan er hard af tegen PSV en Ajax op dit moment. Vitesse wordt in eigen huis ook vernederd en dat is echt niet een slecht elftal. Als we in de buurt van een punt komen stunten we al in die wedstrijden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Mackan68 » 02-09-2018 17:28

Vooral als je naïef je eigen spel met 'vleugels' gaat spelen ga je er af met dikke cijfers. Met een ander systeem en met actievere en iets agressievere fysiek sterkere spelers kun je de nederlagen best klein houden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 01-09-2018 VVV Venlo - SC Heerenveen (18.30 uur)

Berichtdoor Rick » 03-09-2018 11:28

Mackan68 schreef:Vooral als je naïef je eigen spel met 'vleugels' gaat spelen ga je er af met dikke cijfers. Met een ander systeem en met actievere en iets agressievere fysiek sterkere spelers kun je de nederlagen best klein houden.


Gewoon 4-5-1 en heel compact spelen. Wat betreft de goal van Joosten. Buiten het slecht verdedigen van Bulthuis/Hoegh en het feit dat de poot van Hahn blijft haken in het dramatische kunstgras, zie je dat Kobayashi en Zeneli beiden Joosten gewoon laten lopen. Blijven gewoon staan..
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten