26-08-2018: sc Heerenveen - Feyenoord (3-5)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

oos11
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 26-08-2012 12:55

26-08-2018: sc Heerenveen - Feyenoord (3-5)

Bericht door oos11 »

Ook de tweede thuis wedstrijd is geen makkelijke wedstrijd! Tegen dit Feyenoord zijn er dit jaar kansen op een overwinning!
Laatst gewijzigd door oos11 op 27-08-2018 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Feyenoord is degradatiekandidaat. Ik verwacht een klinkende 3-0.
!
hhage
Basisspeler
Berichten: 929
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

3de wedstrijd van het seizoen,vorig seizoen leverden deze 3 wedstrijden 0 punten op nu al 4 punten zondag winnen en we liggen al mooi voor op schema tov vorig seizoen
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Wat zou het mooi zijn als we deze zouden winnen!
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Feyenoord moeten we kunnen pakken.
Samen maken we de club sterk.
Demster
Invaller
Berichten: 462
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Feyenoord voetbalt ontzettend moeizaam en heeft veel moeite om kansen te creëren gedurende de wedstrijd. Staat de organisatie zoals tegen Vitesse ben ik er van overtuigd dat je sowieso de nul kan houden. Tel daar nog eens bij op dat ik Feyenoord een zwakker team vind hebben dan Vitesse dus verwacht dat je hier ook zelf meer tot voetballen toe komt. Wordt waarschijnlijk ook de eerste keer dat we de prinses Larsson weer thuis kunnen begroeten.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Demster schreef:Feyenoord voetbalt ontzettend moeizaam en heeft veel moeite om kansen te creëren gedurende de wedstrijd. .
23 schoten tegen Excelsior, ontzettend veel schoten tegen Trencin thuis. Ze scoren alleen erg lastig.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Demster schreef:Feyenoord voetbalt ontzettend moeizaam en heeft veel moeite om kansen te creëren gedurende de wedstrijd. Staat de organisatie zoals tegen Vitesse ben ik er van overtuigd dat je sowieso de nul kan houden. Tel daar nog eens bij op dat ik Feyenoord een zwakker team vind hebben dan Vitesse dus verwacht dat je hier ook zelf meer tot voetballen toe komt. Wordt waarschijnlijk ook de eerste keer dat we de prinses Larsson weer thuis kunnen begroeten.
Applaus voor Jerry en de negeermodus aan voor Larsson. Laat iedereen vooral krijgen wat hem toekomt. Uitfluiten hoeft niet. Lekker de eer aan onszelf houden. Niet overmatig prikkelen zo'n druif. Gewoon helemaal niets, de beste optie. Indien hij weer een assist heeft op een eigen goal mag 'Sammie is een Superfries' uiteraard wel :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Dit wordt een geheel andere wedstrijd voor Feyenoord. Daar waar ze tegen Trencin en Excelsior het spel moesten maken, zullen ze tegen ons vooral op de omschakeling loeren en dus Heerenveen het spel laten maken. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe wij dat gaan doen. Beloofd een mooie en vooral tactisch interessante pot te worden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Het optimisme verbaast me. We hebben tegen PEC en Vitesse hard gewerkt, maar slecht, ja erg slecht gevoetbald. Dat zal dus veel beter moeten, want je blijft niet geluk houden dat je daar punten mee pakt.
We kunnen zondag wel eens na Excelsior de 2e wonderdokter voor Feyenoord zijn die zorgt dat ze daar weer helemaal boven jan zijn.

Tenzij wij ook meer durven te voetballen. Er zit voetbal in, maar dan moeten ze niet na een 1-0 voorsprong alleen maar gaan verdedigen, zoals tegen Vitesse.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Knipecity schreef:Het optimisme verbaast me. We hebben tegen PEC en Vitesse hard gewerkt, maar slecht, ja erg slecht gevoetbald. Dat zal dus veel beter moeten, want je blijft niet geluk houden dat je daar punten mee pakt.
We kunnen zondag wel eens na Excelsior de 2e wonderdokter voor Feyenoord zijn die zorgt dat ze daar weer helemaal boven jan zijn.

Tenzij wij ook meer durven te voetballen. Er zit voetbal in, maar dan moeten ze niet na een 1-0 voorsprong alleen maar gaan verdedigen, zoals tegen Vitesse.
Het voetbal was inderdaad niet best en kregen vooral tegen vitesse veel kansen tegen. Dat had zomaar 1-4 kunnen zijn. Maar ook Feyenoord speet niet goed en is zeer kwetsbaar gebleken zonder El ahmadi. Die Clasie laat zijn man gemiddeld 4x per wedstrijd doorlopen en Toornstra is hopeloos uit vorm. Verder speet Larsson alles tikje breed en terug (hopelijk ook tegen ons), js Berghuis gefrusteerd, van Persie mist nog veel kansen en de achterhoede was en hopelijk is echt dramatisch. Voor een gebrande Zeneli liggen er zeker kansen tegen die linksback en verwacht dat de slag op het middenveld door ons gewonnen gaat worden obv duelkracht en strijdlust.

Ondanks dat Woudenberg het defensief goed deed tegen Vitesse, zou ik kiezen voor Kongolo op rb. Heeft veel power en staat defensief goed zijn mannetje. Daarnaast van die kant ook meer voetballend vermogen.


———Lammers—Zeneli
———————Vlap———
—Kobayashi—Rienstra
—————-Thorsby—-
Pieri—Bult—Hoegh—Kongolo
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

We moeten eigenlijk backs opstellen die aanvallend ingesteld zijn, want Larsson en Berghuis houden er beide niet van om achter de rechtsback aan te lopen. Helaas kunnen/durven/mogen Pierie en Woudenberg dat niet.
Het kan zondag alle kanten op, maar verwacht dat Feyenoord dit keer enorm effectief is en wij een kansloze wedstrijd spelen. Dat we 4 punten hebben is echt een wonder. Meer geluk dan wijsheid, alleen de vechtlust was een dikke voldoende. We hebben een matig elftal
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Bekijk de wedstrijd van afgelopen zondag nog eens en dan vooral de 1-0..Pieri kwam regelmatig er overheen.
Spijt heb je morgen maar!
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

Je zult zien dat Feyenoord hun beste wedstrijd van het seizoen gaat spelen. Onze backs zijn onhandig helaas, heb er geen goed gevoel bij.. had je Feyenoord gehad bij de eerste wedstrijd had ik al vertrouwen, feyenoord zal nu echt veel inzet tonen, waar ze t uiteindelijk van moeten hebben. Voor Heerenveen geldt vroeg druk zetten en Feyenoord geen kan geven om te aanvallen. Tegenstander dus niet laten opkomen , maar dat zullen ze wel weer doen helaas
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Doke vs Larsson.. Daarnaast niet fit. Stel dan gewoon Woudenberg op. Had een winst voor ons voorspeld, maar denk dat wij nu voor puntendokter gaan spelen. Larsson krijgt spontaan zelfvertrouwen bij het zien van de opstelling, nog een paar fluitende supporters cadeau en hij is los. Mijn hemel.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

We hebben dit seizoen een heel matig teampje. Een belachelijk slecht Feyenoord staat na 15 min al met 0-2 voor. :roll:
!
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Wat een gigantische zwakke troep!
Demster
Invaller
Berichten: 462
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Demster schreef:Feyenoord voetbalt ontzettend moeizaam en heeft veel moeite om kansen te creëren gedurende de wedstrijd. Staat de organisatie zoals tegen Vitesse ben ik er van overtuigd dat je sowieso de nul kan houden. Tel daar nog eens bij op dat ik Feyenoord een zwakker team vind hebben dan Vitesse dus verwacht dat je hier ook zelf meer tot voetballen toe komt. Wordt waarschijnlijk ook de eerste keer dat we de prinses Larsson weer thuis kunnen begroeten.
En ik was niet eens bezopen toen ik het typte :huh:

Het is echt pijnlijk om te zien dat we werkelijk op elk vlak achter de feiten aan lopen. Ze weten totaal niet hoe ze het 4-2-4 systeem moeten oppakken van Feyenoord waardoor druk zetten niks oplevert en er steeds een middenvelder vrij komt. Feyenoord weet helaas precies waar de pijnpunten liggen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Gaat inderdaad nergens over. Is gewoon geen elftal voor een 4-3-3. Mihijlovic komt geen man voorbij, lammers krijgt amper bruikbare ballen, middenveld is continu zoekende in zowel balbezit als balverlies en verdediging tsja..
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Als je tegen zo'n karig Feyenoord op de kloten krijgt omdat je overal op 3 meter staat te dekken is er iets goed mis. Tot nu toe steeds ontsnapt aan een nederlaag door strijd, beleving en mazzel (en kunde van Hahn). Maar vandaag zie je dat er nog héél veel werk aan de winkel is voor de technische staf.
The two most powerful warriors are patience and time.
Demster
Invaller
Berichten: 462
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

We kijken ernaar en laten het allemaal gaan. Zit geen beleving of wat in en het publiek slikt het allemaal maar. Wist niet dat het kon maar voetballend is het nog minder dan onder Streppel.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Het enige waar je blij mee kan zijn is dat er echt nog wat bij moet en Hamstra dit hopelijk heeft gezien.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als dit onder vermaak valt ben ik er gauw klaar mee. Echt wat een amateuristisch gedoe. Waar we vorige week tegen Vitesse echt ontsnapten, was Feyenoord genadeloos. Ook door eigen knulligheid
Ik heb me echt 90 minuten kapot geërgerd en was nauwelijks blij, zelfs na de 3-4 zag ik de 4-4 niet vallen.
Een middenveld met Thorsby, Vlap en Yuki kan gewoon niet. Backs met Schmidt (elke week slecht) en Pierie die op 8 meter stond te dekken is vragen om tegengoals en Hahn is ook gewoon wisselvallig, vorig seizoen ook al
Het allerbelabberdste elftal dit millennium. Doelstelling is handhaving als je elke week goals weggeeft

En kunnen ze die Iris Kroes thuislaten, daar begon de ellende al voor vanmiddag
Laatst gewijzigd door Feanfan 1 op 26-08-2018 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Triest dat je van dit Feyenoord 5 tegen krijgt. Want die speelden ook echt verre van groots. Dekken op 3 meter en linies die niet aansluiten op mekaar.

Zeneli en Mihailjovic komen echt amper een man voorbij. Enige positieve is dat we er nog 3 maken, vooral Bulthuis schoot hem fijn binnen want die kreeg hem toch een partij slecht aangespeeld.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik geloof niet dat Sam Lammers wat wordt. Hij heeft geen snelheid, wint geen duel, heeft een beperkte basistechniek (ballen springen vaak van z’n voet af) wanneer de bal eenmaal onder controle is dan is het redelijk. Geloof niet dat het wat wordt, hoop dat er een 1ste spits komt en dat Sam de stand inn wordt.
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ebiede schreef:Ik geloof niet dat Sam Lammers wat wordt. Hij heeft geen snelheid, wint geen duel, heeft een beperkte basistechniek (ballen springen vaak van z’n voet af) wanneer de bal eenmaal onder controle is dan is het redelijk. Geloof niet dat het wat wordt, hoop dat er een 1ste spits komt en dat Sam de stand inn wordt.
Dat gebeurd toch niet. Lammers is hier gekomen en hij mag proberen hier beter te worden en dan mag PSV er van profiteren :roll:
Maar Messi of Cristiano Ronaldo zullen hier ook niet renderen hoor. Het is gewoon een middelmatig team
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Zou zomaar kunnen dat Lammers ook conform contractuele afspraken eerste spits is bij ons, hoor/lees tot nu toe vanuit de club ook nog geen enkel ander geluid dan dat hij de onbetwiste basisspeler is en dat de andere aanvallers zich moeten schikken in de rol van reserve.
Wat ik er van gezien heb vind ik hem aan de bal wel vaardig, maar vandaag kwam hij ook amper uit de verf en bij de paar mogelijkheden die hij kreeg was hij ook niet scherp.

Maar zoals voorgaande al stelde, met deze vleugels en middenveld moet je als aanvaller echt wel zelf alles kunnen creëren, want van aanvoer is geen sprake. Mihaljovic valt toch wel wat tegen, en Zeneli zit in een eeuwigdurend dal. En dan hebben we niet eens over Rojas, die is binnenkort helemaal uit beeld.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Een fatsoenlijke spits en rechtsback is zeker gewenst. Hopelijk kunnen ze nog een potje geld vrijmaken want het was weer een drama. Dit wordt gewoon plek 10-13 op deze manier.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Snap de kritiek op Lammers wel, maar geen basistechniek? Komop, kijk hoe weinig bruikbare en goed ingespeelde ballen hij krijgt. Zowel vanuit het middenveld als vleugels is dit echt ondermaats. Mihijlovic is vandaag niet één keer zijn man voorbij gekomen of gevaarlijk geweest en het middenveld is zowel defensief als aanvallens enorm zoekende. Of ze snappen het druk zetten niet of ze kunnen het niet belopen. Achterin kun je gewoon nooit meer met Doke beginnen. Bij elke andere eredivisie club, op Emmen na loopt een betere rond. Start dan gewoon met drie verdedigers en probeer de slag op het middenveld te winnen. Goals tegen krijgen wij toch wel..

Het is nu aan JOR om dit in een week te fixen, volgende week moet je winnen bij VVV. Daarnaast moet het veldspel echt veel en veel beter. Daarnaast moet Hamstra echt nog een versterking in de aanval ernij halen en haal van Rhijn nu gewoon als rechtsback. Verkoop Van Amersfoort en Doke voor een klein prijsje of anders gratis.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Rick schreef:Achterin kun je gewoon nooit meer met Doke beginnen. Bij elke andere eredivisie club, op Emmen na loopt een betere rond.
Gersom Klok is beter dan Doke Schmidt....
Plaats reactie