10-08-2018 PEC Zwolle - sc Heerenveen

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Die Doke staat echt de hele tijd aan de verkeerde kant te verdedigen. Best knap..::...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Belabberde is dat je bij de meeste kaarten best kunt inzien waarom Higler ze geeft. Alleen geel voor hoegh moet een optelsom zijn, vergrijp zelf was lang geen geel.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Hoppa, we staan bovenaan. Kampioenen!
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Onvoorstelbaar dat we dit hebben gewonnen. Verdedigend zo ontzettend zwak.

Deze drie punten gaan we heel hard nodig hebben als er niks gaat veranderen..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Mooi om de zien dat de jongens met veel strijd speelden.
Plus voor JOR: goede wissels.

Dit maakt direct door beide aspecten een heel verschil met vorig seizoen.

We staan er wel goed op terwijl er op transfergebied nog van alles kan gebeuren.

Nu naar hopen dat Thorsby blijft.
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Weet iemand op welke plaats we nu staan? :mrgreen:
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Tot die rode kaart was het voetbal verschrikkelijk, na de rode kaart genoten van de over-mijn-lijk mentaliteit.

En Doke ppppfffffffff
Spijt heb je morgen maar!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Thinkman schreef:Weet iemand op welke plaats we nu staan? :mrgreen:
Ja, Trevorp :lol:

Maar ff screenshot maken van teletekst!
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Beide backs en Yuki zijn de pijnpunten.

De werklust en de wissels van JOR waren prima. Heel belangrijke zege en een opsteker, maar ik hoop dat Hamstra ook ziet dat er veel te makkelijk door ons middenveld en onze verdediging gelopen wordt.

Hulde ook voor de uitfans. Als één man achter de club!
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Joucke schreef:Ja, Trevorp :lol:
Maar ff screenshot maken van teletekst!
Ha ha, best lekker zo'n overwinning
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Het was net alsof de spanning van de mannen afviel na de 2-3 en de rode kaart. Het was nog geen hogere voetbalwiskunde, maar toen was er ineens wel strijd en beleving. Als dat er elke wedstrijd is, ben ik tevreden. O ja en de drie punten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Vooruit dan maar :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ebiede schreef:Tot die rode kaart was het voetbal verschrikkelijk, na de rode kaart genoten van de over-mijn-lijk mentaliteit.

En Doke ppppfffffffff
Nou, ik vond eigenlijk alleen de laatste 10-15 minuten voor rust goed. Na de rode kaart was het gewoon pompen of verzuipen en toen zag je de kwetsbaarheid van onze 2 backs. Doke kan niet beter en Pierie speelt op verkeerde plek. Verder was Mihajlovic weer onzichtbaar.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Zo'n Doke schmidt dat kan echt niet meer.

Totale onkunde en dan andere spelers ook nog vertellen wat ze moeten doen en hoe ze moeten spelen.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Wat een feest gisteravond in het uitvak, dit had ik de hele zomer gemist!
Hopen dat er in de toekomst vaker uitverkochte uitvakken komen.

Het was wel weer spannend het laatste halfuur, het had zo maar weer mis kunnen gaan.
HEERENVEEN
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ontzettend blij met de onverwachte 3 punten. Maar wat was het moeizaam. Ontzettend effectief, ook dankzij 2 foutjes van Boer. Arbitrage zat niet mee met rode kaart voor Thorsby en gele kaart voor Hoegh vond ik onterecht

Maar we moeten niet denken dat we er zijn, want ook Zwolle was erg matig. Onze backs Schmidt en Pierie beide ver ondermaats en ook Bulthuis geen voldoende. Punten in de tas en nu al punten meer dan ik had gedacht
Demster
Invaller
Berichten: 462
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Zeer knappe en persoonlijk onverwachte overwinning. Mooi om te zien dat het team nu niet na een achterstand de kopjes laat hangen. Ook na de rode kaart erg knap de voorsprong verdedigd. Vooral Lammers voetbalde erg knap mee en liet zien het spelletje te begrijpen.
DimitriSCH
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2018 11:31

Bericht door DimitriSCH »

Hoe een goed kwartier je de drie punten op kan leveren. Enorm knappe prestatie. De wissels van JOR een verademing tov Streppel. Hoop wel dat er nog een vervanger van Veerman komt, ik geloof er niet in dat Lammers 15-20 goals gaat maken dit seizoen. Is eerder een 9,5 dan een echte nummer 9.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Wedstrijd op karakter en inzet gewonnen. En dat is ook voetbal. Het is net alsof het altijd mooi en wervelend moet zijn, maar voetbal mag ook op deze manier. Zeker met 10 man.

Yuki presteert het om in de ruimte tussen de linies te verdedigen. Hij dekt lucht. Continue kon Zwolle via het middenveld doorlopen en oa vanuit daar de vleugels bedienen. Yuki moet of meer naar voren spelen, meer een 10, dan waar hij nu staat.
Dit moet JOR echt gaan inzien

Doke verdedigde 2e helft verdienstelijk.

Waarom hebben we de rechtsback Kinsley van Zwolle niet gekocht. Heerlijke type dumfries back.
Hier heb ik geen woorden voor
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Demster schreef:Zeer knappe en persoonlijk onverwachte overwinning. Mooi om te zien dat het team nu niet na een achterstand de kopjes laat hangen. Ook na de rode kaart erg knap de voorsprong verdedigd. Vooral Lammers voetbalde erg knap mee en liet zien het spelletje te begrijpen.
Precies! Was qua inzet erg goed. Voetballend kan het vele malen beter, maar deed er nu niet veel toe. Wel kan je zien dat er inderdaad nog wat bij moet.

@Torcida ; Doke verdedigde verdienstelijk? Hij stond 2x aan de verkeerde kant te dekken... verder een paar keer moeite om uberhaupt de bal weg te krijgen. Inzet uitstekend, maar komt echt veel en veel te kort.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Ik lees hier altijd de negativiteit hier over onze club dat we een slechte basis hebben dat we 12de of lager zullen eindigen,en dat clubs als Zwolle en Utrecht het veel beter voor elkaar hebben dan ons.Nu zie ik de basisopstelling van Utrecht tegen PSV zijn dat 11 wereldvoetballers dan??dat vind ik niet echt een topelftal,ook Zwolle,door sommige al gezien dat die ons voorbij zijn gestreefd.dat was toch ook matig tegen 10 man wisten ze ook niet wat ze moesten.aankopen als Lachman brengen ze ook niet verder
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Feanfan 1 schreef:Terecht rood, alleen Higler had voordeel moeten geven, dan hadden we nog 11 man gehad
De backs zijn echt amateurs. Schmidt en Pierie kunnen er beide geen klote van
Armen stijf langs het lichaam en dan krijg je de bal er van dichtbij hard opgeschoten.Dat is natuurlijk geen hands en al helemaal geen rood.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Mooie punten en een strijdbaar Heerenveen gezien wat we al een paar seizoenen niet meer mee hebben gemaakt. Het voetbal was nog niet al te best maar het afmaken van kansen was eergisteren natuurlijk wel knap. Het is te hopen dat ze het voetbal nog wat beter uitvoeren in combinatie met dezelfde felheid waarmee ze eergisteren speelden en we beleven denk ik een leuk seizoen.

Wat betreft de rode kaart, ik ben zelf ook scheidsrechter en het blijft een discussiepunt. Normaliter is het rood als een speler zich onnatuurlijk breed maakt en dat was nu niet echt het geval. Maar Higler had "de pech" iets te snel te fluiten anders was er niks aan het handje geweest. :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Janneman schreef:
Wat betreft de rode kaart, ik ben zelf ook scheidsrechter en het blijft een discussiepunt. Normaliter is het rood als een speler zich onnatuurlijk breed maakt en dat was nu niet echt het geval. Maar Higler had "de pech" iets te snel te fluiten anders was er niks aan het handje geweest. :wink:
Even een vraagje. Het fluitje. Maar dan.... Higler ontkwam er op geen enkele manier aan om de goal in ieder geval af te keuren omdat die er inging na het fluitje. Maar kennelijk was het baasje met de arendsogen er meteen al van overtuigd dat het opzettelijk hands en rood was. En dat Makkelie achter het scherm dan ook nogmeteen toegeeft dat het terecht was is natuurlijk belachelijk. Morten krijgt de bal tegen z'n buik en daarna raakt hij zijn arm. Maar het was absoluut niet zo dat zijn arm naar de bal ging. Roelof de Vries had het er in het interview met Morten over dat tijdens het afgelopen WK géén rode kaart gegeven mocht worden wanneer de bal via het opvangen op de borst de arm van de speler raakt. Hoe kan een Makkelie, die zelf op de WK was dan zeggen dat dit terecht was? Van Basten gaf het jaren terug al aan dat én een penalty en een rode kaart in het geval van zo'n lichte overtreding gewoon heel onterecht en waardeloos is. Je bent namelijk anderhalve wedstrijd je speler kwijt. Dit moeten ze echt eens anders gaan doen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Dit zijn kwesties waarbij het ook een stukje aanvoelen is vanuit de scheids. Higler kent dat niet, ook gezien het gemak waarmee hij met kaarten strooit. Hele beroerde arbiter vind ik hem. Zelfs voor een redelijk normale schouderduw trekt hij de kaart. In dit geval is de club al voldoende bestraft met OF een tegengoal, of een penalty waarbij de kans op een goal enorm is. Dan is ook nog rood overdreven, helemaal omdat er flinke twijfel is of Thorsby uberhaupt bewust naar de bal ging.
The two most powerful warriors are patience and time.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Geheel eens met bovenstaande reacties. Discussiepunt wat ik nog wel wil inbrengen is dat Morthen breed stond en juist zijn armen tegen zijn lichaam aan wilde brengen. Op het moment dat hij zijn armen naar zijn lichaam brengt, raakt de bal zijn arm.
Mijns inziens zeer ongelukkig. Feit blijft dat Higler door had moeten spelen om te kijken of PEC voordeel uit de situatie had kunnen halen. Derhalve was het simpelweg een enorme blunder van Higler. Losstaand van het feit dat deze man als een bezetene met kaarten strooit en de wedstrijd allesbehalve aanvoelt.
Plaats reactie