8-4-2018 SC Heerenveen - FC Groningen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 13-04-2018 15:17

Hansen
1
5%
Dumfries
1
5%
Høegh
3
14%
Pierie
0
Geen stemmen
Woudenberg
2
10%
Bruijn
12
57%
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
0
Geen stemmen
Vlap
1
5%
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Bulthuis
1
5%
van Amersfoort
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Lang niet uitverkocht, moet je eens nagaan hoe deze 'derby' dan bij ons leeft :lol:
HEERENVEEN
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Voor mij voelt deze wedstrijd al een tijdje niet meer als derby. Sinds ik meermaals thuis en uit de enige echte derby heb meegemaakt is het allemaal wat verwaterd. Voor de Groningers is dat schijnbaar heel anders.

Hoe dan ook.. ergens heb ik het gevoel dat die gasten zich morgen compleet na de klote zullen knokken en voor elke meter zullen vechten. En laten we er morgen met zijn allen weer eens vol achter gaan staan. Schreeuw ze die meters door.. zeker nu het ontbreekt aan een natuurlijke leider op het veld kunnen ze dat goed gebruiken. En pakken we 3 punten.. dan maken we komend weekend van Groningen Roda een echte degradatie kraker :wink:
Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

Bijzonder prettig inderdaad, kon ik toch nog wat kaarten kopen voor een thuisvak. Uitvak was helaas vrij rap uitverkocht.

Laten we hopen dat we in elk geval een mooie pot voetbal te zien krijgen.
lubbevandijk
Nieuw talent
Berichten: 92
Lid geworden op: 29-10-2006 14:22

Bericht door lubbevandijk »

Serieus degradatie gevaar nu voor groningen.
Zal verlammend werken op de grunnigers. 3-0.
Verlos ons
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

lubbevandijk schreef:Serieus degradatie gevaar nu voor groningen.
Zal verlammend werken op de grunnigers. 3-0.
Volgende week ook nog Groningen-Roda jc....
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Groningen kan me niet schelen; wij kunnen hier een grote slag slaan. Vitesse en PEC verliezen, terwijl ADO en Heracles een loodzware uitwedstrijd hebben. Met een goede eindsprint zit de zesde plek er nog in. En dat is zowel voor het goede gevoel als voor de tv-gelden heel prettig.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Groningen de nacompetitie induwen zou mooi zijn. Ik zal eens positief zijn: 3-1 voor ons.

Ik hoop eigenlijk vooral dat Feyenoord vandaag wint :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Thinkman schreef:
Streppel zojuist op Omrop Fryslan:
"Ik luister dit keer eens naar de mensen op sc.heerenveen.org. Dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen." :wink:


Krijg weer een beetje vertrouwen in een goede afloop tegen fc Groningen!
Serieus, in wat voor programma deed hij die uitspraak? Had hij inderdaad veel eerder moeten bedenken. :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Silver

Bericht door Silver »

Beetje dubbel gevoel: Groningen heeft vorige week tegen Ajax gepiekt, dus kans is klein dat ze dat deze week weer lukt. Het bekende gezegde: als je elke week zo speelt, doe je mee om het kampioenschap.
Aan de andere kant, door de resultaten van gister hebben wij kans om aan te haken bij plek 7 en 6. Bij winst vanmiddag gelijk met Vitesse en op 1 punt van PEC. Maar weet vanuit het verleden maar al te goed dat als wij kans hebben om aan te haken, we juist vaak afhaken.
Opstelling lijkt positief met Vlap op 10 en Rojas op de rechtsvoor. Even afwachten wat voor impact de tragedie van woensdag heeft op de spelersgroep, mentale weerbaarheid is nou niet echt één van de sterke punten van deze groep.

De play-offs kunnen me gestolen worden eerlijk gezegd, maar door zoveel plaatsen boven Groningen en Twente te eindigen is voor het tv-geld van volgend seizoen wel lekker. En we kunnen wel wat centen gebruiken om deze zomer bv. een nieuwe spits te halen.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

De belangen zijn dit keer wel heel erg verschillend. Groningen zal er alles aan moeten doen om uit de gevarenzone te blijven. Heerenveen moet ervoor zorgen zij dat de toeschouwers de komende maanden aan zich blijft weten te binden. Natuurlijk blijven de supporters hun clubje wel trouw maar het shop- en skipwereldje waar je de laatste jaren in terecht gekomen zijn doet ook bij voetbal zijn intrede. Gelukkig hebben we geen groene stoeltjes maar voor de Euro's maakt de kleur geen ruk uit.

Ik verwacht dat Groningen vooreerst een punt probeert te pakken. Afhankelijk van wat er op het middenveld gebeurt, kan de wedstrijd m.i. verschillende kanten opgaan. Het wegvallen van Schaars en Odegaard is natuurlijk een aderlating. Maar het biedt ook weer de kans om "out of de box" te voetballen en verrassende dingen te laten zien waar de tegenstander niet op gerekend heeft.

Ben benieuwd of incidenteel gedrag van supporters en/of spelers ervoor zorgen dat de "gunfactor" gereduceerd wordt naar nul. Want in dat geval kan het voor Groningen de komende weken wel eens heel vervelend worden. In het verleden snapten ze dat daar in het Oosten nog niet altijd even goed maar misschien heeft men geleerd.

Maar voor hetzelfde geld countert Groningen naar 0-3 en wordt het een zonnige klotenmiddag. Ik neem in ieder voor het eerst dit jaar geen winterkleding mee. Zonnebril niet vergeten, T-shirtje in de zon, en gelegitimeerd niets doen.

It koe minder, soe myn beppe wol sizze.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Bruyn op 6 en Vlap rechtsvoor
Streppel out !!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Je doet net of je verbaasd bent? Streppel houdt niet van buitenspelers!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het is om moedeloos van te worden. Werd Streppel vroeger op school gepest door vleugelspitsen? Is hij allergisch voor diepgang?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Baggerraartje schreef:Je doet net of je verbaasd bent? Streppel houdt niet van buitenspelers!
Kon me het ook niet voorstellen, maar iedereen op dit forum was zo overtuigd van de goede opstelling dat ik het geloofde
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Bij deze verklaar ik onze technische staf zwakbegaafd. Wat een schandalige slechte opstelling.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Vlap staat gelukkig nog wel op 10, maar dan nog
1e helft niet best, maar winst telt.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Jongens jongens jongens, wat een dramatische pot weer. Maar dat kun je verwachten als je Yuki als rechtsbuiten opstelt (hoe verzin je het?!) en vervolgens Zeneli vervangt door Van Amersfoort. Precies nul kansen uit open spel. Misschien tijd om eens iets anders te proberen, Streppel?

Overigens ben ik van mening dat Pierie voorlopig niet meer centraal moet spelen. Kost ons het ene punt na het andere.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Nog 4 potjes, hopelijk blijven de PO ons bespaard. En dan opnieuw beginnen met een trainer die het wel snapt. Wat een martelgang weer. De zoveelste thuis.
Silver

Bericht door Silver »

Na schijtbakkenvoetbal bestaan er dus ook schijtbakkenwissels. Even onder voorbehoud dat Zeneli en Pierie misschien blessures hadden, maar anders wat een dramatische wissels van onze grote kale leider. Stonden we weer met 5 middenvelders en Reza op een eilandje. Totaal geen diepgang, vaak waren de buitenposities ook niet bezet. Wat is hier de gedachte achter, misschien dat iemand dat uit kan leggen? Alles komt door het midden en als je nu creatieve spelers heb dan kun je er misschien doorheen voetballen, maar dat is met Thorsby, van Amersfoort, Kobayashi en (mindere mate) Vlap niet te doen.

Maar eenmaal in het stadion ook negatief verrast door het feit dat ie Kobayashi weer als veredelde rechtsbuiten neerzet. Iets wat in voorgaande wedstrijden al duidelijk was dat dat niet werkt. Streppel blijft maar vasthouden aan dat systeem met een middenvelder op rechtsvoor, kan kennelijk niet schakelen naar een andere variant. Terwijl je ook zou kunnen kiezen om Zeneli die Odegaard-rol te kunnen geven, maar dan vanaf links. Die kan dan wat zwerven en op andere momenten de diepte zoeken. En met Rojas vanaf rechts een buitenspeler met diepgang.

Snap wel dat Groningen na de 1-1 tevreden was met een punt en daar ook op gingen spelen, maar volgens mij vond Heerenveen het ook wel prima. Niet gek natuurlijk, met zulke wissels geef je als coach ook een signaal af dat je kan leven met een punt.
Dat laatste half uur leek echt helemaal nergens op, van beide kanten niet. Je vraagt je echt af waar je naar zit te kijken, heb heel wat momentjes voor Gijp gezien waar ballen gewoon uitgeschoten worden zonder dat er iemand in de buurt staat.

Wel leuk het debuut van Bruijn. Begon wat slordig, maar herstelde zich prima. Natuurlijk niet makkelijk om iemand als Schaars te vervangen, maar geef hem de resterende wedstrijden maar het vertrouwen. Ook mooi moment in de 6e minuut het applaus voor Schaars al had ik het idee dat niet iedereen doorhad waarvoor geklapt werd. Dit had met een boodschap op de schermen beter georkestreerd kunnen worden.

Al met al schiet je met een punt weinig op terwijl je juist aansluiting kon maken met plaats 7 en 6.
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Ik zei het destijds al, maar er is te zwak opgetreden naar Streppel. 'Niet verlengen' was een halve maatregel, zoals we dat inmiddels gewend zijn van onze club. Deze man is incapabel en was bij IEDERE andere club al lang ontslagen. Ik begin me ook echt zorgen te maken over de rest van de technische staf. Heeft er dan werkelijk niemand een beetje kijk op voetbal?

Kobayashi die 0,0 snelheid en diepgang heeft op rechtsbuiten. Daar was hij overigens nauwelijks te bekennen, het leek af en toe wel of Denzel het in zijn eentje maar uit moest zoeken. Bij een 1-1 stand brengt Streppel lachend Bulthuis in en wordt de enige speler die enigzins iets kan creeeren eruit gehaald (Zeneli). We bakten er al niks van, maar vanaf dat moment was het echt niet meer om aan te zien.

Ik zat zoals gewoonlijk in het stadion en ik voelde me gewoon machteloos. Je ziet de spelers warmlopen en je denkt: "Het zal toch niet? Dit kan hij toch niet menen?". Dit seizoen is al goed verkloot, maar ik baal als een stekker dat we deze laatse pakhembeet 8 wedstrijden niet hebben geschonken aan een nieuwe trainer en een inspirerende opstelling. Wat voegt Streppel hier nou nog toe? Verdomme man.

En je maatje Reza ook nog eens aanvoerder maken, die constant met zijn hoofd naar beneden loopt en geen bal raakt. Had meermaals de kans om het publiek te zwepen, maar nee hoor, hij laat het kopje weer hangen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het ergste vind ik nog de gelatenheid. Op het veld zie ik niemand die de pest in heeft, Streppel meldt vrolijk dat we een punt zijn ingelopen op PEC en Vitesse en het publiek houdt het bij een bescheiden fluitconcertje. Het slaat zelfs door naar het forum, waar de discussie over de 'derby van het noorden' tot twee luizige pagina's beperkt blijft.

Helemaal murw gebeukt door de middelmaat. Geen degradatiegevaar (gelukkig), maar ook nauwelijks perspectief op beter, geen aansprekend voetbal en geen enkele speler waar je voor naar het stadion komt.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

AllardP schreef:en het publiek houdt het bij een bescheiden fluitconcertje.
Ik fluit sowieso niet, maar ik denk dat je de spelers niet eens veel kunt verwijten. Wij hebben een trainer die er helemaal niks van snapt en de poppetjes op de verkeerde plek zet. De spelers doen hun best, maar de spelers presteren ook als ze op hun eigen favoriete positie spelen.
Vlap speelde eerst op 10 en deed dat redelijk tot goed. Dan gaat Zeneli (waarom?) eruit. Dan komt er geen linksbuiten in wat logisch zou zijn... Nee, drama Van Amersfoort op 10 en Vlap op linksbuiten. Hoe verzin je het :twisted:

Ben wel klaar met dit seizoen, al pak ik ADO en Feyenoord natuurlijk nog wel mee. Natuurlijk hoop je dat je eigenlijk nog op plek 6 eindigt wat best mogelijk is. Maar aan de andere kant hoop je ook op plek 9, omdat we er dan vanaf zijn. Moet Groningen wel 12e of lager eindigen

Dit seizoen
Thuis: 5x winst, 5x gelijk, 5x verlies
Uit: 5x winst, 5x gelijk, 5x verlies

Das dan wel weer knap
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Had ik niet eens door. Thuis 5x winst dus.....Wat een afgang. De spelers kun je inderdaad niets verwijten. Die kunnen er ook niets aan doen dat ze ondsr Streppel moeten trainen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen rules schreef:Had ik niet eens door. Thuis 5x winst dus.....Wat een afgang. De spelers kun je inderdaad niets verwijten. Die kunnen er ook niets aan doen dat ze ondsr Streppel moeten trainen.
Heeft Streppel niet nog wat verlofdagen? Laat m die maar opnemen. Bij voorkeur op wedstrijd dagen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

We hebben een tijd gehad dat we thuis praktisch alles wonnen. Waren we in de eredivisie zo’n beetje de enige club die de top 3 wist te verslaan in eigen huis.
Samen maken we de club sterk.
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Streppel is absoluut Heerenveen onwaardig!!!
Hij verdient het niet eens om in het Abe Lenstra Stadion te komen.
Hij heeft het hele voetbal gesloopt!!!
Werkelijk!! Waar is hij mee bezig?
Wij willen vermaakt worden met vleugelspelers.
Ongelofelijke wissels...en dit was dan de derby :roll:
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Klasseloos en erger nog passieloos. Zelden zo slecht Heerenveen en ook Groningen gezien. Wat een kansloos voetbal. Die Streppel is nu bijna twee jaar trainer, hij heeft geen idee hoe te spelen. Wat een kip zonder kop voetbal.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Stiffie schreef: hij heeft geen idee hoe te spelen. Wat een kip zonder kop voetbal.
Ja dat weet hij juist wel. Achterin tikkie breed en tikkie terug. En als de bal eenmaal voorin is, dan hebben we geen creatieve nr.10. en één echte vleugelspeler met Zeneli.
Als hij zo wil voetballen is zijn goed recht, maar levert nauwelijks resultaat, maar wel veel gemor en seizoenkaarthouders die twijfelen om te verlengen.
Streppel bedankt
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Nog vier keer afzien en dan is het over en uit -gelukkig.
Dit slaat inmiddels nergens meer op. En play offs? Daar wil je toch niet eens aan denken!
Miereneukert!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Streppel is echt helemaal van het padje af volgens mij. Yuki op rechtsbuiten, terwijl Rojas het daar een paar weken geleden ook goed heeft gedaan. Hij gebruikt niet eens één van zijn dure buitenspelers. Het is echt niet te volgen. Pelle er nog in, allemaal weer de trechter in.. Zit er dan niemand op de bank die dit ziet? Dan mag iedereen bij de technische staf wel na deze competitie zijn biezen pakken. Zo'n Johnny Jansen wordt dan ook helemaal niets. Of zijn wij vanaf de zijlijn zo blind? Streppel vond namelijk zelf dat Yuki wel een lekker potje speelde. Als je zag hoeveel ruimte er soms op de vleugels lag.. Dumfries liep daar wel, maar kan ook niet overal lopen.

Iedere keer bij Omrop Fryslan ook over de zware week beginnen.. Ontzettend sneu en erg voor Schaars, maar het is voor anderen natuurlijk ook weer een kans.
Plaats reactie