17-02-2018 PSV - SC Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match -Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 22-02-2018 16:47

Hansen
1
5%
Dumfries
3
14%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
0
Geen stemmen
Woudenberg
6
29%
Schaars
3
14%
Thorsby
0
Geen stemmen
Vlap
1
5%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
3
14%
Veerman
2
10%
Rojas
2
10%
van Amersfoort
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Heerenveen rules schreef:Ik heb weer eens genoten van Heerenveem de tweede helft. Gedurfd en vol passie. Zo hoort het. Complimemten.
Eens. Veel meer lef en risico in het spel. Lijdt je vaker balverlies, maar ben je ook zoveel gevaarlijker..

Overigens mooi om te zien hoe Woudenberg speelde. Vond hem erg sterk.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hele vermakelijke wedstrijd, waar complimenten op zijn plek zijn voor het hele team. :D
Veel inzet en passie en een keer goede wissels van Streppel. Is denk ik de eerste wedstrijd dat hij goed wisselt.
Samen maken we de club sterk.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Dat balbezit....

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Die sprint van Henkie, geweldig. Heb de wedstrijd teruggespoeld om te kijken of hij het echt was :D
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

BK2007 schreef:Hele vermakelijke wedstrijd, waar complimenten op zijn plek zijn voor het hele team. :D
Veel inzet en passie en een keer goede wissels van Streppel. Is denk ik de eerste wedstrijd dat hij goed wisselt.
Streppel praat veel met Hamstra cs over contractverlenging.
Waarschijnlijk heeft Gerry aangegeven wat er anders moest.. :wink:
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Satyr schreef:Joucke is een trol?
Nee hoor
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Joucke schreef:Nee hoor
Dan heb je azijn in je aderen. Geeft niks, maar als de tweede helft je niks positiefs doet, dan heb je niks gezien van het afgelopen seizoen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Heerenveen moet op deze manier lekker doorgaan en het seizoen uit voetballen.
Je wordt geen kampioen meer en je degradeert ook niet. Gewoon lekker vrijuit voetballen en met wat meer durf zoals de tweede helft vandaag. Probeer wat te experimenteren tot het einde van de competitie. Kan weinig misgaan.
Miereneukert!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Satyr schreef:
Dan heb je azijn in je aderen. Geeft niks, maar als de tweede helft je niks positiefs doet, dan heb je niks gezien van het afgelopen seizoen.
Oh wow, we pakken een punt tegen een laf psv dat met een man minder speelt. Nou, hoera!

Wat mij van de tweede helft bij blijft, is een psv dat terugzakt rond de eigen 16, en daar alle tijd krijgt om zich op te stellen. Vervolgens gaat bij ons heel voorspelbaar het balletje traag rond. Van Dumfries naar Høegh, naar Schaars, naar Woudenberg, naar Thorsby en weer naar Dumfries. Die kan de bal niet naar voren kwijt, dus speelt Høegh of Schaars maar weer aan, en het hele trage, stroperige rondspelen begint weer van voor af aan.

Ik heb 0 aanvallen gezien waarbij verrassende dingen werden gedaan. Waaruit de klasse van Ødegaard bleek, die deelde in de malaise.

Bij toeval komt de bal uit een corner voor de voeten van Schaars, die hem prima binnen schuift. Uit de kluts (hinderen van Zoet door Izimat) komt de bal voor de voet van Reza die hem binnen prikt.

Om zo'n verdediging kapot te spelen moet je de bal snel van kant laten wisselen, of je aanvallende middenvelders je spitsen weg laten steken. De diagonale bal waar Streppel het over had bij het inbrengen van Rojas heb ik niet of nauwelijks gezien. De middenvelders (Ødegaard, Vlap) zagen geen beweging bij de spitsen, of ze liepen weer eens buitenspel, en dan kun je ze niet wegsteken, dus ging alles weer de trechter in.

Dit had zoveel beter uitgespeeld moeten worden, zoals eigenlijk al het hele seizoen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ben het eens met Joucke dat het tempo te laag was, er geen variatie was, we zelfs met twee spitsen nauwelijks de bal daar kwijt konden, het was geen goede tweede helft. Dat je wint is puur op opportunisme. De oorzaak is voor mij met name de kwaliteit van de selectie. Neem nou zo'n Rojas, komt er in voor de bezetting, maar voegt toch nul toe?

Het wel of niet verlengen met Streppel vind ik dan ook minder interessant dan wat we deze zomer op de transfermarkt gaan doen.

Desondanks positief dat we op inzet en opportunisme een punt pakken bij de koploper, denken dat iedereen voor een punt getekend had vooraf
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

fuotbalgek schreef: Het wel of niet verlengen met Streppel vind ik dan ook minder interessant dan wat we deze zomer op de transfermarkt gaan doen
Helemaal eens.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Ook met 11 tegen 11 waren we niets minder dan de aanstaande landskampioen.
2de helft meteen Veerman erin voor een verdediger.en later nog meer wisselen waardoor er nog maar 1 echte vedediger in het veld staat is toch prachtig en dat bij de koploper.En toch zijn er supporters die niet tevreden zijn....het enige waar ik ontevreden over ben is,waarom hij niet zo wisselt bij een thuiswedstrijd tegen een laaggeklaaseerde tegenstander?
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Joucke schreef:Wat een ontzettend kut tweede helft. Honderdduizend balletjes breed, breien om het breien. Met een beetje tempo in het spel had je psv kunnen verslaan.

Tekenend is wel de doeltrap in de laatste minuut. Kort balletje op schaars of høegh, weet niet zo 123 meer wie het was. Slap passje naar een speler daarvoor, dan weer een balletje breed, balverlies en higler fluit maar af.

Er had zo ontzettend veel meer ingezeten.
Ik lees net voetbalzone,jij bent daar pompebletsje zeker?zelfde negatieve verhaal en de enige Heerenveensupporters die niet tevreden zijn na deze wedstrijd,onbegrijpelijk.....
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Nee, daar kom ik niet. Wat ik plaats, daar staat mijn naam bij. Heb je mijn volgende, uitgebreidere post hier ook gelezen?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Natuurlijk kun je na deze wedstrijd tevreden zijn over de vechtlust en de gedurfde tactiek in de tweede helft, maar ik begrijp absoluut niet dat mensen het spel goed vonden. In de eerste helft doen we precies wat PSV wil: ver van de goal spelen zonder dat we ook maar een enkele kans creeren. Niet verbazingwekkend dat je dan door persoonlijke fouten achterkomt; daar spelen die jongens elke week op, zelfs tegen de mindere goden. Dan lijkt het misschien dat je 'niets minder' bent, maar dat is pure schijn.

We hebben vervolgens alle geluk van de wereld dat Lozano rood krijgt, waar negen van de tien scheidsen geel zouden geven. Zonder die rode kaart hadden we kansloos verloren; dat zal iedereen toch wel met me eens zijn? In de tweede helft krijgen we met elf tegen tien PSV aardig onder druk, maar ik heb eerlijk gezegd geen uitgespeelde aanval gezien. Wel een mooi uitgespeelde corner. We hadden we natuurlijk een penal moeten krijgen bij 2-1, maar behoudens de nogal gelukkige klutsgoal van Reza heb ik alleen maar een kansje van Veerman (prima ingeschoten, goede redding) en een kopbal over van Hoegh geteld. Ik ben het met Joucke eens dat dit een magere oogst is.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

fuotbalgek schreef:Neem nou zo'n Rojas, komt er in voor de bezetting, maar voegt toch nul toe?
Het is ook wel vervelend als je als jongen van 1.20m erin komt, terwijl er al de hele tweede helft de lange bal wordt gespeeld. Hij heeft ook misschien twee keer de bal in de voeten gekregen.
Maar je hebt verder gelijk, het voetbal was eigenlijk heel matig, mensen blijven elkaar de bal in de voeten schuiven en er zit geen tempo in de 'aanval'. Het tempo moet echt omhoog en de bal moet naar voren, niet opzij. Er is wel hard gevochten voor dit punt, dat kun je ze niet ontzeggen, en Streppel heeft ook op tijd gewisseld en zeer gedurfd op een gegeven moment en daar is men ook voor beloond.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Ik vind het ongelovelijk en veelzeggend dat Reza zo'n bal er met links in frummelt. :shock:

Verder twee kadootje door de fout van een verder prima spelende Pierie (dat zit er nog steeds in helaas) en die van Schaars (met de leeftijd sluipt er blijkbaar gemakzucht in).

Duidelijk is wel dat twee vertragers op het middenveld niet handig is. Dus logische keuze van Streppel om Yuki er naast te zetten (hij zal waarschijnlijk dit forum wel lezen voor tips) en dat al nadat dit zo'n 20 wedstrijden overduidelijk is. Chapeau! Yuki zal dus echt zijn tempo moeten verhogen als hij stappen wil maken.

Maar aan de andere kant, er was strijd en passie en we komen terug uit een 2-0 achterstand bij een uitwedstrijd tegen de koploper. Dat is een groot compliment waard.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Toch overheerst bij mij de tevredenheid over het punt en de inzet. Dat PSV ook met tien man de 3-2 had kunnen maken zegt ook veel over hun kracht.

Joucke, verwacht je dan echt dat we met 11 tegen 10 wel even PSV oprollen? Dat we dan ineens wel drie keer de bal naar het goede shirt spelen? Dat we dan ineens wel een goede spits hebben, die de ballen klaar legt voor bijv Odegaard? Heerenveen is al sinds PSV uit van vorig jaar (TRAUMA) aan het dolen, dan mag je geen wonderen verwachten.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Satyr schreef:Toch overheerst bij mij de tevredenheid over het punt en de inzet. Dat PSV ook met tien man de 3-2 had kunnen maken zegt ook veel over hun kracht.

Joucke, verwacht je dan echt dat we met 11 tegen 10 wel even PSV oprollen? Dat we dan ineens wel drie keer de bal naar het goede shirt spelen? Dat we dan ineens wel een goede spits hebben, die de ballen klaar legt voor bijv Odegaard? Heerenveen is al sinds PSV uit van vorig jaar (TRAUMA) aan het dolen, dan mag je geen wonderen verwachten.
De geleverde strijd (mede mogelijk gemaakt door een angstig en laf psv) was voldoende.

En nee, ik had niet verwacht dat we ze wel even zouden oprollen. Het zinloos heen en weer schuiven van de bal omdat er onvoldoende beweging is, is al een anderhalf jaar durend probleem.

Ik nam vorig seizoen mijn vader mee naar Heerenveen - Roda (3-0 winst). Wat hem het meest opviel was het gebrek aan beweging, de traagheid in het spel. Dat dit een jaar later nog niet verbeterd is, is triest. Ook is het de reden dat ik niet tevreden, laat staan blij kan zijn met dit punt.

Als het enige storende werk van de tegenstander bestaat uit een eenzame Luuk de Jong, vind ik dat je wel mag verwachten dat er wat meer tempo in komt, en dat de bal dan ook gewoon bij ploeggenoten wordt afgeleverd. Maar blijkbaar is dat te hoog gegrepen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

alsof het de normaalste zaal is dat je tegen 10 man even zomaar 2 tot 3 doelpunten maakt, en dan ook nog tegen de koploper die sinds 2016 thuis niet meer punten had verloren en überhaupt weinig weg geeft. En een ploeg die met 10 man speelt en volledig inzakt is alleen in de aanval zwak of zwakker, verdedigend maakt het niet zoveel uit.Tenzij je met 10 man volledig over de linies van PSV heenloopt. Heerenveen deed het knap en bleef jagen op doelpunten. Lees hier zoveel onzin, alsof we zelf zwaar onterecht op de 9e plek staan.

Wat een verademing , Vlap voor Yuki. eindelijk iemand die op die positie vooruit durft te voetballen.
Hier heb ik geen woorden voor
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik hoop dat dat laatste ook zo blijft en niet weer Streppeliaans voor maar even. Vooruit spelen ipv terug of breed. Vlap is daar erg goed in. Mag ik graag zien.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Joucke schreef: Ook is het de reden dat ik niet tevreden, laat staan blij kan zijn met dit punt.
Normaal gesproken zou dit een vet bonuspunt zijn. Helaas laten ze, soms volkomen onterecht, op andere momenten punten liggen die absoluut niet hoeven. De start tegen PEC, 2 Punten laten liggen tegen Roda. Het vaak oeverloze heen en weer geschuif op het middenveld. Ik begrijp je wel, maar toch ben ik wel weer blij dat wij als een van de weinige clubs kunnen zeggen dat we PSV 4 punten afgesnoept hebben. Het was nog mooier geweest dat je jezelf daarmee ook hoger op de ranglijst had gezet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Mackan68 schreef:Het was nog mooier geweest dat je jezelf daarmee ook hoger op de ranglijst had gezet.
Nou ja, bij verlies waren we 10e geweest op doelsaldo, onder VVV...
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Satyr schreef: Nou ja, bij verlies waren we 10e geweest op doelsaldo, onder VVV...
Ja, dat klopt, maar bij wat vaker en meer aanvallende intenties hadden we ook een paar punten boven ADO kunnen staan. In heel veel wedstrijden werd het spannend vanaf een uur voetballen ofzo. Omdat er dan massaal achteruit gelopen werd. Als je dan ook nog inzet op verdedigende wissels, waardoor er aanvallend maar amper meer iets uitkomt dan roep je het noodlot over jezelf af. Streppel had, als hij zich goed in het verleden van Heerenveen had verdiept, kunnen weten dat we nog nooit echt subliem zijn geweest in verdedigen. En met zijn strijdwijze en verdedigen van standaard situaties zijn we dat nog steeds niet en worden we het ook niet als er geen aanpassingen gedaan worden.

Neem de corners die we tegen krijgen. Ik ben geen van Hooijdonk fan, maar hoe je op te stellen bij corners (man bij de 2e paal i.p.v bij de 1e) ben ik het volkomen mee eens. Achteruit lopen als een bal over de spelers heen gaat is altijd lastiger dan naar voren uitverdedigen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Trevorp schreef:Ik vind het ongelovelijk en veelzeggend dat Reza zo'n bal er met links in frummelt. :shock:
Hoezo? Hij is ook links.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Mackan68 schreef:Streppel had, als hij zich goed in het verleden van Heerenveen had verdiept, kunnen weten dat we nog nooit echt subliem zijn geweest in verdedigen.
Met één uitzondering: het seizoen waarin we tweede werden! Als ik me goed herinner, duurde het toen tot ver in de tweede seizoenshelft voor we onze eerste tegengoal uit een corner kregen. Had natuurlijk te maken met de sterke verdedigers die we toen hadden (Klompe!), maar onder Foppe werd ook veel op spelhervattingen getraind. Als iemand een kopduel verloor, was het altijd zo druk om hem heen dat zelden een vrije kans was. Arias hoefde zaterdag alleen maar Pierie te kloppen en had verder niemand in zijn buurt.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Wizard schreef: Hoezo? Hij is ook links.
Daarom dus.. Hij heeft zo weinig vertrouwen dat hij dit niet met rechts wil doen..
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Baas schreef:Daarom dus.. Hij heeft zo weinig vertrouwen dat hij dit niet met rechts wil doen..
Exact. Ik ben zelf ook links, maar zo'n bal schiet je altijd probleemloos met rechts in. Reza niet.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Baas schreef: Daarom dus.. Hij heeft zo weinig vertrouwen dat hij dit niet met rechts wil doen..
De snelste beweging naar de bal was met links, dus hij koos de snelste en volgens mij daarom de beste optie.
Plaats reactie