10-02-2018: sc Heerenveen - Roda JC (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 15-02-2018 16:30

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
2
9%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
0
Geen stemmen
Bulthuis
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
2
9%
Ødegaard
5
23%
Ghoochannejhad
1
5%
Zeneli
9
41%
Woudenberg
1
5%
Vlap
0
Geen stemmen
Veerman
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

10-02-2018: sc Heerenveen - Roda JC (1-1)

Bericht door Wizard »

Zaterdag 10 feb. 2018 om 20.45

Laat tijdstip; wordt een latertje voor de mensen uit Kerkrade. Hopelijk kan de puntendokter uit het noorden ze een hele vervelende lange terugreis bezorgen.

Gustafsson geschorst en ook de gehuurde spits mist vanwege een blessure.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Hopelijk heeft Streppel geleerd van afgelopen dinsdag en begint hij met een andere basisploeg. Vooral het middenveld heeft meer voetbal en power nodig. Denk dat Odegaard veel meer voetbal brengt op 10 en Thorsby op de plaats van Yuki meer strijd. Yuki heeft een leuke techniek en korte draai, maar vertraagd het spel te veel en legt totaal geen strijd/duelkracht in z'n spel.

------------------ Hansen --------------------------

Dumfries - Hoegh - Pierie - Bulthuis/Woudenberg

----------- Thorsby - Schaars --------------------

-------------- Odegaard ---------------------------

Rojas/Mihajlovic - Reza/Veerman - Zeneli
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

davp schreef:Hopelijk heeft Streppel geleerd van afgelopen dinsdag en ...
Hier ben ik gestopt met verder lezen :wink:
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Volgens de berichten starten we met de zelfde elf als tegen Zwolle.
Echt niet te geloven, hoe durft hij Yuki nog op te stellen, speelt al weken onder de maat van wat je van een middenvelder mag verwachten. De enige keren dat hij opviel was toen hij meer voorin speelde. Begin met de opstelling zoals tegen twente,
en wellicht Vlap voor schaars of odegaard echt op 10 en dan Milhajovic op de vleugel.
Hier heb ik geen woorden voor
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Vlap maar een keer in de spits. Odegaard op 10. Basisplek voor Mihajlovic of Rojas. Kobayashi maar een keer op de bank en Thorsby naast schaars.

Hansen
Dumfries, Hoegh, Pierie, Bulthuis
Thorsby, Schaars
Odegaard
Rojas, Vlap, Zeneli

Roda thuis, moet je winnen. Mag ook wel eens vaker gescoord worden dan 2 keer, dit seizoen nog niet voorgekomen.
Great pretender
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-01-2009 21:47

Bericht door Great pretender »

Reza weer in de basis... ik kan er niet meer naar kijken, zelfs niet naar zijn interviews. Prutser eerste klas.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Roda komt met ongeveer 0 fans, ivm kernafval. Carnaval.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TORCIDA schreef:Volgens de berichten starten we met de zelfde elf als tegen Zwolle.
Echt niet te geloven, hoe durft hij Yuki nog op te stellen, speelt al weken onder de maat van wat je van een middenvelder mag verwachten. De enige keren dat hij opviel was toen hij meer voorin speelde. Begin met de opstelling zoals tegen twente,
en wellicht Vlap voor schaars of odegaard echt op 10 en dan Milhajovic op de vleugel.
Dumfries niet geschorst? Meende dat hij zij vijfde kaart pakte tegen Zwolle.

Ik zou het zo gaan doen:

Hansen

Dumfries (Schmidt)
Høegh
Pierie
Woudenberg

Schaars
Thorsby
Ødegaard

Vlap
Reza
Zeneli
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Wat mij betreft krijgt Woudenberg weer een kans.
Viel aardig in tegen Zwolle en zie in hem meer potentie dan in Bulthuis.
Verder jammer dat dezelfde 11 beginnen, je mag best 1 of 2 spelers slachtofferen na zo'n eerste helft in Zwolle.
Ik hoop op 3 punten, maar Roda is voor ons altijd een lastige tegenstander.
Toch gok ik op een kleine overwinning.
Zeg maar niks!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Denzel pakte zijn 4e kaart volgens mij. Woudenberg viel inderdaad goed in tegen Zwolle. Maar Zwolle zette toen niet echt meer aan zoals in de 1e helft.

Maar zoals ik hier lees, de meeste zien Koby liever op de bank momenteel, hetgeen ook terecht is. Snap echt niet dat Streppel dit niet ziet
Hier heb ik geen woorden voor
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Avdijaj, Schahin en geschorste Gustafson ontbreken morgen bij Roda, aldus Limburgse bronnen. Dat maakt hen een stuk minder productief. Op papier tenminste.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Thinkman schreef:Avdijaj, Schahin en geschorste Gustafson ontbreken morgen bij Roda, aldus Limburgse bronnen. Dat maakt hen een stuk minder productief. Op papier tenminste.
Roda thuis moet gewoon altijd 3 punten zijn, die ploeg stelt nul voor.
Het is best erg dat we nu blij zijn dat ze 3 man missen.
Geeft ook weer aan hoe zeer we zijn afgegleden.
Er moet echt wat gebeuren om weer die echte subtopper te worden.
Zeg maar niks!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dezelfde 11 als tegen PEC? Man, man. Hoe slecht moet Yuki spelen om er naast te staan.....Als verlies morgen betekent dat Streppel er wordt uitgegooid, dan teken ik ervoor. Ben zijn keuzes zo zat. Odegaard presteert ook nul op rechts en maar blijven handhaven. We hebben in deze ploeg welgeteld 1 speler die een man voorbij komt.

Maar goed, het wachten is op verlenging van Streppel. Zo gaat dat bij een vriendenclub.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wij verliezen morgen niet man.
Zeneli in zijn eentje rolt de boel gewoon op.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ik moet zaterdag en zondag darten in Kerkrade, dus een zege is noodzaak :mrgreen:
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Tegen het gehandicapte Roda mag je geen punten laten liggen. Ik verwacht dan ook winst, zelfs in de totaal dysfunctionele opstelling die we maar blijven hanteren.

Ik betrap me er trouwens regelmatig op dat ik een verliespartij helemaal niet meer zo erg vind, omdat dit misschien tot verandering leidt. Heb ik nog nooit gehad in ruim 25 jaar supporterschap.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Als Molenaar de bus goed parkeert is het een ideale wedstrijd voor 0-1 de boot in. Onze spelers komen er maar niet doorheen en Jurjus speelt op de bepaalde momenten een wereldpartij. Roda krijgt wat kansen uit corners of vrije trappen en Vancamp, Ndenge of Kum loop er toevallig een keer goed tegenaan. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar zou absoluut niet vreemd opkijken van zo'n soort situatie. En dan gaan we daarna volgende week weer gewoon op dezelfde voet verder. No problem.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ik kreeg vanmiddag bij de toto select 7,49 per euro als Roda zou winnen. Maar ff een tientje ingezet.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Gaan we weer. Wat een drama. Hoeveel keer komen we op achterstand?
Heerenveen fan in Leiden
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Ik vind het spel ook niet echt beter worden. Je zou verwachten dat spelers elkaar nu ondertussen toch wel aanvoelen, maar dat is absoluut niet te zien. Het is te veel geluk voetbal. Je ziet ook weinig voetbalintelligentie (behalve dan bij Ödegaard en Schaars). Veel ballen die ingespeeld worden zie je al aankomen voordat de bal al wordt gespeeld. Ödegaard op 10 en niet op rechtsbuiten is ook erg slecht. Je zet hem op 10 of rechtsbuiten en niet in een vrije rol. Dat is een slechte veldbezetting, je ziet dat Dumfries het constant in zijn eentje op rechts maar moet uit zien te zoeken. Grootste probleem is volgens mij dat het spel dus niet beter wordt, er geen goede oplossing worden gevonden en de veldbezetting niet goed is.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Aan de bal zijn we beter dan Roda. Maar scoren blijft het probleem. Publiek zakt ook redelijk triest mee af met het steeds wanhopiger voetbal. Strompelend naar het einde van het seizoen.Toch een beetje wraak genomen op de nederlaag eerder in Kerkrade, want toch een puntje gepakt!
Silver

Bericht door Silver »

Zo, lekker man. Puntje tegen de nummer 17 die bovendien ook nog gehavend waren. Logische en goede opstelling uiteraard weer van de grote kale leider. Het is nog maar februari, maar ben eigenlijk nu al klaar met dit seizoen. Spelen toch nergens meer voor: degraderen niet, play-offs heb je niets te zoeken en in de beker ben je al (tijdje) uitgeschakeld.
Volgend seizoen nieuwe trainer die hopelijk wel meer uit deze selectie kan halen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Trainer en aanvoerder weer dik tevreden na afloop. Schaars had maar liefst twaalf kansen geteld (??!).
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

We hebben geen spits (-en)!! Daar wilde ik het graag bij laten.

Fijne carnaval!
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

paparazzi schreef:We hebben geen spits (-en)!! Daar wilde ik het graag bij laten.

Fijne carnaval!
Even aan Mackan vragen eerst hé, die bepaalt wie een spits is..
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Die jongen bij de beloften is beter dan Veerman en Reza samen. Maar ja, dat is ook niet zo moeilijk he. :wink:
Miereneukert!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

AllardP schreef:Trainer en aanvoerder weer dik tevreden na afloop. Schaars had maar liefst twaalf kansen geteld (??!).
Dat klopt heel aardig. In de samenvatting van de NOS zaten maarliefst 11 goede kansen om te scoren, en als je de kans waar Odegaard zijn tegenstander door de benen speelde en de kans die daarna ontstond voor Zeneli (maait over de bal) voor 2 telt, is het zelfs 12. En dat is dan nog de samenvatting, waar zeker bij de NOS lang niet altijd alles in zit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het waren weer twee fantastische helften! Ik snap dat Schaars en Streppel tevreden zijn. Een punt tegen de nummer 17 in een uitverkocht huis. Dat komt omdat er zo geweldig wordt gespeeld.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Sec hebben ze gelijk. Maar de instelling is te defensief. Bulthuis moet je niet mee beginnen, Woudenberg brengt opbouwend meer. Thorsby of Yuki, en dan vlap of Odegaard er bij. Mihaljovic of Rojas er bij. Dan kun je roda kapot spelen. Met balletjes breed niet.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

fuotbalgek schreef:Sec hebben ze gelijk. Maar de instelling is te defensief. Bulthuis moet je niet mee beginnen, Woudenberg brengt opbouwend meer. Thorsby of Yuki, en dan vlap of Odegaard er bij. Mihaljovic of Rojas er bij. Dan kun je roda kapot spelen. Met balletjes breed niet.
Zeker. Ik zou, zeker in de huidige vorm, 10x liever Thorsby opstellen dan Yuki, verdedigend vele malen sterker, loopvermogen om ook bij voorzetten in de 16 te komen. Met wat meer geluk had hij vandaag een goal gemaakt, 2 hele behoorlijke kansen gehad. Daarnaast verdedigend en qua loopvermogen belangrijk, in een soort De Roon-rol. Zorgt er ook voor dat Schaars zich meer bezig kan houden om het spel te maken. Odegaard zou ik ervoor zetten, en Rojas/Vlap op rechtsbuiten. Odegaard krijgt er dan een afspeelmogelijkheid bij, aangezien hij nu altijd van rechts naar links trekt. In de praktijk staat ie altijd al op 10 natuurlijk.

Bij Veerman en Reza blijft het kiezen tussen twee kwaden. Reza staat alleen maar met zijn rug naar de goal, wordt vaak weggezet en Veerman zou in alles beter moeten zijn, maar tegenover de prachtige assist stonden ook een aantal waardeloze kaatsen of aannames. Daarnaast wacht hij mij ook veel te veel af. Vandaag in de laatste minuut, Denzel die nog een keer als een trein er langs loopt, maar Veerman, die een ruime voorsprong had en ook snel is, zat er weer niet lekker bij. En er zijn meer kansen geweest waarbij zijn opstelling voor de goal volgens mij veel beter zou kunnen. Maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat beiden niet goed genoeg zijn. Vorige week leek Reza weer goed bezig te zijn, maar heeft het niet doorgetrokken. Hij reageerde ook vrij cynisch op zijn wissel, met een cynisch applaus richting Nieuw Noord, meende ik.
Plaats reactie