03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 09-02-2018 20:21

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
2
13%
Høegh
6
38%
Pierie
1
6%
Bulthuis
1
6%
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
4
25%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
1
6%
Veerman
0
Geen stemmen
Schmidt
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hou toch op man.
Reza scoort nauwelijks en is weet ik hoe lang nr 1 spits gebleven, op basis waarvan ?
Waarom blijft Odegaard zo lang in de basis ? Nooit een goal nooit een assist ? Waarom blijft deze knaap erin ?

Pelle en Veerman krijgen een kleine kans en grijpen die meteen met goals. Spelen ze 1 of 2 wedstrijden misschien wat minder en hupsakee zitten ze meteen weer op de bank ? Waarom ?

Weg met Streppel.
Samen maken we de club sterk.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Wizard schreef:Soms vraag ik me af welke wedstrijden jij ziet.
Veerman komt totaal en dan ook totaal niet tot zijn recht in dit systeem. En al helemaal niet wanneer wij het spel maken (wat wederom de verwachting is thuis tegen Twente).
Pelle werkt hard, maar speelt de laatste 2 wedstrijden behoorlijk ondermaats. Dan is het prima dat je rouleert en de concurrentiestrijd opvoert door er een andere 10 neer te zetten (wellicht o.b.v. trainingsresultaten). Daarnaast speel je met Thorsby met iemand die met veel pressie speelt.
Juist Pelle en Veerman zijn tezamen met de linksbackpositie de spelers/positie die het zwakst zijn (maar waar nog wel veel groei zit).
Negeer die troll gewoon.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Smitte schreef:
Negeer die troll gewoon.
Argumenten aub.
Samen maken we de club sterk.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Smitte schreef:
Negeer die troll gewoon.
BK2007 schreef:
Argumenten aub.
Je meeste berichten
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het spel van Thorsby is het gelijk van Streppel. Van grote waarde vandaag dat hij controle bracht met het uitschakelen van de lopende mensen bij Twente.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Maar waarom nou weer de wissel Schmidt voor Zeneli? Iedereen begon spontaan terug te lopen, en het werd toch nog billenknijpen...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Goede eerste, en weeeeer een bagger tweede. Wij zijn conditioneel zo zwak dat we het een uur volhouden. Streppel moet eens conditiewerk gaan doen.

Toch staan we er weer keurig tussen. Dat dit maar geen verlenging voor Streppel betekent.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Joucke schreef:Maar waarom nou weer de wissel Schmidt voor Zeneli? Iedereen begon spontaan terug te lopen, en het werd toch nog billenknijpen...
Ik vond dat we na de goal al een beetje achteruit aan het lopen waren. Waar je juist zou verwachten dat we de zwakke achterhoede van Twente zouden blijven opjagen. Na deze wissel houd je voorin helemaal niks over en weet je dat Twente alles op alles zal gaan zetten.

Maar gezien de kansen hadden we het ook eerder mogen, zo niet moeten, afmaken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

BK2007 schreef:Hou toch op man.
Reza scoort nauwelijks en is weet ik hoe lang nr 1 spits gebleven, op basis waarvan ?
Waarom blijft Odegaard zo lang in de basis ? Nooit een goal nooit een assist ? Waarom blijft deze knaap erin ?

Pelle en Veerman krijgen een kleine kans en grijpen die meteen met goals. Spelen ze 1 of 2 wedstrijden misschien wat minder en hupsakee zitten ze meteen weer op de bank ? Waarom ?

Weg met Streppel.

Dus je wilt de weinige creativiteit die we in het elftal hebben er ook maar uithalen? Blijft over Zeneli, en dan? Rojas daar? Zeneli weer op rechts laten knoeien?

Odegaard zijn rendement mag dan laag zijn, hij is 1 van de weinige die echt kan voetballen. Houdt constant 2 man bezig, en is 1 van de weinige met een goed inzicht en prima steek. Haal hem eraf en de boel wordt nog stroperiger dan het al is.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Terechte overwinning, bij vlagen prima voetbal tegen een tegenvallend Twente. Thorsby prima, Zeneli komt er ook weer aan.
Doelpunten maken blijft een lastig onderdeel van het spelletje, maar heej, wij hebben Hoegh!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik ben geen fan van Streppel, integendeel. Maar hier heeft hij toch goed gehandeld door Thorsby de aanval van Twente leeg te zuigen.
Verder hadden we wel overwicht maar ontbreekt het (opnieuw) aan een kiler als centrumspits. Zeneli komt er weer aan dat is mooi. Kobayashi stelt me toch telkens weer teleur. Jammer. Want hij kan wel voetballen. Ik vraag mij wel af wat nu uiteindelijk zijn echte positie is.
De nul gehouden en dinsdag op naar Zwolle waar de schwung er wat uit lijkt te zijn. Vol uitvakje dan maar daar?
Miereneukert!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Gaan we nou echt de trainer prijzen om een defensieve wijziging tegen een zwakke en laffe tegenstander? Maar eerlijk is eerlijk: Thorsby deed het prima op zijn controlerende positie. Er is helaas heel wat tijd overheen gegaan voordat Streppel doorhad dat je hem niet op de tien moet opstellen.

Op zich verder een redelijke pot tegen de handbalverdediging van Twente, al betwijfel ik of we een goal uit open spel hadden kunnen maken. In dit soort wedstrijden heb je toch erg weinig aan Reza.

Tegen het sterk verzwakte Zwolle moeten we weer drie punten kunnen pakken!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De twijfels over Verbeek die ik altijd al heb gehad, hebben mij vanavond wel weer bevestigd.
Zit totaal geen voetbal in, angsthazenvoetbal tegen ons. Niet dat hij een superelftal heeft, maar hoort met dit materiaal wel op plek 11-13 te spelen
Pas in de 80e minuut de eerste wissel toegepast, de tweede in minuut 89 en de 3e stond minutenlang aan de zijlijn en niet eens ingevallen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanfan 1 schreef:De twijfels over Verbeek die ik altijd al heb gehad, hebben mij vanavond wel weer bevestigd.
Zit totaal geen voetbal in, angsthazenvoetbal tegen ons. Niet dat hij een superelftal heeft, maar hoort met dit materiaal wel op plek 11-13 te spelen
Dat kun je in mijn ogen eenvoudigweg op het halverwege het seizoen instappen schuiven. Toen waren er bar weinig punten gehaald. Was er misschien nog wel minder zelfvertrouwen. Vanuit een bijna kansloze achterstand is het lastig om zomaar even terug te komen. Helemaal als je tot dan toe 2 spelers hebt die van een beetje niveau zijn en een goal kunnen maken. Nu Maher erbij is gekomen en Hamdaoui wellicht ook nog binnenkort zijn opwachting zal maken zouden er stappen gezet moeten worden. Maar het is logisch dat dat steeds stapje voor stapje gaat. En het zal echt niet in een rechte lijn naar boven zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Thorsby lekker gespeeld deze wedstrijd,Hansen een onzekere keeper en Veerman die niet vooruit te branden was toen die erin kwam.
Dinsdag bij Zwolle winnen en gezien het programma van volgend weekend kan het zo wezen dat we volgende week rond deze tijd boven Zwolle staan.Zo slecht gaat het dus niet.Het stadion was gisteren ook aardig gevuld,hopelijk gaan we dat vaker zien.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik vond eindelijk ons middenveld eens wat beter staan, mede door inbreng van Thorsby en het vooruitschuiven van Koby.
Hij is in mijn optiek de meest vertragende speler met vaak fouten doordat hij zich in zijn rug laat verrassen. Hij kan en moest nu wat meer naar voor spelen. Niet dat hij uitblonk maar beter op deze positie dan meer verdedigend.

Odegaard had gister een slechte dag, alles in een tempo, weinig lukte. Ik vond hem rijp voor een wissel. Ok hij trekt wel naar binnen zodat dumfries er over kan, maar hij bracht veel en veel te weinig.

Vond Pieri een goed pot spelen, Bulthuis bewijst zeker verdedigend gister wel zn waarde. Thorsby vond ik de man of the match.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

TORCIDA schreef:ik vond eindelijk ons middenveld eens wat beter staan, mede door inbreng van Thorsby en het vooruitschuiven van Koby.
Hij is in mijn optiek de meest vertragende speler met vaak fouten doordat hij zich in zijn rug laat verrassen. Hij kan en moest nu wat meer naar voor spelen. Niet dat hij uitblonk maar beter op deze positie dan meer verdedigend.

Odegaard had gister een slechte dag, alles in een tempo, weinig lukte. Ik vond hem rijp voor een wissel. Ok hij trekt wel naar binnen zodat dumfries er over kan, maar hij bracht veel en veel te weinig.

Vond Pieri een goed pot spelen, Bulthuis bewijst zeker verdedigend gister wel zn waarde. Thorsby vond ik de man of the match.
Helemaal mee eens. Zeneli en Dumfries ook nog positief vermelden.
Achteraf was denk ik Fc Twente wat te hoog ingeschat en vond ze tegenvallen. De angst van Streppel was denk ik ongegrond.

Misschien dat Smitte en Joucke nog even hun licht kunnen schijnen op Reza en Odegaard. Vond deze 2 namelijk de zwakke schakels aan onze kant en had ze eerder gewisseld.

Man, wat missen wij een echte spits, dan had het hele seizoen er denk ik al anders uitgezien.
Samen maken we de club sterk.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Eens. Thorsby speelde zeer verdienstelijk.

Pierie en Høegh waren ook baas en Bulthuis is aan de bal beperkt, maar kopte zeer veel ballen weg. Toch vind ik het jammer dat we de laatste minuten altijd zo ver wegzakken. Streppel geeft dan wel aan dat dit niet de opdracht is, maar waarom gooit hij dan Rojas er niet eens in voor Ødegaard, zodat je meer diepgang krijgt.

Veerman viel schandalig in trouwens. Die moet veel meer energie in zijn spel leggen. Reza vond ik niet slecht. Was vaak aanspeelbaar, maar stond ook vaak op een eilandje, omdat ons middenveld vrij ver terug speelde.

Dinsdag PEC. Vol uitvakje?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Veerman moest het op een gegeven moment helemaal zelf doen !
Streppel speelt sowieso een soort 4-4-2 en dan Zeneli op het laatst er ook nog af.
Dit is sc Heerenveen onwaardig. We horen 4-3-3 te spelen, zeker tegen zwakke tegenstanders als Fc Twente.
Samen maken we de club sterk.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Snap niet dat Zeneli er weer afgehaald werd, verreweg de snelste speler en je weet dat er nog veel ruimte komt omdat Twente vol op de aanval gaat. Verder was het een goede wedstrijd, vooral tot aan de 16.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

tha boelie schreef:Snap niet dat Zeneli er weer afgehaald werd, verreweg de snelste speler en je weet dat er nog veel ruimte komt omdat Twente vol op de aanval gaat. Verder was het een goede wedstrijd, vooral tot aan de 16.
Nou ja, hij werd gewisseld in de 89e minuut en er kwamen 3 minuten bij. We moeten ook niet gaan overdrijven. We waren al 10 minuten aan het harken en kwamen er toen ook niet uit. En als we eruit kwamen werd het verpruts door Odegaard.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

hhage schreef:Thorsby lekker gespeeld deze wedstrijd,Hansen een onzekere keeper en Veerman die niet vooruit te branden was toen die erin kwam.
Dinsdag bij Zwolle winnen en gezien het programma van volgend weekend kan het zo wezen dat we volgende week rond deze tijd boven Zwolle staan.Zo slecht gaat het dus niet.Het stadion was gisteren ook aardig gevuld,hopelijk gaan we dat vaker zien.
Kennelijk werpt het goedkoop kaartjes aan sponsoren verkopen zijn vruchten al af. De gewone man betaalt gewoon de volle mep.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Silver

Bericht door Silver »

Was geen geweldige pot, maar voor een leuke wedstrijd heb je ook 2 partijen nodig. Naar mijn idee kwam Twente hier voor een punt met een erg defensieve speelstijl, opzich te verantwoorden als je naar hun plek op de ranglijst kijkt.
Vind dat je de credits nu ook aan Streppel moet geven voor de tactische ingreep. Had vooraf m'n bedenkingen bij het opstellen van Thorsby, maar dat pakte gewoon prima uit. Door Assaidi uit te schakelen haal je de angel uit het aanvalsspel van Twente en ze zijn daardoor ook nauwelijks gevaarlijk geweest.

Positief opgevallen zijn Zeneli, de verdediging, Thorsby en vond ook Reza dit keer wel goed spelen. Vooral Zeneli hebben we voor de winterstop gemist, iemand met een actie en diepgang aan de zijkant. Had de wedstrijd eigenlijk moeten beslissen, heeft daar de kansen wel voor gehad. Ook mooi dat we nu eens een goal maken uit een standaardsituatie i.p.v. één tegen te krijgen.

Zo zijn we de winterstop best goed uitgekomen met 7 punten uit 3 duels. De 7e plek komt in zicht nu Utrecht vandaag punten laat liggen tegen Excelsior en Zwolle ook een dipje lijkt te hebben.
Laatst gewijzigd door Silver op 05-02-2018 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mackan68 schreef: Kennelijk werpt het goedkoop kaartjes aan sponsoren verkopen zijn vruchten al af. De gewone man betaalt gewoon de volle mep.
Als je goed gekeken had, had je gezien dat juist op de hoofdtribune veel lege plekken waren.

Er was een actie met sportverenigingen en de LC had ook een actie. Die zijn vooral op Oost geplaatst.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Lekker, zonder al te veel problemen punten gepakt. Tuurlijk tegen een hele slechte tegenstander, maar voor de winterstop hadden we deze niet gewonnen. Nu maar hopen dat de spelers niet met de neus in de lucht gaan lopen en gaat denken dat nu het lek boven is. Om dan vervolgens in Zwolle of anders in Eindhoven het deksel op de neus te krijgen, waardoor de boel weer als een kaartenhuis in elkaar stort zoals voor de winterstop tegen Ajax gebeurde. Ze zullen wel het besef moeten krijgen dat wij niet meer de nummer vier van NL zijn zoals tien jaar geleden, maar dat ploegen als AZ, Utrecht en normaal ook Vitesse gewoon beter zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef: Als je goed gekeken had, had je gezien dat juist op de hoofdtribune veel lege plekken waren.

Er was een actie met sportverenigingen en de LC had ook een actie. Die zijn vooral op Oost geplaatst.
Die goedkope kaarten hoeven niet per definitie voor de hoofdtribune te zijn...Overal zijn lege plekken die ze graag opgevuld zien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Great pretender
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-01-2009 21:47

Bericht door Great pretender »

Ik snap werkelijk niet waarom die Reza er nog in staat. Veerman is gewoon op alle vlakken beter: kan een bal vast houden, is sneller, lengte voor de goal, kan goed combineren. En Reza ligt altijd maar... wat ben ik op die man uitgekeken. Vriendje Streppel blijft hem maar opstellen. Veerman zijn woede begrijp ik volkomen, die pakt zijn kans en staat er weer naast.
Je kunt Veerman niet kwalijk nemen dat hij niet doorjaagt als de hele ploeg achteruit loopt, dat is dan zinloos.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Great pretender schreef:Ik snap werkelijk niet waarom die Reza er nog in staat. Veerman is gewoon op alle vlakken beter..
Je kunt Veerman niet kwalijk nemen dat hij niet doorjaagt als de hele ploeg achteruit loopt, dat is dan zinloos.
Dat ben ik dan geheel oneens met je. Reza speelde tegen Twente een prima pot en liet daarin zien dat hij een prima subtopspits was. Hij was steeds aanspeelbaar en hield de ballen goed vast, zodat de rest kon aanschuiven. daarnaast lag hij slechts 2-3x op de grond, wat niet vreemd was als z'n tegenstanders hem steeds weer met 2 handen vastpakten. Het enige jammerlijke is dat hij een aantal keer prima uit z'n man wegliep, maar dat dat te vaak te laat werd gezien door Odegaard of Yuki.
Veerman bakte er tegen Twente geheel niks van en is totaal geen aanspeelpunt. In de 2 zeer kansrijke aanvallen waarin hij was betrokken, wist hij ze beide keren te verprutsen door een pass over 5 meter te mislukken.
Reza laat in dit systeem het hele elftal beter spelen, maar vergeet nog te scoren. Veerman is geen aanspeelpunt en kan niet combineren. Daarnaast staat hij ook keer op keer positioneel verkeerd. Hij kan scoren, maar that's it. Daarnaast sjokte hij tegen Twente wat over het veld. Daar spatte geen agressie en vechtlust van een spits die in de basis hoort vanaf. De keuze van Streppel lijkt me een zeer terechte op dit moment.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wizard schreef:Dat ben ik dan geheel oneens met je. Reza speelde tegen Twente een prima pot en liet daarin zien dat hij een prima subtopspits was
:lol: Kom op Wizard. Jupiler spits bedoel je. Reza komt te kort voor de eredivisie hoor momenteel.
Overigens let eens op zijn sprintduels. Hij verliest ze allemaal.
Samen maken we de club sterk.
Great pretender
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-01-2009 21:47

Bericht door Great pretender »

Reza een goede spits? Inderdaad jupiler niveau... allemachtig moet hij nog meer krediet krijgen na al die wedstrijden en drie doelpuntjes? dan kan ik jouw reactie ook niet serieus nemen. Veerman beter, maar denk dat jij na twee jaar een half uur warm lopen tien minuutjes invallen er ook wel klaar mee zou zijn. Ik gun hem een club of trainer waar hij wel de kans krijgt.
Plaats reactie