03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Poll eindigt op

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
2
13%
Høegh
6
38%
Pierie
1
6%
Bulthuis
1
6%
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
4
25%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
1
6%
Veerman
0
Geen stemmen
Schmidt
1
6%
 
Totaal aantal stemmen : 16

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-02-2018 21:52

Zaterdag speelde Reza gewoon een prima pot. Beter voor het team dan Henk. Dus op basis van zaterdag terecht als Reza morgen speelt. Want Henk sjokt maar wat rond.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor pes5 » 05-02-2018 22:43

Eens. Henk is een balletjeswachter met kwaliteiten, maar past niet in dit team. Henk komt in actie als de bal vlakbij is. Voor de rest doet ie niks. Al het voetbal gaat eruit als hij speelt.

Heel nuttig als je een kwartier voor tijd alles naar voren schiet, maar niet als je fatsoenlijk wilt opbouwen en druk wilt zetten.

Reza moet alleen gaan zorgen dat hij weer gaat scoren.

Wel is er volgend jaar een betere spits nodig. Iemand die zelf ook iets kan creëren.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor Baas » 06-02-2018 10:01

Eerste helft was prima en na een uur gaan we weer achteruit lopen.
Het is dat Twente gewoon niet goed genoeg is, maar het was eigenlijk weer wachten op de gelijkmaker.
En dan haalt Streppel aanvaller Zeneli eraf om verdediger Doke Schmidt er nog bij te zetten.
Het is zo'n ontzettende schijtluis.. Maak gewoon die 2-0 en het is klaar.
Op een gegeven moment was het 4 SCH tegen 3 van Twente... en dan spelen ze dat zo ontzettend slecht uit, erg jammer!
Het was niet goed, maar Twente was gelukkig nog slechter.

En de discussie Reza of Veerman wordt nu ook wel vervelend.
Ze zijn beide niet goed genoeg voor het niveau dat wij moeten nastreven.
Veerman lijkt niet hard genoeg te werken en is in de combinatie niet altijd gelukkig.
Reza ligt vrijwel de helft van de tijd op de grond en is zo traag als dikke stront door een trechter.
In de zomer een nieuwe spits en een nieuwe trainer a.u.b.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor casper » 06-02-2018 11:13

Streppel haalde Zenelli eruit omdat de ploeg,tegen de afspraken in achteruit ging lopen.
Kan me dan ook best voorstellen dat hij in de 86ste! minuut er voor koos om de 1-0 over de streep,te trekken en een extra verdediger in het veld te brengen.
Wat de discussie Reza,Veerman betreft is mij wel duidelijk wie beter in het team past en dat is Reza,je ziet dan toch dat er meer voetbal in de ploeg zit dan met Veerman.
Veerman is alleen geschikt als je opportunistischer gaat spelen en er iets geforceerd moet worden.
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor BK2007 » 06-02-2018 11:45

casper schreef:Wat de discussie Reza,Veerman betreft is mij wel duidelijk wie beter in het team past en dat is Reza,je ziet dan toch dat er meer voetbal in de ploeg zit dan met Veerman.


Dat het team beter gaat spelen, komt door Zeneli, niet door Reza. Je draait het om helaas.
Veerman krijgt ineens ook meer ballen en kansen als hij samen met Zeneli mag spelen hoor.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor fuotbalgek » 06-02-2018 11:51

Het mag duidelijk zijn dat iedere basisplaats voor Veerman weer aangetoond wordt dat hij tekort komt in de basistechniek. Balletje kaatsen, passen, handelingssnelheid in de kleine ruimte, ontbreekt allemaal. En ondanks zijn fysiek slaagt hij er veel te weinig in een aanspeelpunt te zijn. Veel minder dan Reza, die wellicht vaak ligt maar toch als aanspeelpunt van meer waarde is dan Henk. En alle voorgenoemde beperkingen van Henk beter beheerst. Henk is sneller en doelgerichter, maar binnen onze manier van spelen hebben we toch meer aan Reza. Zie Henk bij weinig eredivisie ploegen basisspeler worden, daarentegen bij heel wat eredivisie ploegen pinchhitter.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 03-02-2018 : sc Heerenveen - FC Twente

Berichtdoor Wizard » 06-02-2018 13:10

BK2007 schreef:Dat het team beter gaat spelen, komt door Zeneli, niet door Reza. Je draait het om helaas.
Veerman krijgt ineens ook meer ballen en kansen als hij samen met Zeneli mag spelen hoor.


Met dit soort reacties vraag ik me af wat je punt is. Juist Reza werd veelvuldig in deze wedstrijd als aanspeelpunt gebruikt, en met succes. Mocht je iets tegen Reza hebben en dat kostte wat kost in elke post willen doordrukken, zou het je plezieren dat eerlijk te zeggen. In de eerste seizoenshelft was Reza zeer ondermaats, maar tegen Twente was hij erg sterk waardoor hij veelvuldig kon combineren en het team kon aanschuiven. Kijk de wedstrijd nog maar es volledig terug. Dat de beste man voor een subtopspits nog steeds te weinig scoort moge duidelijk te zijn.
Veerman heeft veel praatjes, maar met hem in de spits ben je afhankelijk van countervoetbal. Ik vind dan ook dat hij nauwelijks stappen heeft gemaakt wat betreft het goed gebruiken van zijn lichaam. Het is een veel mindere uitvoering van Kramer. Zolang hij zijn lichaam niet beter weet te gebruiken, zie ik hem hier absoluut niet slagen als basisspits.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor geert. » 06-02-2018 20:22

Stemmen maar weer!
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor AllardP » 06-02-2018 20:56

Grappig deze discussie over Reza. Je kunt zijn statistieken in deze wedstrijd op twee manieren interpreteren. Aan de positieve kant kwam hij veel in balbezit (21 passes) en kwamen de meeste passes aan (88% maar liefst). Aan de negatieve kant leverden zijn passes geen enkel gevaar op (nul 'key passes'), heeft hij slechts één (geblokt) schot op doel gelost en één kopduel gewonnen. Kortom, hij heeft zich veel laten zakken uit het strafschopgebied om het team te helpen.

Ik vind dit geen handige aanpak. Door de handbalverdediging van Twente waren er meer dan genoeg spelers rond het strafschopgebied die in balbezit kunnen komen en hadden we juist binnen het strafschopgebied een sterk aanspeelpunt / afmaker nodig. Reza heeft daar niet het fysiek voor, al twijfel ik ook of Veerman dat veel beter zou hebben gedaan. Hoe dan ook: de toegevoegde waarde van Reza was zaterdag in mijn ogen vrij minimaal.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor Wizard » 08-02-2018 15:40

AllardP schreef:Grappig deze discussie over Reza. Kortom, hij heeft zich veel laten zakken uit het strafschopgebied om het team te helpen.
Ik vind dit geen handige aanpak. Door de handbalverdediging van Twente waren er meer dan genoeg spelers rond het strafschopgebied die in balbezit kunnen komen en hadden we juist binnen het strafschopgebied een sterk aanspeelpunt / afmaker nodig.

De kernvraag is dan ook: Ligt het aan Reza dat hij de bal meer komt ophalen om zo meer in het spel te worden betrokken of staan onze 10 en 8 niet diep genoeg om met de spits te kunnen combineren? En juist dat laatste was dus ook puur het grote pijnpunt in de eerste seizoenshelft. Er is geen aansluiting tussen '10' met de spits en als die er wel is, staat de '8' - meestal Yuki - te ver naar achteren. Daardoor is het niet gek dat Reza meer naar achteren komt om te combineren met het risico dat hij niet op tijd voor de goal komt. En juist dit is precies wat ik reeds in oktober al aanstipte. De ruimte tussen 8 en 10/spits is te groot en we bewegen te weinig (m.n. Bulthuis durft niet door te lopen wat Woudenberg tegen PEC wel goed deed).
We zijn namelijk veel te bang voor de tegenstoot.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor BK2007 » 08-02-2018 16:21

Wij spelen in de praktijk ook niet met een traditionele 10 in 4-3-3 systeem, maar met een Odegaard die op het middenveld rondloopt.
Dat heeft Streppel al eens uitgelegd.
Eigenlijk spelen we dus 4-4-2.
Door een gebrek aan snelheid van Reza moet je hem dus altijd in het voetje aanspelen en moet hij ook nog eens in de 16 staan om hem te laten scoren.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor diepFries » 08-02-2018 20:06

Wizard schreef:[...]
De kernvraag is dan ook: Ligt het aan Reza dat hij de bal meer komt ophalen om zo meer in het spel te worden betrokken of staan onze 10 en 8 niet diep genoeg om met de spits te kunnen combineren? En juist dat laatste was dus ook puur het grote pijnpunt in de eerste seizoenshelft. Er is geen aansluiting tussen '10' met de spits en als die er wel is, staat de '8' - meestal Yuki - te ver naar achteren. Daardoor is het niet gek dat Reza meer naar achteren komt om te combineren met het risico dat hij niet op tijd voor de goal komt. En juist dit is precies wat ik reeds in oktober al aanstipte. De ruimte tussen 8 en 10/spits is te groot en we bewegen te weinig (m.n. Bulthuis durft niet door te lopen wat Woudenberg tegen PEC wel goed deed). We zijn namelijk veel te bang voor de tegenstoot.
Dat begint overigens ook al met onze aanvoerder Stijn Schaars, die -tig keer per wedstrijd de bal zo tegen de eigen 16 komt ophalen. Of dat een eigen idee is, danwel opdracht/spelopvatting van Streppel... Door alle tikkies-breed en tikkies-terug onderweg naar de vijandelijke 16 is het al bij al relatief eenvoudig te verdedigen.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor AllardP » 08-02-2018 21:44

@Wizard. In algemene zin heb je misschien gelijk, maar bekijk de heatmap van deze wedstrijd eens op whoscored.com. Eerst van het team als geheel en dan Reza.

https://www.whoscored.com/Matches/11892 ... een-Twente

Je ziet precies wat er misgaat: heel veel spelers rondom het strafschopgebied, maar niemand erbinnen. Reza had gewoon in het strafschopgebied moeten blijven, ook al staat hij daar tegen een overmacht. Nu was er helemaal niemand om mee te combineren of een aanval af te ronden.

DiepFries heeft natuurlijk gelijk dat de opbouw veel te traag is. Wordt ook mooi geïllustreerd in de heatmap: rond de middellijn hebben we het meeste balbezit. Ik pleit dan ook al tijden voor een directere, meer opportunistische manier van spelen. Helaas blijft Streppel er - ondanks wedstrijden zoals die tegen Zwolle - van overtuigd dat 'voetbal' ons sterkste punt is.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor Wizard » 09-02-2018 17:37

BK2007 schreef:Wij spelen in de praktijk ook niet met een traditionele 10 in 4-3-3 systeem, maar met een Odegaard die op het middenveld rondloopt.
Dat heeft Streppel al eens uitgelegd.
Eigenlijk spelen we dus 4-4-2..

In balbezit spelen we met een hangende rechtsbuiten in een vrije rol, dus 433 of 442 of 4212 hoe je 't maar wilt noemen (zonder bal zakken de vleugels in naar een 433). Het uitgangspunt is 433 en vanuit dat perspectief blijven de elementen die ik reeds noemde cruciaal in de aanvalstoevoer en -vorming.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 03-02-2018: sc Heerenveen - FC Twente (1-0)

Berichtdoor Wizard » 09-02-2018 17:41

AllardP schreef:
Je ziet precies wat er misgaat: heel veel spelers rondom het strafschopgebied, maar niemand erbinnen. Reza had gewoon in het strafschopgebied moeten blijven, ook al staat hij daar tegen een overmacht. Nu was er helemaal niemand om mee te combineren of een aanval af te ronden.

DiepFries heeft natuurlijk gelijk dat de opbouw veel te traag is. Wordt ook mooi geïllustreerd in de heatmap: rond de middellijn hebben we het meeste balbezit. Ik pleit dan ook al tijden voor een directere, meer opportunistische manier van spelen. Helaas blijft Streppel er - ondanks wedstrijden zoals die tegen Zwolle - van overtuigd dat 'voetbal' ons sterkste punt is.

De 2e alinea van je ben ik geheel eens met Diepfries (het vormt de basis van het punt wat ik aanstipte).
De 1e alinea deel ik niet met je. Wanneer Reza in de 16 blijft staan en onze vleugels staan erg breed zijn de ballen naar de spits en heel simpel te verdedigen. Juist een goede spits zoekt de combinatie op en wel geheel in een 433. Het probleem blijft en is puur de aansluiting waardoor de spits te laat in de 16 komt. Diepfries geeft het al aan: Schaars staat te ver naar achteren waardoor Yuki ook te ver naar achteren staat. Hierdoor is er een te late aansluiting tussen middenveld en aanval en moet de spits zelf de combinatie opzoeken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten