26-1-2018: sc Heerenveen - Sparta (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 31-01-2018 21:55

Hansen
1
3%
Dumfries
16
42%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
0
Geen stemmen
Bulthuis
2
5%
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
2
5%
van Amersfoort
0
Geen stemmen
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
16
42%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Vlap
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Thorsby
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

26-1-2018: sc Heerenveen - Sparta (2-1)

Bericht door Thinkman »

De ontmoeting tussen sc Heerenveen en Sparta Rotterdam stond 16 keer eerder op het programma. De thuisclub won tien duels en er waren zes gelijke spelen. Sparta won nog nooit..

Vrijdag een regelrechte sensatie? Of zal Sparta winnen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Voor het eerst sinds ik een seizoenskaart heb (3,5 jaar) moet ik een wedstrijd gaan missen vanwege privé redenen. :|

Ik hoop niet dat ik een wederopstanding misloop nu.
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Heerenveen is wel vaker een wonderdokter voor ploegen die in de problemen zitten..
Ik durf echter geen geld in te zetten op deze pot, dit kan echt alle kanten op.
Sparta heeft een paar versterkingen en met Dick Advocaat een goede trainer (voor Eredivsie-begrippen).
Er lopen daar ook wel een paar leuke spelertjes rond, vooral die Brogno is een leuke voetballer.

Het is wel zaak om te winnen vrijdag.
We staan maar 3 puntjes voor op Groningen.
Bij de samenvatting van Groningen van afgelopen weekend riep de commentator ''als Groningen verliest, moet de ploeg zich gaan richten op lijfsbehoud''.
Dat klinkt toch wel heel negatief, maar als wij nu niet meer punten gaan pakken, komt dit ook voor ons heel dicht bij.
Zeg maar niks!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik hoop op een nederlaag, kan die Pipo eindelijk de laan uit!
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als we verliezen dan wordt er vast wel weer geroepen dat we zo goed hebben gespeeld....Meer balbezit en kansen. Dat eeuwige geneuzel. Ook Schaars kan dat heel goed. Zeg eens dat het nergens op lijkt.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ebiede schreef:Ik hoop op een nederlaag, kan die Pipo eindelijk de laan uit!
Klinkt eigenlijk best bijzonder dat je daarop hoopt, maar ik snap je punt wel.
Echter, in de eerste seizoenshelft heb ik er ook wel eens zo over gedacht en toen verloren we ook maar Streppel mocht blijven.
Ik vraag me dan ook af of ze, als we verliezen, Streppel eindelijk wegsturen.

Kuipers is de scheidsrechter, daar ben ik persoonlijk wel blij mee.
Die Lintworm van afgelopen weekend vind bijvoorbeeld echt niet goed genoeg voor de Eredivisie.
Zeg maar niks!
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Zou wel mooi zijn inderdaad als we verliezen. Misschien dat dan de ogen worden geopend bij het bestuur. Zal wel een nipte overwinning worden helaas en dan zal Streppel wel weer iets lullen over hoe fantastisch het allemaal gaat.
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Aldus de échte supporters die de club door dik en dun steunen! Wie heeft trouwens bedacht dat deze wedstrijd op vrijdagavond moest? Pff, ik moet hem maar aan me voorbij laten gaan :(
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Vandaag in het AD een statistiek. Daarin staat dat wij als een wedstrijd 60 minuten zou duren 3e staan. Dat bevestigt maar weer wat ik denk. Ze trainen niet hard genoeg. Na een uur is het op. Ze zijn conditioneel zwak.

Dus na een uur staan we vast voor tegen Sparta om het vervolgens op het eind weer te verspelen.

Echte supporters maken zich zorgen om de club, en die zien dat Streppel niet goed is voor de club.....
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

HVNFL schreef:Aldus de échte supporters die de club door dik en dun steunen! (
Je mag me geen echte supporter noemen, prima hoor... Ik kom sinds al z'n 35 jaar bij Heerenveen, maar zo bedroevend als nu heb ik het nog niet meegemaakt.. Het beste voor de club is dat deze waardeloze trainer er uit gaat.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Nou inderdaad.. de discussie of iemand een nep-supporter of échte supporter is, dat zegt met niet zoveel.
Daar mag iedereen een mening over hebben en uiteindelijk maakt de conclusie geen reet uit, behalve een persoonlijke mening.
Wat wel belangrijk is, is dat de discussie over Streppel niet eens meer gevoerd wordt, want we zijn het allemaal wel eens: Deze trainer is niet goed genoeg voor ons en moet vertrekken. Dàt vind ik wel belangrijk!
Hoog tijd dat er actie wordt ondernomen, maar het is natuurlijk veel goedkoper om hem te laten zitten en in de zomer te vervangen.
Zeg maar niks!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die discussie hoeft inderdaad niet gevoerd te worden, maar het zou voor de spelers wel weer eens fijn zijn wanneer het publiek erachter gaat staan. Natuurlijk gaat het om goed en leuk voetbal, maar ik vind de support erg teleurstellend. Ook dat kan beter, ondanks het matige spel.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

pes5 schreef:Die discussie hoeft inderdaad niet gevoerd te worden, maar het zou voor de spelers wel weer eens fijn zijn wanneer het publiek erachter gaat staan. Natuurlijk gaat het om goed en leuk voetbal, maar ik vind de support erg teleurstellend. Ook dat kan beter, ondanks het matige spel.

Oorzaak en gevolg.. en in deze kun je ook weer gedeeltelijk wijzen naar Streppel zn capriolen.
Spijt heb je morgen maar!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ebiede schreef:
Oorzaak en gevolg.. en in deze kun je ook weer gedeeltelijk wijzen naar Streppel zn capriolen.
Eens, maar door een gebrek aan support gaan de spelers niet beter spelen. En het lijkt me wel dat we met z'n allen betere prestaties willen. Dan moeten we als supporters ook de hand in eigen boezem steken. Juist in deze moeilijke tijden moet je het wij-gevoel uitdragen. Weglopen is de weg van de minste weerstand in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Zolang Streppel hier zit kun je met zen allen nog zo hard zingen en schreeuwen, maar beter gaat het voetbal echt niet worden.
Hij is twee keer prima begonnen aan de competitie, maar tegenstanders hebben de tactiek door, Streppel heeft geen plan B.
Plan A werkt nu overigens totaal niet meer en het is dan ook niet om aan te zien. Ik begrijp wel dat mensen weg blijven.
Groningen en Faber gaan na dit seizoen uit elkaar. Het lijkt me goed als onze clubleiding daar een voorbeeld aan neemt.
Zeg maar niks!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

kan er ook nog wel bij, Guzubujoek als skeits.........
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

TORCIDA schreef:kan er ook nog wel bij, Guzubujoek als skeits.........
Het was Kuipers, maar die is blijkbaar geblesseerd.
Ik zou ook geen zin hebben in zo'n k*tpotje als je twee weken later in de CL lekker kunt fluiten :lol:

Maar goed, met Gözübüyük verliezen wij vaak las ik laatst meende ik....
Zeg maar niks!
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Baas schreef:Maar goed, met Gözübüyük verliezen wij vaak las ik laatst meende ik....
Sterker nog, tijdens die periode van dat 5 jarig onderzoek hebben wij geen 1x gewonnen onder leiding van deze scheids. Meende dat het om 12 wedstrijden ging. Opmerkelijk
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Gozubuyuk... dus een 2 op het totoformulier.
Heb er toch niet veel vertrouwen in. Sparta verloor onterecht van Vitesse en Excelsior, dat zal niet 3x achter elkaar gebeuren. En toch zoals altijd aanwezig
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Ebiede schreef:Je mag me geen echte supporter noemen, prima hoor... Ik kom sinds al z'n 35 jaar bij Heerenveen, maar zo bedroevend als nu heb ik het nog niet meegemaakt.. Het beste voor de club is dat deze waardeloze trainer er uit gaat.
Oftewel; ik wil graag dat Heerenveen verliest zodat de kans dat Streppel ontslagen wordt groter is. Eigenlijk zouden ze de komende 10 wedstrijden kansloos moeten verliezen. Dan weet je zeker dat ‘deze waardeloze trainer er uit gaat’.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Feanfan 1 schreef:Gozubuyuk... dus een 2 op het totoformulier.
Heb er toch niet veel vertrouwen in. Sparta verloor onterecht van Vitesse en Excelsior, dat zal niet 3x achter elkaar gebeuren. En toch zoals altijd aanwezig
Nou, misschien verliest Sparta nu gewoon terecht?
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

oldtimer schreef: Nou, misschien verliest Sparta nu gewoon terecht?
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

HVNFL schreef: Oftewel; ik wil graag dat Heerenveen verliest zodat de kans dat Streppel ontslagen wordt groter is. Eigenlijk zouden ze de komende 10 wedstrijden kansloos moeten verliezen. Dan weet je zeker dat ‘deze waardeloze trainer er uit gaat’.
Als daar nog eens 10 verliespartijen voor nodig zijn mogen er meer vertrekken bij de club. Dat ze nog steeds twijfelen en zich er niet over uitspreken is al triest genoeg.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Reken er maar op dat Streppel 'gewoon' zijn contract mag uitdienen. Zolang er geen absurde nederlaag komt zie ik een voortijdig vertrek niet gebeuren. De 'vrienden' gaan na dit seizoen netjes uit elkaar..

Laten we daarom maar es winnen voor de verandering..
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

De komende 3 thuiswedstrijden thuis tegen Sparta, Twente en Roda, tussendoor nog naar Zwolle. Drie thuiswedstrijden die je eigenlijk MOET winnen wil je er nog wat van maken. Om te beginnen morgen tegen Sparta. Streppel kennende zal hij wel weer met dezelfde 11 gaan spelen als afgelopen zaterdag.
Ik zou het toch eens met Odegaard op 10 proberen en Rojas of Mihajlovic maar eens een kans in de basis. Vanaf de 1e minuut de boel vastzetten en afjagen.

Kortsmit speelt niet mee, Nienhuis staat er in.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Veerman speelt niet. Reza staat er weer in....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is toch wat. Er gewoon geen zin meer in hebben naar het stadion te gaan. Dat ze dat gelukt is. Een paar jaar geleden keek ik er dagen van te voren maar uit. Nu is het moeten....

Wanneer wordt de club eens wakker!
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Mackan68 schreef:Veerman speelt niet. Reza staat er weer in....
Dit is ook onvoorstelbaar, zeg niet dat veerman uistekend doet maar wat heeft reza het eerste seizoenshelft gepresteerd en maar 2 goals gemaakt, dat is heel mager voor spits bij sc hHeerenveen
Wat heeft streppel voor punt om veerman nu te passeren, omdat reza zo goed doet op de training???
ECHT BELACHELIJK!!!
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Trainer Jurgen Streppel heeft er veel vertrouwen in dat SC Heerenveen vrijdag tegen Sparta haar eerste thuiswedstrijd van 2018 zal gaan omzetten in een overwinning. Eerder dit seizoen eindigde het onderlinge treffen in Rotterdam nog in een 0-0 gelijkspel.

"We hebben al elf uitwedstrijden gespeeld en pas acht keer thuis. We hoeven dus nog maar zes keer de reis naar een ander stadion te maken. Dat betekent dat we met het publiek erachter nog veel punten in eigen huis kunnen halen", vertelt Streppel bij SC Heerenveen TV.

"Ik hoop dat wij voor veel energie kunnen zorgen en dat dit op het publiek overslaat. Het moet een wisselwerking zijn", vervolgt Streppel, die weet dat er richting het thuispubliek nog wat goed te maken valt. "We willen ervoor zorgen dat we thuis beter presteren dan in de eerste seizoenshelft. Daar is ons alles aan gelegen."

Sparta zal de punten echter niet zomaar uit handen geven. "Ze hebben veel elan en natuurlijk een nieuwe trainer (Dick Advocaat, red.), die volgens mij op een aantal dingen hamert. Ze hebben veel drive om wedstrijden te winnen", aldus Streppel.

"Als wij goed zijn, denk ik dat wij wat meer kwaliteit hebben, maar dat is niet altijd doorslaggevend. We zullen er dezelfde energie in moeten leggen als Sparta", besluit Streppel.
Met dit soort teksten, kijk ik al weer uit naar morgen. Dat wordt me weer een spektakel!!
Spijt heb je morgen maar!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Plaats reactie