20-01-2018: Vitesse - sc Heerenveen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 31-01-2018 21:53

Hansen
2
12%
Dumfries
3
18%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
0
Geen stemmen
Bulthuis
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
van Amersfoort
6
35%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
1
6%
Veerman
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
2
12%
Bruijn
3
18%
Vlap
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Deed Zeneli gister mee dan ? Nee, zonder geintjes. Zeneli en Odegaard gister ging weinig dreiging vanuit, terwijl dat van onze vleugels juist verwacht wordt.
De aanval is het grote probleem van ons dit seizoen.
Aan de andere kant was er ook een lichtpuntje in de persoon van Pelle van Amersfoort. Dit wordt een grote speler.
Op zich verbazingwekkend dat Vlap zo laat werd ingebracht. Die had ik al veel eerder willen zien spelen op Odegaard of Zeneli zijn plek.
Erg zwak waren ook Schaars en Yuki. Wat is daar nou weer mee aan de hand ?
De rest had maar een kleine voldoende. Behalve Dumfries, die wist ook zich ook nog een beetje te onderscheiden.
Samen maken we de club sterk.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Zeneli en Odegaard zaten beide niet in de wedstrijd. Je hebt Rojas, Mihajlovic en Vlap op de bank. Waarom ga je dan niet wisselen rond de 55-60 minuut? Duidelijk dat Streppel het niet ziet zitten in Rojas en Mihajlovic.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Je kan slecht spelen, je dag een keer niet hebben of het kan tegenzitten.. Daar heb ik geen probleem mee.

Deze Pipo die wij als trainer hebben maakt er helemaal niets van en daar heb ik grote problemen mee. Er zit geen idee achter er is geen samenhang in de ploeg, ze doen maar wat en ze modereren maar wat aan..

Los van de spits-positie staar er een prima selectie, hij maakt er helemaal niets van.. Zo snel mogelijk wieberen met deze knakker..

Je bent al een half jaar onderweg, net op trainingskamp geweest en dat weet je aanvoerder te vertellen dat het conditioneel nog niet top is!
Spijt heb je morgen maar!
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Ja, we werden zo nu en dan weggetikt en hebben met een punt mazzel gehad. Maar ik vond het goed om te zien hoe er is geknokt voor dat punt. Hoe vaak hebben we wel niet de fout gemaakt om het laatste deel van de wedstrijd voor de aanval te kiezen en dan alsnog aan het einde met lege handen te staan? Soms is een punt het hoogst haalbare en moet je dat verdedigen. Dat hebben we gister eendrachtig gedaan en dat vond ik mooi om te zien. Dat het voetballend veel beter kan en moet zijn we het vast allemaal over eens.

Overigens stal Dumfries de show met zijn hilarische reactie op het 'ballenknijpincident'. Mooi om zulke mannen erbij te hebben! Ideale schoonzonen hebben we genoeg.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Wie was er niet wakker bij de NOS??!!

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ebiede schreef: Deze Pipo die wij als trainer hebben maakt er helemaal niets van en daar heb ik grote problemen mee. Er zit geen idee achter er is geen samenhang in de ploeg, ze doen maar wat en ze modereren maar wat aan..

Je bent al een half jaar onderweg, net op trainingskamp geweest en dat weet je aanvoerder te vertellen dat het conditioneel nog niet top is!
Dit is een erg goede beschrijving van de huidige situatie. De wedstrijden van ons zijn vreselijk om door te komen. Nog 15x en dan is het klaar hopelijk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

tha boelie schreef:Zeneli en Odegaard zaten beide niet in de wedstrijd. Je hebt Rojas, Mihajlovic en Vlap op de bank. Waarom ga je dan niet wisselen rond de 55-60 minuut? Duidelijk dat Streppel het niet ziet zitten in Rojas en Mihajlovic.
Eens. Natuurlijk vallen Rojas en Mihajlovic tot nu toe tegen, maar dat wordt echt niet beter als ze wekelijks in de beloftencompetitie lopen te verpieteren en nul komma nul vertrouwen krijgen van de trainer. Gisteren hadden ze het onmogelijk slechter kunnen doen dan de basisspelers, die ook nog eens conditioneel niet op 100% zaten. Vlap is helemaal onbegrijpelijk: die jongen speelde echt prima voor de winterstop, maar is ineens weer veroordeeld tot vijf minuten in de absolute slotfase.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Vond odegaard in de 2e helft zeker een vd beteren, was
Telkens aanspeelbaar en eiste de bal ook op. Helaas snappen z’n medespelers
hem niet.

Schaars bedoelde zenelli odegaard en bulthuis, die stonden er conditioneel
nog niet goed op
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Wat een barslechte pot gister. Men speelde helemaal niet om te winnen, oneindig breien, je krijgt er een punthoofd van. Er zit geen snelheid in, men voetbalt om te voetballen (wat ook steeds moeizamer gaat, want ze kunnen de goede kleur nog maar nauwelijks vinden). En dan de reacties weer. Vooraf Pierie die het heeft over de puntjes op de i, terwijl je al maanden als een krant speelt en dus nog helemaal niet bezig bent met die spreekwoordelijke i. Na de wedstrijd onze absolute grootverdiener Schaars, die een onterecht puntje bij Vitesse helemaal fantastisch vindt. Hij is lang niet meer zo dwingend als vorig jaar, vindt blijkbaar als negende eindigen een prima prestatie (anders ben je niet zo blij met een punt bij een directe concurrent om plek 7/8), terwijl de salariskosten bij ons stijgen en je daarom zeker meer mag verwachten van dit elftal. Al helemaal op voetballend gebied, ik heb geen fatsoenlijke kans gezien, behalve die van Veerman in de tweede helft.

Ik ga vrijdag zeker, in de hoop dat het tij gaat keren. Maar ik zie het steeds somberder in, terwijl ik toch lang achter Streppel heb gestaan.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ik ben het met Bruggink eens. Eerste kwartier na rust was prima, maar ineens ging men tijdrekken en kwam men er niet meer uit.

Ik denk echt dat wij een conditioneel probleem hebben. We slagen er zelden in om in de laatste 20 minuten iets te forceren.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

BK2007 schreef:De aanval is het grote probleem van ons dit seizoen.
Aan de andere kant was er ook een lichtpuntje in de persoon van Pelle van Amersfoort. Dit wordt een grote speler.
Hij maakt een mooie goal maar blinkt voor de rest vooral weer uit in matig spel. Waarom je denkt dat hij een grote gaat worden is mij dan ook een raadsel, tenzij je op zijn lengte duidt :wink:
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik ben het met BK2007 eens, Pelle is echt enorm ondergewaardeerd, wanneer hij niet meedoet is het spel nog slechter.
Hij is een type Radomski in dit team, je mist ze pas als ze niet meedoen.
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heerenveen is het plafond voor Pelle, die gaat echt niet een stap omhoog maken....
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Heerenveen rules schreef:Heerenveen is het plafond voor Pelle, die gaat echt niet een stap omhoog maken....
Een Radomski dus.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Pelle speelde een goede pot zaterdag, maar om hem nou meteen tot de nieuwe Messias uit te roepen... Onze beste wedstrijden dit seizoen (met afstand) zijn PSV-thuis en Twente-uit. Beide keren stond hij niet in de basis.

Ik vind Vlap op veel fronten beter: spelinzicht, techniek, passing en scoren. Pelle is wel nuttig vanwege zijn enorme loopvermogen. Ze zouden trouwens ook beiden in de basis kunnen spelen, als Pelle de plaats van Yuki overneemt.

Wat het conditieprobleem betreft: dit kan ik alleen begrijpen voor spelers die pas net weer in training zijn, zoals Bulthuis, Zeneli en Ödegaard. De rest zou op volle sterkte moeten zijn. En waarom Streppel de spelers met conditieproblemen niet gewoon wisselt na 60 minuten, is mij een volstrekt raadsel. Zwak excuus voor matig spel.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Beetle schreef:Wie was er niet wakker bij de NOS??!!

Afbeelding
God allemachtig. Als je naar het voetbal van ons huidige Heerenveen kijkt, ga je bijna weer verlangen naar het elftal op deze afbeelding (zelfs met de namen in het geel ja!).

De eerste helft was echt niet om aan te zien.
Het eerste kwartier van de tweede helft leek er een beetje op, maar ineens gaan we tijdrekken.
Conditioneel is het lang niet goed.
Breien en nog eens breien, tikkie breed en 3x terug.
Echt, verschrikkelijk om naar te kijken.
We hebben trouwens echt een nieuwe spits nodig.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Jizz, gister wéér 3 van de 4 tegen beloftes Heracles. Als je weet dat je 3e spits eentje is die op intuïtie vaak op de goede plek staat geef je die toch eens wat speeltijd? Waarom wel de Vlapjes, Buijsjes, van der Heides van deze wereld tijdens het trainingskamp bijvoorbeeld, maar niet Hornkamp??
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Ik zat zaterdag tussen de Vitesse supporters, waaronder een paar vrienden en een Ajax supporter, en ook zij waren verrast van het niveau dat wij haalden. Nu zijn de Vitesse-Heerenveen wedstrijden zelden om over naar huis te schrijven (op een of andere reden treffen we elkaar altijd als een van beiden of allebei heel erg uit vorm is), maar ze (mijn vrienden en wat verhalen die ik om mij heen meekreeg) hadden een stuk meer verwacht. Er is nog steeds het beeld dat Heerenveen een goed spelende ploeg is.

'Gatenkaas verdediging' en 'geen duidelijk spelbeeld' ("Vitesse heeft best goede looplijnen, dat zie ik bij jullie niet terug", aldus de Ajax supporter) hoorde ik vooral voorbij komen en heel veel gemixte reacties op Odegaard. De een vond hem goed, de ander erg teleurstellend. Egoïstisch, technisch begaafd, maar niemand kon om de statistieken heen van hoeveel assists en doelpunten hij heeft gemaakt. Opvallend genoeg wél veel positieve verhalen over Streppel ("Die deed het toch ook goed bij Willem II") en waren oprecht verrast toen ik zei dat we helemaal niet zo tevreden met hem zijn. De vergelijking werd meteen getrokken met Fraser, waar ze bij Vitesse heel ongelukkig mee zijn. De grap is meerdere keren gemaakt dat we best van trainer zouden willen ruilen, "want slechter dan Fraser/Streppel kan hij niet zijn."

Verder kreeg ik nog te horen dat ik niet moest klagen over Hansen, "want dat is toch een hele aardige keeper [voor dit niveau]." Ik kreeg een verraste reactie om te horen dat Reza niet speelde - wat voor verwarring zorgde, want op het scorebord in het stadion werd de eerste goal aan Reza toegeschreven - al vonden ze Veerman allemaal ook wel erg goed, "maar is ie echt beter dan Reza?" Al werd er wel hier en daar wat gelachen om de slechte aannames van Veerman tijdens de wedstrijd en werd hij door de Vitesse supporters na een gemiste kans in de eerste helft even toegezongen door een groepje ergens links van mij.

Na de wedstrijd hoorde ik wel twee mensen praten die duidelijk nog nooit eerder een wedstrijd hebben bezocht. "Toch een hele andere sfeer dan voor de TV" en "ik dacht dat het veel moeilijker te volgen zou zijn in het echt, dat het veel sneller zou zijn."
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Je hebt duidelijk met mensen om je heen gezeten die er geen hout van snappen :lol:
Haha grapje ;) Ik denk dat mensen buiten onze club toch anders naar ons kijken dan wij als supporters die de club op de voet volgen.
Want zeg nou zelf:
Streppel is zo slecht nog niet? Jawel, dat is hij wel
Veerman echt beter dan Reza? Nee, ze kunnen er beide eigenlijk niks van
Ödegaard egoïstisch? Was het soms maar zo, dan schoot hij eens op doel
Zeg maar niks!
yatsemata
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 09-05-2007 16:01
Locatie: Maastricht

Bericht door yatsemata »

Bubbe schreef:
Ik heb de hele wedstrijd gezien maar natrappen van Zeneli heb ik even gemist denk ik. Beelden?
Ik heb de wedstrijd ook terug gekeken. Ik dacht dat het de linksbuiten was maar het was Van Amersfoort die het deed. En het was niet tegen Dabo maar tegen Rashica...
yatsemata
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 09-05-2007 16:01
Locatie: Maastricht

Bericht door yatsemata »

Superfries1994 schreef:Wat een barslechte pot gister. Men speelde helemaal niet om te winnen, oneindig breien, je krijgt er een punthoofd van. Er zit geen snelheid in, men voetbalt om te voetballen (wat ook steeds moeizamer gaat, want ze kunnen de goede kleur nog maar nauwelijks vinden). En dan de reacties weer. Vooraf Pierie die het heeft over de puntjes op de i, terwijl je al maanden als een krant speelt en dus nog helemaal niet bezig bent met die spreekwoordelijke i. Na de wedstrijd onze absolute grootverdiener Schaars, die een onterecht puntje bij Vitesse helemaal fantastisch vindt. Hij is lang niet meer zo dwingend als vorig jaar, vindt blijkbaar als negende eindigen een prima prestatie (anders ben je niet zo blij met een punt bij een directe concurrent om plek 7/8), terwijl de salariskosten bij ons stijgen en je daarom zeker meer mag verwachten van dit elftal. Al helemaal op voetballend gebied, ik heb geen fatsoenlijke kans gezien, behalve die van Veerman in de tweede helft.

Ik ga vrijdag zeker, in de hoop dat het tij gaat keren. Maar ik zie het steeds somberder in, terwijl ik toch lang achter Streppel heb gestaan.
Je weet dat Vitesse in principe geen concurrent om plek 7/8 is he? Het is dat Fraser onder-presteert maar qua team zou Vitesse makkelijk de top 5 moeten halen...
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

yatsemata schreef:Je weet dat Vitesse in principe geen concurrent om plek 7/8 is he? Het is dat Fraser onder-presteert maar qua team zou Vitesse makkelijk de top 5 moeten halen...
Juist doordat Vitesse onder haar niveau presteert, is het een concurrent geworden voor plek 7/8. Het doet er niet zoveel toe voor Heerenveen dat Vitesse eigenlijk top 5 zou moeten halen, maar dit dus niet laat zien. Ze presteren op het niveau van 7/8, en is dus een concurrent van Heerenveen, en dus moet je in dit soort potten punten halen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

‘Matavz plantte zaterdag in het Gelredome zijn rechterelleboog in het gezicht van Heerenveen-verdediger Denzel Dumfries. Scheidsrechter Allard Lindhout ontging het incident, maar op basis van tv-beelden werd alsnog een vooronderzoek ingesteld.

Vitesse vindt dat Matavz moet worden vrijgesproken. De club betoogt dat er geen sprake was van een elleboogstoot, maar dat de speler zich slechts 'los wilde maken.'

Wat een trieste club. Daar kun je toch geen supporter van zijn?!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Poll man of the match geopend. Mijn excuses voor de verlate plaatsing. Door drukte op het werk etc. totaal vergeten :(
Plaats reactie