16-12-2017: sc Heerenveen - NAC Breda (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 23-12-2017 17:39

Hahn
1
5%
Dumfries
2
10%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
3
15%
Schmidt
3
15%
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
6
30%
Thorsby
0
Geen stemmen
van Amersfoort
0
Geen stemmen
Vlap
0
Geen stemmen
Veerman
2
10%
Rojas
1
5%
Næss
2
10%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Appie_M schreef:Een overwinning. De manier waarop is onbelangrijk. Elk ander resultaat is onacceptabel.
Volledig eens.
We hebben dit kalenderjaar nog 2 potjes, waarvan ik alleen mogelijkheden zie tegen NAC.
Uit bij AZ denk ik dat we volkomen kansloos zijn.
Als er morgen dan ook niet gewonnen wordt, denk ik ook dat het bestuur een knoop moet doorhakken.
Zeg maar niks!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Afbeelding

Komt allen tezamen,
jubelend van vreugde
Komt nu, o komt nu naar Heerenveen! :wink:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Slimme marketingactie. Ik denk dat velen hiervan gebruik zullen maken.

Ik verwacht overigens een overwinning vanavond. De nieuwe tactiek zonder vleugelspelers heeft al zijn vruchten afgeworpen.
Hopelijk gaan we zo voort. Hup Henk.
Samen maken we de club sterk.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Thuis zijn wij de nummer 17 van de competitie. Vandaag weer gelijkspelen of verliezen is geen optie. Dan moet Streppel opstappen of ontslag krijgen.
Silver

Bericht door Silver »

Zelfde opstelling als tegen Feyenoord, hopelijk niet dezelfde tactiek want dat gaat niet werken thuis tegen NAC.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Silver schreef:Zelfde opstelling als tegen Feyenoord, hopelijk niet dezelfde tactiek want dat gaat niet werken thuis tegen NAC.
Dat weet iedereen, behalve Streppel.

NAC kan er niks van, maar wij zakken lekker in. Hoe jaag je je fans weg?

Toch wel een heel belangrijke zege.
lubbevandijk
Nieuw talent
Berichten: 92
Lid geworden op: 29-10-2006 14:22

Bericht door lubbevandijk »

3 punten... en ik schaam me dood.
Verlos ons
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

lubbevandijk schreef:3 punten... en ik schaam me dood.
Ik niet. De punten, daar gaat het om. Hoe, dat zal me op het moment worst zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik schaam me ook dood. Dit is niet de club meer waar ik fan van ben geworden. Er zit niks meer in wat op aanvallend voetbal lijkt.

Volgend jaar een andere trainer voor de groep en weer vermaak aub. Dat er nog zoveel mensen komen. Schmidt, Pelle, Henk, Thorsby, het is voetballend zooo beperkt.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Ongelooflijk dat de slechtste speler van ons ook nog de wedstrijd beslist. Wat kan die Pelle er weinig van behalve heel veel rennen. Wel blij met drie punten.
Voetballeerproces
Nieuw talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-01-2015 23:10

Bericht door Voetballeerproces »

Laf, kut en slecht. Dat je wint is het grootste geluk van de wereld ook nog. Dit kon echt niet vanavond.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Punten of vermaak ? Punten 3, vermaak -1
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wat een armoe vanavond. Wat een gebrek aan creativiteit in dit team en een gebrek aan mensen op de vleugels en overvloed aan mensen in de as. Het leek echt nergens op en meneer Streppel mag maar blijven zitten. Zeker nu hij liefst 4 punten uit de laatste 2 heeft gehaald. (En 9 uit de laatste 11). Het lijkt de nieuwe werkelijkheid. Wat een treurigheid.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

3 punten!!!op naar volgende week
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Drie punten was alles wat telde. De manier waarop dat is gebeurd ben ik al lang weer vergeten. Dikke prima dit!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een van de slechtste ploegen uir de eredivisie heeft in her ALS het meeste balbezit. Het nieuwe Heerenveen. Hoelang mag dit nog van ons onzichtbare bestuur? Pure minachting is het.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Wat een draak van een wedstrijd, op een gegeven moment sta je NAC op te vangen tien meter achter de middenlijn, Het is GVD een SCHANDE!!

Hij zal nu wel mogen blijven zitten, maar wat mijn betreft wegwezen. Je stelt vijf middenvelders op tegen NAC, alles in de trechter en totaal geen creativiteit, terwijl er 2 vleugelaanvallers op de bank zitten.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De punten zijn inderdaad even belangrijker anders verlies de ploeg nog meer vertrouwen. Bovendien zak je immers helemaal weg in het rechterrijtje.
Gerry moet er echt een snelle fysiek sterke buitenspeler bijhalen die er direct staat en als Zeneli dan ook weer terug is dan kan er weer aan een ander spelconcept gaan worden. Forummers hier die denken dat het met huidige spelersmateriaal nu anders kan hebben het mis volgens mij.
Samen maken we de club sterk.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ebiede schreef:Wat een draak van een wedstrijd, op een gegeven moment sta je NAC op te vangen tien meter achter de middenlijn, Het is GVD een SCHANDE!!

Hij zal nu wel mogen blijven zitten, maar wat mijn betreft wegwezen. Je stelt vijf middenvelders op tegen NAC, alles in de trechter en totaal geen creativiteit, terwijl er 2 vleugelaanvallers op de bank zitten.
Ja, maar die 2 vleugelspelers bewijzen keer op keer dat ze ( vooral ook fysiek ) te licht zijn voor dit werk. Ze worden makkelijk opzij gezet. Creativiteit is er inderdaad nauwelijks op dit moment. Alleen Yuki laat wat dat betreft wat zien, al gaat hij vaak te lang door en doet hij zelden iets beslissends.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik wist het al, maar gisteren ook weer een paar momenten, sommige spelers hebben echt een IQ van een putdeksel.
Na 80 minuten maakt Schmidt bij onze achterlijn een ontzettend domme overtreding. Yuki die alle ruimte heeft om een voorzet te geven, maar wil mannetje uit spelen en bal over de achterlijn. In de tweede helft heeft Yuki alle tijd om op goal te schieten, nee hoor, mannetje uitspelen, wil nog een uitspelen en balverlies :twisted:

Ach laat ook maar, we zijn eenmaal niet beter. Nog 12 punten voor nog een seizoen Eredivisie
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Even wat puntjes

- Streppel doet een grote fuck u naar Hamstra door Rojas & Mihalovic niet op te stellen.
- Er was totaal geen diepgang, niemand die eens probeerde diep te gaan. Daarmee gepaard er was ook 0,0 creativiteit, niemand heeft de creativiteit een steekpass te geven.
- Wat doen we in hemelsnaam nog met Pelle van Amersfoort? Wat een verschrikkelijke wedstrijd speelde hij.
!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Pelle van Amersfoort speelde juist erg goed. Stond vaak vrij tussen de linies maar werd niet gezocht. Dat is heel wat anders,
Hij heeft meer voetbalgogme dan de meeste spelers in de selectie. Hij heeft daarbij nog de winnende treffer.
Vlap daarentegen speelde niet best, Veerman vond ik ook niet goed en Dumfries, waar zijn de rushes gebleven ?
Samen maken we de club sterk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

oldtimer schreef:
Ja, maar die 2 vleugelspelers bewijzen keer op keer dat ze ( vooral ook fysiek ) te licht zijn voor dit werk. Ze worden makkelijk opzij gezet. Creativiteit is er inderdaad nauwelijks op dit moment. Alleen Yuki laat wat dat betreft wat zien, al gaat hij vaak te lang door en doet hij zelden iets beslissends.
Ze krijgen ook geen vertrouwen van Streppel, zoals hierboven al beschreven is het een grote middelvinger naar Hamstra toe. Vorig jaar na de winter raakten Zenelli en Larson geen pepernoot en die liet hij het hele jaar staan. Geeft deze jongens dan ook vertrouwen.
Spijt heb je morgen maar!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

BK2007 schreef:Pelle van Amersfoort speelde juist erg goed. Stond vaak vrij tussen de linies maar werd niet gezocht. Dat is heel wat anders,
Hij heeft meer voetbalgogme dan de meeste spelers in de selectie. Hij heeft daarbij nog de winnende treffer.
Vlap daarentegen speelde niet best, Veerman vond ik ook niet goed en Dumfries, waar zijn de rushes gebleven ?
Van Amersfoort erg goed? Hij heeft constant balverlies, zijn vervolg is vaak ontzettend matig, niet het vermogen om iemand uit te spelen, zet nooit iemand alleen voor de keeper, geen bijzondere techniek.. Alles wat Odegaard bijvoorbeeld wel heeft (en je zou Vlap of Kobayashi ook eens de kans op die positie willen geven), maar die heeft bij ons nog nooit op 10 gestaan. Streppel zet liever deze domme draver daar neer, die heel erg zijn best doet, maar echt een hele gemiddelde voetballer is. En hij liet de bal bij de goal meters van zijn voet af springen, was echt geluk dat NAC zo traag reageerde. Goals bij hem zijn sowieso redelijk bijzonder.
Vlap was gister niet veel inderdaad, echter heeft Veerman ook niet heel veel bruikbare ballen gekregen, ook omdat hij samen met Van Amersfoort constant aan het weglopen is. Kopduels werden ook niet echt gewonnen door die twee, ondanks dat ze samen 4 meter zijn.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

De gratis verstrekte slaapmutsen en het als lullaby vermomde Fries volkslied hadden zijn uitwerking. Ik heb sterk het vermoeden dat de kerstborrel voorafgaand aan de wedstrijd is gehouden om maar vooral niet het risico te lopen op een terneergeslagen stemming na een wederom verloren wedstrijd.

Maar goed de 3 punten zijn meer dan welkom. Wat betreft de spelers ga ik maar niet veel roepen; het is allemaal vast goedbedoeld. Weinig passie en strijd, nog minder creativiteit, geen diepgang en een veel te laag tempo zorgen voor het vertoonde schouwspel.
Maar
Ik ben blij dat het het laatste verplichte thuisnummer was van 2017. Hopenlijk wordt de juiste versterking binnengehaald tijdens onze welverdiende winterstop.
Laatst gewijzigd door Trevorp op 18-12-2017 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

De zwakste tegenstander in de Eredivisie tot nu toe en één van de zwakste wedstrijden van mijn club die ik als Heerenveensupporter heb gezien. DRAMA!
De 3 punten waren heel erg hard welkom, maar verdiend was de overwinning allesbehalve. Wat betreft was een gelijkspel veel meer verdiend geweest.
Waar ik me het meest aan stoor is dat Streppel dit team niet in een hoger tempo weet te laten spelen. De spelers bewegen te statisch en lopen nauwelijks vrij en door. Typerend is het spel van één van onze beste spelers, Yuki, die de bal bij niemand kwijt kan, en telkens maar weer terug speelt.
Te voorspelbaar: Vlap wil telkens binnendoor, Yuki kan de bal bij niemand kwijt, Veerman kan geen bal vasthouden, de centrale verdedigers lopen als vrije man veel te weinig door, en de backs worden te weinig (of te laat) betrokken in het aanvalsspel.
Groot verschil is het gat met de eerste 4-5 wedstrijden. Ik zag middenvelders die in een hoog tempo speelden, en aanspeelbaar waren. Ik zag een opkomende Dumfries die de bal kreeg van Odegaard en heel af en toe draaide Odegaard als verrassing zelf es naar binnen. Ik zag een '10' , Thorsby, die bij elke voorzet naar de 1e paal kwam. Ik zag positiewisselingen op het middenveld en een Hoegh die af en toe inschoof.
Nu is het een veel te laag tempo, tikkie terug, en onze medespelers kijken gelaten wat een teamgenoot met de bal doet. Er wordt alleen gerend wanneer er druk moet worden gezet of het is de witte tornado, Thorsby, die als één van de weinigen over de passie en wilskracht van een Viking beschikt. De rest kijkt toe en beweegt te statisch.
Met de billen bloot was het nu wederom tegen NAC. Uit de standaardsituaties was NAC verschrikkelijk gevaarlijk en stonden er tot tweemaal toe 2 aanvallers vrij voor onze keeper. Met meer geluk dan wijsheid - want tekenend was onze goal - hebben we gewonnen. Vreemd genoeg maken we steeds minder goals uit goed lopende aanvallen en voorzetten, en zijn het steeds vaker de lucky shots. Ook dat laatste is voetbal, maar tekenend voor het voetbal onder Streppel is het wel...
Misschien dan maar weer op goed geluk tegen AZ, want dit Heerenveen is op dit moment niet bij machte om in een hoog tempo dit AZ de mond te snoeren...
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Heerenveen rules schreef:Ik schaam me ook dood. Dit is niet de club meer waar ik fan van ben geworden. Er zit niks meer in wat op aanvallend voetbal lijkt.

Volgend jaar een andere trainer voor de groep en weer vermaak aub. Dat er nog zoveel mensen komen. Schmidt, Pelle, Henk, Thorsby, het is voetballend zooo beperkt.
Jong, ga lekker weg. Hoezo, fan van ben geworden? Alsof het een keus is? Dit meen je toch niet serieus?

Ga lekker de Edivisie volgen dan, manmanman. Heerenveen rules, fan van Heerenveen, maar alleen als ze leuk spelen hoor, anders ga ik zeuren. Nepsupporter.

Ik zit hier in dat fucking kut Limburg 34x per jaar te stressen voor de tv en ik hoop dat de club waar ik hoe dan ook bij hoor, wint. Liefst die 34x per jaar. Met 1-0 of 5-4, dat zal me worst wezen.

Heerenveen als keus bestempelen, ga lekker weg.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

34 wedstrijden voor TV....En dan mij een nepsupporter noemen. Briljant!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Verdorie, al die uren de tijd voor een respons en dan met dit aan komen zetten. Je verwacht het en tóch is er teleurstelling.

Goed, paarlen voor de zwijnen, geeft niks, kun jij ook niet veel aan doen.

Welke club kies je voortaan als favoriet? Fortuna speelt wel geinig de laatste tijd, is ook plek zat in het stadion. Die spelen trouwens 38x, dan ben je nog meer een echte supporter. Ja, het is niet echt in de buurt, maar de afstand zuid-Limburg - zuid-Friesland zou volgens jou geen probleem moeten zijn :heart:
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Heerenveen rules schreef:34 wedstrijden voor TV....En dan mij een nepsupporter noemen. Briljant!
Er zullen meer en meer trouwe fans de wedstrijden voor de tv gaan volgen. Ze zijn weer lekker pietluttig bezig en daardoor wordt het stadion niet alleen door sportief wanbeleid leger.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Plaats reactie