25-11-2017: sc Heerenveen - PEC Zwolle (1-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 01-12-2017 02:04

Hahn
0
Geen stemmen
Dumfries
0
Geen stemmen
Høegh
1
5%
Pierie
0
Geen stemmen
Schmidt
0
Geen stemmen
Schaars
2
11%
Kobayashi
0
Geen stemmen
van Amersfoort
0
Geen stemmen
Ødegaard
2
11%
Vlap
12
63%
Ghoochannejhad
2
11%
Thorsby
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Mihajlovic
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

25-11-2017: sc Heerenveen - PEC Zwolle (1-2)

Bericht door FeanYme »

Dit weekend is er weer een hele speciale wedstrijd. Namelijk dat we weer eens op de zaterdag thuis mogen spelen sinds 19 augustus.

Hopen dat de sfeer weer stijgt, het was namelijk de laatste thuiswedstrijden op zondag niet best.

De wedstrijd word geleid door de Turk met de moeilijke achternaam
Laatst gewijzigd door FeanYme op 25-11-2017 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Het zou fijn zijn als we de lijn vanuit Twente kunnen doortrekken.
Pec doet het wel erg goed dit seizoen en ik denk dat we het ook erg lastig gaan krijgen.
PEC verloor pas op het allerlaatst tegen PSV (maar er was geloof ik nog een club waarbij dat voorkwam :roll: )
Hopen op een goede sfeer in een vol ALS!
Zeg maar niks!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De wedstrijd word geleid door de Turk met de moeilijke achternaam
Wordt dus een 2 bij de toto. De grootste dwaas onder de scheidsrechters die me elke keer weer verbaasd met zijn beslissingen in ons nadeel.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ben benieuwd hoe dit zal gaan straks. Opstelling laat zien dat men best trechtervoetbal kan gaan spelen. Maar misschien pakt het juist ook heel goed uit. Belangrijke pot!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Goede eerste helft waar je mininaal 2-0 voor moet staan. Een standaardsituatie en 1-1...
Reza weer slecht en waarom heeft Odegaard geen rechter been ?
Ohja, waar Gozubuyuk en assistenten mee bezig zijn. Kaarten om niks en Pierie moet wel een hebben en krijgt niet. Wat een drama die vent
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Spelen ze verdomme zo goed! Weer twee flaters in de verdediging die je de das om doen. Stelletje sukkels zijn het!
Wéér uit!!!!
lubbevandijk
Nieuw talent
Berichten: 92
Lid geworden op: 29-10-2006 14:22

Bericht door lubbevandijk »

Weer een ouderwetse kutpot en 4 thuis nederlaag op rij.
1ste helft was heel aardig maar als we achter komen weten we het niet meer. Een trainer zonder plan.
Beschamende 2de helft. Zo komen we niet verder.
Fijn weekend.
Verlos ons
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Streppel rot op

Wat een waardeloze wissels..
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

In de eerste helft moet je het natuurlijk afmaken. Maar kunnen we echt nog van pech spreken als we voor de honderdste keer een tegengoal krijgen uit een dood spelmoment? Dat moet toch verdorie met training wel te verhelpen zijn? Dit duurt nu al 1,5 jaar en ik zie nul verbetering.

Ondanks de aardige eerste helft (laten we ook vooral niet overdrijven) heb ik ook moeite met bepaalde tactische keuzes van Streppel: met zowel Vlap als Odegaard vanaf de zijkant heb je nul diepgang en Schmidt als linksback is een gigantisch zwaktebod.

Laatste ergernis: ik heb er genoeg van dat Stijn weer eens een nederlaag goedpraat. We verliezen thuis van PEC Zwolle en bovendien voor de vierde keer op rij; als dat niet genoeg is voor wat harde woorden, wat dan verdorie wel?
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

En dan eindigen met een middenveld met nul creativiteit..
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Gatverdamme, dit is toch veels te erg dat we thuis zò vaak verliezen? Na de 1-0 wist ik trouwens niet eens hoe ik moest gaan juichen want dat komt ook vrij weinig voor..

Wederom een pot om te vergeten.
HEERENVEEN
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1005
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Je kon het van te voren al op het Toto-formulier invullen......zodra we onder Streppel tegen een ploeg uit het linkerrijtje moeten voetballen dan verliezen we 9 van de 10 keer.....zo ook vandaag. Het is absoluut geen toeval dat we vandaag weer verloren tegen een ploeg uit het linkerrijtje.......met deze zwakke trainer aan het roer komen we niet verder en gaan we de weg omhoog echt niet inslaan. Tactisch is deze trainer een totale onbenul en heeft hij geen idee wat hij moet doen bij een achterstand. Ik hoop dat ze deze mislukte leider nog voor de winterstop eruit schoppen. Wat een drama wederom vandaag.......vierde thuisnederlaag op rij.........hoe jaag je de mensen van de tribunes.......met Streppel als trainer zo dus.

Ben zo verschrikkelijk klaar met deze trainer en ook totaal klaar met Reza. Hamstra moet in de winterstop als de sodemieter een echte spits gaan halen. In een tijd waarin seizoenkaarten niet meer als vanzelfsprekend worden verlengd, ben je verplicht je supporters wat te bieden anders lopen er volgend seizoen weer zomaar 1.000 seizoenkaarthouders de deur uit. Ik ben nu eigenlijk al weer klaar met dit seizoen. Onder deze trainer spelen we wederom een verloren seizoen.

En ook na deze teleurstellende wedstrijd met eveneens teleurstellend resultaat de bijgewerkte statistieken:

De laatste 36 officiële wedstrijden (competitie, play-offs en beker) van de man die zich bij ons trainer mag noemen:

36 gespeeld: 10 gewonnen - 5 gelijk - 21 verloren. Doelcijfers 47 - 67.

In 36 wedstrijden slechts éénmaal gewonnen van een ploeg uit het linkerrijtje en wel dit seizoen van PSV. De overige 8 overwinningen waren tegen ADO (2x), Excelsior (2x), Willem II (2x), Roda JC en Sparta en een dit seizoen erg zwak FC Twente.

De feiten liegen niet......ik ben totaal klaar met deze man. Maar aan een ieder om zelf een oordeel te vellen.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 25-11-2017 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het ergste is nog dat ze zo weinig passie tonen. Het is zo gelaten. Hebben we een slotoffensief gezien? Hebben ze druk gezet? Het boeit mij ook niet meer. Wat een lamlendigheid. In Heerenveen mag alles.... Maar strijden ho maar.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Het ergste is nog dat ze zo weinig passie tonen. Het is zo gelaten. Hebben we een slotoffensief gezien? Hebben ze druk gezet? Het boeit mij ook niet meer. Wat een lamlendigheid. In Heerenveen mag alles.... Maar strijden ho maar.
Veerman brengt dan ook echt helemaal niets. Het is niet zo gek dat Reza zonder te scoren nog boven hem staat. En de bekende trechter weer, had je vooraf kunnen uittekenen. Zet Rojas dan op rechtsbuiten, of Mihajlovic op links. Waardeloos. Zwolle heeft 10 minuten gevoetbald, 2 kansen gecreëerd. Echt ongelooflijk!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Trouwens, die Van Amersfoort verdiende volgens Streppel een basisplaats.. Voegt helemaal niets toe aan het spel die jongen. Zet gewoon Vlap of Odegaard op 10 en een buitenspeler om het eindelijk eens breed te houden.
Silver

Bericht door Silver »

Klote nederlaag en las net dat van Polen van Zwolle ook zegt dat het 3 gestolen punten waren voor hun. Maar goed, daar koop je natuurlijk helemaal niets voor.
Had vantevoren m'n bedenkingen bij de opstelling (speelde van Amersfoort tegen Twente echt zo goed dat ie gelijk weer basisplaats verdiende?). Werd ergens ook gemeld dat je met deze opstelling totaal geen diepgang op de vleugels hebt en met 2 rechtspoten aan de linkerkant komt er van die kant weinig gevaar. Toch speelden we denk ik een goede eerste helft waar bij vlagen goed werd gevoetbald met enkele mooie aanvallen (Odegaard strooide af en toe weer met lekkere steekballen) en je had sowieso met 2-0 wel de rust in moeten gaan. Vlap maakt heerlijke goal na lekker balletje van Schaars, maar laat daarna na om de 2-0 op het scorebord te zetten alleen voor de keeper.

Dan krijg je uit standaardsituatie (wederom!) een lullige goal tegen en direct na rust heb je de pech dat Hahn na een schot de bal precies voor een Zwolle speler stompt. Daarna vind het Zwolle het wel prima (hun goed recht uiteraard) en hebben wij heel veel moeite om er doorheen te komen. Veerman had nog goed schot/stift maar voor de rest kan ik me niet echt goede kansen voor de geest halen. Dan lijkt de ploeg na een achterstand mentaal erg kwetsbaar, je mist dan toch de overtuiging om er nog wat uit te slepen.
Zonde, je had vandaag echt wat meer kunnen krijgen. Nu hebben we volgend weekend Roda uit, waar we het traditioneel altijd erg lastig hebben.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een middenveld Yuki-Schaars- van Amersfoort....Hoe bedenk je het? Yuki en van Amersfoort voetballen in 1 traag tempo. Waarom Yuki nog mag spelen?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1994 schreef:Trouwens, die Van Amersfoort verdiende volgens Streppel een basisplaats.. Voegt helemaal niets toe aan het spel die jongen. Zet gewoon Vlap of Odegaard op 10 en een buitenspeler om het eindelijk eens breed te houden.
Heeft tegen Twente vooral veel verdedigend werk verricht (lees: lopen) En het is bij iedereen onderhand wel bekend dat onze grote kale leider daar gek op is. Nog een week of 10, dan weten we of er met hem verlengd gaat worden. Ik zie liever een coach komen met meer winnaarsmentaliteit. Het is Streppel allemaal best. Verliezen, gelijkspelen of winnen, als er maar wat mooie momenten te zien zijn geweest. En hij houdt erg van records. Of die nu positief of negatief zijn maakt niet uit. Hij heeft er weer één te pakken met de 4e thuisnederlaag op rij. PEC overigens ook, maar dan een positieve. Ze wonnen voor gisteravond nog nooit van ons in de eredivisie.
Roda vandaag afgestraft door en bij Ajax. Gelukkig komt dan volgend weekend de puntendokter langs met het welbekende doekje voor 't bloeden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik ben zo ontzettend klaar met die irritante Streppel. Voor mij geen enkel plezier aan dit Heerenveen dat al 1,5 jaar maar wat aanmodderd sinds de aanstelling van Streppel.

Om over onze ambitieloze directie maar te zwijgen! Bah!
SCH
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Het vuur spat er vanaf inderdaad.
Alle ballen op Henkie!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

21 van de 36 wedstrijden verliezen en maar 1x winnen van een ploeg uit het linker rijtje zijn zeer alarmerende statistieken.
Het spel is niet slecht en bij vlagen zeer goed, maar je koopt er weinig voor wanneer je keer op keer het deksel op je neus krijgt en met lege handen van het veld stapt.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Surhuisterveen schreef:Ik ben zo ontzettend klaar met die irritante Streppel. Voor mij geen enkel plezier aan dit Heerenveen dat al 1,5 jaar maar wat aanmodderd sinds de aanstelling van Streppel.

Om over onze ambitieloze directie maar te zwijgen! Bah!

Amen.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Eerste helft was best aardig, maar je moet wel je kansen afmaken. Misschien een stukje vertrouwen wat men mist.
Reza kan sowieso geen zelfvertrouwen hebben, want dit speelt al zo lang zwaar ondermaats (of is gewoon niet beter).
Na de tegengoal is het gelijk klaar. Zwolle komt sterk uit de kleedkamer, geeft even gas en wint bij ons.
Er is geen offensief geweest en ik denk dat Zwolle ook niet meer heeft getwijfeld aan de overwinning.

Ik moet zeggen dat ik Hahn deze pot niet sterk vond keepen...
De eerste kan hij gewoon hebben, je hoort Evert ten Napel ook zeggen ''die bal wordt gepakt door Hahn... oh nee toch niet!''
De tweede moet hij verder naar buiten duwen, zo bijzonder was de eerste inzet niet.

Streppel z'n opstelling klopte niet, maar de wissels die hij inbracht waren voor mij ook moeilijk te verklaren.
Tijd voor een nieuwe trainer en een nieuwe spits. Denk dat het materiaal verder wel aardig op niveau is.
Zeg maar niks!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Baas schreef: Streppel z'n opstelling klopte niet, maar de wissels die hij inbracht waren voor mij ook moeilijk te verklaren.
Tijd voor een nieuwe trainer en een nieuwe spits. Denk dat het materiaal verder wel aardig op niveau is.
Waarom klopte Streppel zijn opstelling niet? Ik vond de opstelling juist prima. In de eerste helft waren we heer en meester en op basis van die helft verdienden we ook de overwinning. Op het moment dat PEC in de 2e helft zo enorm druk zette had Streppel z'n spelers anders moeten neerzetten. En op het moment dat we geen vat op het spel kregen in de 2e helft had hij eerder kunnen wisselen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Voetballend was het wel goed, maar twee nummers 10 op de vleugels..
Dan ga je in een trechter voetballen.. Ik heb altijd geleerd om het veld groot te houden in balbezit.....
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Klopt maar onze beste vleugelspeler Zeneli is er nog niet bij.
Dan moet je wat verzinnen als Streppel zijnde.
Samen maken we de club sterk.
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Aan de ene kant begrijp ik de anti-Streppels prima. Aan de andere kant vond ik Zwolle, nr 4, niets beter en creëerde niks, 0 kansen. Wij hebben er 6 goede gehad en een beetje geluk staan we flink voor eerste helft. Met een gelukskopballetje en een fout verspelen we het. Rest van de pot nog een tweetal goede lansen gehad met een Zwolle die helemaal terug zakte.

Ik vond het voetbal bij tijden niet onaardig. Kijk eens van waar vandaan we komen. Jarenlange ellende en kans om te stijgen. Daarbij hebben we met Vlap, Pierie, van Amersfoort die kunnen groeien. Ik zeg alles komt goed en tijd voor een Tsjerketour voor wie hier leuke herinneringen aan heeft ;-)

Gogogo
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Baas schreef:Voetballend was het wel goed, maar twee nummers 10 op de vleugels..
Dan ga je in een trechter voetballen.. Ik heb altijd geleerd om het veld groot te houden in balbezit.....
Omdat jouw jeugdtrainers zijn opgevoed met de Hollandse voetbalstijl, namelijk 433 waarbij de vleugels 'breed' staan. Wanneer je in een ander land komt, zal je zien dat daar bijv. 433 ook heel anders kan worden gespeeld en dat je ook prima met vleugels naar binnen kan spelen om zo bijv. meer ruimte voor aansluitende backs te maken. Daarnaast kan het ook juist een prima strategie zijn wanneer je het veld klein wilt houden (om de tegendreiging in de ruimte zoveel mogelijk te mitigeren en je zelf spelers voorin hebt die sterk en creatief zijn in de kleine ruimte).
M.a.w. 433 met de vleugels breed is de Hollandsche school uit de jaren 70. Tegenwoordig kan je ook prima met vleugels naar binnen spelen of met een vrije rol of noem maar op. Op basis van de eerste helft vond ik het een prima strategie aangezien deze erg goed uitpakte. Dat Pec in de rust hier een goed remedie op had gevonden en Streppel vast bleef houden aan de strategie van de eerste helft (en opeens drastisch wilde veranderen rond 70e minuut door veel hoge ballen te spelen) was een gemis.. Voetballend zijn we sterk en uit opportuun spelen hebben we bijna nooit gescoord dus laten we hetgeen we goed kunnen dan ook blijven doen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Tuurlijk kan je met de vleugels naar binnen spelen, maar dan moeten de backs erover heen.
Dat gebeurd bij Dumfries soms wel, maar Doke doe dat (haast)niet (en da's maar beter ook).
Ik zie gewoon dat er heel veel in de kleine ruimte gevoetbald wordt..
Dat is soms best leuk te zien met een Odegaard, maar het is zo weinig effectief.
Die jongen heeft vorige week voor het eerst gescoord.. dat zegt ook iets.
Reza raakt niks en Pele is ook niet bepaald een goalgetter.
Ik zou dan graag zien dat men wat effectiever probeert te voetballen dan dat gebrei waar niets uit komt.
Zeg maar niks!
Plaats reactie