29-10-2017: sc Heerenveen - AZ (1-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 05-11-2017 00:15

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
0
Geen stemmen
Høegh
3
17%
Næss
0
Geen stemmen
Pierie
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
0
Geen stemmen
Ødegaard
0
Geen stemmen
Vlap
11
61%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
van der Steen
0
Geen stemmen
Woudenberg
4
22%
Rojas
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

HVNFL schreef:
Wat ongelooflijk kortzichtig. Beargumenteer eens.
:lol: :lol: :lol:

Briljante reactie! Beargumenteer eens? :lol: Jij leeft al vanaf januari onder een steen.....??

Met Streppel naar de JL! Ook wel eens leuk. Voetballen op vrijdagavond.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Tja, je komt dan met 1-0 voor in een redelijke eerste helft, maar de tweede helft was wachten op de nederlaag.
Ik vond de verdediging in eerste instantie alleraardigst staan, middenveld idem, maar aanvallend blijft het wat armoedig. Goede goal van Vlap, maar veel weten we ook niet te creëren. Wat ik gewoon continue zie zijn twee soorten aanvallen:
- We combineren naar de flank (te langzaam), tegenstander trekt zich terug, bal komt voor en wordt redelijk eenvoudig opgeruimd,
- We combineren via het middenveld, wederom te traag denk ik, waardoor AZ zich kan organiseren en de aanval loopt vrij snel dood.
Op één of andere manier staan we altijd tegenover een goed georganiseerde defensie, terwijl onze tegenstander elke wedstrijd een flink aantal goede kansen krijgt door de ruimte die we weggeven. Dat kun je ook niet altijd op je verdedigers schuiven. Er is niets zo lastig dan verdedigen met veel ruimte in de rug, met name met redelijk snelle tegenstanders. En daar hebben bij continu last van.

Aanvallend komt er dus ook weinig los. De flankspelers komen zelden met voorzetten en de voorzetten die komen zorgen voor weinig gevaar. Ik vind Thorsby keihard werken, maar echt kansen creëert hij ook niet.

Ik geloof echt wel in de kwaliteiten van dit team, maar op één of andere manier lijkt de spelopvatting niet te kloppen. Ik zou veel meer proberen de tegenstander uit de tent te lokken om jezelf meer ruimte te geven op het middenveld en voorin. Alleen over de spitspositie en linksback heb ik wel kwalitatieve twijfels.

Tot slot; eigen spelers uitfluiten? Never! Dat vond ik wel het dieptepunt van vanavond. Wel chapeau voor een jongen voor me. Die sprak mensen uit ons vak aan die dachten Woudenberg uit te moeten fluiten. Kreeg toen natuurlijk de volle laag.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Dat komt omdat ons middenveld niet staat, onze trainer een angsthaas is en omdat je voorin totaal niet balvast bent en weinig diepgang. Maakt dan niet uit wie je achterin zet. Uiteindelijk zal de druk altijd toenemen op de achterhoede, omdat je niet goed staat en de bal niet in de ploeg kunt houden.


En hoog drukzetten? Het lijkt er niet eens op.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Dacht dat ze dat alleen in Rotterdam Zuid deden; eigen spelers uitfluiten.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Na afloop klinkt er overal maar één naam en dat was Woudenberg. En inderdaad, die speelde ook slecht, maar de 1-1, 1-2 of 1-3 had al veel eerder moeten vallen, dus om Woudenberg nu de zwarte piet te geven gaat veel te ver. Laat staan het uitfluiten van je eigen spelers. Het bestuur heeft gewoon te weinig verdedigers gekocht en nu is Schmidt nog de enige back-up.

AZ is gewoon veel verder en veel volwassener, we staan nu op de plek waar we horen.
Oh ja, waar was Yuki mee bezig. Die denkt dat hij een stap hogerop kan, lekker dromen jonge
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De nederlaag is te wijten aan Woudenberg. De 1-2 kan echt niet. Hij staat volledig verkeerd. Zijn fout. Hij heeft 0 vertrouwen, had er nooit ingezet moeten worden. Maar onze technische staf ziet niet wat iedereen ziet aankomen. En wat voor blessure had Vlap?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:De nederlaag is te wijten aan Woudenberg. De 1-2 kan echt niet. Hij staat volledig verkeerd. Zijn fout. Hij heeft 0 vertrouwen, had er nooit ingezet moeten worden. Maar onze technische staf ziet niet wat iedereen ziet aankomen.
Die 1-1 had al veel eerder kunnen vallen. Het moment waar Hansen geblesseerd raakt is een mooi voorbeeld. En Woudenberg heeft zelfvertrouwen onder het vriespunt, maar is enige optie, of had je daar Schmidt willen zien? Het bestuur denkt met 6 verdedigers (waarvan 3 matig) een seizoen in te kunnen gaan
En Vlap was moe, dus 3 noodgedwongen wissels.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Terechte nederlaag. Werkelijk niet een kans gehad na de rust en je kon gewoon zien aankomen dat AZ alsnog zou winnen. Al gebeurde dat dan pas kort voor tijd. Waarom werd Pierie eigenlijk naar de kant gehaald? En waarom viel Rogas aan de linkerkant in, terwijl iedereen weet dat hij daar niet hoort.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Feanfan 1 schreef: Die 1-1 had al veel eerder kunnen vallen. Het moment waar Hansen geblesseerd raakt is een mooi voorbeeld. En Woudenberg heeft zelfvertrouwen onder het vriespunt, maar is enige optie, of had je daar Schmidt willen zien? Het bestuur denkt met 6 verdedigers (waarvan 3 matig) een seizoen in te kunnen gaan
En Vlap was moe, dus 3 noodgedwongen wissels.
Goede goedpraat poging. Jij wisselt liever Vlap die moe is dan een Reza die alles verkeerd doet? Veerman had erin gemoeten. En die 1-1 had eerder kunnen vallen ja. Maar viel niet. En viel wel door geklungel van Woudenberg. Hij had er nooit ingezet moeten worden nee. Iedereen zag dit aankomen. Behalve de gediplomeerden op de bank....

De grootste fout van het bestuur is dat ze Streppel zolang hebben laten zitten. En dat ze niet ingrijpen is puur wanbeleid.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Reza is inderdaad slecht bezig en ik ben ook geen fan van hem. Maar ik weet zeker dat als Verbeek, van Gaal, Koeman, Guardiola of Mourinho hier trainer wordt, dat ook zij Reza als spits nummer 1 zien. Gewoon gebrek aan beter.
Ik heb liever Reza die 100% zijn best doet en het niet lukt, dat onze topper Yuki Kobayashi die denkt de wereldtop te kunnen halen, maar de 100m in 30 seconden loopt en veel ballen verspeeld
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar als je vervolgens in 60 minuten geen bal goed raakt dan hadden bovenstaande trainers hem allang gewisseld. Een centraal duo kan wel een vrije dag nemen als je tegenover Reza staat.
JelleLawnmower
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 02-04-2017 16:38

Bericht door JelleLawnmower »

Superfries1994 schreef:Had ik al gezegd dat er daar een groot aantal klootzakken staan? Je eigen speler zo uitfluiten. Wat een debiel ben je dan!
Zeg MODS staan jullie het zo maar toe dat een user mede supporters zo uitscheld? OVerigens terecht dat Woudenberg werdt uitgefloten want wij supporters mogen verwachten dat er een prof op het veld staat en niet 1 of andere onbenul die wedstrijden voor ons verliest!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Jammer Jelle, kennelijk hoor je dan ook bij de debielen. Uitfluiten van eigen spelers is in alle gevallen fout. Maar waarschijnlijk ben je nog jong genoeg om dat te leren. Sterkte!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik dacht dat NN een sfeervak werd genoemd...Wel eigen spelers uitfluiten. Maar sfeer maken ho maar. Vrij kansloos inderdaad.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Op het moment dat Woudenberg het veld in komt voor zijn invalbeurt zijn er "supporters" die hem uitfluiten en uitschelden.
Dat heeft toch niks meer met voetbal en supporteren te maken?

Het zal allemaal wel dat hij meer druk had moeten zetten of zich niet uit had moeten laten spelen, maar waar de fuck waren al die andere verdedigers bij bijvoorbeeld de 1-2? Geen Dumfries of Hoegh gezien.

Wat was Thorsby slecht zeg, heeft weinig goed gedaan, won geen duel en aan de bal alleen maar verkeerde keuzes en balverlies.

Ik begreep er niks van dat Rojas op links moest spelen, we liepen alleen maar naar binnen en dat kon AZ gemakkelijk verdedigen.

Tactisch klopte het de 2e helft totaal niet meer. Twee buitens die naar binnen komen is gewoon totaal zinloos.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Zo moeilijk is het toch niet? Eigen spelers uitfluiten hoort niet. Veruit de meerderheid van de bezoekers snapt dat. En al helemaal niet als Streppel hem laat invallen terwijl hij dat risico niet had moeten nemen. Dat is toch niet Woudenberg's fout? Dat gefluit maakt hem vast niet beter. Even doordenken, Jelle. En dan mag je mij gerust een Mongool nomen, hoor.
badfrisianboy
Basisspeler
Berichten: 999
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik heb niet meer de energie om elke week maar onze tekortkomingen op het forum te plaatsen. Iedereen kan zo langzamerhand wel zien dat het spel onder Streppel niet om aan te gluren is en hij geen idee heeft waarmee hij bezig is. Daarom vanaf vandaag maar na elke wedstrijd de feiten en statistieken.

De laatste 33 officiële wedstrijden (competitie, play-offs en beker) van de man die zich bij ons trainer mag noemen:

33 gespeeld, 9 gewonnen - 4 gelijk - 20 verloren. Doelcijfers 42 - 65.

In 33 wedstrijden slechts éénmaal gewonnen van een ploeg uit het linkerrijtje en wel dit seizoen van PSV. De overige 8 overwinningen waren tegen ADO (2x), Excelsior (2x), Willem II (2x), Roda JC en Sparta.

Zet elke willekeurige supporter als trainer op de bank en die zou het niet minder doen dan degene die er nu verantwoordelijk voor is.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 29-10-2017 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Gad-gad-gad-gadverdamme. Ik hoop dat dat walgelijke kaasklapperclupje blij is met de drie punten.

On topic: dit wordt weer zo'n superleuk seizoen waarin we weer niks klaarspelen. Gelukkig zijn we daar inmiddels aan gewend
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

JelleLawnmower schreef: hij kan er geen kloten van de laatste 4-5 wedstrijden. dat is genoeg redenen. hopelijk stelt streppel hem de komende tijd even niet op en laat hem eens niet invallen(!!!) zodat hij zich wat kan hervinden want hij kan zoveel beter dan dit.
Wat maakt voor jou dat je hem uitfluit? Wat wil je er mee bereiken?
gwgwgw
Invaller
Berichten: 251
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Nog 5 punten boven de streep. Van de komende 4 wedstrijden spelen we er 3 uit en 1 thuis tegen een PEC in vorm...
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Een redelijke eerste helft gezien en een tweede die er werkelijk waar niet best uitzag. Vond een paar spelers (Vlap, Thorsby, Pierrie en Naess) aardig spelen maar het was weer te veel net niet. Vreemd dat al het voetbal wat er de eerste wedstrijden wel was ineens weer verdwenen is.

Heb me daarnaast zitten dood te ergeren aan die zogenaamde "wanna be supporters" die eigen speler(s) gaan uitfluiten. Ga dan ergens anders supporteren, zo heb je hier niks te zoeken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Janneman schreef:Een redelijke eerste helft gezien en een tweede die er werkelijk waar niet best uitzag. Vond een paar spelers (Vlap, Thorsby, Pierrie en Naess) aardig spelen maar het was weer te veel net niet. Vreemd dat al het voetbal wat er de eerste wedstrijden wel was ineens weer verdwenen is.

Heb me daarnaast zitten dood te ergeren aan die zogenaamde "wanna be supporters" die eigen speler(s) gaan uitfluiten. Ga dan ergens anders supporteren, zo heb je hier niks te zoeken.
Eerste helft vond ik eigenlijk wel leuk, tot de 35e minuut waar AZ sterker begon te worden. Hansen met een prima redding, veel fouten over en weer maar wel een heel hoog tempo. Op een gegeven moment, na de goal was dat, had ik het idee dat we zelfs door konden drukken. Maar daarna zakte het zoals gezegd helemaal weg, en vooral de tweede helft.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Woudenberg uitfluiten helpt natuurlijk nooit positief. Maar ja, je moet dan in discussie met een groep die niet vooraan stond bij het IQ uitdelen, zeg maar. Vind het knap dat iemand de moeite nam.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Het uitfluiten van Woudenberg was schandalig. Ja, de beste jongen maakte ook gisteren weer cruciale fouten. Maar hebben jullie goed gekeken op de momenten dat hij aan de bal kwam? Woudenberg speelt met angst in het lichaam..angst om weer een fout te maken.. Deze jongen zit op dit moment volledig in de put en mijn inziens is het dan de verantwoordelijkheid van de trainer om hem in bescherming te nemen. Breng dan in dit geval Doke in en spaar Woudenberg... Het inbrengen van Woudenberg in deze mentale toestand was vragen om problemen.

Daarnaast was de wissel van Vlap natuurlijk ronduit belachelijk. Juist Vlap was een lichtpuntje. Dan kan hij wel moe zijn, maar als je lekker in de wedstrijd zit dan moet je als prof zijnde maar even doortrekken. Door deze wissel kon je de erbarmelijk slechte Reza niet meer wisselen en/of Veerman inbrengen. Hierdoor kon je niet eens denken aan een slot offensief.

Het rare aan gistermiddag was dat iedereen ziet aankomen dat het misgaat, we waren na de 1-0 het initiatief volkomen kwijt, behalve Streppel...
Beer will change the world, I don't know how but it will.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Streppel had Woudenberg moeten beschermen en niet moeten opstellen, zeker niet op het moment dat Heerenveen onder druk staat. Had dan Naes naar de back geschoven en Doke centraal achterin, of dumfries op links en doke op rechts, of Doke op Links. Dat hij uitgefloten werd kan niet, echter is dit eerder de frustratie naar Streppel toe dan naar Woudenberg. Hoe lullig het ook voor Woudenberg is. Hij is kritisch genoeg naar zichzelf.

Maar degene die hier dus eigen supporters klootzakken en of debielen noemen zijn dus geen haar beter dan degenen die floten.
Superfries en Oldtimer. Val je dan even door de mand... maar ja zo dom en kortzichtig dat ze dat niet eens van zichzelf in de gaten hebben.

Voorin slaan we amper een deuk in een pak boter, Vlap was de enige uitzondering. Snapte zijn wissel ook totaal niet, was hij moe? Deze jongen was helemaal niet moe en zelfs op 90 procent speelde hij beter als Rojas.

Bizar dat Streppel Veerman niet inbrengt. Hiermee heb je veel meer power, lengte en snelheid voorin dan Reza.
Odegaard kan erg goed voetballen, maar past niet in onze spel/tactiek, of door de huidige opstelling. Niet doelgericht en geen vleugelspeler en geen scorend vermogen.

Streppel mist tactisch vermogen om een wedstrijd tijdens een wedstrijd om te zetten of aan te passen. Elke andere trainer van onze tegenstanders hebben gewoon ons spel door en wij worden kinderlijk eenvoudig op tactisch niveau overklast.
Wij hebben geen slechte voetballers, echter klopt de tactiek niet, of is met deze ploeg te kwetsbaar.
Hier heb ik geen woorden voor
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Wij vallen dus door de mand omdat we stelling nemen tegen dit soort gedrag en de mensen die dat gedrag verdedigen? Dat is een beetje de omgekeerde wereld, he?
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

TORCIDA schreef:Streppel had Woudenberg moeten beschermen en niet moeten opstellen, zeker niet op het moment dat Heerenveen onder druk staat. Had dan Naes naar de back geschoven en Doke centraal achterin, of dumfries op links en doke op rechts, of Doke op Links. Dat hij uitgefloten werd kan niet, echter is dit eerder de frustratie naar Streppel toe dan naar Woudenberg. Hoe lullig het ook voor Woudenberg is. Hij is kritisch genoeg naar zichzelf.

Maar degene die hier dus eigen supporters klootzakken en of debielen noemen zijn dus geen haar beter dan degenen die floten.
Superfries en Oldtimer. Val je dan even door de mand... maar ja zo dom en kortzichtig dat ze dat niet eens van zichzelf in de gaten hebben.

Voorin slaan we amper een deuk in een pak boter, Vlap was de enige uitzondering. Snapte zijn wissel ook totaal niet, was hij moe? Deze jongen was helemaal niet moe en zelfs op 90 procent speelde hij beter als Rojas.

Bizar dat Streppel Veerman niet inbrengt. Hiermee heb je veel meer power, lengte en snelheid voorin dan Reza.
Odegaard kan erg goed voetballen, maar past niet in onze spel/tactiek, of door de huidige opstelling. Niet doelgericht en geen vleugelspeler en geen scorend vermogen.

Streppel mist tactisch vermogen om een wedstrijd tijdens een wedstrijd om te zetten of aan te passen. Elke andere trainer van onze tegenstanders hebben gewoon ons spel door en wij worden kinderlijk eenvoudig op tactisch niveau overklast.
Wij hebben geen slechte voetballers, echter klopt de tactiek niet, of is met deze ploeg te kwetsbaar.
Eigen 'supporters' die hun frustratie over de trainer botvieren door een speler, die zichtbaar zelfvertrouwen mist en waar we ook nog jaren aan vast zitten, uit te fluiten? Over kortzichtig en dom gesproken. Je hebt daar als 'supporters' een vak gekregen, omdat je een goede sfeer kan neerzetten, het stadion kan meenemen daarin en daardoor ook nog het team beter zou kunnen laten spelen. Ze zijn daar met van alles bezig, behalve datgene, en dan vooral de laatste wedstrijden, juist op het moment dat het team ze zo hard nodig heeft. Sterker nog, je 'vermoord' er een speler mee door dit soort ongein. En als het al op Streppel gemund was, dan had men wel voor 'Streppel rot op' gekozen. Die verklaring geloof ik dus ook niet.

Overigens was Vlap wel degelijk vermoeid, heeft hij zelf aangegeven tegenover Roelof de Vries. Dat zal ook de reden voor de wissel zijn.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

over dom praat, "je hebt daar als supporter een vak gekregen blablblabla.."

A: Het gefluit kwam vanuit meerdere vakken.
B: ik keur het zeker niet goed, maar ik noem medesupporters geen klootzakken of debielen om mijn punt te maken
C: "ze zijn daar met van alles bezig" ga je nu zoeken naar argumenten om je eigen taalgebruik hier te bagatelliseren.
d: Jij gelooft maar lekker jezelf, maar het verschil tussen iemand uitfluiten en dit te veroordelen door diegene klootzakken
te noemen is zoiets als de pot verwijt de ketel.
e: Alsof sfeer maken zo vanzelfsprekend is als je 5 wedstrijden op rij verliest, daar sta je dan op je zondagmiddag om 16:45
met je goede gedrag...en je ziet het nog aankomen ook nog

@ oldtimer, als je een punt wil maken met termen als debielen of klootzakken val je inderdaad door de mand, ook al heb je gelijk. Verwacht je dan een normale reactie of discussie terug? Wil je dan nog serieus genomen worden? En dan is het ineens de omgekeerde wereld? Schijnbaar is het dan moeilijk om de juiste woorden te vinden, net zoals de supporters die floten niet de juiste toon raakten door hem uit te fluiten.
Hier heb ik geen woorden voor
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wedstrijden verliezen kan, wedstrijden verliezen van Utrecht, AZ, Vitesse en Ajax kunnen ook. Tegen Willem II eigenlijk niet, maar daar winnen we sowieso weinig de laatste jaren. Waar Woudenberg dit seizoen verreweg de zwakste schakel is, geven ook andere spelers niet altijd thuis, of anders gezegd, er wordt meer van verwacht. (Kobayashi, Odegaard, Reza). Het grootste probleem bij ons is dat we elke wedstrijd minimaal 2 tegengoals krijgen en daarbij ontzettend moeilijk scoren.
Ik heb hieronder een overzicht gemaakt met aantal doelpunten, aantal tegendoelpunten en de positie.

Seizoen - DV - DT - positie

2007-2008 88 48 5e
2008-2009 66 57 5e
2009-2010 44 64 11e
2010-2011 60 54 12e
2011-2012 79 59 5e
2012-2013 50 63 8e
2013-2014 72 51 5e
2014-2015 53 46 7e
2015-2016 46 61 12e
2016-2017 54 53 9e

Het aantal goals is eigenlijk altijd bepalend op welke positie we eindigen. En wat we in de zomerstop eigenlijk al concludeerden, wordt nu pijnlijk duidelijk. Er is veel te weinig scorend vermogen. Reza is beperkt, had vorig seizoen een topjaar en nu mag je blij zijn als hij 12 goals gaat maken. Voor de rest is er geen enkele speler die de 10+ zal gaan halen.
Met het huidige doelsaldo, 14-20 na 10 wedstrijden kom je na 34 wedstrijden op ongeveer 45-60, ook omdat we nu nog een aantal rechter-rijtjeclubs krijgen. Dan eindig je op plek 9 tot 11.

We hebben een selectie met genoeg talent en kwaliteit, maar draait om het maken van goals. We hebben geen tandem Ziyech-Finnbogason, Assaidi-Dost-Narsingh, Sulejmani - Pranjic - Alves.

Wat moet er gebeuren om het aantal goals te verhogen om ook eens een tegengoal te kunnen incasseren ??
Ziyech speelde ook op 10 met De Roon en Joey vd Berg erachter. Moeten we Odegaard voortaan ook op 10 zetten? Moeten we voortaan Veerman in de spits zetten (ook geen garantie). Welke trainer je ook voor de groep zet, we gaan geen 50 goals maken dit jaar, dus weinig vermaak, weinig punten en een slechte klassering
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Feanfan 1 schreef: Welke trainer je ook voor de groep zet, we gaan geen 50 goals maken dit jaar, dus weinig vermaak, weinig punten en een slechte klassering
Dat ben ik niet met je eens.
In eerste instantie hebben we dit seizoen al prachtige wedstrijdhelften gezien. Maar dat is vaak het hele euvel: We spelen vaak een prachtige eerste helft om vervolgens alles weg te gooien in de 2e helft. We gooien er veel energie in met opkomende backs en middenvelders en aanvallers die continu doorjagen om vervolgens pas op de plaats te nemen en verslappen. Het verschil tussen de eerste en tweede helft is veel te groot.
Van AZ kan je verliezen, en had je gelijk kunnen spelen. Al in de eerste fase kreeg AZ drie 100% kansen die door goed optreden van Hansen of een mispeer om zeep werden geholpen. Toch was ons spel niet slecht wat ook leidde tot 3 prima kansen. Met name Kobayashi speelde een weergaloze eerste helft. Ook tactisch leek het prima te staan.
In de tweede helft was de wereld omgedraaid. Kobayashi speelde teveel op safe vanwege z'n gele kaart en werd door z'n ingetogen spel/houding van de beste speler één van de zwakste schakels. Waarom Streppel hem dan weigert te wisselen, is mij een raadsel.
AZ kwam, en wij lieten ze komen, maar hielden de ruimtes voorin klein, wat ik niet begrijp. Onze felheid was eraf, we verloren duels, en je zag dat AZ steeds meer het spel dicteerde en gevaarlijker werd. Streppel overzag het, maar weigerde in te grijpen.
Dumfries voelde dat we wegzakten en dat de strijd/passie verdween en denderde als een blind paard naar voren. Overmand door emotie en wilskracht in een uiterste poging het team op sleeptouw te nemen vergat hij z'n verdedigende taken, en liet hij wederom z'n mannetje lopen dat wederom 2x kon scoren.
Woudenberg leek de ideale back, maar worstelt meer met z'n mentaliteit dan met z'n capaciteiten. De jongen kan het wel, maar lijkt niet scherp genoeg en is veel te radeloos in het maken van keuzes. Wanneer hij de bal moet vasthouden, speelt hij te snel in, en wanneer het aanvallend flitsend moet, vertraagt hij het spel. Jammer, want technisch is het geen slechte speler.
Het team heeft rust nodig en stabiliteit. Met de verdediging Hoegh (men onderschat hoe goed hij is)-Naess - Pierie - Dumfries zie ik het team wel groeien. Haal Woudenberg maar even uit de schijnwerpers voorlopig... voor z'n eigen bestwil en die van de club.
Laat Schaars Dumfries aanpakken dat hij niet weer blind naar voren dendert wanneer het 1-1 staat en je op het veld de mindere bent. Prachtig om als fan die bravoure te zien, maar het getuigt niet van tactische kunde. Ratio boven emotie.
Bovendien mag Dumfries een cursus mandekking krijgen aangezien hij nu al een paar keer dezelfde fout heeft gemaakt. Leuk zo'n aanvallende en gepassioneerde opkomende back, maar verdedigen blijft z'n primaire taak.
Voorin lijken wat dingen te zijn veranderd. Waar de tandem Odegaard-Dumfries in het begin floreerde, zie ik deze nog nauwelijks terug. Odegaard is te veel op zoek naar z'n goal door individuele acties te maken, waardoor de verrassing er af gaat en Dumfries er steeds minder overheen komt. Daarnaast vraag ik me opnieuw af of de combinatie Odegaard rechtsbuiten - Reza spits - Rojas linksbuiten met een blonde stormram zonder doorsteekpass op de 10 wel de ideale combi is. Ik denk dat deze combi alleen werkt in de verrassing danwel met opkomende backs....
Zet Rojas eens rechtsbuiten, en Odegaard linksbuiten.
Plaats reactie