01-10-2017: sc Heerenveen - Ajax (0-4)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 07-10-2017 20:19

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
4
16%
Høegh
1
4%
Pierie
1
4%
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
6
24%
Kobayashi
11
44%
Thorsby
1
4%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Rojas
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Næss
1
4%
Mihajlovic
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 25

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Werkelijk? Horen die bij het uitvak? Dat is echt niet te filmen. Dan is onze leiding wel erg dom! En laten ze zien er niets van te begrijpen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Werkelijk? Horen die bij het uitvak? Dat is echt niet te filmen. Dan is onze leiding wel erg dom! En laten ze zien er niets van te begrijpen.
Huh? Dit kan toch niet waar zijn inderdaad? En wat als je een seizoenskaart hebt in één van die vakken?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Er kunnen in ieder geval geen kaarten worden gekocht in vakken 23 en 25, dus ga er vanuit dat er dan Ajacieden zitten
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Buffervakken misschien?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Satyr schreef:Buffervakken misschien?
Ophouden aanpakken dat klootjes volk in de thuisvakken! Neem aan dat de club van Feyenoord thuis geleerd heeft.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Feanfan 1 schreef:Er kunnen in ieder geval geen kaarten worden gekocht in vakken 23 en 25, dus ga er vanuit dat er dan Ajacieden zitten
In 23 en 25 waren gisteren of eergisteren nog maar een paar lege plekken toen ik keek dus ik neem aan dat die nu gewoon uitverkocht zijn. Maar het is niet voor niets dat deze vakken bijna geen seizoenkaarthouders meer hebben, dus ik hoop dat de club de poort voor Ajacieden niet al te ver open zet.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Komen er nog spandoeken over de diefstal door Ajax van Dennis Johnsen?

Of "Klaas Jan koos de verkeerde club"?
Wéér uit!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dennis: van de nr 2 naar nr 7, was toch nog maar even gebleven.....
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen rules schreef:Dennis: van de nr 2 naar nr 7, was toch nog maar even gebleven.....
Haha, onze supierieuere Kik kiest eieren voor zijn geld!
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Wij hoeven geen kip piri piri, want wij hebben Kik Pierie! :lol:
HEERENVEEN
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef:Dennis: van de nr 2 naar nr 7, was toch nog maar even gebleven.....

Hij voetbalt bij de nummer1 helaas voor hem is dat de Jupiler league...
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Misschien iets leuks over het 'kansje' van Dennis gisteren voor open doel tegen Telstar :lol:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Werkelijk? Horen die bij het uitvak? Dat is echt niet te filmen. Dan is onze leiding wel erg dom! En laten ze zien er niets van te begrijpen.
Ik las gister dat It Petear er weer aan zit te komen:

FeanFan‏ @FeanFanSV 16 uur16 uur geleden
Meer
Heb je brandende vragen over het reilen en zeilen bij @scHeerenveen? It Petear op 5 okt is dé kans om ze te stellen. https://www.facebook.com/events/2968528 ... y%22%3A%22[%7B%5C%22surface%5C%22%3A%5C%22page%5C%22%2C%5C%22mechanism%5C%22%3A%5C%22page_upcoming_events_card%5C%22%2C%5C%22extra_data%5C%22%3A[]%7D]%22%2C%22has_source%22%3Atrue%7D …
Allemaal heen om te vragen waarom de club dit doet nadat het vorig seizoen mis ging tegen Feyenoord. En of ze serieus van plan zijn het beleid wat ze hierover nu voeren aan willen passen om in ieder geval niet nog meer lege plekken aan seizoenkaarthouders te krijgen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Feanfan 1 schreef:Zie trouwens, als je kaarten wilt kopen, dat vak 23 en vak 25 bij het uitvak horen.
Moet toch niet gekker worden. Ze hebben 1.200 tot hun beschikking, maar nu zijn het er dus ongeveer 2.000. Zeker als wij winnen dan kan de pleuris wel eens uitbreken.
Ik denk dat in deze 2 vakken voor een groot gedeelte een doek over de stoeltjes zal liggen
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

Lenstra schreef:Ik denk dat in deze 2 vakken voor een groot gedeelte een doek over de stoeltjes zal liggen
Dat zal waarschijnlijk wel weer het geval zijn, in vak 23 zijn de stoeltjes het dichtst bij het uitvak namelijk nooit in de verkoop geweest.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Communiceer dat dan? Is niet zo moeilijk lijkt me...
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Uitverkocht huis, aldus de club op facebook. Nog 500 kaarten.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 718
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/info ... en-ajax/10

Goeie zaak, als ze zich er nu ook maar als club zijnde aan hun woord houden.
.-
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Waarom worden ajax supporters niet gewoon toegang geweigerd als ze voor de thuisvakken komen ?
Erg vreemd hoor.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

BK2007 schreef:Waarom worden ajax supporters niet gewoon toegang geweigerd als ze voor de thuisvakken komen ?
Erg vreemd hoor.
In principe is het juist positief als thuis- en uitsupporters door elkaar kunnen zitten. Zolang de supporters zich gedragen heb ik er niet zo'n moeite mee. Dus ingetogen juichen, niet provoceren, dat soort zaken. Ik vind het goed dat ze dit bericht hebben geplaatst, zo te lezen hebben ze best veel ondernomen om overlast te voorkomen in de vakken.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Prima statement van de club.
Uitgangspunt is dat storend gedrag niet wordt getolereerd en dat is de kern van de zaak.
Het enige dat ik mis dat op noord helemaal geen suporters worden toegelaten die als Ajax-supporter herkenbaar zijn.
Nu is het zaak de regels ook daadwerkelijk te handhaven. Ik ben benieuwd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is hetgeen wat ze moesten doen: communiceren. Nu weet een ieder dat het de aandacht heeft van de club en wat de maatregelen zijn. Nu hopen dat er ook daadwerkelijk wordt ingegrepen als er iets gebeurt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Jongens. Dit gaat toch niet werken ? Ingetogen juichen, kom op. Hoe ziet dat er dan uit.
Het is natuurlijk mijn persoonlijke beleving maar Ajax supporters om me heen. Nee, dank je.

Overigens bij een smadelijke nederlaag van Ajax bij ons een keer zat er een ontroostbaar jongetje achter mij. Dat was dan wel weer erg aandoenlijk.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Reken maar dat het vol met Ajacieden zit in en rond het stadion.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Heerenveen neemt maatregelen om overlast door Ajax-fans in thuisvakken te voorkomen


SC Heerenveen neemt maatregelen om te voorkomen dat zondag Ajax-fans tussen de supporters van Heerenveen in het Abe Lenstrastadion voor overlast zorgen.

Voor de wedstrijd van komende zondag is veel belangstelling. De kaartjes voor het uit-vak waren binnen tien minuten uitverkocht, meldt SC Heerenveen op de clubsite. Ajax-fans die de wedstrijd willen zien kopen daarom kaartjes voor in de thuisvakken.

Dat lukt door het teruglopende aantal seizoenskaarthouders makkelijker dan enkele jaren terug. Er zijn per wedstrijd meer losse kaarten te vergeven, terwijl uit-supporters eerder vaak achter het net visten.

Onlusten bij Heerenveen-Feyenoord

Zo kon het in maart gebeuren dat bij het duel tegen Feyenoord (1-2 verlies) talloze fans uit Rotterdam tussen die van Heerenveen zaten. Vanaf de hoofdtribune klonk gejuich bij beide goals van Feyenoord. Na afloop waren er diverse opstootjes, in en buiten het stadion. De club wil voorkomen dat dit opnieuw plaatsvindt.

Luuc Eisenga, directeur van SC Heerenveen, zei destijds geschrokken te zijn van de manier waarop de Feyenoordfans aan hun kaartjes waren gekomen. ,,Voor die plaatsen gold een clubkaartverplichting. Dat betekent dat onze fans hun seizoenskaarten ter beschikking hebben gesteld om Feyenoordsupporters een kaartje te laten kopen.’’

Clubkaarthouders van Heerenveen hebben sinds kort de mogelijkheid om extra kaarten bij te kopen om vrienden en familie mee te nemen naar het voetbal. Wie extra kaarten koopt en deze doorverkoopt aan supporters van de tegenpartij loopt het risico door de club ter verantwoording te worden geroepen en riskeert een boete van 450 euro en een stadioverbod.

Daarnaast zijn aanvragen van clubkaarthouders uit de regio Amsterdam tijdelijk in de wacht gezet. Hun aanvraag wordt pas na de wedstrijd in behandeling genomen.

Extra controle bij ingangen

Ajax-supporters die een kaartje hebben en duidelijk als Ajax-supporter te herkennen zijn, worden zondag onderschept bij de ingangen. Zij krijgen van de stewards duidelijke instructies mee. Ze mogen niet de thuisfans provoceren, geen interactie hebben met het uit-vak en niet staan op de zittribune.

Wie zich niet aan deze regels wil houden, wordt de toegang tot het stadion geweigerd. Wie zich op de tribunes alsnog misdraagt wordt uit het stadion gezet en aangemeld bij de KNVB voor een stadionverbod. Ook wordt nagetrokken hoe hij aan het kaartje is gekomen.

Verder is er extra controle en beveiliging in de vakken naast het uitvak. Hier zijn minder seizoenskaarten verkocht, waardoor de kans groot is dat er uit-supporters zitten die een los kaartje hebben gekocht.

Bron: Leeuwarder Courant.

Het zal eens bloody tijd worden. Even doortrekken naar de andere topclubs en Groningen, Twente en evt. Cambuur. (Zou een bekerduel kunnen worden.)
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

BK2007 schreef:Waarom worden ajax supporters niet gewoon toegang geweigerd als ze voor de thuisvakken komen ?
Erg vreemd hoor.

Mwoah... Zo werkt Justitie ook. Je mag legaal een pistool gebruiken. Pas als je iemand ermee vermoord, wordt je opgepakt.


Maar ik wil niet alle Ajax fans over één kam scheren. Ik zit ook wel eens op een andere tribune bij andere clubs dan het uitvak. Dus ik ga niet hypocriet vertellen dat het verboden moet worden. Pas als je je misdraagt moet je op de blaren zitten. En de straf is fors. Aangemeld worden bij de KNVB voor een stadionverbod, €500 boete en degene die jou de kaart gaf, is ook nog niet klaar met de club, en eventueel de KNVB.

Dus ja, ik ben blij dat de club in ieder geval een forse stok tussen de deur zet. Als gast ben je welkom, maar gedraag je als een voetbal liefhebber. Even goede vrienden.
Wéér uit!!!!
Irevino
Nieuw talent
Berichten: 118
Lid geworden op: 03-06-2015 22:53

Bericht door Irevino »

Ik vind persoonlijk de ajax fans wel meevallen maar de feyenoord fans niet.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Praktisch volle bak zondag, nog 250 kaarten beschikbaar.
Wie naast elkaar wil zitten is te laat.
Resterende plaatsen zullen daarom wat minder makkelijk te verkopen zijn.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

BK2007 schreef:Jongens. Dit gaat toch niet werken ? Ingetogen juichen, kom op. Hoe ziet dat er dan uit.
Het is natuurlijk mijn persoonlijke beleving maar Ajax supporters om me heen. Nee, dank je.

Overigens bij een smadelijke nederlaag van Ajax bij ons een keer zat er een ontroostbaar jongetje achter mij. Dat was dan wel weer erg aandoenlijk.
Zo moeilijk is het toch niet Bk2007? Ik ga met een paar kameraden mee naar ajax-heerenveen en ga niet als een malloot juichen en andersom is dat net zo. Ook naar deze wedstrijd gaat een maat mee die voor ajax is. Maar tussen al die heerenveen en ajax supporters zul je inderdaad altijd wel een paar hebben die zich misdragen. Mooi dat Heerenveen ook van plan is daar tegen op te treden.
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

Eerlijk, ik kijk enorm tegen zondag op. Iedere Heerenveen-supporter die een ajax-supporter meeneemt is er eentje teveel. Ik las op feanonline een reactie van iemand die zelfs veertien ajacieden mee gaat nemen. Tegen Feyenoord waren we het er unaniem over eens dat er te veel uitsupporters in de thuisvakken zaten en nu gaan jullie met z'n allen doodleuk ajacieden uitnodigen? "Nee, maar die van mij gedraagt zich wel" ... Mochten ze scoren is het gewoon te pijnlijk om aan te zien en om je dood voor te schamen!!!

Ik ben dolblij met de maatregelen van de club, maar vrees dat het niet veel gaat uitmaken.
Plaats reactie