10-09-2017: sc Heerenveen - PSV (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 15-09-2017 02:02

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
6
14%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
5
11%
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
23
52%
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
1
2%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
9
20%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Schmidt
0
Geen stemmen
Rojas
0
Geen stemmen
Næss
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 44

olympiaan
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-04-2006 10:18
Locatie: kootstertille

Bericht door olympiaan »

Vorig jaar werden we thuis weggespeeld. Via een counter gelukkig op 1-0 en niet veel later de terechte 1-1
Dit jaar vind ik PSV kwalitatief minder dan vorig jaar, dus een goed resultaat is zeker wel mogelijk.
En Kevin Blom, hij heeft ons een aardig poosje echt wedstrijden lang genaaid, maar de laatste keren dat hij ons floot,was er niet veel op aan te merken. En als hij zijn Ajax-kleding aan heeft, denk ik dat hij liever Heerenveen ziet winnen dan PSV[/quote]
Nu was Heerenveen veruit de betere voetballende van de 2. Wat Blom betreft. Die is zeker een fan van Ajax evenals die Guzubuyuk, vergeef mij de slechte spelling. Die laatste fluit nog erger in het voordeel van Ajax. Weten jullie nog hoe die die penalty gaf tegen Otigba. Ik zag die Turkse fluitist een seizoen later bij Heracles Ajax In die wedstrijd stak Dijks overduidelijk een hand uitsteken en daardoor een voorzet eruit haalde in het strafschop gebied. Geen penalty hoor, terwijl otigba de handen naast zijn lichaam hield. En Blom, tja.......We weten allen nog hoe die jaren geleden Heerenveen naaide door Slagveer eruit te sturen met 2 keer geel, 2e voor vasthouden. terwijl de hele wedstrijd de ajacieden menig speler van Heerenveen mocht vasthouden.
Maar goed vandaag was hij Heerenveen eens goed gezind. Lozano verdiende geel, zeker geen rood. En Heerenveen krijgt een penalty, terwijl Luuk de Jong er geen kreeg. Kortom weer wist Blom een negatieve hoofdrol op zich vestigen. Heerenveen de verdiende winnaar, gelukkig kon hij daar geen invloed over uitoefenen.. :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Vandaag hebben ze laten zien dat er heel veel kwaliteit in dit team zit. Dumfries en Odegaard zijn een heel goed tandem, Schaars was heer en meester (was echt geweldig goed), ons centrale duo staat ook prima zo. En Zeneli gaat ook weer voetballen! 2-0 is mooi natuurlijk, maar gezien de krachtsverhoudingen was 5-0 ook wel leuk geweest. :mrgreen: Die had helemaal indruk gemaakt in voetballand.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Is dat nieuw? Bal hoog houden in het strafschopgebied? Haha, die Thorsby! Wat heeft die vent zich ontwikkeld zeg.
Ik zie veel meer echte kerels in dit team die voor elkaar door het vuur willen gaan. Eigenlijk geen minpuntjes kunnen ontdekken behoudens die gemiste strafschop.
Doelman Hansen ook prima! (3 goeie doelmannen in een selectie, dat is extreem luxe)
Miereneukert!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ontzettend genoten vanmiddag. Als je 2 goals maakt binnen 7 minuten is het natuurlijk ook een droomstart.
En toch was ik niet zeker van de overwinning in de 90e minuut. Ze kunnen toch zomaar uit het niets een goal maken en als ie valt dan zag ik de 2-2 ook nog wel vallen. Al hadden we dat natuurlijk aan onszelf te wijten na grote kansen van Reza, Zeneli en nog wat. Maar ik snap Cocu ook niet. Die Bergwijn kan er echt niks van en Pereiro is veel beter. Ook Luuk de Jong zou ik altijd opstellen in dit team, alleen al om zijn lengte een plaag voor elke verdediging.

Heerenveen was heel goed, maar PSV is ook een matig elftal, zeker achterin dat niet om het kampioenschap zal strijden.
Volgende week uitwedstrijd tegen Excelsior dat misschien nog wel moeilijker is dan vandaag. Al zijn ze daar Hasselbaink en Elbers (blessure) kwijt
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Niet zeker in de 90e minuut? :lol: Man, we waren heer en meester. Hadden ze in de broekzak. Ze waren totaal kansloos. Heb geen moment het gevoel gehad dat ze zouden scoren. Wat een baggerelftal.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:Niet zeker in de 90e minuut? :lol: Man, we waren heer en meester. Hadden ze in de broekzak. Ze waren totaal kansloos. Heb geen moment het gevoel gehad dat ze zouden scoren. Wat een baggerelftal.
Die kopbal van De Jong in de 60e minuut telde ik al.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ik vond vooral ons middenveld briljant. Hoe Yuki en Schaars telkens tussen de linies bewogen en hoe goed ze elkaar aanvoelden. Echt heel sterk. Daardoor was er steeds iemand aanspeelbaar. Daarnaast Thorsby die steeds veel diepte in zijn spel had en Reza die kuist het middenveld inkwam. Luckassen, Isimat en de middenvelders waren het daardoor helemaal kwijt.

Daarnaast de tandem op rechts en Zeneli die ineens zijn vorm terughad. Ons spel zat echt heel goed in elkaar. Dan heb je nog Hansen en Høegh die heel veel rust uitstralen.

Nu is het zaak om dit ook te doen als de ruimtes heel klein zijn. Om te beginnen volgende week op dat akelig kleine veld van Excelsior.

En ik maak me wel zorgen om het feit dat als bepaalde belangrijke pionnen uit dit elftal wegvallen, we dit spelletje niet zo goed meer kunnen spelen.

Jammer dat vooral de hoofdtribune nog akelig leegblijft trouwens. De rest viel me niet tegen. Als één man achter Heerenveen!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Over kunstgras gesproken...

Wat lag ons echte grasveld er prachtig bij vandaag :)
Samen maken we de club sterk.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

BK2007 schreef:Over kunstgras gesproken...

Wat lag ons echte grasveld er prachtig bij vandaag :)
Vanochtend om 05.00 uur waren ze al aan het maaien.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Schaars laat anderen goed spelen! Was vorig jaar ook al zo voor de winterstop. Toen was Schaars fit en lijkt iemand als Yuki ook veel beter uit de verf te komen. Laten we bidden dat Schaars fit blijft!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

pes5 schreef:Jammer dat vooral de hoofdtribune nog akelig leegblijft trouwens.
Nu heb ik de hoofdtribune niet kunnen zien maar aan toeschouwers totaal zaten er vandaag een kleine 22.500 in het als. Dat begint er in ieder geval weer wat op te lijken.
Als je ziet wat er bij in Groningen en Alkmaar naar het stadion komen doen we het in dat opzicht een stuk beter in ieder geval.
Miereneukert!
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Heerlijke pot voetbal; Genoten! Van begin tot eind heer en meester. Enige kritiekpuntje is dat we er meer hadden moeten maken om de wedstrijd definitief op slot te gooien. Voor de rest, Hulde!

Als ik een psv fan was dan zou ik mij wel ernstig zorgen gaan maken zeg.... Dit PSV kan zomaar 5e of 6e worden dit jaar. Wat een onthutsend slecht PSV. De ploeg is totaal uit balans en met name de achterhoude is los zand...
Beer will change the world, I don't know how but it will.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Vooral de Zuidtribune toonde grote lege plekken. Met name tegen het uitvak aan. De rest was min of meer OK.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ouderwets genoten. Maar aanstaand weekend kan het zo weer anders zijn. PSV heeft een enorm jasje uitgedaan. Bergwijn, Locadia. Daar win je de oorlog niet mee. Ik zie Utrecht als de derde plek wel bedreigen.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer voor de Man of the Match!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Toch apart dat de meeste mensen voor Zeneli stemmen. Ja, hij was gevaarlijk en hij had een mooie goal. Maar het spel werd zondag gedicteerd door Schaars...
Heerenveen fan in Leiden
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Maar nu genoeg bewierookt, veren in de reet, etc.
Deze overwinning is niks waard als je komend weekend verzaakt bij Excelsior, dat is tenslotte ook geen Bayern Munchen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Jazz schreef:Toch apart dat de meeste mensen voor Zeneli stemmen. Ja, hij was gevaarlijk en hij had een mooie goal. Maar het spel werd zondag gedicteerd door Schaars...
Klopt. Maar meestal wordt er gekozen voor spelers die scoren. Of goed spelen en assis(s) geven. Ik zie de beloning voor Zeneli behalve zijn goal verder ook wel als steuntje in de rug. Hij heeft vanuit een stevige vormcrisis moeten terugkomen.
Daarnaast wordt er van Schaars 'gewoon' verwacht dat hij zo presteert, maar hij had inderdaad ook prima MOTM kunnen worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Ach, zo erg is dat niet. Schaars zal er niet wakker van liggen en juist Zeneli kan een positieve flow heel goed gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat dit het zetje was dat hij heel hard nodig had om weer lekker in zijn vel te raken.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Helaas niet live kunnen zien, maar via de radio geniet je ook wel als je binnen 7 minuten op 2-0 staat tegen PSV.
Heb de wedstrijd wel terug gezien en vond PSV bijzonder zwak. Het spel van Heerenveen zag er bij vlagen echt flitsend uit!
We hebben natuurlijk geluk dat zij al snel met 10 man komen te staan.. Geel was in mijn ogen genoeg geweest voor Lozano.
Toch een dik compliment voor de ploeg waarbij nu echt bepaalde lijnen in het spel te zien zijn.
Volgende week moet je uiteraard winnen bij Feyenoord B, anders is deze overwinning weer een stuk minder waard en is de hosanna stemming gelijk weer voorbij.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Baas schreef:Helaas niet live kunnen zien, maar via de radio geniet je ook wel als je binnen 7 minuten op 2-0 staat tegen PSV.
Heb de wedstrijd wel terug gezien en vond PSV bijzonder zwak. Het spel van Heerenveen zag er bij vlagen echt flitsend uit!
We hebben natuurlijk geluk dat zij al snel met 10 man komen te staan.. Geel was in mijn ogen genoeg geweest voor Lozano.
Toch een dik compliment voor de ploeg waarbij nu echt bepaalde lijnen in het spel te zien zijn.
Volgende week moet je uiteraard winnen bij Feyenoord B, anders is deze overwinning weer een stuk minder waard en is de hosanna stemming gelijk weer voorbij.
Mwah, ik denk dat dat wel wat mee zal vallen. Uiteraard zou het een tegenvaller zijn, maar er is natuurlijk niet een die gelooft dat we het hele seizoen ongeslagen zullen blijven. Ik heb al een paar seizoenen vooraf aan de volgende wedstrijd geen idee wat ik moet verwachten. Maar door het optreden van het team en vooral ook Hansen heb ik wel vertrouwen in een goede afloop tegen Excelsior. De volgende 3 punten en door in de beker ga ik vanuit! Net fan dat benauwde!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

10 leuke minuten gezien.Daarna een zwak PSV en een Heerenveen dat niet echt wou maar slechts zo nu en dan een poging deed. Jammer dat men niet aan klantenbinding wilde doen.
Hecht niet superveel waarde aan deze uitslag. Het scoreverloop zat mee en PSV was vooral heel matig.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:10 leuke minuten gezien.Daarna een zwak PSV en een Heerenveen dat niet echt wou maar slechts zo nu en dan een poging deed. Jammer dat men niet aan klantenbinding wilde doen.
Hecht niet superveel waarde aan deze uitslag. Het scoreverloop zat mee en PSV was vooral heel matig.
Liever volwassen de wedstrijd uitspelen dan onnozel weer 2 punten inleveren, net als tegen Groningen! 8)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef:10 leuke minuten gezien.Daarna een zwak PSV en een Heerenveen dat niet echt wou maar slechts zo nu en dan een poging deed. Jammer dat men niet aan klantenbinding wilde doen.
Hecht niet superveel waarde aan deze uitslag. Het scoreverloop zat mee en PSV was vooral heel matig.
Column van Jorna gelezen zeker.... :roll:
Plaats reactie