10-09-2017: sc Heerenveen - PSV (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 15-09-2017 02:02

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
6
14%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
5
11%
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
23
52%
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
1
2%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
9
20%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Schmidt
0
Geen stemmen
Rojas
0
Geen stemmen
Næss
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

10-09-2017: sc Heerenveen - PSV (2-0)

Bericht door paparazzi »

Aanvang; 12.30 uur. (Een ontzettende nare vervelende tijd als je het mij vraagt)

Mooi affiche waar we al goed moeten kunnen zien waar we op dit moment staan.
Ben zeer benieuwd naar de krachtsverhoudingen.
Miereneukert!
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Scheids: Kevin Blom. Slechte herinneringen aan...
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Waarom kon deze niet "gewoon" worden teruggezet naar de zaterdagavond?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

wijzijnscheerenveen schreef:Waarom kon deze niet "gewoon" worden teruggezet naar de zaterdagavond?
Omdat FOX


Ben benieuwd hoe de interlandweek is verteerd. PSV is Europees slecht begonnen, maar haalde in de competitie 9 uit 3. Ik maak me geen enkele illusie dat we mee zouden kunnen doen in de titelstrijd, een mooi resultaat neerzetten (of in ieder geval een goede wedstrijd) zou niettemin heel fijn en welkom zijn.
In case of doubt, make it sound convincing
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik ben wel benieuwd wie er zondag op doel staat?
Martin Hansen was reserve bij Ingolstadt en als hij hier ook reserve is had hij ook wel in Duitsland kunnen blijven.
Van der Steen heeft het heel erg goed gedaan, behalve dat klein slippertje tegen ADO. Als hij zondag gepasseerd wordt dan zal vd Steen hier nooit eerste keeper worden en ik weet niet hoe hij daar mee om zal gaan.

Ook afwachten hoe de verdediging er uit ziet. Ik denk dat Pierie wel in de basis staat, maar verwacht dat Naess wel zijn minuten zal maken. Op welke positie en voor wie ?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

PSV heeft het slechtste elftal in jaren. Lozano, Zoet en van Ginkel zijn top 3 waardig. De rest is erg matig. Moet kunnen deze pot te winnen.
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Lastige pot, mede door Blom, maar moet wel te winnen zijn. Vorig jaar werd het ook door een klutsbal nog 1-1 terwijl we voor stonden.

Wel mooi dat we nog oudspelers kunnen uitzwaaien, hun laatste eer bij onze club.
HEERENVEEN
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

FeanYme schreef:Lastige pot, mede door Blom, maar moet wel te winnen zijn. Vorig jaar werd het ook door een klutsbal nog 1-1 terwijl we voor stonden.
Wel mooi dat we nog oudspelers kunnen uitzwaaien, hun laatste eer bij onze club.
Vorig jaar werden we thuis weggespeeld. Via een counter gelukkig op 1-0 en niet veel later de terechte 1-1
Dit jaar vind ik PSV kwalitatief minder dan vorig jaar, dus een goed resultaat is zeker wel mogelijk.
En Kevin Blom, hij heeft ons een aardig poosje echt wedstrijden lang genaaid, maar de laatste keren dat hij ons floot,was er niet veel op aan te merken. En als hij zijn Ajax-kleding aan heeft, denk ik dat hij liever Heerenveen ziet winnen dan PSV
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

FeanYme schreef:Lastige pot, mede door Blom
Ik kan me nog een potje thuis tegen PSV herinneren dat Blom ook floot. Beide teams kregen toen een rode kaart, alleen was die voor PSV nou niet bepaald terecht. Onze blonde vrind liet zich toen wat opnaaien door het publiek. De ontlading bij de goal van Sinkgraven zal ik niet snel vergeten. Zondag maar weer zo'n scenario! :stan:
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Eerste thuiswedstrijd die wij erbij kunnen zijn. Zin in!
Verwacht eigenlijk dat we redelijk mee moeten kunnen doen, PSV heeft nou niet het sterkste elftal van de laatste jaren.
Goede wedstrijd en ongeslagen status behouden zou super zijn!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Silver

Bericht door Silver »

Feanfan 1 schreef:Ik ben wel benieuwd wie er zondag op doel staat?
Martin Hansen was reserve bij Ingolstadt en als hij hier ook reserve is had hij ook wel in Duitsland kunnen blijven.
Van der Steen heeft het heel erg goed gedaan, behalve dat klein slippertje tegen ADO. Als hij zondag gepasseerd wordt dan zal vd Steen hier nooit eerste keeper worden en ik weet niet hoe hij daar mee om zal gaan.
Ja dit vroeg ik me inderdaad ook af. Ga er vanuit dat vd Steen gewoon op goal staat. Wat je zegt, hij heeft het gewoon goed gedaan dus waarom zou je wisselen? Zet onze Grote Kale Leider Hansen er wel in dan kun je vd Steen inderdaad wel afschrijven.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Silver schreef:Ga er vanuit dat vd Steen gewoon op goal staat. Wat je zegt, hij heeft het gewoon goed gedaan dus waarom zou je wisselen? Zet onze Grote Kale Leider Hansen er wel in dan kun je vd Steen inderdaad wel afschrijven.
Daarbij ga je geen zeer tijdelijke kracht de voorkeur lijkt mij. Hansen lijkt mij duidelijk gehaald voor noodgevallen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
piet12
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-09-2016 10:26

Bericht door piet12 »

Heerenveen rules schreef:PSV heeft het slechtste elftal in jaren. Lozano, Zoet en van Ginkel zijn top 3 waardig. De rest is erg matig. Moet kunnen deze pot te winnen.
Arias had afgelopen week Neymar Jr. 90 minuten in bedwang. Die is ook wel redelijk top 3 eredivisie waardig hoor. :P

PSV heeft snelle jongens voorin, dus oppassen voor counters als Heerenveen het initiatief durft en kan nemen in dit duel.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Waarom kan je Wouter van der Steen wel afschrijven als hij gepasseerd wordt? Het is profvoetbal, en dat weet v/d Steen ook. De beste hoort gewoon te spelen, klaar.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

PSV is een mooie test om te kijken hoe de ploeg om kan gaan met een volwassen tegenstander. Bij PSV heb ik toch altijd een beetje het angstige gevoel dat ze weer wat gaan hangen en gaan afwachten. Dat je optisch leuk meedoet, denkt dat je wat gaat halen en dan op de cruciale momenten het deksel op de neus krijgt via een paar scherpe counters.
Ben heel benieuwd hoe we ons staande gaan houden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

piet12 schreef:PSV heeft snelle jongens voorin, dus oppassen voor counters als Heerenveen het initiatief durft en kan nemen in dit duel.
Dit dus. 0-2 nederlaag. Zelfs Cocu zal toch wel doorhebben dat je Heerenveen de bal moet gunnen, dan komen je eigen kansen en goals vanzelf wel.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Dat verwacht ik dus ook.

Qua spel zijn we verwacht ik niet de mindere. Hoewel Pröpper is vertrokken, staat er nog steeds een behoorlijk middenveld met Ramselaar, Van Ginkel en Hendrickx. Voorin hebben ze erg snelle jongens lopen en daarbij vind ik Depay toch een stuk gevaarlijker dan De Jong. Lozano zou daarnaast ook zo bij een Spaanse of Engelse subtopper kunnen spelen. De sleutel is dus dat deze jongen vele moet meeverdedigen om de opkomende Dumfries i.c.m. Odegaard af te stoppen. Daarentegen moet je niet in de val van PSV lopen, de counter. Met Lozano en Depay en de scherpe Van Ginkel zullen ze meerdere keren gevaarlijk voor onze goal komen.

Het zal een mooie pot worden om te zien waar we staan. Namelijk, hoe sterk is ons middenveld (kunnen we de bal in de ploeg houden) en hoe scherp is onze ploeg in het afstoppen van het gevaarlijkste onderdeel van PSV, de omschakeling.

Mocht PSV vroeg op 0-1 komen, verwacht ik dat je uiteindelijk de pot verliest met 0-2 of 1-3. Zo niet, kan het wel eens een hele leuke pot worden aangezien PSV er naar mijn mening niet op vooruit is gegaan qua sterke selectie.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Depay ?
Samen maken we de club sterk.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

BK2007 schreef:Depay ?
Ik denk dat Wizard Locadia bedoeld.
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Speelt Depay weer bij PSV??heb ik iets gemist??
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Volgens Roelof de Vries keept Hansen morgen en staat Pierie zoals verwacht links centraal.

Hansen - Dumfries - Hoegh - Pierie - Woudenberg - Schaars - Kobayashi - Thorsby - Odegaard - Reza - Zeneli
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Standaardsituaties
sc Heerenveen won twee van zijn laatste zes eredivisiewedstrijden (W2-G2-V2), waarvan dus één in dit seizoen. Van de vijf tegendoelpunten van Heerenveen in de Eredivisie dit seizoen kwamen er liefst vier uit standaardsituaties. Geen ploeg kreeg dit seizoen meer doelpunten tegen uit standaardsituaties. PSV maakte juist de meeste treffers uit een dood spelmoment, namelijk drie.
Ik houd mijn hart vast bij de corners, voor de rest alle vertrouwen in deze pot.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Daarbij horen ook die twee strafschoppen he. Het zijn meer dan corners alleen.

Ik verwacht dat Henk Veerman misschien wel in de basis staat. Streppel wilde eerst heel goed naar de fitheid van Reza kijken en Henk werd bedolven onder complimentjes.

We gaan het zien. Wel echt in deze wedstrijd. De slag op het middenveld dient gewonnen te worden en dan kunnen we onze aanvallers in stelling brengen. Voor Dumfries ook een mooie test tegen Lozano.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Feanfan 1 schreef:Volgens Roelof de Vries keept Hansen morgen en staat Pierie zoals verwacht links centraal.

Hansen - Dumfries - Hoegh - Pierie - Woudenberg - Schaars - Kobayashi - Thorsby - Odegaard - Reza - Zeneli
Klopt :D

Opstelling SC Heerenveen: Hansen; Dumfries, Høegh, Pierie, Woudenberg; Schaars, Kobayashi, Thorsby; Ødegaard, Ghoochannejhad, Zeneli.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

2-0 na vijf minuten! Hahaha genieten hoor, benieuwd naar het vervolg want psv is gevaarlijk zat...
nou nou
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Het begin is toch heel aardig
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Echt balen dit, ik stop met studeren in het buitenland en kom weer terug haha. Heerlijk! 2-0 en psv rood, dit mogen ze niet weggeven!
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Meer dan prima Heerenveen gezien. Fantastisch begin en dan op 2-0 komen. Daarna nog steeds de betere ploeg. Tweede helft wat gas terug en zeer professioneel uitgespeeld. Ik kon eigenlijk niemand bedenken die echt een matige pot speelde, iedereen haalde een goed niveau. Mooi om te zien dat Zeneli weer een goede pot speelde, Reza prima, Schaars die weer heer en meest was. Dik tevreden.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

vincentdelbos schreef:Meer dan prima Heerenveen gezien. Fantastisch begin en dan op 2-0 komen. Daarna nog steeds de betere ploeg. Tweede helft wat gas terug en zeer professioneel uitgespeeld. Ik kon eigenlijk niemand bedenken die echt een matige pot speelde, iedereen haalde een goed niveau. Mooi om te zien dat Zeneli weer een goede pot speelde, Reza prima, Schaars die weer heer en meest was. Dik tevreden.
Mooie samenvatting! Had in het begin mijn twijfels bij Hoegh, maar het lijkt erop dat hij steeds beter speelt en een zeer stabiele verdediger kan worden. Ook Woudenberg speelde vandaag weer iets beter en Bergwijn niet gezien. Psv had Kuwas gewoon moeten halen. Verder een Zeneli die weer herboren was en een fantastische goal maakt! En een middenveld dat eindelijk in balans lijkt. Iedereen heeft steeds kritiek op Kobayashi, maar ik kan wel genieten van een slimme speler die gewoon zijn taak uitvoerd!
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

pes5 schreef:

We gaan het zien. Wel echt zin in deze wedstrijd. De slag op het middenveld dient gewonnen te worden en dan kunnen we onze aanvallers in stelling brengen. Voor Dumfries ook een mooie test tegen Lozano.
En dat middenveld was voor ons. Schaars en Yuki heer en meester en slim tussen de linies. PSV los zand. Dikverdiende zege die alleen nog veel hoger had moeten uitvallen.
Plaats reactie